بازدید 4981
۵
مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ١٤٠٠ را منتشر کرد

نرخ بیکاری در بهار به ۸.۸ درصد رسید

مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ١٤٠٠ را منتشر کرده است؛ گزارشی که بر اساس آن نرخ بیکاری در بهار سال جاری به ۸.۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 14 July 2021

به گزارش  تابناک به نقل از خبرآنلاین، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار بهار ١٤٠٠ را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در بهار امسال در مقایسه با فصل مشابه سال قبل، بیش از ٤٩٩ هزار نفر به جمعیت فعال از نظر اقتصادی (شاغل و بیکار) افزوده شده است. این میزان در فاصله بهار ١٣٩٨ نسبت به بهار ١٣٩٩ کاهشی معادل یک و نیم میلیون نفر داشته است. با این وجود، جمعیت فعال ٢٥ میلیون و ٩٦٧ هزار نفری در بهار امسال، همچنان نسبت به جمعیت فعال ٢٧ میلیون و ٤٦٠ هزار نفری بهار ١٣٩٨ از فاصله قابل توجهی برخوردار است.

بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ٨,٨ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند.

بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩)، یک درصد کاهش یافته است.

در بهار ١٤٠٠، به میزان ٤١,٤ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ٠.٤ درصد افزایش یافته است.

جمعیت شاغلین ١٥ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ٦٧٦ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٧١٣ هزار نفر افزایش داشته است.

بیشترین سهم اشتغال با ٤٨,٨ درصد از کل شاغلین به بخش خدمات رسید

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در بهار ١٤٠٠، بخش خدمات با ٤٨,٨ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٣,٢ درصد و کشاورزی با ١٧.٩ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله حاکی از آن است که ٢٢,١ درصد از فعالان این گروه سنی در بهار ١٤٠٠ بیکار بوده‌اند.

بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) ٢.٤ درصد کاهش یافته است.

بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در بهار ١٤٠٠، ١٥,٦ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند.

این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به بهار ١٣٩٩، به میزان ١.١ درصد کاهش یافته است.

بررسی سهم اشتغال ناقص جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که در بهار ١٤٠٠، ٩,٨ درصد جمعیت شاغل، ‌ به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کم‌تر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٦.٤ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیش‌تر در هفته کار کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
خخخخ
این آمار را خودتان هم بارو دارید؟‌
با توجه به آنچه که در سطح خیابان می توان مشاهده کرد، نرخ بیکاری ایران در بهترین حالت ممکن بالای 50 درصد است.
بازی با اعدادتون منو کشته
۸.۸ درصد؟ واقعا دروغ کنتور نداره همینطور الکی بگید و بنویسید کل جوانها بیکار هستند
نرخ بیکاری الان واقعیش حدودا ۴۰ درصد باید باشه
اين آمار را بگذاريد در كوزه آبش را بخوريد چون آنقدر مسخره است كه مرغ پخته را هم مى خنداند
آمار واقعى قريب به چهل درصد است كه روز به روز هم بيشتر ميشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان