بازدید 6967
شماره جدید فصلنامه تحلیلی گروه مالی فارابی منتشر شد

چشم‌انداز اقتصاد ایران و جهان در مگزون

چشم‌‌انداز اقتصاد ایران و جهان در جدیدترین فصلنامه تحلیلی گروه مالی فارابی با عنوان «مگزون» منتشر شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 07 July 2021

چشم‌انداز اقتصاد ایران و جهان در مگزون

این شماره از مگزون به واکاوی مهمترین اتفاقات بازارهای مالی و تاثیر آن‌ها بر آینده بازارها می‌پردازد. در این فصلنامه نگاهی موشکافانه به رویدادهای مهم داخلی و بین‌المللی شده و عوامل موثر بر اقتصاد ایران با رویکردی تحلیلی بررسی شده است.

مگزون فصل‌نامه تحلیلی-اقتصادی گروه مالی فارابی است که به بررسی بازارهای مختلف مالی می‌پردازد. این فصلنامه با نگاهی تحلیلی، مهمترین شاخص‌های تاثیرگذار بر بازارهای مالی را بررسی می‌کند و بر‌اساس آن‌ها، آینده این بازارها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

مگزون اطلاعات و تحلیل‌های خواندنی برای فعالان و علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی دارد. در این فصلنامه تحلیل‌هایی شامل «بررسی نرخ ارز و انتظارات تورمی»، «کسری بودجه دولت»، «چشم‌انداز رشد پایه پولی و نقدینگی»، «شرحی بر وضعیت بازار سرمایه»، «بررسی بازار‌های طلا و مسکن» ارائه شده است.

در این فصلنامه تحلیلی وضعیت بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیلگران در مگزون معتقدند با وجود ریزش بالای ارزش سهام اکثر شرکت‌های بورسی، اما همچنان گزینه‌های جذابی برای سرمایه‌گذاری پیدا می‌شود که در این شماره به تحلیل سبدی از بهترین سهام بازار در شرایط فعلی پرداخته شده است.

نرخ ارز نیز یکی از موضوعاتی است که تاثیر زیادی بر اقتصاد کشور دارد. در این شماره از مگزون، سناریوهای مختلف نرخ ارز در سال ۱۴۰۰ تشریح شده است.

وضعیت بازار مسکن نیز موضوع مهم دیگری است که در مگزون به آن پرداخته شده است. نرخ دلارى مسکن استان تهران به محدوده ۱۲۵۰ دلار رسیده و برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به رویکرد فعلی نرخ ارز باید به زودی انتظار رکود در بازار مسکن را داشت. هر چند که به دلیل نزدیکی به فصل معاملات مسکن، در کوتاه مدت، کاهش قیمت چندانی براى بازار تصور نمی‌شود. در بخش تحلیل بازار مسکن مگزون، سناریوهای مختلف برای آینده این بازار مطرح شده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند نرخ سود سپرده بانکی نیز در سال ۱۴۰۰ به دلیل سیاست‌هاى بانک مرکزى، عدم جذابیت بازارهای دارایی و کاهش افق تورمی می‌تواند در محدوده فعلى با ثبات و حتى کمى کاهشی باشد، ولى در افق بلند مدت، با توجه به مسائل ساختاری شبکه بانکی قابلیت افزایش دارد.

برنامه انتشار اوراق‌بدهی دولت، براى سال ۱۴۰۰ مفصل است. هر چند در کوتاه مدت با توجه به شرایط اقتصادی، بانک‌ها در محدوده نرخ بازدهی تا سررسید ۲۰ درصد متقاضی خرید هستند، ولى فشار بیش از اندازه بر انتشار اوراق‌بدهی، می‌تواند مشکلات بزرگی مانند افزایش نقدینگی را در پی داشته باشد. در مگزون این فصل برنامه انتشار اوراق بدهی دولت و اثرات آن بر اقتصاد کشور بررسی شده است.

تحلیل‌های بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر درباره اقتصاد ایران و جهان را می‌توانید با دانلود رایگان فایل مگزون از طریق کلیک روی این لینک دریافت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر