بازدید 14709
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی اعلام کرد:

پرواز هواپیمای سبک در کشور ممنوع شد

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری از توقف پرواز هواپیمای «بلوبرد» و شرکت‌های بهره‌بردار هواپیما‌های سبک و فوق سبک خاطی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸ 22 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از سازمان هواپیمایی کشوری «حسن رضایی‌فر» اظهارداشت: به دنبال وقوع سانحه هواپیمای سبک آموزشی در شمال فرودگاه بجنورد، جلسه اضطراری به منظور ریشه‌یابی دلایل وقوع این سانحه با حضور ریاست سازمان، معاون استاندارد پرواز و برخی مدیران مربوطه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه، اقدامات اصلاحی ارائه شده به شرکت‌های بهره‌بردار مورد بررسی قرار گرفت، افزود: چندی پیش در پی وقوع سوانح متعدد در هواپیما‌های سبک و فوق سبک، به منظور انجام اقدامات اصلاحی، به صورت موقت فعالیت شرکت‌های بهره بردار این نوع از هواپیما‌ها به حالت تعلیق درآمد تا شرکت‌ها و مدارس خلبانی ارزیابی ریسک خود را ارائه و مورد ممیزی ایمنی مضاعف بازرسان سازمان قرار گیرند.

رضایی فر تصریح کرد: در جلسه مذکور سایر اقدامات اصلاحی به منظور جلوگیری از اتفاقات مشابه بررسی شد و دفاتر نظارتی، بخش‌های فنی، عملیاتی و بررسی سوانح توضیحاتی ارائه دادند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری افزود: به دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، فعالیت پروازی شرکت‌هایی که از ریسک بالا برخوردارند، تعلیق و مقرر شد تا مشخص شدن علت نقص فنی از فعالیت پروازی هواپیما‌های بلوبرد تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

وی با اشاره به الزام دفاتر نظارتی در بخش‌های عملیاتی و فنی به منظور پیشگیری از وقوع سوانح مشابه، خاطرنشان کرد: هم اکنون گزارش اولیه سانحه هواپیمای بلوبرد متعلق به مرکز آموزش فراسپهر ایرانیان در وب سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر و پیشنهادات ایمنی برگرفته از تمام سوانح رخداده جمع بندی و به منظور جلوگیری از سوانح بعدی در اختیار تمامی شرکت‌های بهره بردار هواپیما‌های سبک و فوق سبک قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در ماه‌های اخیر، چندین فروند هواپیمای سبک سقوط کرده اند که منجر به کشته نشینان سرنشینان آن‌ها شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل