بازدید 12474

واکنش طالبان به موضوع مسلمانان اویغور

طالبان به رابطه با چین و مسئله مسلمانان اویغور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 13 July 2021

 

به گزارش تابناک؛ شفقنا به نقل از تلگراف نوشت: سهیل شاهین یکی از سخنگویان طالبان به نشریه چینی «چاینا ساوث مورنینگ» گفت: مسئله مسلمانان اویغور یک مسئله داخلی است و طالبان در این موضوع دخالت نخواهد کرد. وی افزود: طالبان به دنبال رابطه خوب با چین است و هرگز اجازه نخواهد داد جنجگویان اویغور از ترکستان- سین کیانگ- وارد خاک افغانستان شوند.

شاهین با دوست خواندن چین اظهار امیدواری کرده به زودی شاهد سرمایه‌گذاری و حضور چینی‌ها برای بازسازی در افغانستان باشد. این سخنگوی طالبان همچنین گفت: ما مخالف سرکوب همه مسلمانان – فلسطین، میانمار و چین هستیم اما کاری که ما انجام نمی‌دهیم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله چین است؛ ما چیز زیادی در مورد مسئله مسلمانان اویغور نمی‌دانیم و دوست داریم مشکل آنها را با گفتگو با دولت چین حل کنیم.

گفتنی است طالبان در حال پیشروی در خاک افغانستان در سایه خروج نیروهای آمریکایی است. چین نیز به زندانی کردن یک میلیون مسلمان اویغور و بدرفتاری با جمعیت مسلمان در استان سین کیانگ متهم است. برخی کشورها، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری حزب کمونیست چین را به فشار بی امان به جمعیت اویغور، عقیم سازی آنان و جدا نمودن آنها از فرهنگ خود متهم می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی