بازدید 38716
هشداری به رئیس جمهور منتخب

با ابر بحران حکمرانی و مدیریت چه خواهید کرد؟

آن گونه که دیده و شنیده می‌شود، فرو کاستن سطح مطالبات از دولت آینده به مسائل فرعی و با تاثیر اندک، خیانت به آینده کشور و دادن آدرس غلط به منظور تداوم هدر رفت منابع و فرصت‌های حیاتی انقلاب و ملت ایران طی چهار سال آینده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱ 17 July 2021

امیر علی امیری: چالش های پیش روی، متفاوت از آن چیزی هستند که مرتب گفته می شود و بزرگتر از آن هستند که آمدن و رفتن افراد و یا اجرای چند طرح و پروژه روبنایی، کمترین تاثیری در حل آنها داشته باشد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر رئیسی

رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران

با تبریک انتخاب جنابعالی، به جهت حساسیت ایام و ضرورت نگاهی هر چه ژرف و عقلانی‌تر به چالش‌های اساسی پیش روی دولت، این مختصر که حاصل مطالعات و تجربیات ارزشمندی است، تقدیم حضور می‌گردد. انشاءالله که قدم و کمکی در حصول موفقیت برای دولت سیزدهم باشد.

جناب رئیس جمهور منتخب

آن گونه که دیده و شنیده می‌شود، فرو کاستن سطح مطالبات از دولت آینده به مسائل فرعی و با تاثیر اندک، خیانت به آینده کشور و دادن آدرس غلط به منظور تداوم هدر رفت منابع و فرصت‌های حیاتی انقلاب و ملت ایران طی چهار سال آینده است.

چالش‌های پیش روی، متفاوت از آن چیزی هستند که مرتب گفته می‌شود و بزرگتر از آن هستند که آمدن و رفتن افراد و یا اجرای چند طرح و پروژه روبنایی، کمترین تاثیری در حل آن‌ها داشته باشد.

به نظر می‌رسد در فاصله کوتاه باقی مانده تا تشکیل دولت جدید، رئیس جمهور منتخب باید همزمان، دو رویکرد مجزا را در دستور کار قرار دهند.

۱- اداره و مدیریت مسائل جاری کشور، که اولین آن‌ها عبارت از شناسایی وزرایی کارآمد، تحول گرا، جوان و معتقد به مدیریت سیستمی و به دور از فساد و مقام پرستی برای معرفی به مجلس و تشکیل دولت است، که با کمترین خطا و البته جبران فوری بعضی بی عدالتی‌ها نظیر ظلمی که در توزیع ناعادلانه یارانه و اخذ ظالمانه مالیات از قشرهای محروم‌تر جامعه و یا ظلم بزرگی که بر حقوق بگیران و اقشار محروم جامعه رفته و قدرت خرید آن‌ها را طی سال‌های اخیر به شدت کاهش داده است و البته سایر وعده‌های معیشتی که در اثنای انتخابات داده شد، پرداخته شود.

در این گام پیشنهاد می‌شود، رئیس جمهور محترم چند قرارگاه متشکل از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خصوصی تشکیل دهد و برای هر یک، فرماندهی که معاون رئیس جمهور در آن موضوع باشد و اختیارات کافی داشته باشد، تعیین نماید و این معاونین پاسخگوی رئیس جمهور و رئیس جمهور پاسخگوی مردم و مجلس باشد؛ که رئیس جمهور هم بتواند بدون طی تشریفات و رای اعتماد، هر کدام که ناکارآمد بودند، تعویض کند.

۲- و اما گام دوم و اساسی تر، تمهید مقدمات ایجاد تحول در ارکان دستگاه اجرایی کشور، از طریق تشکیل یک کارگروه گفتمانی، قدرتمند، ملی و تحول گرا، برای تعیین ساز و کار‌های دگرگونه ساز و گسترده در دولت، برای رفع موانع و از بین بردن انحرافات اساسی و ایجاد تحولات بزرگ و تاثیرگذار نظیر؛

الف) ابر بحران کشور ما بحران حکمرانی و مدیریت است.
برای عبور از بحران مدیریت کار‌های مهمی باید صورت گیرد، لیکن اولین گام، ممانعت از گماردن نیرو‌هایی با تفکر عملیاتی در جایگاه و پست‌های کلان و استفاده از عناصر با تفکر استراتژیک و برنامه محور در این مناصب مهم است.

ب) تبدیل کارتل اقتصادی بسیار بزرگ و کاملا بی شباهت به دولت فعلی، به یک دولت استاندارد، چابک و منطبق با معیار‌های پذیرفته شده از طریق اصلاح اساسی ساختار سازمانی دولت و شرکت‌های دولتی.

پ) اصلاح نظام برنامه ریزی بی قواره فعلی و شکستن طلسم تاریخی فقدان برنامه توسعه ملی، از طریق تدوین نقشه راه ملی، به منظور عملیاتی کردن یک برنامه بلند مدت در کشور، آن هم برای نخستین بار است.


ت) متوقف کردن برنامه‌های بخشی، کوتاه مدت و بی خاصیت پنج ساله که حتی تکنوکرات‌های رژیم قبل نیز پس از اجرای برنامه ششم به ناکارآمدی آن‌ها پی برده بودند و جلوگیری از تحمیل برنامه هفتم به کشور.

ث) استقلال قطعی بانک مرکزی از دولت، به منظور اطمینان از صیانت از ارزش پول ملی و اصلاح اساسی ساختار بانکی کشور.

ج) اصلاح ساختار بودجه و قطع وابستگی کشور به خام فروشی و نفت و هرس شرکت‌های زاید و فاقد بهره وری که اکنون دولت را بلعیده و استحاله کرده اند.

چ) تسویه کودتاچیان لیبرال مسلک و نوکیسه‌هایی که طی سه دهه اخیر به طور خزنده در شریان‌های دولت نفوذ کرده و بی اعتنا به تغییر دولت ها، مرتب در تصمیم‌سازی مشارکت فعال دارند و فساد و انحراف را تئوریزه و ریل گذاری کرده اند.

ح) انتقال از سبک مدیریت قبیله‌ای به یک سیستم عقلانی، مکانیزه و شایسته سالار با روش‌های علمی، سهل و پذیرفته شده و روزآمد.

خ) تغییر رویکرد از پروژه محوری و روزمرگی به برنامه محوری و آینده نگری.
د ) اصلاح نحوه ارتباط قوه مقننه و مجریه و جایگزین کردن تعامل سازنده دوقوه با هم و حذف تعامل مخرب انفرادی نمایندگان با وزارتخانه‌ها که در نوشتاری تفصیلی مستقل به آن خواهیم پرداخت.

تاکید می‌نماید که بدون چاره جویی برای ابرچالش‌های فوق، صرف وقت در حوزه‌های دیگر، جز اتلاف وقت و منابع، عایدی خاصی برای دولت آینده نخواهد داشت.

اضافه می‌نماید، همین سیستم فاسد و ناکارآمد بود که اصل ۴۴ قانون اساسی را بلعید، استحاله کرد و نگذاشت نظام از مزایای آن ذره‌ای بهره ببرد.

جناب آقای رئیسی هشدار می‌دهیم، چنانچه عمده وقت رئیس جمهور آینده هم مثل روسای جمهور گذشته، صرف رتق و فتق امور جاری و حل مشکلات موردی سفر به استان‌ها و پاسخ دادن به مراجعات و جلسات تشریفاتی و سخنرانی درمانی و از این قبیل امور بشود ـ که البته در حد معقول ناگزیر است ـ خیلی زود دیر می‌شود و از پایان سال دوم، دولت بناچار وارد فاز انتخاباتی دوره دوم خود شده و همه امور رنگ انتخاباتی و ریاکاری خواهد گرفت. پناه بر خدا که آنچه فراموش شود، مردم و مملکت و خیر و صلاح آنان خواهد بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۲۴
لبر بحران کشور ما کمبود و بزودی نبود آب است آب نه این حرف هائی که شما می زنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
مشکل اصلی عدم استفاده از نخبگان و استفاده از ن....است
ایرانی
| Canada |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
کاش حداقل تو این دولت سکان هدایت کشور بدن دست جوانترها و درس خوانده ها نه مدرک گرفته ها، متاسفانه الان دوره ی مدیریت برای دهه ی 30 و 40 نیست و صرف انقلابی و مذهبی و ارز شی بودن برای مدیریت کافی نیست و علم و سواد سیاسی و مدیریتی نیاز اول هستش.

هرچند کامنتم میدونم منتشر نمیشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
شما کارشناسی؟ بحران آب, محیط زیست بیکاری و قس علی هذا همه شون ناشی از بحران مدیریتی و ساختاری کشوره
بنام خدا
انشاالله که سید موفق میشه
صبر ما زیاده، 8 سال آقای احمدی نژاد، 8 سال آقای روحانی، 8 سال هم آقای رییسی، میگن زندگی صد سال اولش سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
بخ نکنی خوشمزه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
عالی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
ناشناس 13:58 شما ساندیست با یخ رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
یکی از دوستان از ته سالن ترانه صبر ایوب را درخواست کردن
انفاقا بزرگترین مشکل مملکت ما سیاست است نه مدیریت...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
مدیران سیاسی یا سیاسیونی که ادعای مدیریت دارند
مثل دوره های قبل انباشت میشه و میره واسه دوره بعدش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
تمام رئیس جمهورهای بعدی اینارو می دونن و دانسته وارد میشن تا ببروند طبقی!!!
بسیار عالی دقیقا همین طور است
نکات ارزنده ای گفته شد که مسلماً برای تغییر وضعیت فعلی باید مورد توجه قرار گیرد. البته متأسفانه به عنوان پیش درامد گروهی از دوستان با زمزمه ازدواج اجباری و افزایش ایست و بازرسی و مقابله با سگ گردانی و حمله به دولت فعلی بابت برجام هدف از تغییر رییس جمهور را در سطح یک سری کار های نمایشی پایین می اورند که امیدواریم جناب رییسی در تله این افراد نیافتاده و به سمت هدف اصلی که برون رفت از بحران است حرکت کنند.
انتظار معجزه نداشته باشید

رئیسی ویرانه ای را تحویل خواهد گرفت

محاکمه مسببان این ویرانه کمترین و اولین خواسته ملت است

کشور و مردم را به دو قرن عقب راندند


محاکمه و مجازات عاملین خیانت به مردم و میهن خواسته ی اول ماست
پاسخ ها
ایرانی
| Canada |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
فعلاً وقت محاکمه نیست و محاکمه هم کار قوه ی مجریه نیست همه چیز مشخصه و راه حلها هم مشخصه اگه قوه ی مجریه توانایی و صلاحیت اجرایی داشته باشه هنوز راههای زیادی برای خروج از بحران بسته نشده اند فقط باید از حالت توهمی و اینکه کشور در منجلاب هست و همین هست و همین هست خارج بشیم و همسو با جهان باشیم و کمی شمشیرهامون رو غلاف کنیم و تمدن ایران رو حفظ کنیم. از اول انقلاب هر دولتی اومده کشور همیشه پسرفت داشته و جناح هم تاثیری در این روند نداشته ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
عمو جان تند نرووو حالا این کسایی که میگی ۲ قرن عقب راندن با اون گندی که احمدی نژاد زده بود اگه اقدام نکرده بودن الان نه از ریییسی چیزی باقی مونده بود نه از امثال تو که بیای اینجا اراجیف ببافی...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
ماست؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه شما که به ایشان رأی دادید چند درصدید؟؟؟۱۸ میلیون از ۶۰ میلیونی که می‌توانستند رأی بدن،اقلیت که نمیتونه برای اکثریت تصمیم بگیره،میتونه؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
ماست؟
دوغ هم بودی انقدر منفی نمیخوردی ماست کیه
دوره انداختن تقصیر گردن این و اون دیگه تمومه اخوی
روزبه روزمشكلات كشور اضافه مي شودبعنوان مثال جديدا قانوني در بنياد مسكن حكم فرماشده جهت ساخت مسكن در زميني كه سند مادر داره و(حدود2000متر)بايد دويست ميليون بدي تا تفكيك صورت بگيره البته علاوه بر پولي كه بخشداري،دهداري،نطام مهندسي مي گيره تاسند صادر بشه واقعابايد به دولت بگيم بابا شما اصلا نمي خواد برا مردم مسكن بسازيدفقط بيايد جلوي اين هزينه هاي كذايي روبگيريدودر روستا كي اين همه پول داره كه بخوادبده به بنياد مسكن واققا اينا پا گذاشتندرو گلوي مردم .البته من نمي دونم اين قانون رو مجلس تصويب كرده يا خود بنياد مسكن از خودش در اورده ،انقد فشار روي مردم هست بابت مخارج اضافي.در شهر شهرداريها ودر روستا جديدا بنياد مسكن.
حرفهایی خوبی بود! فقط یه نکته: در این کشور تقریبا هیچ کس مالیات کامل نمی‌دهد که شما آنرا مالیات ظالمانه می‌نامید! مالیات لازم است برای تامین بودجه عمومی! مردم باید به مالیات دادن تشویق شوند! مالیات باید بر حسب حساب و کتاب برحسب درآمد، برحسب مصرف بر حسب خدمات و برحسب دارایی و مالکیت و غیره باشد! می‌توان گفت مالیات بین طبقات متفاوت جامعه، نوع مصرف و نوع دارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
امروز رسیدگی مالیاتی داشتم در اداره مالیات ، ممیز گفت این کشور جای استارتاپ نیست جمع کنین برین جای دیگه دنیا
آخر جلسه رسیدگی دیدم حرفش حقه
هشدار نیاز نداره همه حرف ما در این 8 سال این بود که مشکل اصلی از دولت روحانی است که خدا را شکر داره میره یک دولت جهادی و انقلابی میاد که مسائل را حل خواهد کرد چرا ما باید این همه نگران باشیم؟ مشکل از دولت فعلی بود که ناتوان بود که دولت جدید انرا حل خواهد نمود
اجازه دهیم دولت کارش را شروع کنه اگر نتوانست بعد انتقاد کنیم یا خواستار استعفای دولت شویم فعلا که هوز نیامده و خودش هم اراده دارد که مشکلات را حل نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
واقعا احتیاجی به آمدن ایشان برای فهمیدن اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد نیست. ایشان اول سعی خواهد کرد کرونا را اداره کند و بلافاصله وزیرانی و روسای سازمانها را از داخل جعبه مدیران آشنا و نا آشنا انتخاب خواهند کرد. آنها نیز زیردستان خود را تا از بالا تا سطوح رئیس اداره انتخاب خواهند کرد. این کارها حدود یک تا سه ماه طول خواهد کشید. سپس شروع به جراحی اقتصاد و روابط خارجی خواهدکرد و تلاطمی ایجاد خواهد شد که در نتیجه آن تورم و قهر و آشتی و نقد و پشتیبانی خواهد داشت. دایره این تلاطم کاملا روشن است و البته شعاع آن آنقدر نیست که تغییر اساسی ایجاد کند. بعد کمکم انتخابات مجلس و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری خواهد رسید و باز همان آش و همان کاسه.
تحلیل و هشدار مناسبی است. اما تمام مشکلات را در بر نمیگیرد. مثلا دایره اختیارات اجرایی رئیس جمهور باید افزایش یابد. به عنوان مثال در آمریکا جو بایدن با یک دستور چند خطی ظرف یک روز مالیات ثروتمندان را افزایش داد ولی اینجا باید برای همچین دستوراتی به اشتباه باید مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در یک پروسه چندین ماهه چنین چیزی را آنهم با کلی تبصره و استثنا تصویب و سپس به دولت برای اجرا ابلاغ کنند. چنین بروکراسی ای در شان نظام جمهوری اسلامی و اهداف عدالت محور آن نیست. این که میگویند عده ای به تدریج به ساختارهای تصمیم سازی نفوذ کرده اند مصداقش همینجاهاست. برای یک دستور ساده اجرایی که در همه کشورها به سادگی انجام میشود، به دلیل مشغول کردن آن را وارد پروسه های تصمیم گیری بسیار پیچ در پیچ میکنند. ...
برای تصمیمات سخت و درست باید خودمان را برای مقاومت در برابر فشارهای افراد ذینفع که بسیار سنگین است آماده کنیم و کوتاه نیاییم. این شخصیتی مقاوم و مقتدر در دولت و وزرای آن میخواهد که با کوچکترین اعتراضی از تصمیم درست عقب نشینی نکنند. البته که قسمت اول آن یعنی رئیس دولتی مقتدر و نفوذناپذیر در حال حاضر موجود است.
از طرف کی؟ تحریریه تابناک؟ :))))))))
واقعا اینا نتایج تجارب و مطالعات ارزشمند بود؟؟ خسته نباشی
راستی از تتلو چه خبر؟
سراسر بازي با كلمات بود بدون اشاره به ضرورت حل مشكل اصلي و اساسي كشور يعني تحريم‌ها و بازسازي ارتباط ايران با جهان و پذيرش FATF كه اگر اينها حل نشود هيچ يك از مشكلات اصلي در كشور حل نخواهد شد؛ البته مگر اينكه مشكلات را به سگ گرداني و آب بازي در پارك تقليل دهيم
اگر بلايي كه بر سر مجلس و مركز پژوهشها آوردند در بدنه دولت تكرار شود قطعا بايد منتظر يك فاجعه مديريتي بود.
هیچ کاری نخواهد کرد
یعنی چی هشدار به رییسی؟ اون موقع که همه رقیبان رو حذف کردند تا ایشون 100درصد بشن رییس جمهور! یعنی نمیدونستن این مشکلات رو؟ الان تازه یاد مشکلات افتادن؟! اگه اینجوره که باید خون گریست!!!
خدا کمکت کنه انشااله
ایشان اول باید پول داشته باشد دوم باید تورم را منطقی کند تا بتواند برنامه ریزی کند و بعد از آن است که اجرای به موقع برنامه ها معنی پیدا میکند و الا مثل وعده های ایران 1400 خواهد شد. برای اینکه پول داشته باشد دو کار باید انجام دهد (الف) تجارت خارجی را رونق دهد به هر شکل ممکن اعم از فروش نفت یا چیزهای دیگر که شبکه بانکی می خواهد و ما تحریم هستیم. (ب) مالیات را بالا ببرد که دست کردن بیشتر در جیب مردم است و تورم زا است و فرارهای مالیاتی بزرگی از سوی وابستگان غیر پاسخگو وجود دارد و برخلاف منطقی کردن تورم است. همزمان هم مدیران اجرایی قوی می خواهد که پول و فرصت را به باد ندهند و کار را پیش ببرند تا نتایج آن در زندگی مردم دیده شود که البته این مدیرها واقعا نایاب است و از هزار و یک فیلتر کمتر مدیر لایقی بتواند عبور کند و عملا لایق ها در انزوا می مانند. هر یک از این موانع آنقدر بزرگ هستند که انجام هر برنامه ای را تحت تاثیر قرار می دهند. یک مثال کوچک بزنم. ما یک مناقصه را بهمن 1399 ما برگزار کردیم. اسناد را خریدند اما پیشنهاد ندادند. اسناد را کمی اسانتر و قیمت را کمی بالاتر بردیم شد شب عید باز اسناد را خریدند و کسی نیامد. الان خودمان مانده ایم که چه عددی را برای اعتبار پیش بینی کنیم. حالا بخشی از نتیجه کار جزو شاخص های برنامه ای سال 1399 و بخش دیگر آن برای 1400 است. و البته ما هنوز مانده ایم چه کاری بکنیم با این تورم بی قاعده. محال است با بهتریم مدیر اجرایی کشور هم بتوان یک قرارداد در این شرایط عملیاتی کرد. حالا شما یک پروژه بزرگتر ملی را تجسم کنید که چقدر دردسر دارد.
سگ گردانی و حجاب بانوان فقط معضل کشور هست .کشور مشکلی نداره فقط سگ گردانی .چطوره برای سگ گردانی مجازات سنگسار بزارید .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
نه آقا. معظل اول مملکت رو فقط با یک سنگسار ساده میخواین برطرف کنید؟؟؟ واویلا
بدیلی که خود مانند عذر بدتر از گناه است.
کلیه مشکلات نولیبرالیسم و اصول گرایی که در ۱۶ سال گذشته که دانسته و آگاهانه بوجود آمده است، محصول عدم تکیه به مردمی که از انگشتانشان طلا میبارد بوده است.
رییس «دویچه بانک»‌ آلمان در زمانیکه هنوز آمریکایی ها نخریده بودندش در جمع کارمندان خود گفت:
«طلا در کله کارمندان است، فقط بایستی آنرا استخراج کنیم»! در کلیه نقطه های سیاه در جنگ با ام.آمریکا بدست صدام،‌ تنها و تنها ایده های افراد شرکت کننده در خط اول بود که ایران را پیروز جنگ کرد. آنها هیچکدام پروفسور و بزرگ تیتل داران ارتشی و یا دانشگاهی نبودند.
این راه حل های پیشنهادی آقای امیرعلی امیری همان راه حل های آقایان ظریف زنگنه روحانی... میباشد و همگی به خواست چند مدیر وابسته به ایشان که باید سرنخ کنترل آنان در دست شما متمرکز گردد!
آنها هیچکدام مسولیتی ندارند هیچگونه چوبه داری در انتظار آنها نیست حتی اگر در برابر اشتباهات آنان، ده ها و هزاران کودک و خوانواده در حاشیه شهر ها گرفتار آیند که اتفاقا برای این افراد نان و آب ساز تر است.
تنها راه تکیه به مردم است. کلیه تغذیه مردم بایستی کپنی شده و حتی یک ریال هم ردو بدل پولی نگردد. که آفای توکلی هم پیشنهاد آنرا داده اند.
کلیه خانه ها و کلیه کاخ ها و بیمارستان ها بایستی ملی بمفهوم متعلق به مردم باشد و کلیه کارمندان و پزشکان و دیگر ابواب جمعی آن با یک حقوق پنج پایه ای که بیشترین بالای دو یا سه برابر کمترین حقوق نباشد.
هر کاری را باید بدست کاردان سپرد. کاردان کسی است که محصول کارش به رستگاری مصرف کنندگان محصول کارش میرسد و نه آنکه مانند «سعید حریری» نخست وزیر لبنان در منگنه گذاشتن مردم و چلاندن آنان برای آمریکا فرانسه انگلیس و عربستان صعودی نوکر دست بسینه آنها، بانک های آنان و جیب ایشان.
د.
تنها و تنها به مردم تکیه کردن و مانند سردار بزرگ ایران قاسم سلیمانی به مردم که پایه های اصلی حامل کشور ایران بوده، هستند و خواهند بود یعنی به «حرم زینبی» ها که جان برکف برای ایران و ایرانی و شکست استعمارگران انگلیس آمریکا فرانسه... در منطقه، در خارج از مرزها و داخل مرزهای ایران تاکنون برای امپریالیسم بخصوص غرب درد آور بوده اند تکیه کرد.
برای اینکار باید سریعا از عضویت در بانک جهانی و مشتقات آن هدیه هاشمی رفسنجانی و مجلس وقت، تبرزن اصلی بر صنایع ایران بیرون آمد؛
بستن فوری کلیه بانک های خصوصی دارندگان و سامان دهندگان دلالان قاچاقچیان، بکش های معادن و ثروت‌های ملی برای بیگانگان و مشتی دست آموز مانند بابک زنجانی و کلی دوپاسپورتی ها... و تمرکز کلیه حسابداری ها در دست دولت زیر نظر کنترل کنندگان مردم در استان، شهر و ده و محله های مربوط بخود کف خیابانی میباشد که نامش دولتی مردم دار و مردم سالار میباشد.
آقای رییسی راهی مشکل در پیش دارید اگر بخواهید دستان امپریالیسم فرتوت انگلیس و فرزند خلفش آمریکا و شرکایشان را از ایران کوتاه کنید. در عین حال که بایستی هوای ابرقدرت های شرقی را آنچنان داشت که بتوان از قیود آنان آزاد گشت.
البته که اینها بهایی دارد که ما ایرانیان بایستی به پردازم که مردم ایران با جان و دل برای نسل های آینده خواهند پرداخت. همانطور که تا چندی پیش شاهد آن بوده ایم. همانطور که در میان نود درصدی ها در خوانوادهایشان مرسوم و قابل دیدن است.
سلام
قابل استفاده است.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
آیا ایران درجنگ باصدام پیروزشد؟اگر اینطوربود چرا امام جام زهررانوشیدند؟
روحانی = رئیسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
تو فرق بین شب و روز رو میتونی متوجه بشی؟
نهایتش دوران روحانی بود. از این
بادرود،هرچندکه نوشتن این جملات فایده ای ندارد:پرواضح است که درهردوره ۸ساله رییس جمهوری که به پایان میرسدتمام مشکلات به جای مانده به عهده اونسبت داده میشوددرصورتیکه این مشکلات اززمان جنگ ۸ساله وبه هدردادن سرمایه های ملی وانسانی شروع شده وتاکنون همچنان باانباشت کاستی هاهمچنان تداوم داردوهرروزسفره مردم طبقه ۳وطبقه متوسط کوچکترگردیده وبااطمینان باید گفت تازمانیکه سیاستمداران ماروابط اقتصادی وسیاسی واجتماعی خودراباکشورهای اروپایی وآمریکایی تحت قوانین مدون گسترش ندهندوضع معیشتی مردم ایران راهیچ رییس جمهوری نمی تواندبهبودبخشدمگرهروزشاهدافزایش فاصله طبقاتی بین فقیروغنی باشیم همچون ۴۰ساله گذشته.
جناب نویسنده خیلی وقت است که دیر شده است !
حتی اگر فرشته نجات هم بر مسند بنشیند دیر شده است !
متاسفانه این گسست مسولین و ملت با هیچ ابزاری پر نخواهد شد !
کاش آقایان زودتر فهمیده بودن
مشکل اصلی اینکه جمعیت ایران 80 میلیونه ولی منابع ابی کشور جواب گوی ای همه جمعیت نیست و کشاورزی به دلیل سیاستهای غلط بیشتر از ظرفیت محیط زیست گسترش پیدا کرده است
مطلب کارشناسی و خیلی خوب بود. البته در عمل مردم با این تفاسیر کاری ندارند. مردم چیزهای خیلی ساده و پیش پا افتاده میخواهند . میخواهند آموزش و پرورش خوب و عالی باشد. آموزش عالی به روز باشد. مسائل دفاعی و فرهنگی و تغذیه و بهداشت و مسکن خوب داشته باشند. همین ها را اگر واقعا با دید بلند مدت و پایدار تامین کنیم بقیه راه معلوم است و خدا خودش کمک میکنه و راهگشاست...
آفرین!!!
رئیسی شد رئیس جمهور و آقایون شروع کردن نسبت به قبل ۱۸۰ درجه نظراتشان برگشت
دیگه حق مردم زندگی خوب و با کیفیت نیست دیگه باید نصل گاندی باشیم
اگر تحریم ها اثر ندارد پس چرا بعد از تحریم ها ....
این فقط یک شعار الکی است. دروغ است.
فرقی نمی کند چه کسی ئیس جمهور باشد.
پس این که دیگه خوب است! پس ببینیم چه میکند. هیچ کاری از پسش بر نمی آید. نه این و نه هیچ کس دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
من می دونم ما موفق نمی شیم!!!1
این هم دست از پا درازتر دولت رو با تورم بالای ۵۰ درصد میده به یکی دیگه. کشور با خیلی از مسائل فرعی دست به گریبانه که مربوط به زندگی شخصی مردم میشه نه به آینده کشور. مسئولین هم درگیر همین موضوعات کم اهمیت هستن.
به نظر شما آقای رئیسی و تیم همراهش می توانند چنین بکنند؟
اصلا می توانند درک کنند اینجا چه نوشته شده ؟
به نظر من ...نه
برادر امیری عزیز مقاله بسیار خواندنی و راهنماست...رئیس قوه مجریه در ایران باید چنان قدرتی داشته باشد تا بتواند در مقابل محوری خاص که پول و اسلحه و قدرت حول آن می چرخد بایستد و گردش این محور را در جهت منافع ملی و مردم به حرکت در آورد.هر کسی که بتواند این کار را انجام دهد به یقین در اذهان مردم و تاریخ جاودانه خواهد ماند.
امروز داشتم به نمودار ارزش پول ملی در 50 سال اخیر نگاه میکردم - ارزش پول ملی شاخصی مهم برای اقتصاد کشور و رفاه و آسایش مردم است - در دو نقطه سقوط ناگهانی داشت.یکی سال 59 همزمان با شروع جنگ تحمیلی و دیگری سال90 همزمان با جنگ داخلی سوریه!...اولی عزمی ملی و دفاع از میهن بود که از واجبترینهاست اما آیا دومی ارزش سقوط اقتصاد و آسایش و رفاه مردم را داشت؟!!....منظور ایستادن در مقابل تصمیمات کلان غلط است که کمر این کشور و ملت را شکسته است...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
به امیدی که گوش شنوا و چشم بینا واراده ای میهن پرستان وجود داشته باشد.
نویسنده ی محترم به زبون ساده تر و عامیانه حرفامو به شما و جناب رئیسی میگم. شرط حکمرانی خوب و مدیریت اینه که هر کسی در چارچوب سازمانی خودش کار کنه اونم بصورت شفاف پیش چشم ناظرانی که مردم هستن و به مردم پاسخگو باشه، شفافیت در تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرا و نظارت گمشده ی اداره ی ایران امروز هست، متاسفانه در مملکت ما سیاسیون و نظامیون کار اقتصادی میکنن و اهالی اقتصاد در پی سیاست بازی، دستگاه‌های اطلاعاتی ماموریت اقتصادی و سیاسی دارن و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی کار سیاسی و اقتصادی میکنن،نمایندگان مجلس با بخشی نگری کار اجرایی میکنن و در سطح کلان به تنها چیزی که فکر نمیکنن ولی شعارش رو میدن مشکلات مردم و سفره شون هست، بیشتر نگاهشون به قدرت و ماندن گروه و فرقه شون در قدرت هستن از سطح روستا تا شهر و شهرستان و اونایی که زورشون میرسه استان و مرکز، اونایی هم که قدرت لابی گری در مرکز رو ندارن در جریان قدرت جناحشون هضم میشن و تبدیل میشن به ماشین امضای طرح و سوال و استیضاح برا جناح رقیب. حتی مشاهده میشه ائمه جمعه در کارهای اجرایی بسیار جزئی در حوزه استقرارشون دخالت میکنن ..حکمرانی خوب یعنی رضایت مردم ...
بخدا خیلی راحته فقط کافی است با ..متخلفین حسابشان رسید. که آقای رئیسی این خصلت را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
حکم صادر کردن و دستور دادن و مطالبه گری کردن با کار اجرایی کردن و اداره کردن یک مملکت فلک زده و بحران زده خیلی فرق میکند

کار اجرایی شوخی نیست ها
سلام.این پیشنهادها خوبه فقط معلوم نیست اگر همه این کارها انجام بشه و تمام راههایی که دولت روحانی برای شعبده بازی برای کسب درآمد رفته بود تا بدون درآمد نفت مملکت را ادره بکنه(مثل دستکاری نرخ برابری ریال در برابر ارزهای خارجی و نشان دادن در باغ سبز بورس به مردم و خالی کردن جیب اونهاو...)بسته بشه،دولت بعدی چطور میخواد مملکت را اداره بکنه؟
عجیبه وضع مملکت . مسولینی داریم که هیچ تلاش نمی کنن که خودشون رو اصلاح کنن . کاملا انتحاری دارند به پیش می روند
با این وضعیت بنده خدا خرابه ای را تحویل می گیرد و نباید هیچ انتظاری هم داشت که بتواند درست کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
مگر چشم بسته امده
بنده به اقای رئیسی رای داده ام ولی عملکرد ایشان نه در استانقدس و نه در قوه قضائیه مطلوب نبوده است و ایرادات و اشکالات فراوانی داشتند (البته نسبت به مسئولان قبلی استانقدس و قوه قضائیه ایشان بهتر عمل کردند) متاسفانه حلقه فعلی دور ایشان اکثریتشان در بدنه کارشناسی کشور رشد و بلوغ نیافته اند و این ایراد بزرگی برایشان می باشد به این دلیل که کانال کسب اطلاعات و تحلیل ایشان همان حلقه هست و ایکاش ایشان شبکه جذب اطلاعات را به صورت سامانه ای راه اندازی می کردند و البته نکته بسیار مهم این هست که تحیلیل گر سامانه کسب اطلاعات همان حلقه ضعیف قبلی نباشد به این سبب که کسب اطلاعات و‌تحلیلگر اطلاعات هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند و تحلیلگر بایستی کارشناسی خبره و باسواد باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
وقتی کاندیداهای وزیر خارجه و دبیر شورای امنیت ملی ایشان حتی خودشون را نمی توانند به انگلیسی معرفی کنند وامصیبتا
چه تحليل عميقي . به نكات ارزشمند اين عزيز بايد اضافه كرد كه ما به 30 استاندار با تفكر مبتني بر توسعه ي ملي (نه صرفا منطقه اي ) با اختيارات و قدرت مانور كامل و با بودجه كافي نياز داريم. پيدا كردن اين 30 استاندار از 20 وزير بسيار مهم تر است. استاندار در شرايط فعلي نقش تشريفاتي دارد و دستگاه هاي اجرايي به صورت بخشي از مركز فرمان مي گيرند و لذا استاندار جز به چند معاون خود براي رتق و فتق امور استان چيز بيشتري در اختيار ندارد. استاندار قوي در هر استان بايد هم تراز رييس جمهور در منطقه اختيار داشته باشد و ابتدا از او آزموني گرفته شود كه آيا به لوازم توسعه ي جامع و پايدار در استان خود واقف است. آيا دركي از مفاهيم حكمراني دارد. آيا داراي سرمايه اجتماعي كافي براي به كار گيري صاحب نظران و عالمان در منطقه خود را دارد. و الي آخر
قطعا رییسی آخرین تیر ترکش است
و اگر نگذارند
و یا نتواند کاری اساسی و جدی و فوری برای نجات مردم و کشور انجام بدهد
قطعا شانس جدی و دیگری وجود نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
برو بابا 8 سال گند زدی حالا تهدید میکنی
باسلام،
جزاک الله، خوب بود.
ابر بحرانها را رد کرده ایم
روزگار تیره ای در پیش میبینم
برای همه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
روزگار تیره برای ظالمان هست ما امید و ظهور میبینیم
دولتها در برابر مشکلات بهانه خوبی به نام دولت قبل دارند
هیج مسئولی تو این فاز نیست
خدا شما را حفظ کند. چیزایی که گفتین هیچ کس نمیدونست.. عجب نگاه ژرفی...
باسلام واحترام
لطفا این درخواست ها را هم به لیست خود اضافه کنید که بسیارمهم است ومردم خواهان آن هستند.
1-تسریع در روندمذاکرات وین جهت اجیای برجام ورفع تحریم ها زیرابدون رفع تحریم ، کاهش مشکلات اقتصادی ایران بسیار دشوار وشایدناممکن باشد.
2-تشکیل دولت فراجناحی به معنی واقعی.دراین خصوص استفاده از همه اقشار وگروهها اعم از خانم ها،اهل تسنن، اصلاح طلبان وحتی کسانیکه رای نداده اند ولیکن دارای شایستگی مباشند.
3-کمک از چهره های شاخص کشور بویژه کسانیکه در افکار عمومی مردم ومجامع بین المللی دارای جایگاه خاصی هستند. جهت آشتی ملی . مانند اقای حجت السلام محمدخاتمی ،
ومن الله توفیق
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
زدی بهدف ولی اگرمجلس محترم اجازه دهد
راهی جز گشایش و توسعه ی سیاسی نیست وگرنه اخرش معلومه چی میشه
اصلا مگه قراره کسی کاری بکنه؟ این همه دولت و جناح اومدن چه کار مثبتی برای مردم کردن؟ نه آب هست نه برق نه مرغ و روغن، بیکاری و تورم و فقر و نداری و حسرت هم که جزو لاینفک زندگی توو ایران شده. این همه سال به بهانه انرژی هسته ای مردم رو توو فقر و نداری نگه داشتین و شعار دادین ...چی شد؟ بسه دیگه
شما نمایندگان مجلس وحرفهاشون رو که گوش می کنین واقعا به عمق فاجعه پی می برین .اکثرشون آدمهای بیسواد که اصلا دغدغه مردم وایران رو ندارند .بیشتر دنبال سهم خواهی وپستهای مدیریتی شرکتهای بزرگ هستند تا دنبال قانونگذاری.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
کم اطلاع وجوان که اگردولت اینده بخواهدبه‌توصیه های آنهاتوجه کندمتاسفانه‌بدترین خاطره رادرناریخ ثبت خواهدکرد
خوب فعلا همه بحران ومشکلات راتقصیر دولت روحانی ودولت تقصیرترامپ وکروناانداخته شده پس قرارشدنظام یکدست ویکصدابشه تاهمه چیزدرست بشه اما!یکسال اول میگن قرارآواربرداری بشه واگرتحریمهابرداشته شدازنوبسازیم!مسلماتحریمهابرداشته نخواهدشدپس چهارسال اول کاری انجام نمیشه دوردوم که رییسی بازنصب شدازنیمه دوم چهارسال که ازقبل هم وضع خرابترشده کیهان وصداوسیمابشکل سیستماتیک یک چیزی مثل انحرافی یا بدترش به رییسی ودولتش میبندندواوراعامل همه مشکلات معرفی خواهندکرد!وبازروزازنو روزی ازنو!!
این توصیه رو یه کمی دیر گفتی و باید قبل انتخابات می گفتی. رئیس جمهور تمام اینها رو می داند و نمی تواند ادعا کند که نمی دانسته!
مشکل بزرگ کارما شعارجوان گرائی شده! برخلاف فرمایش شماجوانگرائی یعنی چه منظورتان بکارگرفتن جوانان کم تجربه وناوارد ودادن امورات مملکت دست آنهاست اگربجای جوانگرائی
بفرمائیدنخبه گرائی آگاه گرائی کارکشته گرائی درست است مگر کارمملکت ساخت دیوارخشتی است که به زورجوان احتیاج داشته باشد مملکت نیازبه فکرخوب افراد باتجربه وباهوش ودلسوز داردجوانان باهوش بایدآموزش ببینندبرای فردای مملکت یادمان باشدعمربسرعت درگذراست هیچ کشورمتمدن وپیشرفته ای دردنیا دنبال دادن کارهای کلیدی به جوانان ناواردنیست نمونه آنرادرخیلی جاهاشاهدیم که چه بلاهائی سرمان آورده اگربخواهیم مملکت راخراب کنبم بهترین کاردادن امورآت کلیدی کشور به دست جوانان بی تجربه وناوارد است که آن شودکه نباید شمارابخدااینقدرشعارهای بی محتواندهیم مملکت خودمان است وفردای‌نسلهایمان
ابربحران بکارگرفتن افرادناواردکم تجربه وابسته به شرق ویاغرب است بخصوص اخیرامدشده شرق است بجای درخدمت درآوردن افراددلسوز باتجربه ووطن دوست ومسلمان همچون همسایه غربی ماترکیه که بدون داشت نفت اقتصادپیشرفته ای داردویاهمسایگان جنوبی ماچون دوبی بحرین عربستان سعودی
دکترشو خوب امدی
تابی جان باور کن حکمرانی خیلی هم در سطح دنیا ساده است و نیاز به این همه قرارگاه و کارگروه و ستاد و بحث و جدل... ندارد. روش حکمرانی در نزدیک به 200 کشور این است که حاکمیت ببیند مردم چه میخواهند و مطالبات آنان و نیازشان چیست (از طریق انتخابات و نظر سنجی مداوم)، همان را انجام دهد و در این راه مدیرانی و کارشناسانی را قرار دهد تا به بهنرین نحو خواسته مردم را جامعه عمل بپوشاند. در این صورت نیز هیچ نیاز به فلسفه چینی و رطب و یابس نیست. بسیاری از دولتهای دنیا بصورت روزانه نظر سنجی میکنند و تصمیمات را باب میل مردم میگیرند، همین!
در هر استان یک قرارگاه عملیاتی زیر نظر دولت برای پیشبرد امورایجاد نماید تا ناظر به اجرای مطالبات از سازمان ها باشد و روزانه به دولت اهم را گزارش نماید .
اگرچه به آقای رئیسی بسیار امید بسته ام اما با تفکرات این مجلس که به کارهای سطحی مانند محدودکردن یا بستن فضای مجازی مشغول است بعید است ایشان موفق شود. به امید موفقیت دولت آینده و گشایش در امور مردم
رییس جمهور اگر از حالا به بعد بخواهد برای اداره ی امور کشور طلب همفکری و مشورت کند کار برای ملت بسیار سخت خواهد شد او چند سال قبل باید مطالعات لازم را انجام میداد و الان با آمادگی کافی وارد کار میشد . ایشان تازه از افراد نظر خواهی میکنند نفس قضیه خوب است اما زمان آن گذشته ، رییس جمهوری مسئولیت سنگینی است علم و مهارت و دانش مدیریتی ، اقتصادی ، حقوقی و اجتماعی و سیاسی لازم دارد . اگر کسی چنین توانمندی در خود سراغ ندارد نباید وارد این عرصه بشود چون هم برای خود و هم برای کشور مشکل آفرین میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
دوست عزیز ناشناس خود شما بهتر می دونی آقای رئیسی فاقد آن مهارت های مدیریتی خاص برای این جایگاه هست
اقای رئیسی هم همانند سایر روسای قبلی . سفره خالی شده و افراد گرسنه زیاد . مردم باید به خدا پناه ببرند
فعلا که یک سری به جای تمرکز بر مشکلات کشور دارند هدفمند خط میدن و مشکلات اصلی رو سگ گردانی و ازدواج نکردن اساتید زن دانشگاه ها و هزار تا موضوع خنده دار نشان میدن.اگر رییسی تو این 4 سال نتونه مشکلات رو حل کنه انفجار رو میده که همه ما خشک و تر با هم می سوزیم
تنها راهکار تبدیل شدن ایران به یک کشور عادی است
مشکلات اقتصادی با پایین امدن قیمت دلار و پایین امدن نرخ تورم حل میشود کارشناسان نظرات شجاعانه اعلام نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
با وجود بحران های دایمی با دنیا هیچوقت به این وضعیت نخواهیم رسید

مشکل ماها اینجاست که هنوز نفهمیده ایم که یکعده از کنار ایجاد بحران صاحب منافع و قدرت هستند

اشخاص بیعرضه همیشه شلوغش میکنند و از اب گل الود ماهی میگیرند
یعنی بعد از این همه سال کسی این را نمیفهمد ؟
عجبا!!!!!!! در کشور اینهمه کارشناس سیاسی و اقتصادی داریم مملکت دو سه قرن رفته عقب؟ بابا این کامنت گذار ها خودشان عقل کل و استاد هستند . نمیدانم چرا از اینا برای بهبودی کشور استفاده نمیشه
ببین وضع مملکت چه خرابه که مردم به رییسی هم راضی شدند
تا زمانی که همه در این کشور تصمیم گیرنده هستن هیچی درست نمیشه.رئیس جمهور قدرت لازم برای تصمیماتی که ایران بهش نیاز داره رو نداره.
بزرگترين خدمت جمهوره اسلامى به غرب فرستادن نخبه هاى كار افرين ومتخصص بود
بزرگترين سرمايه مملكت نتروى انسانى با سواد متخصص وطن دوست است كه اكثرأ از كشور خارج شدهاند و براى ابادانى كشور هاى غربي كار ميكنند
كشور بايد توسط متخصصان اداره شود نه با فروش مواد اوليه
جهت رفع کمبود آب در کشور اینجانب طرح های عملی و علمی داشتم با هزینه بسیار کم با مسولین این حوزه تماس گرفتم و متاسفانه هیچ کس حتی جواب هم نداد، الان هم طرحی جهت کنترل آتش سوزی جنگل‌ها داشتم که به یک شرکت بین‌المللی پیشنهاد دادم فورا تماس و تقاضای همکاری نمود.این است تفاوت که چرا کشور ما همیشه گرفتار مشکلات است و افرادی مثل من مجبور به مهاجرت می‌شوند.
تنها خاصیت این مقاله افزایش بازدید کنندگان این پیج به مدت محدود است
با شعار و منم و منم نمیشه مشکلات را حل کرد بخصوص اینکه با این خرابی هایی که روحانی بوجود آورده و بنوعی آب گل آلود شده خیلی ها می خواهند از این آب گل آلود ماهی بگیرند و بگویند روحانی باید اینکار را می کرد و نکرد ولی اگر خودشان به جای روحانی بیایند بدتر عمل می کنند و سیستم و دلسوزان در مدیریت باید حواسشان باشه که کشور نیاز به افرادی داره که حساب و کتاب بلد باشند و افرادی که برنامه ریز باشند و برنامه ریزی علمی و دقیق داشته باشند و عزمشان جزم باشه و قدرت سازماندهی قوی داشته باشند
باید کسانی بیایند که کشتاوری عمل کنند یعنی نه افراط کنند و به اسم جهادی کارکردن منابع را هدر بدهند و نه از کار بترسند و سست عمل کنند یعنی کسانی که از منابع بهترین نتایج را از آن بگیرند و علمی و هوشمندانه و حرفه ای عمل کنند
آقای رئیسی مسئولیت سنگینی دارد چون خوب عمل نکرد رئیسی برابر است با بحران های اجتماعی و سیاسی
نه جوان گرایی و نه پیر گیرایی بلکه خبره گرایی و میان سال گرایی که از دوران ناپختگی جوانی عبور و به دورات فرتوتیت پیری نرسیده است و باید روالی وجود داشته باشد که جوانان با ورود به میان سالگی بطور مداوم و سلسله مراتبی تجربه کسب کنند و آماده شوند
ما در طول دوران این چهل سال که دولت ها آمدند و رفتند و مردم تورم و مشکلات اقتصادی زیادی تحمل کردند اگر در یکی از این دولت ها برای یک بار یارانه ها را بطور جدی و علمی هدفمند می کردند و بطور مساوی منابع کشور را در قالب خدمات و نقدی بین همه بطور مساوی تقسیم می شد تحمل این همه مشکلات قابل تحمل تر بود تا الان که نه تنها یارانه ها هدفمند نشده است بلکه هر روز بدتر و بدتر شده است و بیشتر آن به جیب ثروتمندان می رود و نمونه های آنرا در نهاده های دام و مصرف برق و آب و ... و ارز پراکنی 4200 تومانی می بینیم
سلام اگر اراده ای برای درست شدن اوضاع باشه یکی از مشکلات اساسی که ما داریم به نظر من نبود مدیریت یکپارچه هست (مدیریت جزیره ای و نادیده گرفتن جاهای دیگر) بهترین و اساسی ترین روش مدیریت یکپارچه در زمینه کلان محیط زیست ، منابع معدنی و استفاده بهینه از منابع مادی ، انسانی و.... پیاده کردن ارزیابی توان و آمایش سرزمین برای کل کشوره .
صدها کانال تلوزیونی دولتی داریم ولی نمی تونیم یک تلوزیون خصوصی داشته باشیم
احساس می کنم دریایی از انتقادات در پشت سدی نهفته است تا هر چه زودتر آقای رئیسی بیاید و همه آنها بر سر او ریزش کند.
خیر مشکل ما فقط آزار سگ های زبان بسته هست مگر نخوندید در کیهان مشکل ایران سگ هست
اقای ریسی هم شد ریس جمهور و هم ایت الله و هم دکتر ‌لذا با تحصیلات عالیه که دارد وپشتیبانی ولی امر مسلمین جهان را دارد همه مشکلات با اقتدار حل می شود
بنظر من شورای نگهبان باید با مجلس ادغام بشه تا هم بوکرواسی اداری کمتر بشه و هم شورای نگهبان برای هر کارش استدلال کافی و محکمه پسند ارائه کنه و نهایت کار اینه که شورای نگهبان حق وتو در مجلس داشته باشه
خود ریسی هم جزو به وجود آورندگان ابر بحران هستند..هرچند چشم و گوش شما به این حرف ها عادت نداره..!
حل مشکلات کشور خیلی ساده هست. تغییر سیاست خارجه و ارتباط درست با دنیا. دوم شایسته سالاری و سپردن امور مملکت به نخبگان. والسلام
دکتر و آیت الله، لطفا نام بردن بدون این دو از جناب ایت الله دکتر رئیس جمهور رئیسی گناه نابخشودنیست......کلا رئیسسسس
روز به روز ، رحمت به دیروز
اقای امیری ظاهرایک شبه این معضلات را فهمیده وبهشون رسیده باید به ایشان گفت مرد مومن اقلایکی از اینها را در طی سالهای گذشته دنبال می کردی.......
خیلی ساده اس

فرافکنی میکنند.
رئیس جمهور کاره ای نیست
سیاست‌های کلان کشور باید متحول شود که تغییر آنها هم در اختیار رئیس جمهور نیست
راه حل مشکل کشورافزایش درآمد ارزی است
راه کار افزایش در آمد ارزی حل مشکلات بین المللی در مسائل زیر است

انرژی هسته ای
رابطه با آمریکا
قبول FATF و پذیرش استانداردهای جهانی در بانکداری

تا اینها حل نشود ۹۰ درصد مشکلات همچنان باقی خواهد بود
رییسی خود مشکل این کشور است
بهتر بود روحانیت در حوزه ها باشند و نظارت کنند .اینگونه شیوه اداره کشور جواب نداده است
آقای رییسی حالا حالاها باید با بحران هایی که دولت تدبیر وامید براش برنامه ریزی کرده دست وپنجه نرم کنه بخاطر کشتار گاوهای ماده مشکل گوشت وشیر ولبنیات بخاطر خشک شدن حور العظیم مشکلات سیاسی اجتماعی واقتصادی تو خوزستان و مشکلات عدیده ای که اصلاح طلبان بدون در نظر گرفتن وجدان انسانی برایش تدارک دیده اند فقط خدا بداد مردم برسه .....
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
توجيه كردن شروع شد!
دولت تدبیر و امید چنان بلایی سر مردم آورد تو این هشت سال که تقریبا 80درصد مردم هیچ امیدی به آینده ندارند تو سال آخر دولت 25درصد افزایش حقوق برای کارمندان وکلی مزایا از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان که برخی از اعضای هیات علمی بازنشسته تا 15ملیون افزایش حقوق داشتن اینا فقط به خاطر نابود کردن توان مالی دولت وایجاد نارضایتی عمومی در سطح جامعه می باشد .
اعضای محترم هیات علمی در آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی مصوب نمودند در صورت تغییر پست مدیریتی (که اکثرا هم در دولت آینده بدون پست خواهند بود )هشتاد درصد فوق العاده مدیریت را دریافت نمایند اولا این مغایر با قانون مجلس شورای اسلامی می باشد که دریافت تفاوت حقوق مقامات را ممنوع نموده بود ثانیا اعضای محترم عدد فوق العاده مدیریتشان در برخی پست ها معادل چهار نفر حداقل حقوق می باشد دولت آقای رییسی سال اول ریاست جمهوری خود را باید صرف اینگونه موارد نماید اگر بخواهد تبعیض ها را از بین ببرد اینگونه موارد هست که مردم را ناراحت ونسبت به همه چیز بدبین می نماید افزایش حقوق یکنفر هیات علمی با پست مدیریتی بدون در نظر گرفتن مزایای غیر مستمر 5ملیون تومان می باشد و یک نفر غیر هیات علمی با همان مدرک تحصیلی و پست می شود یک ملیون ودویست هزار تومان ضمنا اعضای هیات علمی قانونا هم نباید در بخش اجرا مدیریت نمایند که متاسفانه از آنجایی که پست شیرین هست وهمه این عزیزان هم شیفته خدمت بیخیال تخصص میشوند(البته تقریبا هیچ کدام تخصص لازم در زمینه مدرک شغلی خود را هم ندارند وصرفا یه مدرکی اخذ نموده اند اگر در زمینه تخصص شان دوتا سوال بپرسی به بی سوادی شان پی خواهی برد ) و مشغول نابود کردن مدیریت دولت وسرمایه مردم با تصمیمات غلط خود می شوند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل