بازدید 7302
۲
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین:

کشف خاکریزی از دفاع مقدس به همراه پیکر ۸ شهید

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح از کشف پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس طی عملیات امروز (شنبه) در خاک عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 10 July 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار سید محمد باقرزاده در جریان کشف خاکریزی در نزدیکی روستایی در عراق افزود: قرار بود مردم روستا در این نقطه حوضچه ماهی درست کنند که در حال گودبرداری گویا به خاکریزی برخورد کردند؛ قصد تقویت خاکریز را داشتند که پیکر مطهر شهیدی را دیدند.
 
کشف خاکریزی از دفاع مقدس به همراه پیکر ۸ شهید
 
وی با بیان اینکه پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در خاکریزی واقع در خاک کشور عراق کشف شده و کار تفحص پیکر شهدا همچنان ادامه دارد، افزود: به ما خبر دادند و کار تفحص آغاز شد. الان تعدادی از پیکر‌ها کشف شده و کار همچنان ادامه دارد.

پیش از این نیز، گروه‌های تفحص شهدا از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح همچنان که برای یافتن پیکر‌های شهدا مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را کاوش می‌کنند. در جریان آخرین عملیات‌های تفحص برون مرزی در سال ۱۴۰۰، دو شهید در روز‌های ابتدایی سال پیدا شدند.

پیکر مطهر یک شهید در منطقه پنجوین عراق در ارتفاعات کانی مانگا پیدا شد که در سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسیده است. همچنین پیکرمطهر یک شهید ارتشی نیر در منطقه عملیاتی فکه متعلق به عملیات والفجر مقدماتی کشف شد. این دو شهید توسط دو تیم تفحص در روز ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ پیدا شدند.

سردار باقرزاده را همه با موضوعات مربوط به «شهدا و دفاع مقدس» می‌شناسند. سردار تمام عمر خدمت در لباس پاسداری از انقلاب را خادم شهدا و ایثارگران بوده است. ایشان در طول ۸ سال دفاع مقدس به عنوان مسئول تعاون کل سپاه امور مربوط به شهدا و عوارض ناشی از جنگ را پیگیری می‌کرده و پس از دفاع مقدس نیز در مسئولیت مدیریت ایثارگران ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرمانده کمیته جستجوی مفقودین (تفحص) به ایثارگران و خانواده‌های مفقودین خدمت می‌نموده است.

تفحص و کشف بیش از ۴۵ هزار شهید مفقود دوران دفاع مقدس و از چشم انتظاری درآوردن خانواده‌های معظم آنان از افتخارات ایشان و همکارانشان در دوران تفحص بوده است و همچنین راه‌اندازی کاروان‌های تشییع شهدا در کشور و تدفین شهدای گمنام در نقاطی غیر از گلزار‌های شهدا، حاصل ابتکار و تلاش مخلصانه و استقامت ایشان می‌باشد.
 
کشف خاکریزی از دفاع مقدس به همراه پیکر ۸ شهید
 
سردار سرتیپ پاسدار باقرزاده در حال حاضر ضمن حفظ مسئولیت کمیته جستجوی مفقودین، ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور را بر عهده دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
روحشان شاد ، جایشان بهشت و یادشان جاودان
اللهم صل علی محمد و آل محمد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان