بازدید 35459
دو هزار و پانصد و سومین بسته ویژه خبری «تابناک»

نظر ترقی درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه رئیسی / ادعای یک نماینده درباره مقدار اموال نامشروع مسئولان / عبدی: اکثریت اصلاح طلبان «فرصت طلب» و «ساده لوح» هستند!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تکذیب انتقاد سعید محمد از عملکرد شورای نگهبان / نقوی حسینی: رئیسی مستقل است / انتقاد تند نماینده مجلس درباره مشکلات منطقه چابهار / توصیه ضرغامی به رئیسی: «پُل و پِله» را جایگزین سنت «پول و پَله» کنید، رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 22 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

عبدی: اکثریت اصلاح طلبان «فرصت طلب» و «ساده لوح» هستند

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «اصلاحات و تکنیسین های سیاسی» نوشت: «مردم ایران به دلایل تاریخی و تجربه صد ساله خود و نیز وضعیت منطقه اطمینان دارند که اصلاحات به عنوان کم‌هزینه‌ترین شیوه تغییر و بهبود با فاصله بسیاری بهتر از هر روش دیگری است. ولی این امر به معنای آن نیست که اصلاحات را معادل اصلاح‌طلبان به عنوان یک گروه اسم و رسم‌دار بشناسند. کسانی که کامل آگاهانه یا ناآگاهانه اسیر تکنسین و کارپردازهای سیاسی شده‌اند و رهبری اصلاحات را از مجموعه ایده‌پرداز و افراد دارای اعتماد به نفسی که درک درستی از سیاست داشته باشند به تکنسین‌های سیاسی تبدیل کرده است، به ‌طوری که هر چهار سال یک بار فیل آنان یاد هندوستان می‌افتد و با شیوه‌های نخ‌نما وارد میدان سیاست می‌شوند و غیرمسئولانه یکه‌تازی می‌کنند و نتیجه آن همین وضعیتی است که در 28 خرداد دیدیم». عبدی در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان را چه می‌شود؟ خیلی خلاصه. در سطح نظری، عدول از اصول اساسی اصلاح‌طلبی و نداشتن راهبرد است... در سطح تشکیلاتی تبدیل شدن به جمع‌های نسبتا بسته، پیر، خسته و ناتوان و در سطح عملی، آلوده شدن به جریان فرصت‌طلبی و باری به هر جهت و از این ستون تا آن ستون فرج است و بالاخره در سطح فردی، غلبه کارگزاری و کارپردازی و در یک کلام تکنیسینی سیاسی بر مفهوم واقعی و متعهدانه سیاست است.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: «بد نیست نگاهی به ویژگی‌های یک تکنیسین بیندازیم. تکنیسین سیاسی خیلی پیش از آنکه فکر کند، حرف می‌زند. چنان وارد جزییات می‌شود که مخاطب را از دیدن کلیات غافل می‌کند. برای تکنیسین سیاسی جزییات همان کلیات است و چیزی جز جزییات وجود ندارد. تکنیسین سیاسی بسیار ساده‌لوح است در عین حال خود را هوشمند تصور می‌کند... تکنیسین سیاسی همه ‌چیز را ابزاری در خدمت امر تکنیکی می‌بیند...تکنیسین سیاسی راهبرد ندارد...تکنیسین سیاسی فاقد شجاعت و صراحت است». عبدی در ادامه نوشت: «تکنیسین‌های سیاسی اقتضایی سخن می‌گویند، گاه می‌گویند برای جلوگیری از انتخاب نامزد حکومت بیاییم نامزد دیگری را انتخاب کنیم، بعد که می‌بینند این شعار پوچ است، می‌گویند برای دفاع از جمهوریت! بیاییم پای صندوق. می‌خواهند توفان در فنجان چای را به عنوان زلزله سیاسی قالب ‌کنند. اصلاحات جز متمایز کردن خود از راه و روش تکنیسین‌های سیاسی چاره دیگری ندارد ولی متاسفانه آنان اکثریت قاطع این جبهه هستند پس بعید است، چاقو دسته خود را بِبُرد. آنان که خودشان مساله هستند، قادر به ارائه راهبرد برای حل مساله نیستند».عباس عبدی در این یادداشت، جریان اصلاح طلب را جماعتی پیر، فاقد شجاعت، بسته، خسته، ناتوان، ساده لوح، فرصت طلب، حرّاف و فاقد راهبرد معرفی کرده است.

امام: بعید می‌دانم کسی از نتیجه این انتخابات ذوق زده شود

جواد امام» معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاح‌طلبان خیلی وقت است که از قدرت رانده شده‌اند. به هر حال این انتخابات هم نتایجش از پیش مشخص بود و ما هم شگفت زده نشدیم. بعید هم می‌دانم کسی بتواند خیلی ذوق زده شود. اما خوب است که اصلاح‌طلبان در این دوران بیشتر به خودشان بیایند و ارتباطات‌ بهتری با جامعه برقرار کنند و به سمت آسیب شناسی و ارتباط بیشتر با جامعه حرکت کنند. همچنین با توجه به شعارهایی که دوستان کاندیدای پیروز دادند، بهترین فرصت است که به دنبال مطالبه‌گری تحقق این شعارها و وعده‌ها باشیم».این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: «اصلاح‌طلبان در واقع هیچ کاری نمی‌توانستند انجام دهند اما با این وجود تلاش کردند تا آنجایی که می‌شود، به سمت آن روزنه‌ای که می‌تواند در تداوم جمهوریت نظام و صندوق رای وجود داشته باشد، حرکت کنند...در نتایج این دوره هیچ اتفاق ویژه‌ای نیفتاده است که ما آن را یک پیروزی محسوب کنیم. همچنین اینکه عدم حضور مردم و آرای باطله، اکثریت آرا را تشکیل داده است. امیدوارم این پیام را آقای رییسی و حکومت به درستی دریافت و در جهت ترمیم و پیوند دوباره مردم با نظام شرایطی را فراهم کنند که آسیب‌های‌مان کم شود.»

توصیه ضرغامی به رئیسی: «پُل و پِله» را جایگزین سنت «پول و پَله» کنید

ضرغامی در توصیه ای به رییسی رییس جمهور منتخب نوشت: سوداگری و کاسبکاری در بدنه‌ی دولت باید یکسره تعطیل شود. عزت الله ضرغامی در پیامی توییتری نوشت: «‌دولت ‎رئیسی باید راهبرد "پُل و پِله" را جایگزین سنت "پول و پَله" کند."پل" ارتباطی بین همه‌ی داشته ها، به ویژه ظرفیت های انسانی کشور، و "پله"ی مطمئن برای رشد مدیران جوان و شایسته.سوداگری و کاسبکاری در بدنه‌ی دولت باید یکسره تعطیل شود.»

وضعیت جسمانی کروبی پس از عمل جراحی

فرزند شیخ مهدی کروبی با اشاره به عمل جراحی پدرش حال جسمی او را خوب اعلام و تاکید کرد که امیدوارم با همسو شدن دولت و حاکمیت رفع حصر انجام شود.محمد حسین کروبی فرزند شیخ مهدی کروبی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت جسمانی پدرش و عملی که انجام داده است، اظهار داشت: بار دومی که مهره‌های کمر ایشان شکسته شده بود و عمل کردند، یکی دیگر از مهره‌ها ترک برداشته بود که آن زمان متوجه این موضوع نشده بودند. دکتر ایشان معتقد بود که با توجه به پوکی استخوانی که دارند بهتر است که عمل شوند. وی وضعیت جسمانی حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی را خوب اعلام کرد و گفت: پزشک آقای کروبی نسبت به حال ایشان و عمل انجام شده ابراز امیدواری کردند، اما برای برطرف شدن پوکی استخوان باید دارو مصرف کنند.محمدحسین کروبی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه قوا همسو شده‌اند امیدوار هستیم که حصر نیز پایان یابد.

قاضی زاده: من یک میلیون و ۶۰۰ هزار رای داشتم

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: به بنده اعلام کردند که حدود یک میلیون و ششصد هزار رای داشتم، ولی در اصل ماجرا تغییر ایجاد نمی‌کند؛ از این روی مهم نبود بخواهم تغییر رای‌ها را پیگیری کنم، زیرا پیگیری زمانی است که اختلاف کمی با رتبه اول وجود داشته باشد.امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دانشجو، در پاسخ به این که چرا رای شما در انتخابات با تغییر روبه رو بود، اظهار کرد: ابتدا باید بگویم که این موضوع برای من مهم نبود و اصلاً در اصل ماجرا هم تغییری ایجاد نمی‌کرد. به خاطر همین، تغییر آرای خود را پیگیری نکردم.وی ادامه داد: بنده از تمام کسانی که به این جانب اعتماد کردند و رای دادند تشکر می‌کنم، زیرا رای بنده نه قومیتی بود و نه سیاسی بود بلکه به نوع نگاه بنده اعتماد داشتند که این برای من ذخیره ارزشمندی است. نامزد سیزدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از این ذخیره ارزشمند در تحول ایران استفاده خواهم کرد، گفت: معتقد هستم که مشکل اصلی کشور در اقتصاد، فرهنگ و ... نیست بلکه مشکل اصلی در مدل اداره کشور است و این مدل تا تغییر پیدا نکند مسائل هم حل نمی‌شود.

ادعای یک نماینده: اموال نامشروع مسئولان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیداورم در فرصت باقی مانده، دولت استارت مبارزه با ‎رانت را بزند و قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان را اجرایی کند.ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، مدعی شد: «قانون‎ اعاده اموال نامشروع مسئولان که دویست هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، تصویب شده ولی دولت هیچ اقدامی عملی تا بحال انجام نداده است.امیدوارم در فرصت باقی مانده، دولت استارت مبارزه با ‎رانت را بزند و این مبلغ که معادل بودجه عمرانی یک سال کشور است را در اختیار ‎دولت بعد قرار دهد.»

نظر ترقی درباره احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه رئیسی

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: رئیسی در حد ضرورت از نمایندگان استفاده خواهد کرد و چیدمان نیروهایشان را عمدتا از کسانی که نخبگان فراوانی هستند و توانمندی هایشان را نشان دادند، استفاده می کند. «حمید رضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، در گفت و گو با برنا در رابطه با احتمال حضور نمایندگان مجلس در کابینه رئیس جمهور منتخب گفت: قبل از شکل گیری هر دولتی گمانه گویی های مختلف از سوی عناصر و جریان هایی که به دنبال پست و مقام هستند به طور مستمر در رسانه ها بر اساس ظن و گمان مطرح می شود، در حالی که هیچ یک از اینها، نه واقعیت دارد و نه صحت. برخی با القای این نوع اسامی و افراد بیشتر بدنبال فضاسازی و در واقع مهندسی افکار عمومی برای ارزیابی ها و قضاوت انجام می گیرد. طبق گفته های رئیسی مبنای کار او در جذب همکاران و معرفی و به کارگیری نیروها شایسته سالاری و کارآمدی افراد و پایبندی به مبانی اسلامی است. او ادامه داد: رئیسی تعهدی به کسی نداده که بخواهد بر اساس آن تعهد این شاکله را پی ریزی کند. او به دنبال این است که دولتی را به روی کار آورد تا خدمتگزار مردم باشد و بتواند، همسو با سیاست های ایشان در جهت مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و خدمتگزاری به مردم و ایجاد یک تحول در واقع شیوه حکمرانی رضایت مردم را جذب کند و عزت نظام جمهوری اسلامی را به جایگاه اصلی خود برگرداند؛ بنابراین، طبیعتا اولویت هایی که ایشان مد نظر دارد اولویت هایی است که نارضایتی های مردم در چند سال اخیر به وجود آورده است.

انتقاد تند نماینده مجلس درباره مشکلات منطقه چابهار

سعیدی نماینده چابهار: آب مصرفی من و شما و رئیس جمهور ولنجک نشین در دوش گرفتن ۲۰۰ لیتر است، اما صرانه مصرف آب مردم آن منطقه برای تمام مصرف روزانه خود فقط ۱۵ لیتر است. وی افزود: شما رویای کودکان سرزمین من را گرفته اید از هر ۱۰ کودک آن منطقه بپرسید آرزوی تو چیست؟ هیچ جوابی نداره، چون رویایی ندارد.

نقوی حسینی: رئیسی مستقل است

سید حسین نقوی حسینی گفت: آقای رئیسی می‌خواهد رئیس‌جمهور همه تفکرها و گرایش‌های سیاسی درون نظام باشد.سید ابراهیم رئیسی می‌گوید که به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و حالا در قامت رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهم نماینده همه مردم باشد. گویا او بنا دارد دولتی فراجناحی تشکیل دهد تا بتواند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند. اما آیا چنین موضوعی محقق‌شدنی است؟سید حسین نقوی حسینی درباره شرایط پیش روی دولت سیزدهم به «مثلث‌آنلاین» گفت: «آقای رئیسی در ابتدا هم به عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات نامزد شد و دیروز هم اعلام کرد که بر همین موضع ایستاده و به آن پایبند است. آقای رئیسی می‌خواهد رئیس‌جمهور همه اقوام، تفکرها، گرایش‌های سیاسی و در مجموع همه مردم باشد و بر اساس شایسته‌سالاری دولت را چیدمان کند. فردی که انقلابی، پاکدست، فسادستیز، و خوش‌فکر باشد مورد قبول همه است و هیچ ایرادی ندارد او در دولت به مسئولیتی برسد. در این شرایط دیگر فرق نمی‌کند نگاه سیاسی او چگونه است و می‌تواند پایداری، موتلفه، اصولگرا، اصلاح‌طلب، اعتدالی و هر عنوان دیگری داشته باشد. آقای رئیسی باید تعاملی خوب و سازنده با همه نیروهای سالمِ درون نظام برقرار کند که البته تردید ندارم چنین می‌کند.»

توئیت عجیب حسن عباسی در حمایت از بزرگان اصلاحات

حسن عباسی در رشته توئیتی نوشت: ۱. یکی از دستاوردهای مهم انتخابات ۱۴۰۰ این است که سران اصلاحات هوشمندانه در روزهای پایانی رقابت وارد عرصه شدند و این جناح سیاسی ریشه‌دار را در نظام اسلامی نگه داشتند و برخلاف آن گروه مدعی، خروج از حاکمیت نکردند.

۲. سهم کروبی، خاتمی، نبوی، عارف، پزشکیان و به ویژه همتی، در این هوشمندی در خلق سرمایه حاکمیتی بیش از دیگران بود.

۳. اکنون اصلاح طلبان تا انتخابات مجلس در ۱۴۰۲ با چهار مساله مواجه هستند: بازسازی سرمایه حاکمیتی، تقویت پایگاه اجتماعی، زدودن افسردگی سیاسی هواداران خود، و آماده‌سازی نسل جوان و بی‌حاشیه برای کاندیداتوری مجلس آینده.

۴. سرمایه حاکمیتی همتی و سرمایه اجتماعی دو و نیم میلیون نفری سازمان رأی اصلاح طلبان در انتخابات اخیر، نقطه عزیمت خوبی برای حل آن چهار مساله است. آیا سران اصلاحات باز هم هوشمندانه عمل می‌کنند؟

حمله تند کیهان به روزنامه جمهوری اسلامی

کیهان از اینکه رظزنامه جمهوری اسلامی نام «جناح اصولگرا» را برای رئیسی و حامیانش انتخاب کرده برآشفته شده و آن را عنوانی تحریف‌آمیز خوانده و نوشته است: آقای رئیسی در قوه قضائیه با فساد دانه‌درشت‌های هر دو جناح برخورد کرد.روزنامه کیهان با عباراتی تند به روزنامه جمهوری اسلامی حمله کرد و آن را روزنامه‌ای خواند که نان جمهوری اسلامی و مردمش را می‌خورد اما در این سال‌ها در خدمت توجیه سوءمدیریت اشرافی غربگرا قرار داشته است.


کیهان سپس از اینکه روزنامه جمهوری اسلامی نام «جناح اصولگرا» را برای رئیسی و حامیانش انتخاب کرده برآشفته شده و آن را عنوانی تحریف‌آمیز خوانده و نوشته است: آقای رئیسی در قوه قضائیه با فساد دانه‌درشت‌های هر دو جناح برخورد کرد.کیهان ادامه داد: روزنامه مورد بحث در کنار بسیاری از نشریات همسو، به عنوان جاده‌صاف‌کن طیف مدعی اصلاحات و اعتدال عمل می‌کرد و سرگرم مأیوس‌سازی مردم ایران بود و اجازه ندارد از طرف مردم رای‌دهنده حرف بزند. یا شورای نگهبان و نهادهای نظامی را به «یک جناح» نسبت دهد؛ مگر اینکه نهادهای مختلف انقلابی را یک جناح در نظر بگیرد و خودش را ذیل جناح ضدانقلاب تعریف کرده باشد!

فعال اصولگرا: آرای باطله عمدتا نشانه اعتراض است

میزان آرای باطله در انتخابات ریاست جمهوری اخیر از سه نامزد بازنده بیشتر بود و این موضوعی نیست که بتوان ساده از کنار آن گذاشت. تحلیل‌های متفاوتی در این باره ارائه شده است و برخی این افزایش چشمگیر در آرای باطله را نشانه اعتراض شهروندان می‌دانند. برخی دیگر نیز دلایل جناحی و سیاسی برای آن می‌آورند.ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا اما در گروه اول قرار می‌گیرد و معتقد است که نباید به این پدیده خیلی هم سیاسی و جناحی نگاه کرد. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «مشکل ما و شما این است که همه چیز را سیاسی می‌بینیم. البته بخشی از این مساله سیاسی است اما آنقدرها جناحی نیست که تصور کنیم حتما از آرای فرد و جریانی کسر شده و به آرای باطله افزوده شده است».

وی تحلیل دقیق در این رابطه را منوط به در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق دانست و گفت: « به نظر من ما باید در رسانه‌ها از وزارت کشور خواسته و آن را تحت فشار بگذاریم که طی یک آمار و طبقه‌بندی به ما اعلام کند که این آرا به نام چه افرادی نوشته شده است. این موضوع از نظر پژوهشی قطعا حائز اهمیت است.»

غفوری فرد: احتمال دارد رئیسی از نیروهای اصلاح طلب هم استفاده کند

حسن غفوری فرد از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری از احتمال حضور اصلاح طلبان در کابینه رئیسی روایت می کند و می گوید: بسیاری از اصلاح طلبان هم از ایشان حمایت کردند.

درخواست محسن رضایی از امام رضا(ع)

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی نوشت: هرچه داریم از آقای خراسان داریم...دست به دعا برداریم که ان شاءالله به حق حضرت علی بن موسی الرضا(ع) سایۀ ناکارآمدی از سر کشور ما برداشته شود و راه جدید تحول و کارآمدی در کشور به نفع همۀ مردم آغاز گردد.

تعیین اعضای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری

اعضای کمیته تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با رای نمایندگان مجلس انتخاب شدند.احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم به نوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های ریاست جمهور انتخاب شد؛ ضمن اینکه سارا فلاحی و سید محمود نبویان، نماینده تهران در مجلس به عنوان نواب رئیس و رضازاده به عنوان دبیر این هیات انتخاب دشند.درخواست تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری 21 اردیبهشت در صحن علنی مجلس تصویب شده بود.

تکذیب انتقاد سعید محمد از عملکرد شورای نگهبان

خبر انتقاد سعید محمد از عملکرد شورای نگهبان در خصوص بررس صلاحیت ها تکذیب شد.سعید محمد داوطلب انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم اظهار داشت: بعد از بیانیه شورای نگهبان ـ پس از سخنان رهبر انقلاب ـ مبنی بر اینکه گزارش‌های غلط رسیده در بررسی‌های صورت گرفته توسط شورای نگهبان تاثیرگذار نبوده است، من هم تمکین و بیانه ای هم در این خصوص صادر کردم. هر شخصی که برای نامزدی ثبت‌نام می کند باید این ظرفیت را داشته باشد که در برابر تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند.بر اساس اعلام رسمی مسئول رسانه ای سعید محمد، «بر خلاف شیطنت جهت‌دار برخی رسانه ها از سخنان اخیر دکتر سعید محمد در موضوع عدم احراز صلاحیت ها که با تیتر "انتقاد سعید محمد از شورای نگهبان" منتشر شده است، اعلام می‌شود چنین صحبتی صورت نگرفته است».سعید محمد تاکید کرده است: هر شخصی که برای کاندیداتوری ثب نام می کند باید این ظرفیت را داشته باشد در برابر تصمیم شورای نگهبان تمکین کند و نظر شورای نگهبان را باید قبول داشته باشد. بنده هم بعد از اعلام رای شورای نگهبان نسبت به این موضوع تمکین و اعلام رسمی کردم.وی در خصوص اعلام دلایل عدم احراز صلاحیت از طرف شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان مختار است که به نامزدهای عدم احراز شده اطلاع رسانی انجام دهد و یا اطلاع رسانی نکند و این جزو اختیارات شورای نگهبان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۲
آقای قاضی زاده درست گفتندایشان بیش ازیک میلیون وششصدهزاررای داشتندمشروط براینکه نماینده محترم
مجلس نمیشدندوبخصوص نایب رئیس مجلس و مردم باعملکرد
ایشان آشنانمیشدندوچون‌اشناشدندنصف آن تعداذبه ایشان رای دادندوبقیه به سفیدرای دادند
آقای قاضی زاده هاشمی بزرگوار آراء استخراج شده اگر چه بنام شما بوده است اما امانت مردم است وباید برای حفظ این امانت پایداری میفرمودید که البته با طرح آن مطلب بنوعی سخن خود را رسانیدید و اگر آقای همتی هم به اندازه شما شهامت وصداقت داشته باشند در آینده نیز سخنان ایشان را خواهیم داشت و احتمالا با پیگیر بودن وجدیت آقای رضایی مانند سال 1388 شهامت دست اندازی به آراء ایشان وجود نداشته است
شورای نگهبان هوشمندانه عمل کرد و بیشتر از 10 میلیون رای را با رد صلاحیت اصلاح طلبان پاک کرد!
نصف رای های باطله عباس بوعزار بود
آقای قاضی زاده هاشمی در مناظرات برنده اخلاق بودند واکنون با ابراز این مطلب برنده شهامت وشجاعت در میان چهار نامزد انتخابات در بین مردم شدند
خب دیگه انتخاباتم تمام شد سه قوه هم که اشکار و نهانش یدست شد ما که میدونیم هیچی تغییر نخواهد کرد دیگه خودتون میدونید و مملکتتون
عبدی: اکثریت اصلاح طلبان «فرصت طلب» و «ساده لوح» هستند) این کلمه اکثریت را از کجای متن اقای عبدی در اوردی ؟!! یا ان چمله انتهایی را از کجای متن عبدی ؟!! چقدر از اصلاح طلبی می ترسید
210نماینده ی اصولگرای مجلس حداقلی،از رئیسی حمایت کردند،جامعتین از رئیسی حمایت کردند،جلیلی اصولگرا،زاکانی اصولگرا و سوپرپوششی هم از ایشان حمایت کردند،باور نمیکنم که رئیسی مستقل وارد شده باشد.
روزنامه کیهان روزنامه جمهوری اسلامی را روزنامه اشرافی گرا ها خواند ؟!! دلم میخواد تعظیم و تکریمها همین شریعتمداری را در برابر اقای هاشمی و در دوره ریاست جمهوری ایشون ببینید و بخوانید یا برای گرفتن پول از احمدنژاد چه تعظیمها که نکرد
تعیین اعضای تحقیق و تفحص از مرکز بررسی‌های ریاست جمهوری از طرف مجلس و از اعضا مجلس ) اخه برای تحقیق باید از کسانی استفاده بشه که هوش و سوادشون بیشتر از افراد محل تحقیق باشه
به نظرم آوردن همتی به عنوان یک غیر اصولگرا برای ساختن یک دو قطبی کنترل شده کار اتاق فکری است که آقای حسن عباسی واون بنده خدا که یکی دو روز پیش چیزی شبیه همین صحبتهای حسن عباسی گفت ، بود وهدفش افزایش درصد مشارکت ، تاحدودی نیز ( به اندازه دومیلیون رای همتی ) موفق بودند اما پروژه شکست خورد چون بازهم حداقل ۱/۲ کم آوردند البته از ذوق زدگی هردو بنده خدا کاملا مشخص است که احساس پیروزی دارند انگار خودشان هم ترس مشارکت ۲۰ یا ۲۵ در صدی داشتند یعنی به مرگ فکر میکردند ولی به تب راضی اند !
بنده رای باطله دادم چون توسط مدیرم در مورد حضور در انتخابات تهدید شدم
جناب قاضی زاده با این حرفتون که برام اهمیتی نداره تعداد آرای بنده متفاوت باشه به شعور رای دهندگان به خودتون توهین کردین. شما در گام اول احقاق حق طرفداران و خودتون مردود شدین چه جوری میخواستی مشکلات مملکت رو حل کنید؟
امروزه اگر می خواهید بفهمید چه افرادی بدرد کارها می خورند باید به روایت حضرت امیر توجه کنید
امام على عليه السلام :حماقت آدمى، از سه چيز شناخته مى شود: از بيهوده گوييهايش، از پاسخ دادنش به چيزى كه از او سؤال نمى شود، و از تهوّرش در كارها .

بنظر من منظور از تهور یعنی اینکه نسنجیده و بدون تفکر و بدون آنکه بفهمد که کار قابلیت اجرایی دارد و به سرانجام می رسد و فایده آنرا نسبت به ضررش بسنجد تصمیم بگیرد.

این موضوع نشان می دهد که ما در سیستم مدیریت کشور آدم نااگاه کم نداریم که باعث شده است که تصمیمات پس از هزینه های هنگفت به سرانجام نرسد و با وجود اینجور آدمها نباید تعجب کرد که وضعیت کشور به این حال و روز افتاده است
مردم فهمیدند که در واقع تعداد نامزدها 8 نفر بوده است که به نفر هشتم اجازه ندادند که در مناظرات شرکت کند ولی با سکوتش خود را مورد انتخاب مردم قرار داده و مردم هم به عنوان نفر دوم به او رای داده اند
اما باید از کسانی که به او رای داده اند پرسید که برای چی به او رای داده اند
اگر موضوع بخاطر اشتباه انداختن رای در صندوق باشد منطق حکم می کند که شورای نگهبان و وزارت کشور ترتیبی اتخاذ کنند که هر برگه که در صندوق اشتباه انداخته شده است به صندوق خودش برود و مجدد شمارش شود
بطور کلی جناح اصلاح طلب و اصولگرا یک طیف است که دو سر آن افراط گری و وسط آن اعتدال است.
کسانی که ما آنها را به عنوان دشمن محسوب می کنیم سراغ وسط طیف نمی روند چون وسط طیف عقلانی فکر می کنند و حتی ترس دشمنان از آنها بیشتر است لذا سراغ دوسر طیف می روند
در اینطرف طیف که تفکرات لیبرالیستی و ماتریالیستی تند دارند از منطق لیبرالیستی برای تحریک آنها استفاده می کنند
اما در آنطرف طیف از طریق دین و بدعت های در دین و انحرافات دینی استفاده و تحریک می کنند.
خطر آنطرف طیف از اینطرف طیف بیشتر است چون ریشه های دین و اعتقادات را هدف قرار می دهد
ما وقتی می خواهیم گواهینامه خودرو بدهیم با دقت تمام تا وقتی فرد به کل آئین نامه مسلط نشود و در عمل قبول نشود گواهینامه نمی دهیم در پایه یک گواهینامه باید به مکانیک خودرو هم مسلط شود و در هواپیما شرایط سخت تر و باید دوره آموزشی با آزمون های سخت را بگذراند و در سفینه های فضایی از میلیاردها انسان نفرات اندکی موفق به هدایت آنها می شوند
اما در مباحث دینی که سرنوشت ابدی انسان را رقم می زند کسانی هدایت دین را به عهده می گیرند که متاسفانه با وجود حجم عظیمی از مطالعاتی را که دارند ولی بدیهی ترین بندهای آیین نامه دین را که قرآن است را عمقی فرا نگرفته اند و تا وقتی مسلط به این آیین نامه نشده اند نباید در مسند راهنما و هدایت مردم قرار گیرند و سکان هدایت را بدست گیرند و همین موضوع باعث شده است که جامعه دین گریز شود و دینی که باعث رشد و سعادت می شود را کنار بزنند
خب رایت واسه این کم شد خون دولت ۳۱.۲ میلیون رای رو نشمرد بلکه ۲۸.۹ رو شمرد. واقعا که. باید همتون دولت رو واسه این کار زیر فشار بگذارید تا پاسخگو شود.
آقای محمد پس همون بهتر که تایید ثلاحیت نشدی چون یکی از شرایط شجاعت بود
حرف دل بنده ذو زد آقای قاضی زاده.تنها کسی که برنامه مدونی داشت ایشان بودند که.... چه بگویم.راست گفت ایشان که مشکل اقتصاد و سیاست و فرهنگ و غیره نیست مدیریت است.این کشور مدیر میخواهد نه سیاست مدار و اقتصاد دان و روحانی و فرهنگی.مدیر فقط یک مدیر توانا و صادق.که متسفانه در این زمینه قهط الرجال است.متاسفانه تا این مشکل حل نشود این کشور گل و بلبل نمی شود
«تب انتخابات نه فقط در تهران، بلکه در اغلب شهرهای بزرگ در دوره ششم نیز بالا نرفت. در شهر تهران از مجموع 9میلیون و 815هزار و 77نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات در استان تهران، 3میلیون و 347هزار و 580رأی اخذ شده که معادل مشارکت 34.38درصد واجدین شرایط در استان تهران است. مشارکت شهر تهران 26درصد است و 12درصد از رأی‌دهندگان نیز رأی سفید یا باطله به صندوق انداختند.

در همدان تعداد آرای باطله ۲۰هزار و ۴۵۳ رأی بود و آرای منتخب اول این شهر ۲۰هزار و ۲۸۲ رأی اعلام شده است. در اراک نیز تعداد آرای باطله ۲۸ هزار و 565رأی اعلام شده است؛ درحالی‌که آرای نفر اول 14هزار و 560رأی بود. پیش از این در شورای شهر کرج نیز آرای باطله اول شده بود. تعداد آرای باطله در انتخابات شورا‌های کرج 38هزار و 888رأی است که حدود ۱۶هزار رأی بیش از آرای نفر اول این شهر است.

وضعیت در شهرهای دیگر نیز به همین منوال بوده است. در شهر یزد واجدین شرایط ۴۱۵هزار و ۱۲۶نفر بودند و نفر اول این شهر فقط ۲۹هزار و ۶۰۳ رأی یعنی معادل 7درصد آرا را به‌خود اختصاص داده است. نفر اول شورای شهر رشت 11هزار و 904رأی داشته که با توجه به آمار 692هزار نفری واجدین شرایط مشارکت کمتر از 2درصدی را نشان می‌دهد.

اصفهان، کرمان و تبریز دیگر مراکز استانی هستند که به‌ترتیب 8.9، 4.8و 1.5درصد از واجدین شرایط به نفر اول شورای شهر ششم رأی دادند؛ آماری که نشان می‌دهد بخش بزرگی از مردم در دوره ششم در عرصه مدیریت شهر غایب بودند یا ترجیح دادند که غایب باشند.»
ده درصدش مربوط به برخی از مدیران پارس جنوبی هست که طی ده سال از صفر به تریلیارد رسیدن و هر کس هم بخواد مقابله کنه سریعا محکوم میشه و معلوم نیست اینا کجا وصل هستند و جهت حقیقت یابی ربع ساعت زمان نیست ولی همه مات و مبهوت این مدیران هستند
چرا جملات را اینقدر تکرار میکنید ؟ خب یکبار بنویسید بس است
شما جواب بدهید که چرا موفقیت و پیروزی اصولگرایان فقط زمانی اتفاق می افتد که کاهش مشارکت داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بعد از شکست اصلاح طلبان حرف بزنید
جناب قاضی زاده صحبت از لزوم تغییر مدل اداره کشور میکند انشالله که منظورش طراحی مدلی نباشد که در ان انتخابات و مردم کلا از صحنه تاثیر گذاری حذف شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب ترقی دلیل اینکه در تمام دوره های ریاست جمهوری این حرفهای شما، بارها و بارها تکرار میشه و متناقض عمل میشه چیه؟

جناب عباسی عجیب حرف نزده اند، همتی چنان کمکی به صندوقها کرد که باید اینگونه ازش تعریف شود.
«قانون‎ اعاده اموال نامشروع مسئولان که دویست هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، تصویب شده ولی دولت هیچ اقدامی عملی تا بحال انجام نداده است.امیدوارم در فرصت باقی مانده، دولت استارت مبارزه با ‎رانت را بزند و این مبلغ که معادل بودجه عمرانی یک سال کشور است را در اختیار ‎دولت بعد قرار دهد.» از چه سالی تا چه سالی
با کدام نرخ ارز
البته از آقای مهاجری جز این توقع نمیرود ایشان زمان آقای هاشمی میلیلردها تومان پول گرفته و خود را وامدار جناح ورشکسته میداند وگرفتار خود بزرگ بینی شدید هست خدا شفا بدهد
سلام به آقاي شريعتمداري بفرمائيد حرص جوش نخورند بانصب معاون اول همه چيز مشخص خواهدشد
زاکانی که حتما هست.
مگر آقای قاضی زاده مالک رای هاست که از پیگیری گذشته. صاحب اون رای ها مردمن. نباید مشخص بشه که چی به اون هفتصد هزار رای اومده؟
"چون تاثیری در نتیجه نداره پس پیگیری نمیکنم" یک تفکر غلطه جناب آقای قاضی زاده.
شخصا هیچ امیدی به اصلاح امور جاری کشور ندارم

و رقابت های دو جناح حاکم بر کشور که در قالب اصولگرا و اصلاح‌طلب ۴۲ سال، وقت مردم و کشور شد

ظاهرا به رقابت بین تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری ها تبدیل شده است
عاشق چشم و ابروی اصلاح طلبها و اصولگراها نیستیم. رئیسی در نشست خبرنگاران گفت: ملاک ها برای ما مهم است.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل