بازدید 13523
۳

شفافیت در انتظار مدارس غیردولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کلیات طرحی را تصویب کردند که هدف آن ساماندهی و شفافیت در مدارس غیردولتی است.
کد خبر: ۱۰۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷ 29 June 2021

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرحی را تصویب کردند که هدف آن ساماندهی و شفافیت در مدارس غیردولتی است.

به گزارش تابناک، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی تصویب شد؛ طرحی که بنا بر توضیحات علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات پارلمان، با اجرایی شدن آن سامانه‌ای مستقر شده و مشخص می‌شود مدارس غیر انتفاعی چقدر پول می‌گیرند و در کجا صرف می‌شود.

منادی با تاکید بر اینکه هدف از این طرح ساماندهی مدارس غیر انتفاعی است گفت: مقام معظم رهبری دو بار پس از تشکیل مجلس یازدهم بر اصلاح امور آموزشی تاکید کردند، در اوضاع کنونی تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی عملا استثمار می‌شوند، به طوری که برخی از مدارس مدارس به معلم چک می‌دهند و می‌گویند ۳ میلیون بگیر و ۲ میلیون را برگردان! این قانون می‌تواند گام‌های خوبی در جهت بهبود حقوق معلمان مدارس غیر انتفاعی بردارد.

البته برخی نمایندگان مجلس این طرح را برای حل مشکلات معلمان و مدارس کافی و جامع نداشتند؛ از جمله آن‌ها نصرالله پژمان فر، رییس کمیسیون اصل نود است که گفت: علاوه بر پرداخت نامتناسب حقوق به معلمان، مجوز‌هایی در آموزش و پرورش به عده‌ای از افراد خاص همسو با برخی از جریان‌های حاکم در این وزارت خانه داده می‌شود. همچنین ساختمان‌های برخی از مدارس غیراستاندارد است و باید این مشکلات ریشه‌ای و اساسی حل شود.

حسن نوروزی نماینده علی آباد کتول نیز اظهار کرد: کجای این طرح، به وضعیت معلمان غیرانتفاعی با ۱۵ یا ۱۷ سال سابقه بدون بیمه و مزایا اشاره شده است؛ باید مجلس شورای اسلامی به سمت یاری به معلمان حرکت کرده و با دقت زوایای دغدغه‌های معلمان را ببیند. مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۵ تاکید کردند که آموزش و پرورش سنگ بنای آینده کشور است. این طرح چه باری از دوش معلمان برمی‌دارد و کدام مشکل معیشتی معلمان غیرانتفاعی را حل می‌کند؟

بعد از تصویب کلیات و در پاسخ به این تذکرات، رییس مجلس اعلام کرد که طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی به صورت دو شوری بررسی خواهد شد؛ لذا برای رفع ایرادات و استفاده از پیشنهادهای نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع می‌شود.

همچنین نمایندگان مجلس تصویب کردند که از عملکرد سازمان ملی استاندارد تحقیق و تفحص صورت گیرد، تفحصی با ۲۷ محور که علی جدی، نماینده شیروان به عنوان متقاضی آن گفت: سازمان ملی استاندارد به حیات خلوت برخی افراد تبدیل شده لذا یه دلیل سواستفاده‌های صورت گرفته در این سازمان و ایجاد فضا برای سودجویان، باید تحقیق و تفحص کلید زده شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به روال جلسات گذشته، به طرح دغدغه‌ها و مشکلات مردم پرداختند؛ علی بابایی کارنامی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به گلایه کارگران نفت از وزیر نفت به دلیل افزایش پیدا نکردن حقوق شان متناسب با شرایط کاری خود اشاره کرد که در واکنش به آن، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس گفت: در خصوص این موضوع، اصلاحی در قانون بودجه لحاظ شده که درباره آن در کمیسیون مربوطه و دولت بحث شد، قرار است بخش مربوط به حقوق کارگران سکو‌های نفتی و ماموریتی آن‌ها کاهش پیدا نکند و این افراد افزایش حقوق متناسبی داشته باشند. این کار در حوزه وزارت نفت در حال انجام است.

مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی نیز بیان کرد، در روز‌های کنونی خبر‌هایی از دولت می‌رسد که به منظور حفظ آینده اقتصادی، مالی و جایگاه برخی افراد به دنبال ایجاد حیات خلوت برای آنان است. همچنین افرادی که در دولت مسئولیت داشتند به عنوان سفرا تعیین می‌شوند؛ گویی دولت در حال تقسیم غنائم است.

تعدادی از نمایندگان نیز به تزریق واکسن ایرانی به رهبر انقلاب اشاره کردند؛ در این باره علی علیزاده نماینده مراغه گفت: استفاده مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی، نشان از خودباوری و اتکا به توان بومی به ویژه به جوانان دارد، از ایشان تشکر می‌کنم و یقین دارم باعث دلگرمی شرکت‌ها و دانشمندان کشور شده اند.

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده کاشمر نیز اظهار کرد: رهبری عزیز که سال ۶۰ دست خود را فدای انقلاب و نظام کردند، امسال با تزریق واکسن ایرانی، کشور را واکسینه کردند و اعتماد، امید و اقتدار را با عمل و زبان بدن در ایران افزایش دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
سامان دهی دانشگاه های غیر انتفاعی واجب تر است
مجلس اگه راست میگه قانون اساسی برای آموزش رایگان رو اجرایی کنه، اینکه درآمد یه مدرسه غیر انتفاعی کجا مصرف میشه به صاحبش ربط داره نه به کسی دیگه.
یعنی شامل مدارس غیردولتی جناب حداد عادل نیز میشود !؟!؟؟!؟!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار