بازدید 5148
مدیر فروش کروز:

امسال حدود 12 میلیون قطعه به خودروسازان ارسال کردیم

مدیر فروش کروز گفت: با وجود عدم پرداخت مطالبات معوق از جانب خودروسازان، امسال با تولید حدود 12 میلیون قطعه تا پایان خرداد ماه، رشد تولید 15 درصدی نسبت به سال گذشته داشتیم.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 07 July 2021

امسال حدود 12 میلیون قطعه به خودروسازان ارسال کردیم

علی یوسفی مدیر فروش شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال 15 درصد افزایش تولید نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشتیم، گفت: این رشد تولید شامل همه قطعات 16 دسته محصول از قبیل ایربگ، داشبورد و سپر، قوای محرکه، چراغ، فرمان، تعلیق و ترمز و... است و در این راستا 11 میلیون و 670 هزار قطعه تا پایان خرداد ماه تولید و برای خودروسازان ارسال کردیم.
مدیر فروش کروز اظهار کرد: میزان مطالبات ما از خودروسازان به 4300 میلیارد تومان رسیده است که منجر به بروز مشکلاتی از جمله عدم امکان خرید و تامین به موقع و کافی مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خطوط تولید و بالطبع تولید خودروهای ناقص شده است.
وی افزود: با وجود این حجم از مطالبات، کروز به منظور تحویل به موقع قطعات و جلوگیری از انباشت خودروهای ناقص ملزم به حمل هوایی اکثر مواد اولیه و اجزای مورد نیاز جهت تولید قطعات شده است که این خود هزینه بالایی دارد.
یوسفی با اشاره به اینکه نقدینگی، مشکل اصلی قطعه سازی است، تصریح کرد: در صورت تزریق نقدینگی با بهره قابل قبول، قطعه سازی رشد قابل توجهی می کند.
مدیر فروش کروز با تاکید بر شعار امسال که به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مزین شده است، گفت: مشکلات و موانع پیش روی صنعت قطعه سازی در چهار بخش دسته بندی شده اند. عدم پرداخت به موقع مطالبات معوق توسط خودروسازان بدلیل زیان ده بودن آنها (قیمت فروش خودروهای پر تیراژ در حدود ۳۰ درصد کمتر از قیمت تمام شده است)، عدم امکان ترخیص قطعات به دلیل تغییرات مستمر قوانین، مشکلات تبتارش، تخصیص، قطع مکرر سامانه و مسیر قرمز و عدم امکان خرید مواد اولیه و اجزای مورد نیاز از تامین کننده اصلی و لزوم تامین از واسطه ها بدلیل تحریم مشکلات اصلی هستند.
وی ادامه داد: بحران جهانی کمبود تراشه های نیمه هادی در سطح جهانی به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا نیز از نظر کمی و قیمت منجر به اختلال اساسی در روند تولید قطعات الکترونیکی مورد نیاز خودروسازان از قبیل ACU، ECU، مالتی مدیا، رادیوپخش، جلو آمپر و... نمایشگر شده است.
یوسفی به دستاوردهای کروز در موج دوم تحریم ها اشاره کرد و گفت: فرآیند تولید داخل ACU و ECU خودروهای دوگانه سوز و دریچه گاز برقی از قبیل پژو ۲۰۷ و دنا در این شرکت آغاز و فرآیند تعمیق خودکفایی با افزایش درصد سطح داخلی سازی محصولاتی از قبیل کالیپرهای جلو و عقب، بوسترهای ترمز، مواد پلیمری مورد استفاده جهت تولید قطعات، آینه های جانبی، چراغ های جلو و عقب، رادیوپخش و مالتی مدیا و... در دستور کار قرار گرفت و منجر به کاهش ارزبری چند میلیون دلاری در سال گذشته شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان