بازدید 14365
۷

شرکت در آزمون ارشد رشته‌های غیرمرتبط ممنوع شد

شرکت داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد در رشته های غیرمرتبط با مقطع لیسانس از سال ۱۴۰۱ ممنوع شد.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 11 July 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از وزارت علوم، بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور از سال ۱۴۰۱ سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط امکان‌پذیر خواهد بود.

رشته‌های مرتبط برای هر یک از رشته‌ هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، قرار است به زودی تعیین شود.

در همین ارتباط، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نامه ای خطاب به مدیران کارگروه‌های تخصصی گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از آنها خواست تا روز پنج شنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۰ رشته‌ های مرتبط برای هریک از رشته‌ هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، تعیین کنند.

در ابلاغیه آهنچیان به دانشگاه ها آمده است: تاکنون پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها از بین همه داوطلبان و صرف نظر از رشته تحصیلی دانشجو در دوره کارشناسی صورت می‌پذیرفت که آسیب های زیادی به کیفیت آموزش عالی وارد ساخته است. امکان شرکت کردن دانش آموختگان دوره کارشناسی همه رشته ها و حتی رشته های یک گروه تحصیلی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های یک زیر گروه تحصیلی وجود نخواهد داشت، بنابراین درج همه "رشته های گروه" برای هیچ رشته ای مجاز نیست اما درج همه گرایش ها مانعی ندارد.

در ادامه این ابلاغیه تاکید شده است : با توجه به این که دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در مردادماه منتشر می شود، در مورد رشته هایی که این اطلاعات تا تاریخ تعیین شده به دفتر برنامه ریزی آموزشی ارسال نشده باشد، عنوان " فقط رشته های همان زیر گروه تحصیلی" درج می شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون فقط ارتباط رشته کارشناسی ارشد برای ورود به مقطع دکتری مصوب شده بود و دانش آموختگان مقطع کارشناسی همه رشته ها امکان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد رشته مورد نظر خود داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۷
بیسوادی و عدم لیاقت مسئولین علت این نابسامانی است، وگرنه شما حتی اگر از یک فرد معمولی هم می پرسیدید
که کسی که در رشته ی فلان تحصیل کرده می تواند در هر رشته ی دیگری شرکت کند پاسخ نه بود.
مگر اینکه فرزند آن مسئول قصد ورود به رشته ای را داشته، اینکار را کرده و اکنون این قانون را تغییر می دهند.
در امتحان دستیاری پزشکی یکی از سال ها، حدود بیست سال پیش دقیقآ همین موضوع اتفاق افتاد.
تکلبف انهایی که امسال در رشته غیر مرتبط شرکت کردن و کلی هزینه دادن پس چی میشه؟
شاید یک لنده خدایی از تصمیمی که تو ۱۸ یا ۱۹‌سالگی گرفته پشیمون باشه و بخواهد توی رشته ی هنر یا علوم انسانی تحصیل کند اما با این مصوبه فرد از این امکان منصرف می شود
به این جمله دقت کنید : آسیب های زیادی به کیفیت آموزش عالی وارد ساخته است.
شخصی که وارد دانشگاه میشه رو ازش دارید پول میگیرید آموزش می دهید و کسی که وارد این بحث میشه سختی مسیر را به جان خریده.
شما فرض کنید یک جوان بعد از یک دوره تحصیل و حتی شرایط اجتماعی و نبود کار وارد یک رشته شده و یا به دلیل نبود امکانات کشف استعداد نوجوانان برای کمک به انتخاب رشته وارد مسیر غلط شده و در حال حاضر از آن پشیمان است یا اینکه خودش را در مسیر دیگری کشف می کند . چرا مسیر را برای این افراد می بندید ؟ با این قوانین موجب میشین جوانان به طور نا خواسته به مسیر اشتباهی که در آن گرفتار شده بمانند و راه برگشتی نداشته باشند
قبل از تصویب هر مصوبه آسیب شناسی انجام بدین و مملکت رو گرفتار نکنید - در آینده هیچ مدیری و کار آفرینی در کشور نخواهیم داشت و علنا با تبر و تیشه به جان آینده این کشور افتاده اید . باید پاسخگو باشید .
این طرح هم مثل تمام طرحها از همین الان شکست خورده
تا کی قراره تصمیمات شبانه اتفاق بی افته
چرا همچین تصمیمی گرفته شده؟ کسی که به اشتباه رشته تحصیلی کارشناسی اش رو انتخاب کرده و الان قصد داره مسیر زندگی اش رو عوض کنه باید جلوش گرفته بشه؟؟ چرا عادت کردین همینجوری یه تصمیمی بگیرین سرنوشت ملت رو تغییر بدین. من که دو سال زحمت کشیدم برای کنکور سال بعد آماده بشم برای اینکه مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی ام نیست باید الان مطلع بشم که جلوی گرفتن آزمون گرفته میشه؟؟

کنترل کیفیت تحصیلی مگه به شرکت کنندگان آزمون هست؟؟ کیفیت آموزش باید به نجوه برگزاری آزمون و نحوه سنجش در طی تحصیل باشه. چرا با تنها انگیزه ما تو این مملکت که درس خوندن هست بازی میشه؟؟؟ چرا انگیزه ها رو کور میکنید؟ شما اصلا چه کسی هستین که تصمیم میگیرین به جای مردم.
وقتی کسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته ای رتبه برتر می شود و رشته کارشناسی آن کاملا متفاوت است
نشاندهنده چیست؟
صورت مسئله را پاک نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار