بازدید 4536

مهم‌ترین چالش‌های جنبش عدم تعهد از نگاه سوریه

وزیر امور خارجه سوریه تروریسم و تجاوز خارجی را مهمترین چالش‌های پیش روی جنبش عدم تعهد دانست و بر ضرورت همکاری و هبستگی میان کشور‌ها برای مقابله با آن‌ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵ 14 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فیصل المقداد روز سه شنبه در کنفرانس وزیران جنبش عدم تعهد که از طریق ویدیو کنفرانس در باکو پایتخت آذربایجان برگزار شد، گفت: تروریسم، تجاوز خارجی و تروریسم اقتصادی مبتنی بر اِعمال اقدامات قهری یکجانجه، مهمترین چالش‌هایی است که کشور‌های جنبش عدم تعهد با آن روبرو هستند و مقابله با این چالش‌ها لزوم همکاری و همبستگی میان کشور‌های عضو این جنش را می‌طلبد.

وی از تروریسم به عنوان جدی‌ترین چالش پیش روی جنبش عدم تعهد نام برد و افزود: با توجه به اینکه این آفت یکی از مهمترین تهدید‌های صلح و امنیت بین المللی به شمار می‌رود جنبش عدم تعهد باید با آن مقابله کند.

مقداد ادامه داد: سوریه طی ده سال گذشته، در معرض شدیدترین جنگ تروریستی تحمیلی قرار گرفت و برخی کشور‌ها در این جنگ با استفاده از گروه‌های مختلف تروریستی برای اجرای سیاست‌های مخرب خود و برهم زدن ثبات سوریه و کشور‌های منطقه، تروریست‌هایی را از بیش از صد کشور به سوریه اعزام کردند.

مقداد همچنین گفت: اقدامات قهری و غیرقانونی اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مردم سوریه، باعث رنج و آزار سوری‌ها شده و آثار مخربی بر زندگی روزمره شان داشته و توانایی نهاد‌های دولتی در ارائه خدمات و نیاز‌های اساسی را بسیار محدود کرده است و کشور‌های عضو جنبش باید این اقدامات را لغو و از تحمیل آن به سایر کشور‌ها جلوگیری کنند.

وزیر خارجه سوریه بر موضع قاطع و اصولی کشورش در حمایت از آرمان فلسطین و حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

وی یادآورشد که اشغال اراضی سوریه، لبنان و فلسطین از سال ۱۹۶۷ توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد و این رژیم همچنان به تجاوزات خود علیه ملت فلسطین و حاکمیت و استقلال سوریه و لبنان ادامه می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها