بازدید 6041
۱

«کرونا» در فصل گرما ضعیف شده؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: قدرت ویروس کرونا در فصول گرم سال کاهش پیدا نکرده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، بروز پیک پنجم محتمل است.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۰ 26 June 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سیاوش وزیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تصور اشتباه ضعیف تر شدن کرونا در فصل گرما، گفت: این تصور اشتباه و در عین حال خطرناک در حالی است که ویروس کرونا در دمای بالا هم مقاومت داشته و ایجاد بیماری می‌کند.

وی افزود: ویروس کرونا در فصل تابستان هم مانند دیگر ایام سال با قدرت فعال است و گرمای هوا هیچ تاثیری در کاهش قدرت انتقال و بیماری زایی ویروس ندارد.

وزیری در خصوص کاهش آمار ابتلا به کرونا در کشور در فصل گرما گفت: شاید یکی از علت این موضوع به تهویه بهتر فضاهای عمومی و منازل برگردد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در این فصل به دلیل گرمای هوا عمدتا در و پنجره ها باز بوده و افراد بیشتر در فضاهای باز حضور دارند و همین تهویه مناسب نقش موثری در کاهش انتقال این ویروس دارد.

وزیری گفت: انتقال ویروس عمدتا با تجمع افراد در فضاهای بسته و فاقد تهویه رخ می دهد، اما در فصل تابستان برخلاف پاییز و زمستان چنین فضاهای بسته ای کمتر داریم.

وی یادآور شد: افراد باید بدانند در این فصل و با وجود گرمای هوا، اگر در یک فضای بسته و در جمع افراد بدون ماسک حضور داشته باشند، امکان ابتلا آنها به کرونا بسیار محتمل است.

وزیری با بیان اینکه در فصل گرما هم احتمال بروز پیک کرونا وجود دارد، گفت: اگر مردم دچار بی خیالی شده و پروتکل ها را جدی نگیرند و تهویه محیط انجام نشود، احتمال اوج گیری کرونا وجود دارد.

این متخصص بیماری های عفونی به کاهش استفاده از ماسک در سطح جامعه هم اشاره کرد و با هشدار نسبت به ادامه این روند گفت: با تداوم کاهش رعایت پروتکل ها و بویژه کاهش استفاده از ماسک، اوج گیری کرونا در جامعه محتمل است.

وی افزود: هنوز درصد پایینی از جامعه واکسینه شده اند و نیاز است افراد تا واکسیناسیون حداقل ۷۰ درصد جامعه رعایت پروتکل ها را با جدیت ادامه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چی میگی داداش ما تو خوزستان از عیذ پنجره ها رو بعلت گرما و پشه و خاک بستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل