بازدید 10186
۸

توضیح نظام پزشکی درباره پرونده پزشکی یک بازیگر

مدیرکل کمیسیون پزشکی سازمان نظام پزشکی، جانشین دادستان نظام پزشکی و مشاور اجرایی معاونت انتظامی نظام پزشکی کشور، درباره پرونده پزشکی فلج شدن فک سحر جعفری جوزانی بعد از مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت که اخیرا ویدیوی آن در فضای مجازی منتشر شده، توضیح داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲ 12 July 2021

به گزارش تابناک، رحمت‌الله توکل، درباره روند پیگیری پرونده سحر جعفری جوزانی- بازیگر سینما و تلویزیون که چندی پیش به دلیل مراجعه به یک پزشک جراح فک و صورت و تزریق بوتاکس به ناحیه فک، دچار فلج فک شده، گفت: خانم جعفری جوزانی به دلیل اسپاسم در عضلات فک خود به آقای دکتر "ح.ع" جراح فک و صورت مراجعه می‌کند. البته ناگفته نماند که ما دو جراح فک و صورت با این نام داریم. در نتیجه گویا ابتدا تصور خانم جوزانی این بود که آن آقای دکتر است، اما به مطب دیگری مراجعه کرده است.

وی افزود: به هر حال خانم جعفری جوزانی با درد عضلات فکی که ناشی از اسپاسم عضلات فک پایینی‌شان بوده به مطب آقای دکتر مراجعه می‌کند. امروز آقای دکتر "ح.ع" با درخواست ما حضور پیدا کرد و به سوالات ما پاسخ داد. خانم جعفری جوزانی به آقای دکتر اعلام می‌کند که یکسال است که این درد را دارم که گاهی اوقات درد میگیرد و گاهی نیز نه. تشخیص پزشک این بوده که این درد به دلیل اسپاسم است و می‌گوید که یکی از روش‌های درمانی تزریق بوتاکس است.

توکل ادامه داد: بوتاکس سم بوتولینوم است که باعث فلج اعصاب می‌شود و با مکانیسمی که دارد، می‌تواند دردی را هم که به دلیل اسپاسم باشد، تسکین دهد. با هماهنگی بین پزشک و بیمار تزریق بوتاکس انجام شده است. بعد از تزریق، پزشک باید بیمار را پیگیری کند. آقای پزشک "ح.ع" برای ما توضیح داد که بعد از چهار تا پنج روز پیامک‌ها و وویس‌های متعددی بین پزشک و خانم جعفری جوزانی مطرح شد که به ما نشان داد و خانم جعفری جوزانی دیگر به پزشک مراجعه نکرده است.

وی تاکید کرد: به هر حال ما از اینکه برای یک بیمار عارضه ایجاد شده، از همه مردم، جامعه هنرمندان و... پوزش می‌خواهیم، اما بهتر است که وقتی مشکلی ایجاد می‌شود، بازگردیم و به پزشک معالج‌مان مراجعه کنیم. زیرا شاید پزشک معالج روش دیگری را برای درمان‌مان پیشنهاد دهد و مشکل را از بین ببرد. اگر خدایی نکرده پزشک معالج زیر بار نرفته، قبول نکرده، به هر دلیلی سرباز زده یا منجر به رفتار ناشایست شده، وظیفه پیگیری با سازمان نظام پزشکی است و می‌توانستند به ما یا دادسرای جرائم پزشکی یا تعزیرات مراجعه کرده و شکات کنند و بر این اساس ما کمیسیون تشکیل داده و کار را بررسی می‌کردیم.

توکل گفت: در حال حاضر هم در نهایت ما به پزشک اعلام کردیم که شما مسئول هستید؛ پزشک نیز اعلام کردند که هر تصمیمی که گرفته شود، انجام می‌دهد. سه روز قبل هم با تلفن خانم سحر جعفری جوزانی تماس گرفتیم که در دسترس نبود و با تلفن پدرشان تماس گرفتیم و صحبت کردیم و قرار بود امروز حضور پیدا کنند که تاکنون منتظرشان بودیم، اما نیامدند. ما می‌خواستیم خانم جعفری جوزانی با پزشک معالج روبرو شوند و مطالب را در حضور یکدیگر بیان کنند تا بعد برایشان کمیسیون تشکیل داده و مشکل را رفع کنیم.

وی گفت: خانم جعفری جوزانی تاکنون نه مراجعه کرده‌اند و نه شکایتی کردند. با اینکه ما تماس گرفتیم و اعلام کردیم که ما برای شکایت در خدمت هستیم و ما ملزم به رسیدگی هستیم و طبق قانون و مقررات کمیسیونی متشکل از اساتید کامل دانشگاه‌ها تشکیل داده تا در حضور طرفین نحوه درمان را بیان کنند و اگر منجر به قصور شده، بر اساس قوانین موجود در این مورد رای صادر شود. البته در حال حاضر پزشک معالج اعلام می‌کند که من تمام مشکلات را برطرف می‌کنم و قابل برگشت است و اگر قرار باشد که خسارتی را هم طبق قانون بدهم، مطیع هستم.

توکل ادامه داد: بنابراین من به عنوان جانشین مدعی‌العموم تهران پرونده را تا این حد پیگیری کردم، پیگیری بیشتر منوط به این است که یا شکایت شود یا یک مرجع قضایی به ما دستور دهد، اما تاکنون نه دستوری داریم و نه شکایتی انجام شده است. به طور شفاهی هم با پدر خانم جعفری جوزانی صحبت کردم که گفتند برای شکایت حضور پیدا می‌کنند که ما منتظرشان هستیم.

توکل تصریح کرد: در هر صورت کار پزشکی کاری است که ممکن است در آن قصور اتفاق بیفتد یا بیماری عارضه‌ای دهد یا آنچه که مدنظر بیمار است، مورد توجه قرار نگیرد، اما از همه مردم خواهش می‌کنم قبل از هرگونه اعلام اسامی و ایجاد مسائل در فضای مجازی، به ما مراجعه کنند، اگر ما بررسی نکردیم یا سهل‌انگاری کردیم، بعد در فضای مجازی مطرح کنند. حیثیت و حفظ آبروی مومن، پزشکان و همه مردم بر همه واجب و لازم است.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
کاش مردم عادی هم به اندازه سر سوزنی حق شهروندی داشتند و به شکایتشان رسیدگی میشد . چه بسا شهروندان عادی که تحت قصور بارز پزشکی به مرگ میروند و دریغ از رسیدگی و توجه به شکایتشان ولی حالا ببینید یک هنرپیشه دست چندم نه شکایتی کرده و نه در جلسه نظام پزشکی مراجعه کرده که نظام پزشکی حاضر شده سه صفحه عذرخواهی و توضیح دهد .
وای از اسیری کز یاد رفته باشد مرغ در قفس مانده و صیاد رفته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
شعر خیلی سوز داشت
اولین باره ی شعر میخونم دلم بد میگیره
حمید خان انشالله که هیچوقت اسیر، مرغ در قفس نباشی
خانوم جعفری توی ویدئو تاکید کردن که بار قبلی شکایت کرده و صرفا به یک توبیخ کتبی بسنده شده و هیچ نتیجه ای نگرفتن و متاسفانه تمام مردم ایران تجربیات مشابه دارن که با شکایت نه تنها نتیجه نگرفتن و حتی گاهی نتیجه عکس داده پس این خانوم بهترین کار را انجام دادن و امیدوارم از این به بعد همه مردم همینجوری اقدام کنن و نام و مشخصات پزشک متخلف رو اعلام کنن در ضمن مردم پول اضافی برای شکایت و وقت اضافی برای پیگیری سخت شکایت روندارن مگر اینکه ساز و کار اعلام و پیگیری شکایت از پزشکان تسهیل بشه
با سلام ،چون ایشان می داند که سازمان نظام پزشکی هیچ اقدام موثری در خصوص استیفای حقوق بیمار انجام تخواهد داد پیگیری نکردند.
تجربه نشون داده کمیسیون پزشکی معمولا به نفع پزشکان رای میده مگر اینکه دیگه اینقدر خطا واضح باشه که دیگه جای جانبداری باقی نمونه
در ضمن خانم جوزانی توضیح داده که پزشک معالج میخواسته از خجالت گردنش هم دربیاد تا پول بیشتری به جیب بزنه
بر اساس تجربه خودم میگم هیچ وقت نباید به فرض عالم بودن پزشک تصمیم رو به عهده اون بذارید چون دقیقا مثل یه کاسب به فکر کسب درامد بیشتر هستند
مردم عزیز اول به وکلا مراجعه کنید بعد به نماینده متهم
کیارستمی هنوز یادمونه
فهمیدیم بابا !پزشک مقصرنبوده !!نظام پزشکی کشت خودشو !!تقصیر فک بوده
با این همه سابقه قبلی، چه کسی باور می‌کند که نظام پزشکی کاری انجام دهد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر