بازدید 4537

چگونه از یک چهارم موارد ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم؟

محققان دریافتند، افرادی که از رژیم غذایی با کیفیت بالا استفاده می‌کنند کمتر به بیماری کووید-۱۹ شدید مبتلا می‌شوند در حالی که افرادی که رژیم غذایی ضعیفی دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 15 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از نیوز، اطلاعات حدود ۶۰۰ هزار برنامه تحقیق کووید ZOE که یک نظرسنجی درباره غذای مصرف شده طی فوریه ۲۰۲۰ بود، مورد تجزیه‌وتحلیل قرا گرفت. بر اساس تجزیه‌وتحلیل علائم یا نتایج آزمون واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) گزارش شده در برنامه، در نهایت ۳۱هزار و ۸۱۵ نفر (۱۹ درصد) به ویروس مبتلا شدند.

افرادی که بالاترین کیفیت رژیم غذایی را داشتند، در حدود ۱۰ درصد کمتر پیشرفت بیماری کووید را نسبت به رژیم‌های کم کیفیت تجربه کردند و ۴۰ درصد کمتر در معرض بیماری شدید قرار گرفتند.

این اولین مطالعه مهم در مورد رژیم غذایی و کووید-۱۹ است و اولین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد، یک رژیم غذایی سالم احتمالا ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد.

در این نظرسنجی به جای بررسی غذاهای خاص یا مواد مغذی، الگوی‌های وسیع‌تری از رژیم غذایی طراحی شد که بازتاب‌دهنده نحوه واقعی غذا خوردن ما هستند. این نظرسنجی «نمره کیفیت رژیم غذایی» ارائه کرد که نشان‌دهنده کیفیت کلی رژیم غذایی هر فرد است.

رژیم‌های غذایی با نمرات کیفیت بالا، حاوی غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و مغزها همچنین ماهی‌های روغنی، چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، غذاهای کمتر فرآوری شده و کربوهیدرات‌های تصفیه شده بودند.

همچنین نمرات رژیم غذایی باکیفیت بالا با یک میکروبیوم روده سالم و متنوع‌تر مرتبط بودند که به همین دلایل، رژیم‌های با امتیاز بالاتر با عنوان رژیم‌های «دوستانه روده» نامیده شدند.

نمره پایین کیفیت رژیم غذایی با رژیم‌های غذایی حاوی غذاهای فرآوری شده و مقادیر کم غذاهای گیاهی مانند میوه‌ها و سبزیجات مرتبط بود.

تاثیر رژیم غذایی با عوامل اقتصادی تقویت شد و افرادی که در محله‌های کم‌درآمد زندگی می‌کردند دارای کمترین کیفیت رژیم غذایی بودند و حدود ۲۵ درصد بیشتر در معرض خطر کووید-۱۹ نسبت به افراد در جوامع مرفه‌ هستند که به همان روش غذا مصرف می‌کنند.

بر اساس این نتایج، محققان تخمین می‌زنند که اگر این اختلافات در کیفیت رژیم غذایی و وضعیت اقتصادی اجتماعی وجود نداشته باشد می‌توان از یک چهارم موارد کووید-۱۹جلوگیری کرد.

پروفسور تیم اسپکتور، دانشمند ارشد ZOE و استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کالج کینگ لندن گفت: «شما مجبور نیستید گیاه‌خوار شوید اما داشتن گیاهان متنوع در وعده غذایی یک روش عالی برای تقویت سلامت میکروبیوم روده است، ایمنی و سلامت کلی خود را بهبود ببخشید و به‌طور بالقوه خطر ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهید.»

یافته‌های این تحقیق به صورت پیش چاپ در medRxiv آنلاین منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار