بازدید 29091
۶
شب جادویی جام ملت‌های اروپا با ۱۴ گل در دو بازی حذفی

حذف قهرمان و نایب‌قهرمان جام‌جهانی در یورو۲۰۲۰ / قطع آواز خروس‌های فرانسه توسط سوئیس و خروج کرواسی از جام در دوئل ۸ گله با اسپانیا

فوتبال هر چه زیبایی داشت، در دو بازی امشب جام ملت‌های اروپا به نمایش گذاشت. قطع شدن صدای خروس‌ها مدعی اول فتح یورو و صدرنشین گروه مرگ مقابل سوئیس تیم سوم گروه مقدماتی... بارها تغییر نتیجه در بازی اسپانیا و کرواسی با ثبت نتیجه ۵ بر ۳ در میدان!
کد خبر: ۱۰۶۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸ 29 June 2021

در شبی استثنایی و به یادماندنی، فوتبال اوج زیبایی هایش را با ۱۴ گل در جریان دو بازی تماشایی جام ملت های اروپا نشان داد و دو تیم فرانسه و کرواسی از گردونه یورو ۲۰۲۰ حذف شدند.

حذف قهرمان و نایب‌قهرمان جام‌جهانی در یورو۲۰۲۰ / حذف نفسگیر فرانسه توسط سوئیس و خروج کرواسی از جام در دوئل ۸گله با اسپانیا

به گزارش تابناک ورزشی، فوتبال هرچه زیبایی داشت و لحظاتی تاریخی برای فوتبال‌دوستان دنیا رقم زد که بعید است تا پایان عمر از یاد ببرند.

 در دو بازی امشب جام ملت‌های اروپا به نمایش گذاشت. قطع شدن صدای خروس‌ها مدعی اول فتح یورو و صدرنشین گروه مرگ مقابل سوئیس تیم سوم گروه مقدماتی... بارها تغییر نتیجه در بازی اسپانیا و کرواسی با ثبت نتیجه ۵ بر ۳ در میدان!

دو تیمی که برگزارکننده فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودند، در بالاترین سطح کیفی فوتبال ملی دنیا یعنی یورو، کم آوردند و به جمع هشت تیم پایانی هم راه نیافتند.

دو نتیجه تساوی مشابه ۳ بر ۳ در دو مصاف اسپانیا با کرواسی و فرانسه با سوییس، هر دو مصاف امشب و بامداد امروز را به وقت هلی اضافه کشانید و اسپانیا خوش شانس بود که با بهره گیری از خستگی کروات‌ها دو گل زد و صعود کرد؛ اما خروس نشان‌ها هرچه جنگیدند، حریف عزم کم سابقه سوئیسی ها نشدند و بازی ۳ بر یک برده را با تساوی عوض کرده و در ضربات پنالتی از جام خارج شدند.

حذف قهرمان و نایب‌قهرمان جام‌جهانی در یورو۲۰۲۰ / حذف نفسگیر فرانسه توسط سوئیس و خروج کرواسی از جام در دوئل ۸گله با اسپانیا

دبل کریم بنزما و مهار پنالتی ابتدای نیمه دوم توسط لوریس هم نتوانست فرانسه پرستاره را در یورو حفظ کند.

تیم ملی سوئیس پس از اینکه نیمه اول دیدار یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ را با پیروزی یک بر صفر به پایان رساند، در اوایل نیمه دوم، یک ضربه پنالتی را از دست داد و بعد از این اتفاق، فرانسوی‌ها در  ۴ دقیقه دو بار به گل رسیدند تا همه چیز یکباره عوض شود.

ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی تیم ملی سوئیس برای تغییر شرایط بازی، ماریو گاورانویچ را در دقیقه ۷۳ به جای شقیری باتجربه راهی زمین کرد؛ تنها دو دقیقه بعد از این تعویض بود که پوگبا گل سوم را هم برای فرانسه به ثمر رساند.

این، اما پایان کار نبود و سوئیس در دقیقه ۸۱ بار دیگر توسط هریس سفروویچ به گل رسید تا اختلاف را به حداقل برساند. تلاش شاگردان پتکوویچ برای به تساوی کشاندن بازی در حالی که می‌رفت بی نتیجه بماند و فرانسه برنده این دیدار شود، ماریو گاورانویچ در دقیقه ۹۰ با یک گل دیوانه وار، بازی را به تساوی کشاند و سوئیس را در یورو نگه داشت.

در حالی که فرانسوی‌ها خود را برای برپایی جشن صعود آماده کرده بودند، تعویض طلایی سوئیسی‌ها در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با از پیش رو برداشتن مدافع مقابل خود با یک ضربه دیدنی دروازه لوریس را باز کرد.

تلاش دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه هم برنده را مشخص نکرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد؛ جایی که یان سومر با مهار پنالتی کیلیان ام باپه، برتری ۵-۴ و تاریخی سوئیس را رقم زد.

 

کامبک جذاب کرواسی با حمله گاو خشمگین بی فایده شد

تیم ملی اسپانیا با برتری ۵ بر ۳ برابر کرواسی در وقت های اضافه راهی مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۰ شد.

 در دیدار نخست دوشنبه شب در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ تیم ملی فوتبال اسپانیا به دیدار کرواسی رفت و نایب‌قهرمان جام‌جهانی را در جدالی نفسگیر و مهیج که ۱۲۰ دقیقه طول کشید، شکست داد.

در ابتدا اشتباه مرگبار سیمون دروازه‌بان اسپانیا باعث شد تا پاس رو به عقب پدری وارد دروازه لاروخا شود و اسپانیا عقب بیفتد. با این حال در همان نیمه اول، اسپانیا جبران مافات کرد و پابلو سارابیا توانست گل تساوی را به ثمر برساند تا خود را در این رقابت ها دو گله کند. 

نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در نیمه دوم باز هم میدان داری اسپانیا باعث شد تا این تیم به گل دوم برسد. ضربه سر سزار آسپلیکوئتا در دقیقه ۵۷ دور از دستان ایوانکویچ وارد دروازه کورات ها شد و خیال لاروخا برای پیروزی راحت شد. 

شاگردان لوئیس انریکه در دقیقه ۷۶ گل سوم را نیز به ثمر رساندند. این بار نیز فران تورس در متن حرکت قرار داشت و توانست دومین گل خود در این رقابت ها را به ثمر برساند و اسپانیا ۳ بر یک از حریف خود پیش بیفتد.

این پایان کار نبود و میسلاو ارسیچ توانست در دقیقه ۸۵ در شلوغی محوطه جریمه اسپانیا، با یک ضربه بغل پا دروازه این تیم را باز کند و در دقیقه ۹۰ و وقت های اضافی ماریو پاسالیچ با ضربه سر آب رفته را به جوی برگرداند و بازی را ۳ بر ۳ مساوی کرد تا این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی خاتمه یابد و به وقت های اضافه کشیده شود.

در دقیقه ۹۵ سیمون دروازه تیمش را نجات داد و مانع از باز شدن دروازه اسپانیا شد و در ادامه دو دقیقه بعد این بار شانس با کرواسی یاز بود تا گل نخورد و هیجان بازی همچنان در اوج باشد.

در دقیقه ۱۰۰ آلوارو موراتا توانست ارسال زیبای دنی اولمو را با یک شوت زیبا به گل چهارم و برتری بخش تیمش تبدیل کند. اسپانیا باز هم راه دروازه کرواسی را نشان داد و این بار میکل اویارزابال در وقت اضافه نیمه اول زننده گل پنجم تیمش نیز بود تا بازی در پایان وقت های اضافه اول با نتیجه ۵ بر ۳ به پایان برسد.

این نتیجه تا پایان وقت های اضافه نیمه دوم نیز پابرجا ماند تا اسپانیا راهی مرحله بعد شود. 

حالا برای راهیابی به نیمه نهایی، اسپانیا و سوئیس باید به مصاف هم بروند.

 

حذف قهرمان و نایب‌قهرمان جام‌جهانی در یورو۲۰۲۰ / قطع آواز خروس‌های فرانسه توسط سوئیس و خروج کرواسی از جام در دوئل ۸گله با اسپانیا

کرواسی 1-0 اسپانیا؛ پدری 20': پدری رو به عقب و به اونای سیمون پاس داد اما کنترل توپ اونای سیمون خوب نبود و توپ وارد دروازه خودی شد.

کرواسی 1-1 اسپانیا؛ پابلو سارابیا 38': اسپانیا فشار زیادی در محوطه جریمه کرواسی اعمال کرد و در نهایت، گایا اقدام به شوت زنی کرد. شوت او را دروازه بان کرواسی دفع کرد اما توپ برگشتی مقابل پای سارابیا افتاد و این بازیکن قدر موقعیت را دانست و اسپانیا را به گل تساوی رساند.

کرواسی 1-2 اسپانیا؛ سزار آزپیلیکوئتا 57': ارسال دقیق فران تورس به درون محوطه جریمه به آزپیلیکوئتا رسید و این مدافع پیش تاخته با ضربه سری زیبا و دقیق، اسپانیا را به برتری رساند.

کرواسی 1-3 اسپانیا؛ فران تورس 77': پائو تورس با یک پاس قطری و بلند عالی توپ را به فران تورس که فرار کرده بود و در موقعیت خوبی قرار داشت، فرستاد. تعلل مدافع کرواسی در زدن توپ باعث شد توپ به تورس برسد و این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گرفت و گل سوم تیمش را به زیبایی به ثمر رساند.

کرواسی 2-3 اسپانیا؛ میروسلاو اورشیچ 85': مودریچ به خوبی در محوطه جریمه توپ را حفظ کرد و بعد با پاس کاتبک توپ را به هم تیمی های خود رسید. پس از چندین ضربه و بازگشت توپ، بالاخره توپ اورشیچ وارد دروازه سیمون شد.

کرواسی 3-3 اسپانیا؛ ماریو پاشالیچ 2+90': ارسال عالی میسلاو اورشیچ به خوبی روی سر پاشالیچ نشست و این بازیکن در وقت های تلف شده گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

کرواسی 3-4 اسپانیا؛ آلوارو موراتا 100': سانتر عالی دنی اولمو در محوطه جریمه به موراتا رسید. آلوارو موراتا توپ را به زیبایی با پای راست خود کنترل کرد و سپس با پای چپ و ضربه ای محکم و زیبا اسپانیا را دوباره پیش انداخت.

کرواسی 3-5 اسپانیا؛ میکل اویارزابال 103': موراتا با یک پاس پشت پای بسیار زیبا توپ را به اولمو که از سمت راست فرار کرده بود، رساند و اولمو نیز با پاسی عالی، توپ را به اویارزابال رساند تا این بازیکن برتری اسپانیا را به دو گل برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
آدم یاد بازیهای پرسپولیس - استقلال می یفته!!!!
آلمان قهرمان
عجب شب فوتبالی پرهیجانی بود
بعد از مدتها واقعا لذت بردم
اصلا با این اصطلاحات خروس نشان و گاو خشمگین حال نمی کنم ، اسم تیم رو بنویسید دیگه این لوس بازیا چیه ...
حیف کراواسی قدرت بدنی ونفس کم اورد وبه همین دلیل باخت
اگر بازیکنانش قدرات بدنی بیشتری داشتند حتما اسپانیا رو میبردند
حیف کراواسی قدرت بدنی ونفس کم اورد وبه همین دلیل باخت
اگر بازیکنانش قدرات بدنی بیشتری داشتند حتما اسپانیا رو میبردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار