بازدید 80310
فقط کاشانی و آخوندی با حضور در لیست شورای ائتلاف به شورا راه یافتند

راه بهشت چگونه به روی ورزشی‌ها بسته شد؟! / شکست سنگین و سقوط رای عجیب چند کاندیدای ورزشی‌ در انتخابات شورای‌شهر تهران

انتخابات شورای شهر تهران که تا همین دو دوره قبل، محل یکه تازی قهرمانان پرآوازه ورزش ایران بود و همزمان ساعی و دبیر و جدیدی و رضازاده به صحن شورا راه یافتند، حالا با بی‌اعتنایی مردم به ورزشی‌ها مواجه شده است.
کد خبر: ۱۰۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 23 June 2021

نتایج نهایی انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد و در میان برگزیدگان، دو چهره آشنا برای ورزشی ها که در لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حضور داشتند، توسط مردم انتخاب شدند و به خیابان بهشت راه یافتند.

به گزارش تابناک ورزشی، حبیب کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس و محمد آخوندی، سخنگوی اسبق سازمان تربیت بدنی که عضو هیات مدیره باشگاه های پرسپولیس، نساجی قائمشهر و سایپا هم بود، دو چهره ورزشی شورای ششم شهر تهران هستند تا از حقوق و منافع ورزش در پایتخت دفاع کنند.

اما نکته عجیب در این دوره، نمایش میزان محبوبیت چهره های ورزشی در جامعه و کاهش میزان مقبولیت آنها برای کسب کرسی های سیاسی و اجتماعی طی یک دهه اخیر است. در واقع شم سیاسی مردم نیز تغییر اساسی داشته و رای دهندگان دیگر نظیر شورای سوم و چهارم، اعتنایی به لبخند قهرمانان و مدیران معروف در ورزش ندارند.

راه بهشت چگونه به روی ورزشی‌ها بسته شد! / شکست سنگین و رای عجیب چند کاندیدای ورزشی‌ در انتخابات شورای‌شهر تهران

روزگاری بود که حسین رضازاده، قهرمان وزنه‌برداری المپیک، علیرضا دبیر و عباس جدیدی قهرمانان جهان و المپیک در کشتی و هادی ساعی قهرمان تکواندوی المپیک یکجا و همزمان با رای بالا و چندصد هزارنفری مردم در صحن شورا حاضر بودند اما حرف و حدیث ها آنقدر بالا بود که امروز فقط حبیب کاشانی از بین آن جمع، آن هم نه با پشتوانه آرای ورزشی که به واسطه حضور در لیست موسوم به مهندس چمران به شورا راه پیدا کرد.

حواشی عجیب و بعضا مضحک برخی چهره های ورزشی در جلسات شورای شهر، هنوز از یاد و ذهن مردم پاک نشده است. درگیری جدیدی و دبیر که به کبود شدن چشم یکی از آنها و سپس آشتی کنان این دو انجامید، یا بلوای یک زن در ساختمان شورا که حق و حقوق ارتباط موقتش را از یک قهرمان ورزشی مطالبه می‌کرد، یا سیلی سنگین زیر گوش راننده جلوی شورای شهر، یا حرف و حدیث‌ها بابت امتیازات عجیب ساخت‌وساز یکی، یا افزایش ناگهانی و خارق العاده دارایی دیگری، جدا کردن شاخ بز در سخنرانی آقای قهرمان و میدان سوارکاری دیگر اسطوره ورزش ایران، همگی باعث شد که مردم دارای درک سیاسی قوی تری شوند و در دوره ای که موج تحریم انتخابات هم باعث کاهش جمع آرای ریخته شده به صندوق‌ها شد، ورزشی‌ها با شکستی سنگین میدان سیاست را ترک کنند.

نگاهی به تعداد آرای برخی افراد مدعی در ورزش ـ که مرتب پشت تریبون های صداوسیما بودند و در یک سال گذشته مهمترین مناصب ورزش و حتی فوتبال را در اختیار داشتند ـ نشانگر پایان عمر مانور آدم‌های معروف ورزشی در انتخابات شهری است. 

در انتخابات ۱۴۰۰ شورای تهران، ورزشی‌ها که سقوط اقبال مردمی نسبت به‌ خودشان را نادیده گرفتند و خیال می‌کردند شانس بالایی برای کسب آرای لازم دارند، یک آبروریزی بزرگ خلق کردند، به نحوی که برخی از آنها حتی به تعداد کارکنان و داوران و اعضای رسمی فدراسیون فوتبال و خانواده هایشان هم رای نیاوردند! کسی از رتبه ۸۰ بالاتر نیامد. هیچ یک در پایتخت ۱۲ میلیون نفری، حتی به ۱۰ هزار رای نرسید!

جمع آرای واریز شده به صندوق‌ برای این چند چهره ناکام ورزشی هم برای راهیابی یکی از آنها به شورا کافی نبود!
بهنام ابوالقاسم‌پور بازیکن تیم ملی و باشگاه پرسپولیس، که طی چند سال اخیر در چندین انتخابات ثبت نام کرده، با ۹۵۸۱ رای رتبه هشتادم را کسب کرد که نسبت به سایر نامزدها قابل قبول بود؛ اما مجید صدری که با حمایت آذری جهرمی وزیر فوتبال‌دوست ارتباطات، رئیس هیات مدیره پرسپولیس شد و تصور می‌کرد یک فرصت ناب حضور در شورای شهر را با تبلیغ گسترده در رسانه های پرسپولیسی به دست‌ آورده، رتبه ای بهتر از ۸۲ کسب نکرد! یعنی حتی بخش کوچکی از هواداران پرسپولیس هم حاضر نشد، به صرف پرسپولیسی بودن به صدری رای بدهد و در واقع این باشگاه با چند ده میلیون هوادار، ابزار دست این کاندیدا نشد.

عباس جدیدی مرد پرآوازه ورزش ایران و کشتی جهان که علاوه بر انبوه مدال‌هایش، کتاب نماز نوشته و در رشته حقوق هم دکترا گرفته است، با وجودی که در چهارمین دوره ۱۱۸ هزار رای و در دوره قبل ۵۶ هزار رای کسب کرده بود،  این بار با سقوطی بحث برانگیز تنها ۴۴۸۰ رای آورد و به رتبه نازل ۱۰۸ سقوط کرد.

حمید سجادی معاون سابق وزارت ورزش و گزینه وزیر پیشنهادی اصولگرایان به مجلس در ورزش تنها ۳۱۳۴ رای به نام خود دید، غلامحسین زمان‌آبادی مدیر بخش فرهنگی در فدراسیون فوتبال و برخی باشگاه‌ها مثل استقلال ۲۵۸۱ رای گرفت و مهدی محمدنبی دبیرکل پیشین فدراسیون فوتبال و یار نزدیک کارلوس کی‌روش، حتی با رایی کمتر از این اعداد، انتخابات را با درس عبرتی از مردم با رتبه عجیب ۱۵۲ حاصل از ۲۰۷۶ رای ترک کردند.

همچنین علی اشکانی، دارنده مدال نقره کشتی فرنگی جهان فقط ۹۵۸ رای آورد و محمد ستارپور، بوکسور ارزنده و صاحب برنز بوکس آسیا با ۳۵۴ رای، به رده ۹۶۳ سقوط کرد تا این پیام را از مردم بشنوند که اداره شهر نیاز به آشنایی و تجربه و تخصص مدیریتی و البته اخیرا حضور در یک لیست سیاسی اوج گرفته دارد و دیگر مثل سابق نمی توان به پشتوانه شهرت ورزشی به شورا راه یافت.

نویسنده: محمد عباسی‌

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۷
خدا رو شکر که این جماعت از کارهای سیاسی خارج شدن.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
یک مشت پخمه
شورای شهرها فقط هزینه اضافی برای شهرها هستند و خدمات آنها فقط تایید فعالیت های درآمدی شهرداری ها و ........ بوده است در کل اگر نباشند مردم راحت تر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
کار مزخرف خاتمی بود کلا باید جمع کنن تبدیل شده به انتخابات قبیله ای گروهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
شوراها به درد مردم و ملت نمیخوره فقط به درد حزب های چپ و راست بی خاصیت پول ملت خوار میخوره، خاتمی با سیاست دنبال یه محل درآمد خیلی خوب و قانونی بود برای خودش و حزبش و هر دوره یا دست اصول گراهاست یا اصلاح طلبان که هر سری شهردارها رو انتخاب می کنن و منابع شهرداری رو که در واقع برای ملت هست در ستادها و حزب های شخصی خودشون خرج میکنند
البته ازاين بابت كه ورزشيها ازسياست كنارزده شده اند جاي شكردارد
اما كدام ليست پراوازه؟
به بركت تحريم انتخابات ازسوي بخش عمده جامعه اين ليست راي اورد
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
چمران هم از شهر 12 ملیونی تهران 470هزار رای آورد به اندازه یک محله تهران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
دوره های قبل همون افرادی که انتخابات رو تحریم نمی کردن بدون آگاهی از توانمندی افراد وفقط از روی معروفیت می اومدن رای میدادن ونتیجه میشد اونی که میدیدین یه ورزشکار میشود عضو شورای شهر برای کسب درآمد بیشتر وارد شورا میشد واون مواردی که بهش ازارشده در متن اتفاق می افتاد خدارو شکر تحرم
.کردین دیگه اینجور افراد رای نیاوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
يعني اگر كسانيكه راي ندادند در انتخابات شركت مي كردند ورزشيها هم راي مي آوردند؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
به برکت عقب نشینی طیف شکم سیر و پر ادعا، این لیست رأی آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
آقای ناشناس خدا رو شکر ما که نمی فهمیدیم رای ندادیم تا شما که فهمیده تر هستی فرد اصلح رو برای اداره کشور انتخاب کنی.راستی از گرانی لبنیات از همین ابتدای کار چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
گرانی لبنیات
صبر کن داداش شما اجازه بده دولت جدید تشکیل بشه وزارتش معلوم بشه شروع به کار کنن بعد شروع کن به سم پاشی کردن
عباس جدید دکترای حقوق داره؟ من همیشه فکر می کردم بالاترین مدرکش سوم ابتدایی باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
یه لات بی سرو پا است که در حد یک فست فود فروشی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
قکر کردی رئیسی تو هس که فقط مدرک پروفسوری 5ابتدایی راداره؟
اقای اذری جهرمی هم جوان هستند و جویای نام، فکر کردند حمایت ایشان کار ساز خواهد شد.
۳۵۴ رای؟ چقدر محبوبیت داشته!
دیگه سطح آگاهی مردم بیشتر شده دورانی که به اقای دبیر کشتی گیر هادی ساعد تکواندکار رضا زاده وزنه بردار مختا باد خواننده رای بدهند گذشته است
این گروه ورزشی خیال میکنند خیلی حالیشان است در حالیکه توانایی کنترل و حضور در یک جمع 10 نفره را ندارند .
تابناک بالاخره یه تحلیل درست ازت دیدیم
وقتی هیچ کار ی نکردن چرا باید رای بیارن هرکسی کار میکنه باید رای بدید مهم نیست چه حزبی باشند
اون کتاب نماز که نوشته خیلی خوب بود
همین که مردم متوجه شدند به هر کسی که فقط اسمش را در تلویزیون شنیده اند، رای ندهند خیلی ارزشمند است
برای رای آوری باید در لیست قرار بگیری. احتمال خارج لیست انتحاب شدن بسیار پایین در حد محال است.
یکی از بزرگترین مشکلات در ایران استفاده از افراد در پست تخصصی غیر مرتبط است اقای عباس جدیدی کشتی گیر دکترای حقوق چه ربطی به مساءل شهری دارد
چرا برخی افراد با پول و شهرت به راحتی موفق به کسب مدارک ارشد دانشگاهی میشوند
بهتر. این ها وارد تجارت و رانت بازی با شهرداری ها شده بودند و می خواستند آن را نهادینه کنند. تمام ورزشگاه ها و باشگاه های مرتبط با شهرداری با مافیای این افراد واگذار می شود. گرچه کاشانی هم همینطور است ، اما چون در لیست بود رای آورد و شورایی ها باید مراقب او باشند.
انتخابات حداقلی
حافظه تاریخی مردم متاسفانه یا خیلی ضعیف هست یااینقدرسوژه های خبری هست که خبرهای بی اهمیت سریع فراموش میشوند،به نظرمن رای نیاوردن این آقایان بیشتربه سبب این است که داخل لیستهای احزاب قرارنگرفتندوبه سابقه قبلی آنهادرشورازیادمرتبط نیست.
در این چند سال گذشته کار اصلی شورای شهر بجز تغیر نام خیابانها و یا نصب تندیس افراد در پارکها و همچنین افزایش نرخ کرایه اتوبوسها و دیگر وسایل حمل و نقل چه چیز دیگری بوده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
رانت لابی فساد
از هم بدتر حبیب کاشانی بود که اونم با زرنگی رفت شورا، همه بنر های تبلیغاتیش نوشته بود «بیشترین تعداد ملاقات مردمی»، البته بنده ی خدا چیز دیگه ای نداشت که بنویسه و مردم هم رای دادنو خدا خودش قضاوت کنه که اینا برای خدمات به خلق میرن یا خدمات به خاندان خودشون
چی شد میگفتند ما چهل میلیون طرفدار داریم. جل الخالق. حتی دوستانشون به ورزشی ها رای ندادن.
تازه اینها که رای آوردند عملکردشان در دوره قالیباف هنوز زیر سئوال است .
با بودن چمران هشتاد ساله دیگه جایی برای جوانان نمی مونه
حالا فکر میکنید نفر اول در تهران ده میلیونی چقدر رای آورده کمتر از پانصد هزار !!! آرای باطله از رای بیست نفر بعدی بالاتر است مردم پاسخ خود را داده اند اما گوش شنوایی نیست
خداراشکر که این اازصحنه سیاسی کشور بیرون رفتند..اقای جدیدی توچه می فهمی ازتراکم -عرصه واعیان ومدیریت شهری .توهیچ چیز نمی دانی .توفقط می فهمی که دوبنده ویه خم دوخم یعنی چه. پس بروکشکتو بساب.آره جونی
لطفا ارزش و کارایی شورای شهر و هزینه ها و بریز و بپاشها و استفاده های شخصی آنها را در نظر بگیرید متوجه خواهید شد که نیازی به آن نداریم
تنها کاری که از آنها دیدیم تغییر نام خیابانها و میدانها بود که جز به دردسر انداختن مردم و آتشنشانها و آمبولانس ها و.... برای پیدا کردن آدرس نداشت
اول انقلاب امام در جمع مردم فرمودند باید گوش این نمایندگان رو گرفت برد حوزه انتخابیه و از مردم پرسید آیا این شخص نماینده شماست؟ حالا این بحث حاشیه ای ورزشکاران را بیخیال. خود نفرات برتر منتخب را ببرید در سطح شهر 12 میلیون نفری و از مردم بپرسید این شخص نماینده شماست؟
هرکسی را بحر کاری ساختن
انتشار لیست اعصای متخلف شورای شهر در نقاط مختلف ایران عدم کارایی و عدمش به زوجود شوراهای شهر را مشخص میکند
عباس جدیدی :))))))))))))
اینکه یک نفر ورزشکار باشد و یا در مراکز و محافل ورزشی باشد و حتی اگر برای کشور افتخار هم آورده باشد، که بعضی از این افراد مخصوصا آن هابی که در پست های مدیریتی ورزشی بودند، چنین افتخاراتی هم نیاوردند، ارزشمند است و برای مردم قابل احترام و از افتخارآفرینان برای کشورمان به حساب می آید، اما این دلیل نمی شود که ایشان در هر موقعیتی و هر نقشی در کشورمان بتواند وارد شود و ایشان بهتر است که در همان حوزه ی تخصصی خودش وارد شود، و از آن مسیر بتواند برای خودش و مردم کسب افتخارات جدید بنماید،
دکتری حقوق قضایی؟!!!!
آخه چی بگم.متاسفانه تو این مملکت کسی سر جای تخصصی اش نیست و مجدد تکرار میشه.
شورای شهر شده محلی برای یه مشت رانت خوار و دزد کلاً شورای شهر باید بساطش برچیده بشه هرکس که اومد فقط ایجاد مشکل برای مردم شهر کرد و جیب خودش و فک وفامیلاشو پرکرد
از اول هم این کار اشتباه بود شورای شهر باید از فعالان سازندگی شهر باشد. کسانی که کاستی های شهری را و راه سازندگی وابادانی شهر را بلدندانهم به دور از سیاست.
من با عباس جدیدی چند نوبت ملاقات داشتم ایشان کشتی گیری بسیارخوبی بودند و همین. اما از لحاظ در ک مطلب در سطح بسیار پایینی قرار داره و توانایی تفکیک مطالب و اصلا نداده
اینا که امدند مگر متخصصند
محمد نبی و ابوالقاسم پور وقتی فاتحه شون خونده شد که علی پروین براشون تبلیغات کرد و توی اینستا استوریشون کرد .
درود بر همه ملت فهیم...مفت خور ها هیچگاه نباید جایی در این مناصب داشته باشن
علت اصلی قهر مردم با صندوق های رای بود. وگرنه خیلی از اینها ممکن بود انتخاب شوند. البته بجز جدیدی
شورای شهری که به اسم فامیل بازی مشغول باشد به درد نمی خورد شورابایدمشکلات اساسی شهر راحت کند به شورای جدید خوش بین هستم
همانطور که سیاست پذیرایی ورزشکارها نبود امیدوارم که سیاسیون هم در ورزش پیداشون نشه
این یه هشدار از سمت خود ورزشکارها به سیاسیون بود حالا خود دانند
وضعیت دو تیم پرسپولیس طرفدار را میبینید که محل تاخت و تاز طیف سیاسی کشور ونان قرض دادن به همدیگر است
وای به حال ورزش بابا مسعود-وزیر که گل نمیزنه
خدارو شکر که مردم به سطح آگاهی رسیدند که به امثال جدیدی و... رای ندادند.
امیدوارم که در دوره های بعد با رای دادن به متخصصین، فاتحه لیست ها هم خوانده شود.
باور کنید بعضی از ورشکاران دوره قبل شورای اسلامی کثیف ترین ادم ها بودند خدا را شکر رای نیاوردند
خانم نرگس سلیمانی خیلی تخصص داره ؟
از وقتی شوراها اومدند بخور بخورهای شهرداریها شروع شده وشهرها به ویرانی تبدیل میشه.!
شورا ها هیچ کاری نمیکنند غیر از دعوا و حاشیه بازی و بخور بخور
من که دو سه دوره است کلا رای سفید میدم به شورا
تا حالا هیچ حرکت مثبتی از شوراها ندیدم

کلا مترسک هستند و خیلی ها مانع کار شهردارها هستند

فقط شورای شهر تهران خوبه

واقعا کار کرده اند
مردم حرف خودشان را زدند با این عدم شرکت.خالا اگه عاقل باشند که میدونند چکار کنند و اگر هم نباشند باید در آینده عواقب این عدم شرکت ملت رو بکشند...
حالا مگر چه شدبه شرطی که همه یک دست ویک صدا باشیم
شورای شهر نیست که شورای شهرداریه فقط دخالت تو کار شهرداری دارن هیچ ارگان و اداره ای براشون تره خرد نمیکنه
چون امثال رضازاده بی سواد و جدیدی و دیگران فقط و فقط فکر پور کردن جیب‌های خود بودند هیچکدام بدرد نمی‌خورند حتی این جدیدها. چون سواد این رشته را ندارند
من کاری به این ورزشکاران عزیز ندارم اینها افتخار ملت ایران هستند .ولی اگر مردم در انتخابات مثل گذشته شرکت می کردند .شاید هیچ یک از این افرادی که الآن در شورای شهر تهران انتخاب شده اند انتخاب نمی شدند .
شوراهای قبلی با رای دومیلیونی یا یک و نیم میلیونی وپانصد و ششصد هزار یا ۲۰۰ هزار انتخاب می شدند اما این دوره بیشترین رای یعنی آقای چمران چهار صد هزار واندی است .البته را ی آقای چمران بیشتر از این نبوده ونخواهد بود ....
بهترین گزینه منحل کردن شورا هست.بیشرین فسادها تو شورا های شهرهااست.شهری هم بوده که اعضاش رستگیر نشده باشند؟!
اقایون ورزسکار کار که سالها پیش تو شورا بودن . الان همشون جز مولتی مولتی تیلیاردرهای تهران هستن . چرا ؟ از کجا اوردن .
شورای شهر هزینه اضافی برای مردم کشور است و باید این گونه شوراها هر چه زودتر برچیده شود
راه بهشت چگونه به روی ورزشی‌ها بسته شد؟! / شکست سنگین و سقوط رای عجیب چند کاندیدای ورزشی‌ در انتخابات شورای‌شهر تهران :
- قابل توجه اقای آذری جهرمی که بدنبال رای پرسپولیسها است
در واقع این باشگاه با چند ده میلیون هوادار !!! نویسنده گرامی چند ده میلیون می شود لااقل 60 میلیون نفر لطفا وقتی از اعداد حرف میزنی معنی اش را بفهم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار