بازدید 5787
۲

رونق و توسعه بورس، راهکار کنترل نرخ تورم

یک کارشناس بازار سرمایه از رونق و توسعه بورس به عنوان راهکار کنترل نرخ تورم یاد کرد و گفت: اگر سرمایه مردم جذب بازار سرمایه شود دیگر به سمت بازار ارز، خودرو و مسکن سوق پیدا نمی‌کنند و مانع از سفته‌بازی‌ها در این بازار خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ 05 July 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محسن عباسلو به روند فعلی معاملات بازار سهام و بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی اشاره کرد و افزود: برخلاف اصلاح خوبی که تا چند وقت گذشته قیمت‌ها در بازار سهام تجربه کردند و سهامداران در انتظار رشد دوباره این بازار بودند اما بورس در مدار نزولی قرار گرفت و معاملات کم رمقی را تجربه کرد.

وی اظهار کرد: اکثر کارشناسان علت این اتفاق و موضوع را ناشی از وجود سایه ابهام انتخابات ریاست جمهوری و شک و تردیدهای موجود در زمینه برنامه و سیاست‌های اعمال شده بر این بازار اعلام کرده بودند و از همان ابتدا معتقد بودند با برداشته شدن سایه ابهام انتخابات از سر بازار، می‌توان شاهد کاهش هیجان ایجاد شده و بازگشت دوباره سهامداران به این بازار برای سرمایه‌گذاری باشیم.

عباسلو با بیان اینکه روند نزولی شدید شاخص بورس در سال ٩٩ و ضرر و زیان‌های سنگینی که سهامداران از این بازار متحمل شدند باعث کاهش اعتماد سرمایه‌گذاران و خروج سرمایه‌هایشان از این بازار شد، افزود: این موضوع به مراتب منجر به کاهش حجم و ارزش معاملات بازار در چند وقت گذشته شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: برخی از سیاست‌های به کار گرفته شده در دولت فعلی سبب تغییر مسیر معاملات بورس شد که امیدواریم در دولت جدید و برلی بهبود وضعیت بازار تجدیدنظری برای تصمیمات اتخاذ شده صورت بگیرد تا بتوان دوباره شاهد بازگشت رونق به معاملات این بازار باشیم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس کدامند؟ گفت: بازار سهام اکنون با ریسک چندان جدی روبرو نیست و نسبت به سایر بازارها با ریسک بسیار کمی همراه است که این امر موجب شد تا سهامداران بتوانند با خیالی آسوده‌تر از چند ماه گذشته دوباره وارد این بازار شوند و مسیر روند معاملات این بازار را با ورود سرمایه های خود تغییر دهند.

عباسلو تنها ریسک تهدیدکننده معاملات بورس را در وضعیت فعلی ریسک نرخ ارز دانست و افزود: پیگیری مذاکرات برجام باعث شد تا ریسک نرخ ارز در بازار افزایش یابد، روند صعودی نرخ ارز همیشه با تاثیر مثبت بر بازار همراه است و ناخودآگاه قیمت ارز سبب افزایش سودآوری شرکت های بورسی و ایجاد زمینه های لازم برای قرار گرفتن شاخص بورس بر مدار صعودی خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه افزایش نرخ ارز را از جمله دلایل تاثیرگذار در بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی دانست و گفت: به نظر می رسد ریسک برجام نمی تواند تاثیر ادامه داری را بر روند معاملات بازار داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر نتیجه برجام مثبت نباشد زمینه افزایش نرخ ارز در بازار فراهم می شود که ناخودآگاه این موضوع اثر مثبتی را بر روند معاملات بازار خواهد گذاشت.

عباسلو در پاسخ به سوالی دیگر در این زمینه که آیا بورس تا پایان سال جاری می تواند بیشترین بازدهی را برای سرمایه گذاری نصیب سهامداران کند یا خیر، گفت: اکنون و در وضعیت فعلی تصمیمات رییس جمهور است که می تواند تعیین کننده مسیر معاملات بازار باشد و باعث بازگشت اعتمادها بر روند بازار شود، اگر این اتفاق رخ دهد به نظر می رسد بازار سهام بیشتر ین بازدهی را نسبت به سایز بازارها نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه به نظر می رسد بورس تا پایان سال جاری بازدهی قابل قبولی را در اختیار سهامداران قرار دهد، اظهار داشت: سهامداران نباید از بازار سهام در انتظار رشدی به میزان رشدهای به دست آمده در سال های ٩٨ و ٩٩ باشند اما براساس پیش ببینی های صورت گرفته به نظر می رسد بازار سهام بازدهی بیشتری را از دیگر بازارها نصیب سهامداران کند.

وی از رونق و توسعه بورس به عنوان راه های کنترل نرخ تورم یاد کرد و گفت: اگر سرمایه مردم جذب بازار سرمایه شوند دیگر به سمت بازار ارز، خودرو و مسکن سوق پیدا نمی کنند و مانع از سفته بازی ها در این بازار خواهند شد.

عباسلو به طرح مالیات بر عایدی سرمایه و تاثیر آن بر معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: این طرح مانع از معاملات در بازارهای موازی می شود و از طریق جلوگیری از سفته بازی در بازارهای موازی در نهایت پول به بازار سرمایه باز می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سهامداران باید به سمت سهامی برای سرمایه گذاری پیش بروند که از ارزش بنیادی خوبی برخوردارند و نباید تحت تاثیر جو روانی بازار به دنبال سرمایه گذاری در برخی از سهام باشند، همچنین سهامداران باید با تحلیل وارد بازار شوند تا ضرر و زیانی شامل حال آنها نشود.

شاخص کل در بازار بورس دیروز (یکشنبه، ۱۳ تیر ماه) ۲ هزار و ۳۱۹ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۴۳ هزار واحد رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در زمان ثبات اقتصادی و بخصوص رسیدن ارزش پول ملی به قیمت تعادلی و احراز کامل سایر مشخصه های علمی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی مورد نیاز در کل سیاستهای اقتصادی خرد و کلان ،،،بله کمک به رونق بورس ،،در واقع کمک به رونق تولید است
ولی در زمانی که بهای واقعی دلار باید زیر ۵ هزار تومان باشد و حسابهای نهائی شرکت های پذیرفته شده در بورس ، عمدتا براساس دلار نیمائی و دلار ازاد بالای ۲۰ هزار تومان تهیه و تنظیم گردیده است !!
حتی ،، طی طریق به طرف خیابانی که سازمان بورس هم در ان قرار دارد ،، احتمالا چون خطر وسوسه شدن رو به همراه خواهد داشت!! ،، کاملا خطرناک میباشد((((:::
چه رسد به اینکه :
بخواهیم تا سرمایه اندک خودرا که حاصل یک عمر دویدن است ،، عمدا در چنین چاه ویلی رها سازیم!!!
با پیام های تبلیغاتی و پیامک و به صورت بسیار همه فهم مردم را راهنمایی کنید ...
مثلا
هیچ میدانید بورس بیشترین بازدهی 40 ساله را داشته است
یا
هیچ میدانید صرف سرمایه گذاری و عدم خروج باعث رونق بورس خواهد شد.
و
و
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر