بازدید 8672

تاکید وزیر خارجه یمن بر اعمال فشار به متجاوزان

وزیر امور خارجه یمن در دیدار با رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ بر ضرورت اعمال فشار به کشور‌های متجاوز برای پایبندی به حقوق بشر، پایان دادن به تجاوز و محاصره یمن و روی آوردن به صلح تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳ 04 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، در دیدار روز یکشنبه «هشام شرف عبدالله» و «پیتر مائورر»، فعالیت‌های مشترک یمن و کمیته صلیب سرخ به ویژه موارد مربوط به فعالیت آتی این کمیته بررسی شد.

وزیر خارجه یمن بر آمادگی دستگاه‌های ذیربط برای ارائه تسهیلات لازم به هیات نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ و کارکنان آن برای انجام ماموریت‌های شان تاکید کرد.

رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز ضمن تشریح فعالیت‌های این کمیته، بر تمایل این نهاد بین المللی برای ارایه کمک‌های لازم به مردم یمن به منظور کاهش مشکلات انسانی تاکید کرد.

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل