بازدید 11360

چرا علاقه مردم به زدن واکسن ایرانی کاهش یافته؟

گروه افکارسنجی دفتر طرح‌های ملی پژوهشکده فرهنگ، هنر و ارتباطات پنجمین موج نظرسنجی خود درباره کرونا را که در اواخر اردیبهشت انجام داد منتشر کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 13 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقلاز روزنامه اعتماد، براساس این نظرسنجی و با فاصله زیاد مردم راه‌حل اصلی مبارزه با کووید-۱۹ را تهیه واکسن دانسته‌اند (۳۳ درصد واردات سریع و ۳۰ درصد تولید داخل را گفته‌اند) و این نشان‌دهنده درک مردم از تأثیر واکسن است. ۷۳ درصد ابراز تمایل به زدن واکسن کرده‌اند، ولی نکته مهم این است که علاقه به زدن واکسن ایرانی از ۴۲ درصد در بهمن ۱۳۹۹ به ۳۰ درصد در اردیبهشت ۱۴۰۰ رسیده است.

در مقابل مطلوب بودن واکسن خارجی از ۱۷ درصد به ۲۴ درصد افزایش یافته است. این نگرش به احتمال فراوان اکنون (تیر ۱۴۰۰) به سود واکسن خارجی بیشتر شده است. ۲۰ درصد مردم براساس قول مسوولان معتقد بودند که تا پایان خرداد بهره‌برداری از واکسن داخلی آغاز می‌شود که در عمل نشده است و این موجب بی‌اعتمادی بیشتر مردم می‌شود.

نکته مهم این است که مردم در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین عامل استمرار کرونا چیست طی ماه‌های گذشته تغییر عقیده جدی داده‌اند. در بهمن ۱۳۹۹، حدود ۴۶ درصد از پاسخگویان، کم‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی را عامل استمرار کرونا می‌دانستند.

این رقم در اردیبهشت ماه امسال به ۳۶ درصد تنزل یافته. در عوض بی‌توجهی و آسان‌گیری مسوولان از ۲۵ درصد به ۴۸ درصد افزایش یافته که حکایت از ارزیابی منفی از مدیریت کرونا در فاصله کوتاه چند ماهه بهمن تا اردیبهشت است. این تغییر نگاه تحت تاثیر سیاست‌های نادرست واردات و تولید واکسن داخلی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۹
ساختن واکسن کرونا مگر کشکه که در داخل انجام بدهیم؟!!!
هنوز موفق به تولید واکسن آنفولانزا نشدیم، چطور می توانیم چیزی خطرناک تر و پیچیده تر را بسازیم؟!!!
سازمان بهداشت جهانی باید در روند تولید واکسن باشد، نمونه برداری در هرمرحله، تست بالینی و چک کردن مدارک و.. بعد ما از گرد راه نرسیده میگیم واکسن تولید کردیم و به هیچ مرجعی هم اعتماد نداریم و خودمان خودمان را تایید میکنیم!!!!
حکایت تولید پراید است که در مقابل کلی ماشین مثل پورشه و... تو گمرک خاک بخورند چرا؟!!!
چون استاندارد ما را ندارند!!!
نه داداش اعتماد نداریم!
آقا شما واکسن داخلی را فروان عرضه کن ببین چقدر برای زدنش صف می کشند؟چرا مهمل میکی؟من خودم امکان زدن واکسن فایزر در آمریکا را هم دارم اما اگر امروز واکسن داخلی عرضه شود تصمیمم را عوض میکنم
واکسن داخلی!!! فقط یک تنز تلخه.

واکسنی که نه تاییده بهداشت جهانی رو داره و نه حتی تاییده جامعه پزشکان مستقل داخلی. حتی یک گزارش علمی ساده هم نداره.

چرا ملت باید این واکسن رو بزنند؟!!! تنها دلیلی که برای این واکسن وجود داره، درامد زایی هنگفت برای صاحبان شرکت های مدعی هست. صاحبانی که به سیسنم سیاسی مملکت وصل هستند.
بخاطر رواج دروغگویی
واکسن ایرانی دروغ بوده است.
با مرض کرونا مردن بهتر است از واکس ایرانی
پون اعتمادی به این واکسن ها نیست .
بسمه تعالی

اگر تمام گناهان عالم را در یک اتاق جمع کنید کلید درب آن دروغ است . به همین خاطر دروغ گناه کبیره است .
متاسفانه عمده مسئولین که بعضا ادعای تقوا هم دارند به راحتی دروغ می گویند و سرمایه انقلاب که اعتماد و پشتیبانی ملت بود را به ثمن بخس حراج کردند.
واله مسئول عزیز دنیا ارزش اینهمه دروغ گویی و نادرستی را ندارد برای حفظ مقامی که شایستگی آن را نداری دروغ نگو شرعا و اخلاقا همگی موظف هستیم اگر توان انجام مسئولیتی را نداریم آن را واگذار کنیم.
به فرموده حضرت علی ، سال یکبار به گورستان برو ببین آخر این دنیا به کجاست چه شاه باشی چه گدا هر چه باشی آخر راه آنجاست آنچه ماندنی است کردار نیک انسان هاست . هر وقت خواستی کار ناشایست کنی 2 ثانیه به گورستان فکر کن.
یکی از دلایلش عدم اعتماد به محصول داخلی می باشد!یعنی وقتی مصرف کننده کیفیت بقیه محصولات داخلی را می بیند اینجا که پای جانش در میان است خیلی دست به عصاتر جلو می رود و سخت این موضوع را قبول می کند!
چون به مسئولان اعتماد نداریم که میگن واکسن ایرانی بزنید , چون می دانیم به جای اینکه به فکر مردم باشند به فکر جیب و قدرت خود هستند . به خارجی ها بیشتر اعتماد داریم
اگه واکسن ایرانی بی عیب و نقصه، بدهید بهداشت جهانی تایید کنه.
مگر حق انتخاب وجود دارد ؟؟؟؟؟
چون آب مقطره و بی خاصیت!
چون برای مردم اعتمادی نمونده. هرجا به مسئولین اعتماد کردن ضررهای سنگین جبران ناپذیری کردند.
چون کشکه!
ساخت واکسن باید توسط مراجع ذیصلاح باشد تا الان 6 واکسن داخلی تولید شده که هر کدام توسط جاهایی که هیچ ارتباط موضوعی با علم پزشکی ندارند تولید شده یا سپاه یا بنیاد برکت و و جاهای دیگر چطور می توانیم به این واکسن ها اعتماد کنیم هنوز خاطره کرونایاب ساخت یک نهاد نظامی را فراموش نکردیم از همان ابتدا باید واکسنی که همه کشورها از آن استفاده کردند را وارد میکردیم دو یا سه مدل واکسن بود مثل فایزر و ...
من وخانواده ام واکسن ایرانی نمیزنیم چون تابحال هسچ داروی ایرانی مثل داروی خارجی اثرگذار نبود حتی قرص سرماخوردگی لذا من حق دارم مثل مسئولان نظام وعلماهای قم فایزر بزنم ونظام هم باید برای ملت ایران ازواکسن با کیفیت استفاده کند نه اب مقطع
اصن علاقه ای نبود که بخاهد کاهش بیابد
شما دروعگوها چی رو راست گفتید ک این دومی باشه
این خبر سیاه نمائیه.کی گفته کاهش یافته؟خیلی هم افزایش یافته.شما به مرز ترکیه، ارمنستان، دبی یک نگاهی بنداز.ببین چقدر مشتاقان واکسن ایرانی اونجا صف کشیدن.
خخخخخ
از اول هم علاقه ای نبوده. شما خودتون اینقدر این دروغ رو گفتین که باورتون شده بود. دوم اینکه اصلا واکسنی در کار نیست. یه پولی از دولت گرفتن بین همدیگه تقسیم کردن حالا هرروز یه وعده سر خرمن میدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی