بازدید 7392

زمان ورود واکسن رازی کوو پارس به چرخه واکسیناسیون

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: پیش‌بینی می‌شود واکسن "رازی کوو پارس" اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 25 June 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر سعید کلانتری متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲ تا سه هفته دیگر بتوانیم آنالیز بینابینی فاز دوم کارآزمایی بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل دهیم که در صورت رضایت این سازمان، مجوز فاز سوم صادر خواهد شد.

وی تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: فاز دوم تست انسانی از ۶ خرداد آغاز شده است که ۲۹۴ نفر دوز اول و از این تعداد ۳۰ نفر (تا روز ۳۰ خرداد) دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

به گفته کلانتری مرحله اول واکسن رازی کوو پارس با حضور ۱۳۳ داوطلب با موفقیت به اتمام رسیده است.


واکسن ایمن در اختیار مردم قرار می‌دهیم

محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: وقتی واکسن رازی کوو پارس را به دست مردم می رسانیم که مطمئن شویم واکسن، موثر و ایمن است. مطالعه علمی در این زمینه به دقت در حال انجام است و به هموطنان اطمینان می دهیم ایمنی زایی واکسن به دقت و متناسب با بالاترین استاندارد بررسی می شود.

کلانتری ادامه داد: واکسن های مانند ب ث ژ، فلج اطفال و سرخک نمونه هایی از واکسن های ایرانی که در داخل کشور تولید می شد، هرچند توجه با این مجموعه در سال های اخیر کمتر شده، اما کرونا فرصتی به وجود آورد که این مجموعه مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، موسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این موسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس موسسه رازی با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد دهم اسفند ماه ۹۹ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس هم از ششم خرداد ماه با ۵۰۰ داوطلب در ۲ گروه ۲۵۰ نفره آغاز شد. یک گروه ۲۵۰ نفره واکسن با دوز ۱۰ میکرولیتر و گروه دیگر با عنوان گروه کنترل واکسن‌نما دریافت می‌کنند.

مطالعه فاز دوم این واکسن به حدود ۲ ماه زمان نیاز دارد و پس از گذشت این مدت، نتایج این طرح مطالعاتی برای سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود تا در صورت رضایت بخش بودن نتایج، فاز سوم مطالعات آغاز شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر