بازدید 29152

توئیت جنجالی جهانپور دردسرساز شد

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: ما با جمع زیادی از خبرنگاران هم قدم شدیم و به عنوان وظیفه مدنی از سخنگوی سازمان غذا و دارو شکایت کردیم و هفته آینده نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 25 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، علی مجتهدزادهدر خصوص اظهارات اخیر سخنگوی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: در شرایطی که وضعیت کرونا در کشور وضعیت حادی است و بسیاری از مردم عزیزانشان را از دست داده‌اند و بسیاری نیز نگران سالمندان هستند، با این وضعیت تزریق واکسن و با توجه به غیرقابل چشم‌پوشی بودن اینکه اهمالی در زمینه تهیه واکسن صورت گرفته است، ما باید این اهمال‌‌ها را بپذیریم و بپذیریم که جامعه دچار یأس و سرخوردگی است. عقل سلیم و انصاف هم حکم می‌کند که در این شرایط کسانی که مسئولیت مستقیم دارند، هم عذرخواه مردم باشند و هم افکار عمومی را آرام کنند.

وی افزود: متاسفانه اخیراً شاهد بودیم یکی از آقایان که سابقه بسیار بدی در این زمینه دارد یعنی چندین بار قبل هم چندین مورد توهین به منتقدان داشته‌اند، مطالب را مطرح کرده که مایه تاسف است. متاسفانه ایشان سخنگوی سازمان غذا و دارو هم هستند و‌ یکی از اشخاصی است که در مظان اتهام است و باید پاسخگو باشد. اما می‌بینیم طلبکار مردم است و توهین می‌کند و قطعاً اگر چنین رفتاری در هر کشوری صورت می‌گرفت، این شخص را برکنار می‌کردند و محاکمه می‌کردند اما متاسفانه در ایران می‌بینیم که هیچ‌گونه برخوردی با این افراد صورت نمی‌گیرد.

این حقوقدان بیان کرد: ما با جمع زیادی از خبرنگاران هم قدم شدیم و به عنوان وظیفه مدنی از ایشان شکایت کردیم و هفته آینده نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه خواهیم رفت. استقبال خیلی خوبی هم از طرف مردم شده اما به پیگیری و منتج به نتیجه شدن، امیدوار نیستیم با این حال این پیام را می‌رسانیم که جامعه مدنی در برابر چنین اقداماتی منفعل نیست.

وی با بیان اینکه مسئولیت کار این شخص با وزیر بهداشت و رییس دولت است، گفت: اگر چندین بار قبل که این شخص بی‌حرمتی کرد، با وی برخورد جدی صورت می‌گرفت، امروز به منتقدان ناسزا نمی‌گفت. امیدواریم که دستگاه قضا به منظور اجرای عدالت و حفظ آرامش جامعه، برخورد معقولی انجام دهد.

مجتهدزاده به توییت اخیر جهانپور اشاره کرد و گفت: این شخص در سازمان غذا و دارو مسئولیت دارد، اگر معتقد است که مافیایی وجود دارد، طبق وظیفه سازمانی خود باید به نهادهای نظارتی گزارش ارائه می‌کردند. اگر گزارش نداده‌اند، ترک فعل کرده‌اند و این امکان وجود دارد که محاکمه شوند اما اگر برای فرافکنی چنینی اظهاراتی را می‌گویند، اقدامی غیر اخلاقی‌تر مرتکب شده‌اند.

این وکیل دادگستری اضافه کرد: وقتی یک مقام مسئول حرفی را می‌زند، قبل از آن باید گزارش قانونی ارائه کرده باشد؛ توییت را اشخاصی می‌زنند که مسئولیتی ندارند. اینها تناقضاتی است که به نظر من ایشان برای فرافکنی و فرار از پاسخگویی چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند.

گفتنی است، جهانپور در پاسخ به منتقدان به قیمت اعلام شده بر واکسن ایرانی در تویتی نوشته بود:

خاطرتون هست که واکسن آسترزنکا رو 3 دلاری برشمردند، اما ظاهرا برخی از خیرخواهان، واسطه ها و حامیان و استطاله های اونها در فضای مجازی فراموش کرده اند آشی که برای سرمایه و سلامت مردم ایران پخته بودند یک وجب روغن هم روی آن بوده؟! واکسن ایرانی مزاحمه اسامی محفوظ است.
#مافیای_واردات
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
خیر چیزی که مردم رو عصبانی کرده این توئیت نبود خطاب کردن مردم با واژه «پفیوز» بود. لطفا حقیقت رو تغییر ندید.
ازوکلای محترم و انساندوست متشکریم که دراستیفای حقوق مردم جدی هستند. ولی طرف اصلی شکایت باید سعیدنمکی وزیرمثلا بهداشت ودرمان باشد که به خاطرمنافع رفقاوشرکا با گردنکلفتی واردات دارو حتی با هزینه شخصی و ارز آزاد تهیه شده ازصرافی رو ممنوع کرده ومردم بدبخت رو اواره کوچه پس کوچه های ناصرخسرو نموده.مگر مقام معظم رهبری نفرموده کسی که مریض شدنباید رنجی بیش ازخودمریضی داشته باشد.پس این یارو به چه حقی جلوی واردات داروهای روز دنیا رو به کشورگرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
شما احيانا وارد كننده دارو نيستي؟
چرا نظرات مردم رو در رابطه با این توییت که قبلا خبرش رو دادین در سایت بارگذاری نمیکنین و در واقع سانسور میکنین.؟ این سانسور باعث وقاحت اینها میشه که بعضی از مسئولیت های دولتی رو اشغال کردن . اینا چشماشون رو میبندن و با اطمینان از عدم برخورد باهاشون یا دهنشون رو باز میکنن یا وسط پاشون رو جلوی خبرنگارا.... اینجا باید وزیر بهداشت باهاش برخورد بشه که چرا زیر دستش هنوز یک لات سرکاره اونم توی مقام روابط عمومی؟!!!! گذاشته به مردم فحش بده ؟!!!
فقط ان قدرتی که ایشان را از سخنگویی وزارت بهداشت برکنار کرد قادر به حذف ایشان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
یعنی دولت فخیمه چین.
این اقای مجتهدزاده بهتر هست که بشینه ببینه منتشر می کنه یا نه.
کشور بی قانون
بابا، سر کاری نه سه سال ، بلکه چهل و دو سال. آقای مجتهدزاده عزیز سهم شما نرسید، با شلوغ کردن و زیر میز زدن انشالله به حق تون ( سهم تون ) می رسید، جای هیچگونه نگرانی نیست.
من الله التوفیق
ایشان کلا آدم بی ادبی هستند.مشخص نیست به کجا وابسته اند که همچنان مسیولیت دارند
در دوران کرونا همه را به خانه ماندند دعوت میکردند و خود کربلا میرفتند۰.حالا هم که کوچه بازی توییت میزنند و منتقدان را پفیوز می خوانند
الان این توئیت کجاش بد بوده؟ دقیقا به کی برخورده؟ عموم مردم؟ یعنی عموم مردم مافیای واردات بوده اند، خودشان خبر نداشته اند؟!!
اینها دقیقا وکلای چه کسانی هستند که می خواهند - به نفع مافیای واردات؟! - شکایت کنند؟

اصطلاحا مافیای واردات (حالا اینجا، خصوصا در دارو) پدیده ایست که چند دهه است که بر سرزبانها بوده، و قاعدتا قوه قضاییه هم عامل اصلی برخورد با آن بوده است.
پاسخ ها
مهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
این توییت نبود یکی دیگه بود که مردم رو پفیوز خطاب کرده بود
اون هم خودتی جهانپور...!
با سلام بنده خدا خسته شده است و مورد نظر قرار گرفته هرکس دیگر باشد از کوره در می رود چون نزدیک یک سال نیم با ویروس کرونا همه با توقع گفته است صحبتی نباید جدی آقایان بگیرند تابناک عزیز خواهشن منتشر نماید این مطالب این جانب را
باید برکنار شوی و برای دیگران ادب و متانت الگو گردد .
تو کشور ما انتقاد از چین و روسیه خط قرمزه. کمااینکه این بابا وقتی از چین اون اوایل انتقاد کرد برش داشتند...
ولی، هرچی دوست داری بد و بیراه به ملت بگو، این امر تاوانی نداره
این اقا هر وقت خواست صحبت کنه میزو و میکروفونها رو ببرین سر جالیز یا چاله میدون که همه فیض ببرن
خدایا چقدر بدبختیم! نه تنها به دلیل ناکارآمدی این نامسئولان هر روز داریم از کرونا بیمار می شیم و مرگ هموطنانمان را شاهدیم، بلکه باید از این مردک بی ادب فحش هم بخوریم چون از بی عرضگی خودش و همکارانش به اندازه کافی سپاسگزار نیستیم. داداش، اگر فکر میکنی قدرت را نمیدونیم، زحمت را کم کن. کسی نامه فدایت شوم نه برات فرستاده، نه خواهد فرستاد! اگر سر سوزنی وجدان داری برو! می فهمی؟ ب ر و!!!
صد بار به بالاترین مقام اجرایی کشور فحاشی اشکار شد چیزی نگفتید لابد اسیا به نوبت است
بس کنید
یه نفر داره حرف راست میزنه بهش برچسب نزنید اولش هم راست گفت که کرونا چجور اومده و...
سخنگوی وزیر چاپلوس تنها می تون یک هتاک به مردم باشد
این هم همش پارازیت میندازه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر