بازدید 17499
۳
وزیر خارجه فرانسه:

منتظر تصمیم نهایی ایران درخصوص برجام هستیم

وزیر خارجه فرانسه گفت که این کشور منتظر است که ایران تصمیمات نهایی برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی را اتخاذ کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳ 25 June 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به تقل از پایگاه خبری دو کورس، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز جمعه در کنفرانس خبری مشترکی به همراه آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در پاریس گفت: ما منتظر مقامات ایران هستیم تا تصمیمات سخت نهایی را بگیرند تا توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ احیا شود.

سید عباس عراقچی رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین اخیرا با بیان اینکه وقت آن رسیده که طرف‌های برجام باید تصمیم سخت خود را برای احیای آن بگیرند، گفته بود: می‌توانیم بگوییم مسیر زیادی را تا الان آمده‌ایم و به اواخر کار نزدیک شده‌ایم. همانطور که پیش از این گفتم مسیر باقیمانده مسیر ساده‌ای نخواهد بود ولی من امیدوار هستم و فکر می‌کنم اگر طرف‌های مقابل بتوانند تصمیمات خود را بگیرند ما انشاءالله می‌توانیم به یک توافق برسیم که مورد خواست ما بوده و مطلوب ما خواهد بود.

عراقچی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه مواضع ما (ایران) از ابتدای مذاکرات تا الان هیچ تغییری پیدا نکرده است، گفت: ما خواهان رفع همه تحریم‌های آمریکا هستیم. همینطور راستی‌آزمایی آنها و سپس بازگشت ایران به تعهدات خود در برجام.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
واقعا چه خبره چرا دیگه ظریف توی هیچ نشستی حاضرنیست وکلا غیبش زده؟
فرانسه رذل همواره نقش یک دلال کثیف رو برای خودش بازی کرده.... بنظر میاد اون داستانی که در دولت قبل بهش امید داشتن باد هوا شده... تصمیم ایران واضح و مشخصه و عنوان شده و تصمیم سختی برای ایران در کار نیست. یا آمریکا و غرب به تعهداتشون عمل میکنن و تضمین میدن یا توافقی در کار نیست و روزهای سخت غرب در منطقه شروع میشه... ما روزهای سختمون رو پشت سر گذاشتیم... آمریکایی ها بعد از ترامپ دیگه نقابی برای قایم شدن ندارن و کشو.رهای دنیا کاملا به این مسئله واقفن... بجث ایران نیست... دیگه میدونن آمریکا تبدیل به یک خطر براندازی برای تمام کشورهای دنیا شده و کسی مثل گذشته باهاش کار نمیکنه.... اتفاقا اونا دارن یار جمع میکنن و ایران قویترین کشور منطقه هست که نمیتوننن نسبت بهش بی تفاوت بمونن.... اردوگاه شرق در حال تشکیل شدنه... این جمله رو به یاد داشته باشین
واقعاً،معلوم نیست فازاقای روحانی وعراقچی ازادامه مذاکرات چیه،امریکابارهاواضح موضع خودش وشرایطش وبرای بازگشت به برجام که ضدشرایط ایران است واعلام کرده،دیگه برای چی بازاصراربه مذاکره دارند،مثل یه جورالتماس کردن ایران به امریکاشده،واقعاًمایه شرم وابروریزیه برای ایران.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل