بازدید 49474
دو هزار و پانصد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

سید محمود دعایی چه هدیه‌ای به رئیسی داد؟ / سلیمی نمین: بخشی از آرای باطله رای هواداران جلیلی بود! / ادعای جنجالی احمدی‌نژاد علیه مدیر اسبق صداوسیما و پاسخ ضرغامی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کیهان: انتخابات بخشی از مصاف آخرالزمانی با جنود شیطانی جهل بود / رجایی: متاسفم که اصلاح طلبان همه اعتبارشان را برای همتی هزینه کردند / رپورتاژ روزنامه اصلاح طلب برای معاونت «یک احمدی نژادی» در دولت رئیسی … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 21 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

موسوی لاری: انتخابات ۲۸ خرداد حاوی اعتراض جدی مردم بود

موسوی لاری: کاملا روشن است که مردم گفتند ما پای صندوق می‌رویم برای اینکه خودمان را ایرانی می‌دانیم و صندوق رأی را داوری می‌دانیم که می‌تواند بین رقبا داوری کند و همیشه از خروجی صندوق رأی برای رشد و ترفیع و پیشرفت کشورمان استفاده می‌کنیم، ولی این بار، چون نوع برخورد متولیان امر ـ به صورت مشخص شورای نگهبان ـ به گونه‌ای بوده که خواسته اند به ما بگویند فقط به کسانی که ما دوست داریم رأی بدهید، ما می‌آییم و به آن‌ها رأی نمی‌دهیم تا به شورای نگهبان و تصمیم گیرندگان تفهیم کنیم که ما با اصل نظام، انقلاب و صندوق رأی مشکل نداریم و با تصمیم شما مشکل داریم و می‌خواهیم یک جوری به شما بفهمانیم این نوع رفتار‌ها باعث می‌شود که مردم یا پای صندوق نیایند و یا بر خلاف چیزی که شما مسیر را تعیین کرده اید عمل کنند؛ بنابراین من تفاوت بین کسانی که رأی باطله به صندوق انداختند با کسانی که نیامدند را در این می‌بینم که این‌ها آمدند تا با آمدنشان به شورای نگهبان بگویند شما مسیر غلطی طی کرده اید. آن ۵۲ درصد هم نیامدند تا با نیامدنشان به این‌ها بگویند این رفتار شما را قبول نداریم؛ لذا از ۴۸ درصدی که پای صندوق حاضر شدند هم حدود ۱۵ درصدشان کسانی هستند که در حقیقت به آن ۵۲ درصد اضافه می‌شوند. یعنی معترض هستند و اعتراضشان را این گونه نشان داده اند. پس ما با یک اقلیت کمتر از ۴۰ درصد مواجه هستیم که آمده اند و به شورا‌ها و ریاست جمهوری رأی داده اند. بنابراین به نظر من انتخابات ۲۸ خرداد چه در بعد منفی و چه ایجابی حاوی نوعی اعتراض جدی مردم بود.

سید محمد خاتمی: عدم شرکت بالای پنجاه درصد از مردم و درصد بالای آرای باطله زنگ خطر است

سیدمحمد خاتمی با صدور پیامی به مناسبت برگزاری انتخابات اعلام کرد: عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست؟ امری که خطر آن بارها تذکر داده شده، ولی مورد توجه قرار نگرفته است. عدم استقبال بخش چشم‌گیری از جامعه به دعوت به حضور و کم‌اعتنایی به نظر خیرخواهان و کسانی که مدت‌ها مرجعیت اجتماعی داشته‌اند آیا نشان نمی‌دهد که مردم از اصلاح امور نومیدند و آیا این یأس مورد سوء‌استفاده جریانهایی که به براندازی به هر قیمت می‌اندیشند نمی‌انجامد؟ این زنگ خطر باید همه را به خود بیاورد و در اصلاح ساختارها، رویکردها و مدیریت به‌گونه‌ای اقدام شود که اولاً جلوی پیشرفت این خطر بزرگ را بگیرد و ثانیاً ساز و کارهایی به کار گرفته شود که موجب دلگرمی و رضایت مردم و بهبود زندگی و امیدشان به آینده و در یک کلام استقرار جمهوریت با تمام معنای کلمه و با رعایت همه لوازم آن گردد.

احمد خاتمی: انتخابات این دوره شکوه خاصی داشت

احمد خاتمی گفت: همواره انتخابات با شکوه برگزار می‌شود، اما این دوره شکوه خاصی داشت و از ویژگی‌های متعددی برخوردار بود، چرا که در این سال‌ها بی‌سابقه بود که خارجی‌ها بخواهند مردم را از حضور از پای صندوق‌های رای منصرف کنند. تصور آنها این بود که حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد پای صندوق رای حاضر خواهند شد و حتی در این رابطه نظرسازی‌ها کردند، اما هیچ کدام از این کارها به نتیجه نرسید.

وکیل خانواده قاضی منصوری: رومانی گفت دوربین‌های هتل در زمان حادثه خراب بوده

با گذشت یک سال از ماجرای مرگ قاضی منصوری، با سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل خانواده مرحوم منصوری گفت‌وگو کرده و آخرین روند رسیدگی به پرونده را جویا شدیم. طباطبایی با اشاره به ابهامات موجود در مرگ قاضی منصوری، تأکید کرد: مرحوم منصوری یا توسط منافقان یا سرویسهای امنیتی بیگانه کشته شده یا اینکه ذی‌نفعان در این پرونده دست به این جنایت زدند. این وکیل دادگستری با بیان اینکه جسد قاضی منصوری کاملاً از بین رفته و معلوم نبود به چه نحوی در کشور رومانی نگهداری شده بود، درباره فیلمهایی که کشور رومانی مدعی بود از لحظه مرگ قاضی منصوری وجود دارد و بر خودکشی وی صحه می‌گذارد نیز گفت: آنها اعلام کردند که دوربینها خراب بود و این ابهامات همچنان در پرونده وجود دارد.

حمله مهدی فضائلی به سعید حجاریان

سعید حجاریان در توئیتی نوشته بود؛ انتخابات، با شکوه برگزار و خیال همگان راحت شد! شاید این شعر شاملو توصیف خوبی در این مورد باشد:
تشریفات
سخت درخور بود،
صف سربازان بود با آرایش خاموش پیاده‌گان سرد شطرنج،
و شکوه پرچم رنگین‌رقص
و داردارِ شیپور و رُپ‌رُپه‌یِ فرصت‌سوز طبل
تا هابیل از شنیدن زاری‌یِ خویش زردرویی نبرد.
مهدی فضائلی، در توئیتی خطاب به سعید حجاریان نوشت: البته خیال شما که بس ناراحت است چون در حال اضمحلالید! در میان جریان خودتان هم در اقلیتید چه برسد بین مردم.

ادعای جنجالی احمدی‌نژاد علیه مدیر اسبق صداوسیما / ضرغامی: تکذیب می کنم؛ تو این مملکت چه خبره؟

ضرغامی در توئیتی ادعاهای احمدی نژاد درباره حسن خجسته را تکذیب کرد.روز گذشته محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای سرگشاده مدعی‌ شده: حسن خجسته باقرزاده که در دهه ۸۰، مدیر رادیو جمهوری‌اسلامی بود، در دوران ریاست جمهوری او، «به مدت دو هفته، در هند به اتفاق خانواده‌اش، میهمان یک شرکت اسراییلی بوده و قرار می شود در سفر بعدی، از طریق ترکیه به تل آویو برود.پس از اطلاع این‌جانب، به عنوان رییس جمهور و دستور جلوگیری از سفر به اسراییل و نجات وی از این رسوایی و منجلاب، از ریاست رادیو عزل شد اما بنا به مصالحی به مسائل ایشان رسیدگی نشد.»در همین راستا، عزت الله ضرغامی رئیس وقت صداوسیما در توئیتی نوشت: جابجایی آقای خجسته از معاونت صدا به معاونت برنامه‌ریزی رسانه ملی هیچ ربطی به شایعات اخیر ندارد. آن‌ها را تکذیب می‌کنم. مصاحبه منتشر شده‌ منسوب به من هم هیچ ارتباطی با من ندارد! و از آن بی اطلاعم! تو این مملکت چه خبره؟

پاسخ دادستان کل کشور به شایعه ریاستش بر دستگاه قضا

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شایعاتی در خصوص ریاست شما بر قوه قضاییه مطرح شده است؛ این شایعات چقدر صحت دارد؟ گفت: فعلاً همه اینها شایعه است.محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص سرنوشت سند تحول قضایی پس از ریاست سید ابراهیم رییسی بر قوه قضاییه، اظهار کرد: سند تحول، سندی است که در قوه قضاییه لازم‌الاجراست. ریل‌گذاری شده و قائم به شخص نیست. هرکسی که ریاست قوه قضاییه را به عهده بگیرد، باید این سند را ادامه دهد.دادستان کل کشور افزود: قطعاً چون این سند تحول مورد تصویب و تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است و سندهای بالادستی این سند سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است که تعیین کرده‌اند و یا در قوانین آمده است، به نظر نمی‌رسد که تغییری در این ریل‌گذاری در قوه قضاییه ایجاد شود.

هشدار مشاور وزیر کشور درباره فتنه تشکیک در سلامت انتخابات: مراقب باشید در دام دشمنان نیفتید

مشاور وزیر کشور در خصوص حاشیه‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و تشکیک در سلامت انتخابات، گفت: مراقب باشید که در دام دشمنان نیفتید.روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور در توییتی در خصوص همین موضوع در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشت: تشکیک در سلامت انتخابات و ایجاد شبهه در اعلام آرای ماخوذه و مفقودی، ادامه همان فتنه‌ای است که انتخابات را بهانه قرار داده و اصل نظام را هدف قرار داده است. مراقب باشید در دام دشمنان نیفتید! ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی ایران متشکل از دو بال اجرا و نظارت است.

روزنامه اصلاح طلب: شورای نگهبان به داد پزشکیان و جهانگیری و لاریجانی رسید

 آفتاب یزد در یادداشتی نوشت : رای نگهبان به داد پزشکیان و جهانگیری و لاریجانی رسید که در کشاکش قرار گرفتن در معرض قضاوت عموم به تیر غیب حسن روحانی و کلاب هاوس و کارگزاران سازندگی دچار نشوند.

این روزنامه در قسمتی از این یادداشت آورده است:..شورای نگهبان از میان صدها نامزد رسید به هفت نام اما با قطعیت می‌گویم حتی اگر همه ی نام و نشان دارها آمده بودند با همه سلایق، باز هم در دو مساله هیچ خللی ایجاد نمی‌شد؛ یکی در جلب و جذب مشارکت، دیگری در پیروزی «سیدابراهیم رئیسی» این وسط فقط شورای نگهبان به داد پزشکیان و جهانگیری و لاریجانی رسید که در کشاکش قرار گرفتن در معرض قضاوت عموم به تیر غیب حسن روحانی و کلاب هاوس و کارگزاران سازندگی دچار نشوند.
خلاصه و مفید، رقابت در زمین بازی ساخته و پرداخته ی ما اصلاح طلب‌هاست و اگرنه وقتی هشت سال ایستادیم و اعتماد کُشی حسن روحانی را نظاره کردیم با کلاب هاوس می‌خواستیم اعتماد‌سازی کنیم یا با تکیه بر مثلث «مرعشی، کرباسچی و قوچانی»؟ خلاصه و مفیدتر بازی با مشارکت پایین دو رو دارد؛ یک رو واقعیتی است که داریم می‌بینیم روی دیگر فرافکنی ما اصلاح‌طلب‌هاست؛ یعنی مردمی که هشت سال هست و نیستشان را از دست دادند باید یقه ی کدام طرفِ ماجرا را می‌گرفتند؛ اصلاحاتی‌ها را یا اصولگرایان را؟ دولتی که با حمایت اصلاح‌طلب‌ها بر سر کار آمده بود در میانه ی راه، با بخشی از اصلاح‌طلب‌ها بهتر کنار آمد اما مردم تمام اصلاح‌طلب‌ها را مقصر دانستند. در این میان ما اصلاح‌طلب‌ها یا با همراهی با حسن روحانی اعتماد و معیشت و هست و نیست مردم را سوزاندیم یا با سکوت مان که در هر دو صورت مقصر بودیم و باید تاوان پس می‌دادیم که دادیم. ظرفیت رای اصلاح‌طلب‌ها همانی بود که دیدیم با یا بدون جهانگیری، پزشکیان و حتی علی لاریجانی، اصل ماجرا هیچ تغییری نمی‌کرد، چون ما در «مثلث برمودای سیاست» از نظر مردم «نیست و محو» شده بودیم و چاره‌ای جز پذیرش شکست نداشتیم!

دیدار و گفتگوی صبحگاهی ظریف با رئیسی درباره سیاست خارجی و برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که «محمدجواد ظریف» امروز دیداری یک ساعت و نیمه با آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» داشته و درباره برجام و سیاست خارجی به گفت‌وگو پرداخته است.سعید خطیب‌‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران از دیدار محمدجواد ظریف با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب خبر داد.وی گفت: صبح امروز (دوشنبه) آقای ظریف به دعوت آقای رئیسی، یک ساعت و نیم با وی دیدار کرد و گفت‌وگوهای خوبی درباره موضوعات برجامی و سیاست خارجی انجام شد.گفتنی است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز (شنبه) در پیامی اینستاگرامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب تبریک گفته بود.

کروبی جراحی شد

غلامرضا انصاری، عضو پیشین شورای‌شهر تهران و رئیس اسبق بهزیستی، در اینستاگرامش خبر داده مهدی_کروبی، امروز بابت آسیب‌های مهره‌های کمرش جراحی شده است.

موسوی لاری: این انتخابات هیچ برنده‌ای نداشت

موسوی لاری فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مردم می‌گویند کاندیدای ما را رد کردید و برای ما کاندیدا تراشیدید و ما هم رأی نمی‌دهیم. ولی خدایی این است که هیچ کس، نه ملت، نه حکومت و نه کاندیدا‌های طرفین پیروز این میدان نیستند و الآن که انتخابات تمام شده، متولیان امر و بزرگان نظام باید فکری نو دراندازند و جور دیگری رفتار کنند.

سرمایه اجتماعی خاتمی مثل کوه یخ در حال ذوب شدن است

محمدجواد حق شناس با اشاره به جایگاه سیدمحمدخاتمی بعد از انتخابات ۱۴۰۰ گفت: قطعا آقای خاتمی یک سرمایه‌ بوده و همچون یک کوه یخی که در تمام این سال‌ها با فاصله‌ای که از سال ۷۶ گرفته شد، مدام در حال ذوب شدن است. معتقدم جریان اصلاح‌طلبی در سطح رهبران و هم در سطح نظریه پردازان و کنش‌گران نیازمند زایش و تولد است. اصلاح‌طلبان باید بتوانند در نگاهشان نسبت به سیاست ایران تجدیدنظر کنند؛ سیاست ورزی در فضا و نگاه جدید تا حدودی نیازمند تغییر است. البته این بحث به آقای کروبی هم تعمیم داده می‌شود.حق شناس می‌گوید: شاید حرف درستی نباشد که اصلاح طلبان اطلاع داشتند که همتی رای ندارد، ولی باز از او حمایت کردند و برخلاف آگاهی‌هایشان تصمیم گرفتند! گزینه درست‌تر این است که تحلیل و اطلاعاتشان درست نبوده یا حداقل دسترسی آن‌ها به اطلاعات با مشکل روبرو بوده است.

رپورتاژ روزنامه اصلاح طلب برای معاونت «یک احمدی نژادی» در دولت رئیسی

روزنامه جهان صنعت با اختصاص گزارش و عکس یک شماره امروزش با اشاره به محاسن "رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی" نوشت:فرهاد رهبر که مدتی نیز رییس سازمان برنامه و بودجه در دولت اول احمدی‌نژاد بود، با توجه به سابقه مدیریتی که دارد و همچنین آشنایی درازمدت با ابراهیم رییسی، بهترین گزینه برای معاون اولی دولت سیزدهم باشد.گفتنی است فرهاد رهبر دارای درجه دکترای تخصصی در رشته اقتصاد نظری از دانشگاه تهران است. او همچنین استاد و عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران است.

رجایی: متاسفم که اصلاح طلبان همه اعتبارشان را برای همتی هزینه کردند

رجایی یادآور شد: بخشی از آرای باطله مربوط به قشر خاکستری جامعه بود، این گروه تعلق خاطری به هیچ حزبی ندارند. بخش دیگری هم مربوط به پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان است. معتقدم پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان در طول 8 سال گذشته تضعیف شد.وی افزود: چسبندگی اصلاح طلبان به طور مشخص به دولت روحانی دامن شان را در این دوره از انتخابات گرفت. علاوه بر این، آنها از آقای همتی تلویحا اعلام حمایت کردند، کسی که یک روز مانده به پایان ثبت نام نامزدها همچنان مردد بود و نهایتا در روز آخر تصمیم گرفت اعلام کاندیداتوری کند. چنین کسی که نمی تواند دولت تشکیل دهد.این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: متاسفانه اصلاح طلبان تمام اعتبارشان را برای همتی هزینه کردند. البته اگر دو نامزد اصولگرا در صحنه می ماندند احتمال داشت انتخابات به دور دوم کشیده شود اما حتی در این صورت نیز همتی قدرت رقابت با آقای رئیسی را نداشت چون آقای رئیسی بیش از 2 سال رئیس قوه قضائیه بود و فعالیت هایش همواره در صدر اخبار رسانه ملی قرار داشت اما در مقابل آقای همتی ضمن چسبندگی به دولت روحانی، به واسطه وضعیت قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی نگاه جامعه به او منفی بود. به عبارت دیگر بخشی از آرای خاکستری نه به همتی بود.

سلیمی نمین: بخشی از آرای باطله رای هواداران جلیلی بود

سلیمی نمین گفت: برخی از طرفداران آقای جلیلی بعد از کناره‌گیری او حاضر نشدند که به فرد دیگری را بدهند چون او را اصلح می‌دانستند و ترجیح دادند که بعد از انصراف وی، رای سفید بدهند.

سید محمود دعایی چه هدیه‌ای به رئیسی داد؟

سید محمود دعایی در پایان نشست خبری رییس جمهور منتخب، بسته ای را به سید ابراهیم رئیسی اهدا کرد که به گفته خبرنگار اطلاعات، این بسته حاوی یک جلد از تازه ترین کتاب سید عطاءالله مهاجرانی به نام «نقد تحریف مدرن امام خمینی» بوده است.امروز در پایان نشست خبری سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات یک کتاب به او هدیه داد. این کتاب پاسخ به شبهاتی است که درباره نقش امام خمینی(ره) در رابطه با شروع جنگ ایران و عراق مطرح می شود و بر اساس اسناد و مدارک و اظهارات شخصیت‌های عراقی و همینطور ایرانی پاسخ های مستدل به این شبهات داده شده است. نخستین نشست خبری سید ابراهیم رئیسی امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد. در این نشست برخی از مدیران رسانه ها از جمله سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات نیز حضور داشتند. سید عطالله مهاجرانی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این کتاب با توجه به اسناد به کلی سری دولت عراق، اظهارات ژنرال ها و مقامات سیاسی و حزبی دولت عراق و چهره های مطرح ایرانی از زوایای مختلف ریشه ها و دلایل و علل آغاز جنگ هشت ساله را بررسی می‌کند و به این دو پرسش پاسخ داده است که: چرا عراق جنگ علیه ایران را آغاز کرد؟ چرا تحریف درباره جنگ انجام شده است؟

ادعای فائزه هاشمی درباره مشارکت انتخاباتی

دختر آیت الله هاشمی رفسنجانی مدعی شد: عدم حضور بیش از نیمی از واجدان شرایط رأی دادن در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در ایران نوعی «رفراندم» است.این فعال سیاسی اصلاح طلب توصیه کرده به نارضایتی‌ها و خواسته‌های مردم که از طریق یک «روش مدنی» آن را بیان کرده‌اند، توجه کنند.فائزه هاشمی در گفت و گویی اینستاگرامی، با اشاره به مشارکت حدود چهل درصدی مردم، کارزار گروهی از ایرانی‌ها در بیان نارضایتی ها را «موفق» ارزیابی کرد. فرزند آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در توضیح اظهارات خود مدعی شد، این مشارکت پایین «خیلی مهم است، چون خودش می‌تواند یک رفراندم باشد. وقتی ما می‌بینیم بالای ۵۰ درصد با یک موضوعی موافق نیستند و نظر دیگری را بیان می‌کنند، من اگر جای مسئولان بودم، حتما به این قضیه توجه می‌کردم که این مردم حتما یک چیز دیگری می‌خواهند و دارند از این طریق، با یک روش مدنی و درست، پیام خودشان را به ما می‌رسانند، و لازم است در سیاست خارجی‌مان، در سیاست داخلی‌مان، در روش‌ها و عملکردمان ... تغییراتی بدهیم.»

«دو روز»؛ فرصت اعتراض به نتایج انتخابات شوراها

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران گفت که بعد از انتشار اولیه اسامی منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، فرصت دو روزه ای برای اعتراض پیش بینی شده است.احمد نادری اظهار کرد: طبق قانون کلیه کاندیداهای انتخابات شوراها در صورت وجود اعتراض و شکایتی به نتیجه انتخابات می توانند پس از انتشار اولیه اسامی منتخبان، به مدت دو روز اعتراض و شکایات خود را به هیات های اجرایی اعلام کنند.
وی درخصوص نحوه رسیدگی به اعتراضات توضیح داد: باید هیات های اجرایی به همراه هیات های نظارت شهرستان ظرف مدت پنج روز به اعتراض و شکایات رسیدگی و نتیجه را به هیأت نظارت شهرستان اعلام کنند.نادری در پایان گفت که به موجب قانون، اسامی رسمی منتخبان شوراها می بایست پس از بررسی نهایی و تایید هیات عالی نظارت اعلام شود.

کیهان: انتخابات بخشی از مصاف آخرالزمانی با جنود شیطانی جهل بود

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری مدعی شده است که انتخابات، بخشی از مصاف آخرالزمانی جنود عقل و ایمان و امید، با جنود شیطانی جهل و یأس بود. محمد ایمانی، مقاله نویس روزنامه کیهان در شماره امروزش با اشاره به انتخابات روز جمعه نوشت: انتخابات، بخشی از مصاف آخرالزمانی جنود عقل و ایمان و امید، با جنود شیطانی جهل و یأس بود. ملت ایران در این مواجهه، با وجود قصور و تقصیر برخی مدیران، خوش درخشید. پس از این هم، بار اصلی بر دوش دولت تازه‌نفس است که ضمن همدلی و هماهنگی با دو قوه دیگر، تقویت امید و اعتماد و همت عمومی برای ساختن ایرانی قوی‌تر و با نشاط‌تر را اولویت حرکت خود قرار دهد؛ ان‌شاء‌الله.

توئیت متفاوت سید حسن نصرالله درباره رئیسی

سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله با انتشار توئیتی با اشاره به یک آیه قرآنی به پیروزی ابراهیم رئیسی واکنش نشان داد.به گزارش خبرآنلاین، دبیرکل حزب الله لبنان با انتشار تصویر سردار قاآنی در کنار آیت الله رییسی و اشاره به آیه وهذا إلی إبراهیم وإسماعیل أن ظهرا بیتی»: به ابراهیم و اسماعیل سفارش کردیم:«... خانه ام را از هرچه رنگ و بوی بت پرستی دارد، پاک کنید.» (بقره، ۱۲۵)

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۲
رای کسانی که آراء باطله داشتند و کسانی که مشارکت نکردند بدون شک ایشان نبود پس به غیر از کسانی که به ایشان رای دادند افرادی که مشارکت نکردند و آراء باطله داشتند به این انتخاب کمک کردند
جناب اقای احمد خاتمی و جنابان کیهان نشین چرا باید مردم به حرفهای خارج نشینان بیشتر گوش کنند واقعا مشکل کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
علتش این است که مرغ همسایه غاز است!
پیشنهاد به رئیس جمهور: محدود کردن شدید واردات،کم کردن وابستگی خارجی، حمایت از تولید داخل و گسترش صادرات، کنترل شدید مرزها و جلوگیری از قاچاق کالا، جلوگیری از فساد مالی قدرت دهی به پول ملی، خانه سازی، جاده سازی، مدرن کردن بافت های فرسوده شهری، گسترش پارک ها و مراکز تفریحی و قطارهای سریع السیر. کشور چین نمونه یک مدل دولت موفق هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
شما که چین رو الگو قرار دادی، جهت اطلاع عرض کنم که واردات چین 218 میلیارد دلار و صادراتش هم 263 میلیارد دلار. درسته که صادراتش بیشتر از وارداته، اما خیلی اختلاف ندارن. به ذهنهای کوچک زنگ زده باید فهموند که محدود کردن شدید واردات و کم کردن وابستگی خارجی فقط و فقط یه شعار سیاسیه و هیچ مصرف اقتصاد نداره
هرکسی طبق نظر خودش موضوع را تحلیل می کند. ولی بهترین تحلیل واقعیت را نگاه کردن است.
همواره در همه انتخابات شعارهای دولت خارجی بوده است و هربار مردم به خاطر دوست داشتن کشور و امنیت ملی دای داده اند.
افرادی که روحانی هستند و پیشنماز بهتر است یا وارد نشوند یا واقعیت ها رابگویند.
این نوع تبلیغات و بحثها مربوط به سیاسیون است. مشکلی ندارد. همه کشورها چنین است. ولی بعضی بحثهایی که پیشنمازها می کنند جوانان و.... دین گریز می شوند.
هزینه معیشت مردم که هزینه سبد معیشت مردم هست که قسمت اعظم سبد خانوار مردم هست از خرید مسکن و لوکوموتیر!!!
واقعا درود به شرفت آقای رییسی ، مصاحبه مطبوعاتی را با صلابت منطقی جواب دادید،بخصوص وقتی اشتیاق دیدار با بایدن رو نداشتید و اقتصاد مملکت دو به برجام گره نزدید.‌حیف شد روحانی آرزو به دل ماند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
بعد از هشت سال سرخوردگی از ایرانی بودنم احساس افتخار کردم!
جالبه توییتر برای مقامات بازه برای ملت فیلتر.
آقای رییسی تمام کسانیکه که پای کار آمدن قشر متوسط به پایین بودن که همیشه پای کار هستند و بیشترین آسیب رو از ندانم کاری دولت قبل دیدن و اکثر کسانیکه رای ندادن بیشتر از قشر مرفه بی درد بودن
پس بدانید این ملت با تمام وجود پای انقلاب و ارمانهای ان هستند .لطفا حق این قشر رو رانت خوران بگیرید .
بازنشسته صندوق روستایی داره با ۵۰۰ هزار تومان روزگار سپری میکنه و با افتخار هم رای میده ولی یه عده که بخاطر بی کفایتی دولت قبل و رانت های آن سوپر میلیاردر هم شدن ولی رای ندادن و همیشه طلبکار هم هستند .لطفا از هیاهوی انها نترسید . و با قدرت با فساد مقابله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
با این حساب پس نصف مردم ایران مرفه بی درد هستن. خدا رو شکر که این همه انسان در رفاه داریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
یعنی بیش از 50درصد از مردم قشر مرفه هستن؟؟ من موندم این تحلیلها از کجاها درمیاد...
من قبلا نوشته بودم احمد خاتمی=محمد خاتمی ولی گویا اشتباه کردم نقش محمد خاتمی تو استمرار وضع موجود خیلی بدتره لااقل تکلیف مردم با اقای احمد خاتمی معلومه
خانم هاشمی در مورد مشارکت کمتر از 50 درصد گفتند

من نکته دیگری می خواهم عرض کنم .ما که دسترسی نداریم ولی برای بدنه حکومت قابل دسترسی است که چند درصد از همین چهل و خرده ای درصد که رای دادند افراد زیر چهل سال بودند؟ یعنی آنهایی که رای دادند هم اکثرا سن و سال دار ها بودند

یک دو گانگی تفکر بین جوان ها و مسن ها در ایران وجود دارد که پیامد هایی جدی خواهد داشت
حداقل آیه قران را درست تایپ می کردی آقای تایپیست
و خوب نظارت می کردی آقای ناظر
شریعتمداری خودتم هم فهمیدی اصلا چی گفتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
هیچ وقت نخواستید بفهمید که چه می گویند!
تحلیل آرای باطله تا حداقل 6 ماه آینده انجام خواهد شد
آقای خاتمی به جای اینکه پاسخگوی وضعیت موجود باشد و اینکه چرا تکرار میکنم را کلید حل مشکلات میدانست و حالا از نظام طلب کار شده اند.
واقعا اصلاح طلبان خیلی رودارند همه میدانند علت رای ندادن ۵۰ در صد مردم نارضایتی از وضع اقتصادی بود که اصلاح طلبان بوجود آوردند حالا فرار روبه جلو ازدیگران بستانکارند خیلی رودارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
تو که تابلوعه کله صبح دویدی رای دادی از طرف ما صحبت نکن ما خودمون میدونیم چرا رای ندادیم
از یاسوج چه خبر؟!!
درود بر خانم فائزه هاشمی همه حرف ما هم همینه زنده وپاینده باشی که صدای ما شدی
جناب احمد‌خاتمی! مردم حماسه افریدند شما باز هم‌ ناراضی هستید؟
آقای رییسی کی به مقام آیت الهی رسید؟!!!!!!
حاج حسین بلند شو صبح شده کیهان تعطیله
جناب ضرغامی مگه شما چاره ای جز تکذیب داری
به آقای موسول لاری باید گفت:برو از مردمی که رای ندادند بپرس چرا نیامدند پای صندوق؟آیا به خاطر وضعیت بد اقتصادی این ۴ سال و اینکه سرمایه و یک عمر پس اندازشان یک دهم شده و خرید و یا تعویض وسیله نقلیه شان بسیار دور از دست و یا خانه دار شدنشان که دیگر خواب و خیال گشته و یا اینکه پزشکیان و یا جهانگیری و یا لاریجانی رد صلاحیت شده‌اند حتی اگر میگفتید احمدی نژاد باز جا داشت.
جناب خاتمی همیشه عصبانی! واقعا شکوه این انتخابات کجا بود؟ ۳۱ میلیون شرکت نکردند ۴ میلیون رای باطله. حالا شکوهش کجا بوده الله اعلم.
درود بر سه سید فاطمی




یه زمانی شعار انتخابات دوره اول دولت اصلاحات بود



یادش بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
درود بر سه سید فاطمی خمینی خامنه ای خاتمی
جالبه خاتمی و احمدی و فائزه یا همان مسببان وضع فعلی به جای پاسخگویی مدعی شدند
سلام. چرا صحبت آقای خاتمی رو توی فوتونیوز تحریف کردین. گفته (تذکر)، شما تو تیترش زدید (هشدار). واقعا براتون متاسفم
فقط فایزه هاشمی خوب فهمیده
به مردم دروغ نگین ارا باطله بخاطر فک فامیلا ک تو شوران اومدن رای دادن بعد برگه ریاست جمهوری خط خطی یا دری وری نوشتن توش
انتخابات ۱۴۰۰ در ردیف وقایع ۸۸و ۹۶ و ۹۸ قرار گرفت و قابل تحلیل است
اگه آقای ضرغامی راست بگه هشت سال کشور را چه شخصی اداره می کرده!!؟؟ و اگر آقای احمدی نژاد راست بگه معلوم نیست رسانه ملّی تا کنون چقدر دروغ گفته و میگه !!؟؟ واقعاً در این مملکت چه خبره ؟؟؟!!!!!
تابناک چی شده همش حرف ارای باطله را میزنی ؟؟
آقای سلیمی نمین را به سکوت دعوت می کنم
اگرواقعاًارای باطله همان آرای هواداران اقای جلیلی باشدباید
گفت ایشان هواداران بسیار حرف نشنوی دارندکه وقتی آن
بزگواربه نفع آقای رئیسی کناررفتندوگفتند که طرفداران من به آقای رئیسی رای بدهند آنها اعتنانکرده ورای باطله دادندپس
بهترکه ایشان استعفاکردندچون انتخاب شدن باچنین هواداران
حرف کوش نکنی سودی ندارد
اگرواقعاًارای باطله همان آرای هواداران اقای جلیلی باشدباید
گفت ایشان هواداران بسیار حرف نشنوی دارندکه وقتی آن
بزگواربه نفع آقای رئیسی کناررفتندوگفتند که طرفداران من به آقای رئیسی رای بدهند آنها اعتنانکرده ورای باطله دادندپس
بهترکه ایشان استعفاکردندچون انتخاب شدن باچنین هواداران
حرف کوش نکنی سودی ندارد
من اگر جای مسئولان بودم، حتما به این قضیه توجه می‌کردم که این مردم حتما یک چیز دیگری می‌خواهند و دارند از این طریق، با یک روش مدنی و درست، پیام خودشان را به ما می‌رسانند، و لازم است در سیاست خارجی‌مان، در سیاست داخلی‌مان، در روش‌ها و عملکردمان ... تغییراتی بدهیم.»
البته بیشتر دوست دارند خودشون رو به اون راه بزنند
احمد خاتمی: انتخابات این دوره شکوه خاصی داشت! 52 درصد عدم شرکت و رتبه دوم آرای باطله کجایش شکوه داشت!؟ یا ایشان توان دیدن واقعیت ها را ندارند و یا خودشان را به کوچه علی چپ زده اند! و یا معنی شکوه را نمی دانند!
لطفا راهنمایی کنید هموطنان. با ۳۰ میلیون تومان کدام صندوق سرمایه گذاری بانکی یا سهام ثابت بیشترین سود میدهد ماهانه ؟ و برای سی میلیون تومان ماهیانه چقدر سود می پردازد ؟ با تشکر
سلام علیکم
ضمن تبریک پیروزی آقای رئیسی امیدواریم ایشان آقای دکتر احمدی نژاد را به معاون اولی خودشون انتخاب کنند تا مردم از ظرفیت و توانمندی این نیروی انقلابی توانمند و خستگی ناپذیر در خدمت رسانی به مردم بهرمند گشته و حظور ایشان در این جایگاه مرهمی باشد بر طرفداران دلسوخته ایشان.
سید محمود دعایی از هواداران اصلاح طلبان در دوره روحانی است.
اما زبان تندی ندارد و می خواهد با پنبه سر ببرد
آقای لاری دوستان شما که قبل از بررسی صلاحیتها توسط شورای نگهبان حداکثر مشارکت در انتخابات را ۲۸ درصد می دانستند
جالبه. نظرات دو خاتمب احمد و محمد در مورد یک موضوع چقدر تفاوت و تضاد داره !! انگار هر کدام از یک کشور متفاوت صحبت می کنه . کدام درست می گوید ؟!!!!
معاون اول فقط جلیلی!
این انتخابات با توجه به شرایط کرونا و وضعیت معیشتی ملت بدون شک باشگوهترین انتخابات بود
جناب آقای ضرغامی تو این مملکت از جمله خبرها اینکه دولت آقای احمدی نژاد می خواست تمام زمین نمایشگاه بین الملی تهران را به نام شما بزند که خدا خواست و نشد و حالا شما ایشان را تکذیب می کنید جلل خالق......
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل