بازدید 15471
بسته ویدیویی «تابناک»

ترور صدراعظم اتریش / ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چگونه بود؟ / یوگسلاوی پس از سلطه تیتو / تصرف پایگاه موشکی وی-۱ آلمان / راه حل مشکل جای پارک در ۱۹۲۷

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۵۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷ 24 June 2021

ترور صدراعظم اتریش / ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چگونه بود؟ / یوگسلاوی پس از سلطه تیتو / تصرف پایگاه موشکی وی-۱ آلمان / راه حل مشکل جای پارک در ۱۹۲۷

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

برای مشاهده هر ویدیو بر روی تیتر هر ویدیو کلیک کنید.

 


ترور انگلبرت دلفوس صدراعظم اتریش

«انگلبرت دلفوس / Engelbert Dollfuss» صدراعظم جمهوری اول اتریش یک سیاست‌مدار اتریشی بود که طی یک بحران برای دولت محافظه کار در سال 1932 به قدرت رسید. در اوایل 1933 پارلمان را بست، حزب نازی اتریش را ممنوع و قدرت دیکتاتوری برای خود ایجاد کرد. اما نهایتا در جریان یک کودتای شکست خورده توسط عوامل نازی ترور شد و تا حمله هیتلر به اتریش جانشین اون کورت شوشنیگ قدرت را در اتریش به دست گرفت.

 


یوگسلاوی پس از سلطه تیتو

بعد از جنگ جهانی «دومیوسیپ بروز تیتو -Josip Broz Tito»که در زمان جنگ رهبر پارتیزان‌های یوگسلاوی بود و در برابر اشغال نازی‌های نیروهای مقاومت را رهبری می‌کرد، در یوگسلاوی دولتی ایجاد کرد که رویکرد کمونیستی داشت و به بلوک شرق نزدیک بود؛ اما پس از بروز اختلاف بین مارشال تیتو و استالین او سیاست بی‌طرفی را اتخاذ کرد و یکی از موسسان جنبش عدم تعهد شد. این تصاویری است از اولین روزهای پس از این اقدام در یوگسلاوی.

 


ژاپن پس از جنگ جهانی دوم چگونه بود؟

گزارشی خبری از شرایط ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم که تلاش مردم برای بازسازی کشور ویران پس از جنگ را نشان می‌دهد؛ همینطور دادگاه جنایات جنگی و وضعیت تعامل مردم ژاپن با نیروهای اشغال‌گر که با زیرنویس فارسی در «تابناک» می‌بینید.

 


تصرف پایگاه موشکی وی-1 آلمان

موشک وی-1 معروف به بمب پرنده یکی از هولناک‌ترین تجربیات انگلیسی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم بود. آلمان می‌خواست با بمب‌باران شدید شهرهای بزرگ بریتانیا، این کشور را اجبار به تسلیم شدن کند که با مقاومت بریتانیا و تصرف تدریجی پایگاه‌های شلیک این موشک شکست خورد. در این ویدیو یکی از پایگاه‌های شلیک این موشک که به دست بریتانیایی ها افتاده، ببینید.

 


راه حل مشکل جای پارک در 1927

مشکل پارک خودرو اختصاص به زمان حاضر ندارد و حتی در سال 1927 هم این مشکل به حدی شدید بوده است که مخترعین فرانسوی به فکر حل آن با ایجاد خودروهای عجیب باشند که با چرخ‌های جلو خاص بتواند در جا دور بزند. این ویدیو جالب از این خودرو قدیمی را در ویدیو تابناک ببینید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل