بازدید 17509

پاسخ سازمان سنجش به ابهامات کنکور ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش آموزش گفت: کنکور یک آزمون رقابتی است ،از این رو اهداف آموزشی دو وزارتخانه علوم و بهداشت با آموزش و پرورش متفاوت است.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲ 14 July 2021

به گزارش تابناک، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: با توجه به اینکه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در رسانه‌ها ادعا کرده است که ۱۵ تیرماه به سازمان سنجش نامه زده است درحالیکه بعدا روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اعلام کرده که ۲۰ تیر این نامه ارسال شده است که این خود یک تناقض است.

وی ادامه داد: نامه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش در ۲۱ تیرماه به دست سازمان سنجش رسیده است.

زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که سوالات دارای ایراد در نامه فوق به سازمان سنجش اعلام شده است یا نه گفت: تعدادی سوال در هر گروه آزمایشی ذکر شده است، اما مشخص باید شود دقیقا کدام سوال‌ها خارج از کتاب، کدام سوالات خارج از اهداف آموزشی است. چرا اعلام نمی‌کنند کدام سوال‌ها؟

وی افزود :در این نامه‌ای که سازمان پژوهش و برنامه ریزی به سازمان سنجش ارسال کرده است، عنوان شده یک سری تعداد سوال خارج از اهداف آموزشی است. کنکور یک آزمون رقابتی است از این رو اهداف آموزشی دو وزارتخانه علوم و بهداشت با آموزش و پرورش متفاوت است بنابراین چنین ادعایی رد است.

وی در مورد سوالات خارج از کتاب درسی نیز گفت:در حدود ۱۰ تا سوال در گروه‌های مختلف از ۱۵۰۰ سوال را اعلام کردند خارج از کتاب درسی است این موضوع را ما به اساتید طراح سوال و روان سنجی اعلام کردیم و در حال بررسی است سازمان سنجش به صورت مکتوب پس از بررسی پاسخ خود را ارائه خواهد کرد.

وی در پایان اعلام کرد:ما در بیانیه سازمان سنجش در پنجشنبه گذشته گفتیم روال هر سال ما این است اگر سوالی مشکل داشته باشد آن سوال حذف و با تاثیر مثبت محاسبه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۳
سنجش زیر بار این استدلال ها نخواهد رفت و حق داوطلبان ضایع خواهد شد. کسی که ریاضی را خوب خوانده بود با کسی که اصلا نخوانده بود نمیتوانستند در آن زمان محدود این سوالات بسیار دشوار را پاسخ دهند. حتی این موضوع به نفع کسی بود که ریاضی بلد نبود. زیرا به این سوالات پاسخ نداده و وقت خود را روی شیمی و فیزیک گذاشته ولی کسی که قصد پاسخ به سوالات ریاضی را داشت زمان کم می آورد و به درس فیزیک و شیمی نرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
نمیشه کسی رو که خودش رو به خواب زده بیدار کرد
باید وزارت اطلاعات به ارتباط بین طراحان سوال سازمان سنجش و برخی از موسسات کنکور ورود پیدا کنه اونوقت علت طرح برخی سوالات مشخص خواهد شد.
پاسخ ها
کمال زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
اگر وزارت اطلاعات ورود می کرد متوجه می شدید مافیای کنکور در ایران چه می کنند
ظاهرا این خانم و همکارانش از استرس و فشار ناشی از پاسخ دادن به سوالات در یک بازه زمانی کوتاه از تمامی دروس کوچکترین اطلاعی ندارند و تصور خام آنها بر این است که نهایتا با حذف چند سوال و یا ایجاد تاثیر مثبت قابل جبران نیست.
چرا خانم فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور متوجه موضوعی به این سادگی ولی پر اهمیت نمی شود؟؟ درس ضریب 4 با بالاترین اهمیت بعنوان اولین درس تخصصی با اعصاب و روان دانش آموزان بی پناه ایران بازی میکند و لابد انتظار داریم دروس بعدی را بطور طبیعی در بازه زمانی تخصیص یافته پاسخگو باشند؟
عجب صبری خدا دارد.......
خدایا قبل از اینکه جایگاه و مقامی را بما عطا بفرمایی، ظرفیت پذیرش آن جایگاه را بما عطا بفرما وگرنه افرادی بی قید و بی مسئولیت خواهیم شد، تا حدی که در حد یک عذرخواهی زبانی هم ناتوان خواهیم شد....
واقعا که روحانی مچکریم.
به نظر می رسد طرح سوالات سخت و خارج از کتب تحصیلی یک طراحی پیچیده برای حفظ و افزایش درامد و ترنور تجارت کلاس های کنکور می باشد توجه داشته باشید حتی اگر سازمان سنجش اثر مثبت و یا خنثی سوالات مذکور در نتایج محاسبه کند لیکن این سوالات خود سبب ایجاد بازاری می کند برای چاپ کتب کمک درسی و کمک اموزشی و برگزاری کلاس ها و تولید محتوی جدید و خلاصه کلی دکان و کاسبی برای مافیای کنکور، لذا با مسئولین سنجش و طراحان ان بایستی ضمن حذف این عده برخور قضایی واجب است.
اینکه کنکور یک ازمون رقابتی است و اهداف متفاوت با اموزش پرورش دارد، کاملا دامن زدن به مافیای کنکور رو داره بیشتر و بیشتر میکنه. امیدی به اصلاح نیست. تمام
با روح و روان جوانان این مملکت بازی کردن که کاری ندارد اگر مسابقه علمی هست خوب اشکالی ندارد از محتوای همان کتب درسی سوال طرح کنید چرا طوری طرح سوال میکنید که دانش آموز سر جلسه آزمون اعتماد به نفسش از بین برود و سرخورده شود و هدفشان فقط پر کردن جیب آموزشگاه های خصوصی است و بس
آیا جواب استرس ناشی از جواب ندادن به سوالات ریاضی و کم آوردن وقت برای پاسخ به سوالات دیگر دروس از جمله فیزیک و شیمی و زیست، حذف و یا تاثیر مثبت دانستن چند سوال ریاضیست؟؟؟؟؟
چراهیچکس مسئولیت طرح این سوالای بی اساسوقبول نمیکنه اینادرک نمیکنن ک داوطلب چ فشار روحی وروانی رو تحمل کرده ب خاطراین سوالابابت همینم نتونسته درسای بعدیواونم بااین ضریب بالارو درست جواب بده وقتی نمیتونین یه مسئولیتوب عهده بگیرین چراوقت خودتونومیگیرین
باور کنید که خود اساتید دانشگاه هم از پاسخ دادن به برخی از سوالهای کنکور عاجز هستند این را به جد میگم
برای آزمون سمپاد سال ۹۹طرح سوالات از کنکور امسال هم افتضاح تر بوده کاملا مشخصه که دستی پشت پرده است و باید رو شود
مگه میشه از چیزی که درسشو ندادن سوال بپرسن
بعد بگن می خوایم نخبه هارو پیدا کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی