بازدید 19245
۸
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

سناریوی هالیوودی، مسیح علی نژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری، همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امیر جدیدی»، «پناه پناهی »، «سحر جعفری جوزانی»، «حمید سجادی»، «شهرهای قرمز»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 15 July 2021

سناریوی هالیوودی، مسیح علینژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»، در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «امیر جدیدی»، «پناه پناهی »، «سحر جعفری جوزانی»، «حمید سجادی»، «شهرهای قرمز»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه درباره این موضوعات به اختصار توضیحاتی داده ایم.

امیر جدیدی

امیر جدیدی، یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که در سال های اخیر با بازی های خوب مورد توجه علاقه مندان به سینما قرار گرفته است.

جدیدی متولد ۳۱ خرداد ۱۳۶۳ است و تا کنون موفق به دریافت یک سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های عرق سرد و تنگه ابوقریب شده‌ است.

قهرمان فرهادی در ایران اکران می‌شود - تابناک | TABNAK

نام امیر جدیدی در روز‌های اخیر به یکی از داغ‌ترین اصطلاحات در شبکه‌های اجتماعی و گوگل تبدیل شده و دلیل آن هم اکران ساخته جدید اصغر فرهادی در جشنواره بین المللی فیلم کن است.

فیلم «قهرمان» تازه‌ترین اثر سینمایی اصغر فرهادی پس از «همه می‌دانند» است که در آن امیر جدیدی نیز بازی کرده است.

فرهادی پس از یک تجربه خارجی دوباره به ایران برگشت و این بار فیلمش را با بازی محسن تنابنده و امیر جدیدی جلوی دوربین برد. در «قهرمان»، سارینا فرهادی نیز نقش‌آفرینی کرده است.

حضور جدیدی، فرهادی و دیگر عوامل این فیلم در جشنواره فیلم کن، حالا نام آن‌ها به ویژه امیر جدیدی را به یکی از داغ‌ترین نام‌ها در گوگل تبدیل کرده است.

گفتنی است، در فیلم قهرمان، اصغر فرهادی، کارگردان و الکساندر ماله‌گی تهیه‌کننده است.

پناه پناهی

پناه پناهی، فرزند جعفر پناهی و برادر سولماز پناهی است که در حوزه سینما و ساخت فیلم فعالیت می‌کند. به دلیل حضور او در جشنواره بین المللی فیلم کن با فیلم جاده خاکی، حالا نام او نیز به یکی از ترند‌های گوگل و دیگر شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

همانطور که اشاره شد، اکنون او به همراه خواهرش با فیلم جاده خاکی در جشنواره کن حضور دارد. در مورد اثر جاده خاکی ـ که با واکنش‌های مثبت داوران و منتقدان جشنواره کن مواجه شد ـ رسانه‌های خارجی نوشتند: نخستین فیلم بلند پناه پناهی، درخشان، سرشار از انرژی و فورانِ ناگهانی لب‌خوانی‌های پر شور، گاه به شدت کمدی و گاه به شدت غم انگیز، بدون تردید از همه عوامل لازم برخوردار است تا یکی از کشفیات مهم امسال جشنواره کن باشد.

 

سناریوی هالیوودی، مسیح علینژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟

فیلمی جاده‌ای در اتومبیلی قرضی، پدری با پا در گچ، مادری که از میان اشک‌هایش می‌خندد و پسر بچه‌ای که همچون اسفند روی آتش در داخل اتومبیل «یک لحظه‌اش سکون نیست» و پسری بالغ که هیچ نمی‌گوید و نگاهش به جاده پیشِ روست. پناهی از این عناصر اولیه، پرتره‌ای به شدت انسانی از خانواده‌ای بر سر دوراهی زندگی ارایه می‌دهد که به راحتی می‌توان با آن همذات‌پنداری کرد.

 گفتنی است، «جاده خاکی» به عنوان ساخته اول پناه پناهی، یکی از ۳۱ فیلمی است که فرصت رقابت برای کسب جایزه دوربین طلای بهترین فیلم اول جشنواره کن امسال را نیز خواهد داشت.

سحر جعفری جوزانی

چند روزی هست که ماجرای فلج شدن صورت سحر جعفری جوزانی، دختر مسعود جعفری جوزانی به یکی از داغ‌ترین موضوعات در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه گوگل تبدیل شده است.

ماجرا از این قرار بود که سحر جعفری به دلیل درد دندان و با هدف کشیدن دندان نهفته عقل به پزشک مراجعه می‌کند، اما پزشک، درمان درد فک او را نه کشیدن و جراحی دندان عقل، بلکه تزریق بوتاکس تشخیص می‌دهد.

در پی این اتفاق، حالا فک سحر جعفری فلج شده و او به سختی قادر به صحبت کردن است.

در پی رسانه‌ای شدن این اتفاق، سازمان نظام پزشکی توضیحاتی ارائه و طی آن تلویحاً مقصر بروز این اتفاق را شخص خانم جعفری معرفی کرد؛ توضیحاتی که در ادامه عموم مردم جامعه را به حفظ آبروی مومن و حیثیت پزشکان دعوت کرده بود.

ماجرا به همین توضیحات ختم نشد و این بار پدر سحر جعفری یعنی مسعود جعفری که خود از کارگردانان بنام سینمای ایران است، توضیحات بیشتری از اتفاق در اختیار رسانه‌ها قرار داد و از پیگیری حقوقی و قضایی ماجرا خبر داد.

 

توضیح نظام پزشکی درباره پرونده پزشکی یک بازیگر - تابناک | TABNAK

مسعود جعفری در توضیحات خود به رسانه‌ها گفت: متاسفانه بیشتر حرف‌هایی که توسط این اشخاص محترم بیان شده، یکسویه، جانبدارانه و نادرست است.

از آنجا که دندان‌های عقل بالا و پایین سمت راست دخترم به شکل نهفته روییده است و هر از چند گاهی درد می‌گیرد، به پیشنهاد یکی از دوستان با مطب این دکتر تماس گرفتیم و پس از تهیه یک عکس OPG که به دستور ایشان انجام شد، روز سه‌شنبه (یازدهم خردادماه)، با قرار قبلی، من به همراه دستیار و دخترم به مطب او مراجعه کردیم. شخصی که خانم منشی، او را دکتر معرفی کرد، یک نگاه زودگذر و سطحی به عکس OPG انداختند، و بعد از معاینه لثه به دخترم گفتند: درد شما هیچ ربطی به دندان‌های عقل شما ندارد، احتمالا شما هنگام خواب دندان هایتان را به هم فشار می‌دهید، از این روی دچار اسپاسم شدید، شده اید و باید به این نواحی بوتاکس تزریق شود. دخترم که با شنیدن این حرف دکتر نگران شده بود، به او توضیح داد که متخصصانی که قبل از ایشان دیده بودیم، گفته بودند عکس OPG زیاد دقیق نیست و نشان نمی‌دهد، ریشه دندان تا چه اندازه با عصب‌ها درگیر هستند، اگر لازم است بروم عکس رنگی بگیرم!

دکتر با اطمینان به نفس کامل گفتند: خیر، عکس رنگی لازم نیست و همین الان به دلیل اسپاسم و فشار شدیدی که به لثه وارد شده باید بوتاکس تزریق شود؛ عمل اشتباه و نسنجیده‌ای که باعث شد تا امروز که ۴۰ روز از آن اتفاق می‌گذرد، فک دخترم فلج شود.

روال این اتفاق مشخص و پرینت مکالمات و قرار قبلی ما با دکتر مورد نظر گویاست؛ در نتیجه شکایت از پزشکی که با تصمیم اشتباه و غیرمسئولانه باعث این مساله شده است نیز در روز‌های آتی انجام خواهد شد.

حمید سجادی

حمید سجادی، یکی از ورزشکاران قدیمی و پر افتخار کشور در رشته دو و میدانی است که اخیراً همزمان با آغاز گمانه زنی‌ها مبنی بر تشکیل کابینه دولت آقای رئیسی، نامش به عنوان گزینه وزارت ورزش مطرح و از همین روی به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شده است.

در رابطه با زندگی نامه سجادی در فضای مجازی آمده است که سید حمید سجادی هزاوه در یکم فروردین ۱۳۴۸ در تهران متولد شده است. او دونده سابق دو‌های استقامت و مدیر ورزشی ایرانی‌ است. سجادی موفقترین دونده استقامتی تاریخ ایران محسوب می‌شود که در دوران فعالیت خود، رکورد تقریباً تمامی رشته‌های دو‌های نیمه‌استقامت و استقامت ایران را داشت.

سناریوی هالیوودی، مسیح علینژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟

او دارای درجه دکترا در رشته برنامه‌ریزی در تربیت بدنی و نیز عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است.

او در اواخر خرداد ۱۳۹۰ از سوی محمود احمدی‌نژاد به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برای کسب رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد؛ اما با ۱۳۷ رأی مخالف، نتوانست رأی اعتماد مجلس را کسب کند. برخی نمایندگان مجلس عواملی چون بحران وزارت خارجه و نیز لجبازی را در رأی عدم اعتماد به وی مؤثر دانستند. سجادی همچنین اولین وزیر پیشنهادی دولت احمدی‌نژاد بود که رای اعتماد از نمایندگان نگرفت.

همان طور که اشاره شد، اکنون با شروع گمانه زنی ها در مورد کابینه دولت جدید، نام او به عنوان یکی از گزینه های وزارت ورزش مطرح می شود که باید منتظر ماند و دید این گمانه تا چه حد با واقعیت همخوانی دارد؟

در مورد حمید سجادی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید 

شهرهای قرمز

کرونا دوباره در ایران اوج گرفته و به اذعان بسیاری از مقام های مسئول و متولی در پیک پنجم آن در ایران قرار گرفته ایم.

همزمان با روز‌های آغازین تیرماه سال ۱۴۰۰، گمانه‌ها و نظریات کارشناسی ناظر بر آغاز موج پنجم شیوع ویروس کرونا در ایران مطرح شد؛ به طور مثال و در این باره، کتر زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در روز ۱۶ تیرماه به رسانه‌ها گفت: بدون تردید، پیک پنجم کرونا در تهران شکل گرفته است.

همچنین در تاریخ ۱۱ تیرماه، تقی ریاحی، رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) تهران، با عنوان این مطلب که موارد بستری در بیمارستان دو برابر شده است، گفت: پیک پنجم شروع شده و باید آماده باشیم تا این دوره را با آسیب کم پشت سر گذاریم.

سناریوی هالیوودی، مسیح علینژاد را ترند گوگل کرد/ نگرانی کاربران اینترنتی از شیوع دوباره کرونا و قرمز شدن شهرها/ فلج شدن سحر جعفری همچنان موضوع داغ فضای مجازی/ امیر جدیدی کیست و چرا ترند شد؟

رئیس‌جمهور، حسن روحانی نیز روز ۱۹ تیرماه به رسانه‌ها گفت: ظاهرا با همه تمهیدات به پیک پنجم وارد شدیم و به آن نزدیک هستیم، در برخی استان‌ها به پیک جدید وارد شده و در برخی استان‌ها هم به آن نزدیک شده‌ایم، ولی این هنوز سراسری نیست و می‌توان جلوی گسترش این پیک را گرفت.

پیک پنجم کرونا در حالی در بسیاری از مناطق کشور آغاز شده است که به زعم بسیاری این دوره با دوره‌های قبل تفاوت‌های دارد.

مثلا یازدهم تیرماه نادر توکلی معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، با عنوان این که رفتار ویروس در پیک چهارم تغییر کرده و ما با ویروسی مواجه هستیم که شدت سرایت بالاتر، ولی میزان مرگ و میر کمتری دارد، افزود: آنچه مهم است اینکه هم اکنون وضعیت الگوی شهری تا حد زیادی تغییر کرده و با توجه به کاهش محدودیت‌های شغلی و خستگی مردم از شرایط بیماری و به رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران روند کاهشی نداریم.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد، میزان بستری روزانه در استان تهران بالای ۷۰۰ نفر و در حال حاضر تعداد کل بستری بیشتر از ۴۰۰۰ تن است. در واقع وضعیت بیماری به ویژه در استان تهران، روندی با ثبات و رو به افزایش است.

توکلی از برنامه واکسیناسیون همگانی به عنوان مهم‌ترین عامل مؤثر در کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی نام برد و افزود: در سنین زیر ۱۰ سال کودکان پرخطری داریم که امکان ابتلای به کرونا در آن‌ها وجود دارد و می‌توان گفت تقریباً ۵ درصد از کل مبتلایان شامل افراد زیر ۱۰ سال می‌شود و کمترین میزان ابتلا، مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال است.

یکی از موضوعات مهم این شرایط که کاربران در شبکه‌های اجتماعی و به صورت مشخص گوگل در پی یافتن اطلاعاتی پیرامون آن هستند، موضوع شهر‌های قرمز کشور در شرایط کنونی است.

بر اساس آخرین اخبار که روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه منتشر شد، ۱۶۹ شهرستان در وضعیت قرمز خیز پنجم کرونا با سویه هندی در حال اوج‌گیری در تمام مناطق کشور است.

مستند به این گزارش شهرستان‌های میانه (استان آذربایجان شرقی)، شهرضا، لنجان، نائین (استان اصفهان)، فردیس، نظرآباد (استان البرز)، قدس، ملارد، پیشوا (استان تهران)، بیرجند، طبس (استان خراسان جنوبی)، درگز، سبزوار، سرخس، کاشمر، گناباد (استان خراسان رضوی)، شوش (استان خوزستان)، سمنان (استان سمنان)، ایرانشهر (استان سیستان و بلوچستان)، خنج (استان فارس)، البرز، بوئین زهرا، تاکستان، از ۲۴ تیر ماه در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند.

قزوین (استان قزوین)، قم (استان قم)، بروجرد (استان لرستان)، بابلسر، تنکابن (استان مازندران)، ساوه (استان مرکزی)، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ (استان همدان)، زرند (استان کرمان)، کنگاور (استان کرمانشاه)، کهگیلویه (استان کهگیلویه و بویر احمد)، بندرگز، ترکمن، رامیان، مراوه تپه، کلاله (استان گلستان)، ابرکوه (استان یزد) از دیگر شهر‌های قرمز است.

 

  • در مورد آخرین وضعیت کرونا در ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

مسیح علی نژاد

مسیح علی نژاد خبرنگار سابق داخلی است که چند سالی است پس از مهاجرت به خارج از کشور و اقامت در کشور آمریکا، مواضع تند و تیزی علیه جمهوری اسلامی ایران و ارزش های آن به خصوص مساله حجاب می گیرد.

به واسطه ارتباطات قوی که علی نژاد با عناصر ضد انقلاب و نیز دولت آمریکا ایجاد کرده است و مواضع تندی که علیه جمهوری اسلامی ایران دارد، همواره از حمایت های ویژه رسانه ای و مالی برخوردار بوده است.

اخیراً و در چند روز گذشته، خبری عجیب مرتبط به او آن هم به صورت گسترده در شبکه های مجازی و رسانه های خارجی منتشر شد که حکایت از اقدام برای ربوده شدن او داشت؛ داستانی که چندان با واقعیت همخوانی نداشت، اما دولت ایران متهم به این اقدام شد.

در مورد مسیح علینژاد در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این خبر به رسانه ها گفت: این ادعای جدید دولت آمریکا که دشمنی آشکار و پنهانش با ایران بر کسی پوشیده نیست، آن قدر بی‌پایه است که واقعا ارزش پاسخ‌گویی ندارد.

وی افزود: این اولین بار نیست که آمریکا به این سناریوسازی‌های هالیوودی که تنها هدف آن احیای ناامیدانه مهره‌های سوخته و بی ارزش‌ شده است، دست می‌زند.

گفتنی است، توضیحات کامل این خبر حکایت از آن دارد که دادستانی نیویورک مدعی‌ شده، چهار نیروی امنیتی ایران؛ علیرضا شاهواروقی فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری را که در ایران ساکنند، در کیفرخواستی به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد متهم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸
سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت همیشه در حق بیماران اجحاف کرده است
سناریوی هالیوودی!؟اگرقضیه ربودن وبه ایران آوردن روح الله زم واون یکی شارمهدوغیره نبودشایدباورمیکردیم که خارجیها نادرست میگویند!!
یعنی می فرمائید مسیح علی نژاد سی کیلویی کل سرویس امنیتی آمریکا و کل رسانه های دنیا به غیر از رسانه های شفاف ایران را بازی داده است این هم از عجایب روزگار ماست.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
یعنی الان مسیح علی نژاد شده تارگت رسانه های نظام . اخه این افت نیست؟
ای بابا چرا موضوع رو بی اهمیت جلوه میدین یه عده تو امریکا میخواستن یه نفر رو بکشن و بدزدن شما میگین سناریو ...
حالا چون تریبون دارین، باید رسانه ای بشه، تابلو یه جای کار ایراد داره، تا بخواین دیه بگیرین اثر بوتاکس رفته، حتما خودتون دنبال چیزی هستین، حالا چیزی نمیشه، یکم کمتر صحبت کنه، خوب میشه، اگه مشکل دندون داشت، چرا به دندانپزشک مراجعه نکرد؟؟؟
از اونجا که نظام پزشکی یه نهاد صنفی است ، بدون در نظر گرفتن انصاف، همواره در همه قضایای مشابه ، شدیداً تقصیر پزشک را منکر شده و تقصیر را به گردن بیمار میندازند. باید ترتیبی اتخاذ بشه تا نهادی غیر از نظام پزشکی در خصوص میزان تقصیر پزشکان ، در حوادث این چنینی اعلام نظر کنند.
در نود درصد موارد نظام پزشکی ، راس به عدم تقصیر پزشک میده و قاضی هم طبق نظر نظام پزشکی حکم صادر می کنه.
این مصی علی نژاد کی هست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل