بازدید 12390
وزیر بهداشت خبر داد

شنبه از واکسن اسپوتنیک‌وی ایرانی رونمایی می‌شود/ یکشنبه شروع کارآزمایی بالینی واکسن تولید شده در سپاه

برای خرید و تهیه این واکسن به هر جا که می‌توانستیم مراجعه کردم، اما برخی کشور‌ها حتی آن‌ها که دوست ما بودند واکسن را مستقیم به ما نفروختند. به دلیل اعلام تولید انبوه واکسن کرونا در کشور ـ که ما را جزو هفت کشور تولیدکننده این محصول در دنیا قرار داد ـ رفع تحریم فروش این واکسن به ایران برداشته شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 21 June 2021
تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تقدیر از تلاش دانشمندان کشور برای ساخت واکسن مقابله با کرونا گفت که نمونه ایرانی واکسن اسپوتنیک‌‎وی روز شنبه رونمایی می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ سعید نمکی روز دوشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در گلستان اظهار داشت: همچنین روز یکشنبه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن تولید شده سپاه در بیمارستان بقیه الله انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده و پس از تامین کامل نیاز داخلی، ایران از اوایل زمستان امسال به صادر کننده واکسن کرونا تبدیل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تلاش برای خرید واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: برای خرید و تهیه این واکسن به هر جا که می‌توانستیم مراجعه کردم، اما برخی کشور‌ها حتی آن‌ها که دوست ما بودند، واکسن را مستقیم به ما نفروختند.

نمکی ادامه داد: به دلیل اعلام تولید انبوه واکسن کرونا در کشور ـ که ما را جزو هفت کشور تولیدکننده این محصول در دنیا قرار داد ـ رفع تحریم فروش این واکسن به ایران برداشته شد.

وی اظهار داشت: بزرگترین دستاورد ایران در شرایط تحریم آن است که بر خلاف بسیاری از کشور‌های جهان، حتی یک بیمار مبتلا به کرونا به دلیل بی پولی، نبود دارو، تمایز اقوام و برتری جوان از مسن پشت در بیمارستان‌ها نماند و این افتخار بزرگی برای جمهوری اسلامی است.
 
شنبه از واکسن اسپوتنیک‌وی ایرانی رونمایی می‌شود/ یکشنبه شروع کارآزمایی بالینی واکسن تولید شده در سپاه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه، خطر شیوع موج پنجم کرونا در ایران را هشدار داد و گفت: نباید با ساده انگاری، خطر این ویروس را فراموش کرد.

نمکی ادامه داد: انواع هندی، نیویورکی و آفریقایی جنوبی کرونا در کشور به خصوص استان‌های جنوبی مشاهده شده و ابتلا به آن در کرمان، یزد و آذربایجان غربی، ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری از گسترش آن را بیشتر از قبل کرده است.

وی به مسئولان ستاد استانی کرونا در گلستان توصیه کرد که ورود مسافر از سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های دارای بیمار مبتلا به انواع جهش یافته کرونا را بیشتر رصد کنند تا درگیر موج پنجم کرونا نشوند.

نمکی با اشاره به فراهم شدن حجم زیادی از تجهیزات بیمارستانی مانند تخت آی‌سی‌یو، دستگاه کمک تنفسی و اکسیژن ساز طی هشت سال اخیر به خصوص پس از شیوع کرونا در کشور گفت: دولت سیزدهم مشکلی برای مدیریت کرونا و تامین واکسن این بیماری نخواهد داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعده داد تا پایان شهریور ماه به معلمان، نیرو‌های نظامی، انتظامی و سایر گروه‌های پرریسک و تا پایان به همه جمعیت هدف واکسن کرونا تزریق خواهد شد تا زنجیره انتقال این ویروس قطع شود.

نمکی ادامه داد: کرونا در تمام مولفه‎‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی جهان تاثیر گذاشته و در آینده کرونا به محور و شاخص ارزیابی مدیریت کشور تبدیل خواهد شد.

وی به ادامه تلاش برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: امسال ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت مراکز درمانی کشور اضافه خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
همش فقط در حال رونمايي هستيم يك ماهه سامانه واكسيناسيون روي سال 1330 گير كرده آقايون اينور دنبال رونمايي و تبليغات هستند
اگه مشخص بشه که اینها خود را در کدام کشور اروپائی فرض می کنند که اینگونه سخن می گویند , خیلی خوب می شد.
اسپوتنیک رو که روسیه ساخته.الان این واکسن با همون اسم یعنی از روسیه با بشکه آوردن میریزن توی ویال ایرانی که شده ایرانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
بانک سلولی رو میارن و در ایران کشت میدن، به این کار میگن تولید مشترک، یکم اطلاعاتتون رو ببرین بالا
ای بابا بازم نمکی و رو نمایی هاش که !
خسته نمیشید اینقدر فقط حرف میزنید ؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط از خودتان تعریف کنید فعلا که در هیاهوی انتخابات دو هفته هست آمار واکسن تغییر چندانی نکرده در خالی که روزانه حداقل صد و چند نفر و به عبارتی 2500 نفر حدودا در این دو هفته حداقل مرده اندشما بجای 6-7 نوع واکسن وعده داده و بی نتیجه تاکنون بهتر بود روی یکی متمرکز می شدید و نتیجه زود بدست می آمد و جان هزاران نفر نجات می یافت عین سایر کارها موازی کاری و کارهای مشابه و رقابت با خود و اغلب بی نتیجه دمار از زندگی ما در آورده از هر اداره 3-4 تا داریم ولی هیچکدام هم مسئول نیست و کار را به اتمام نمی رسانندتا این 6-7 نوع واکسن به نتیجه برسد یا کرونا تمام می شود یا مردم ایران منقرض می شوند راستی دیگر از مسئولین کسی به کرونای زود گذر دو سه روزه مبتلا نمی شود نکند آن تعتداد که در شمارش واکسن ها اختلاف بود جای دیگر مصرف شده باشد ؟
اسپوتنیک وی اگر خوب بود چرا الان روسیه به وضعی رسیده که باید مرزهامون رو به روش ببندیم؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
روسیه هنوز واکسیناسیون رو کامل نکرده، ولی انگلیس باوجود واکسیناسیون گسترده با موج جدید روبرو شده، ممکنه واکسن راه نجات نباشه
مردم را مسخره کرده اید هر روز یک واکسن جدید ولی معلوم نیست کی تزریق می شود این همه واکسن با نامهای مختلف به چدن درد می خورد
اشتباه وزیر بهداشت این بود که نگذاشت واکسنهای خارجی مثل چینی در ایران آزمایش بشن و ما مثل ترکیه در اولویت واکسن قرار نگرفتیم.
واکسنش مثل ویروس یاب مستعان هست اگر مثل ویروس یاب باشد حتما تزریق می کنم
خجالت داره کشورهای هم سطح ایران در نیمه راه واکسیناسیون عمومی هستند آقایان دارند مسخره بازی در می آورند . ده تا نوع مختلف واکسن هر کدام هم بدون برنامه مشخص
تمام دنیا رفتن واکسینه شدن و رفتن پی کار و زندگیشون ما هنوز داریم کارآزمایی میکنیم. از برکت میپریم رو اسپوتنیک از اسپوتنیک میپریم رو سینواک از سینواک میپریم به واکسن ایران و کوبا از ایران کوبا میپریم به ایران استرالیا

تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود. خسته نباشید میگم بهتون
امیدوارم این شنبه هم مثل آن شنبه نباشد که گفتند بساط کرونا جمع خواهد شد.
با سلام و احترام خواستم پیشنهاد کنم حد اقل 2 واحد برنامه ریزی برای مسولان محترم وزارت بهداشت بگذارید. آقای رییسی سخنگوی ستاد در دو نوبت خبری روز شنبه از آغاز تزریق مجدد واکسن خبر داد. ولی متاسفانه بنده و هزاران نفر شبیه من از 6 صبح در صفهای طولانی ماندند و حتی یکنفر نبود به آنها بگوید واکسن هست یا نه. تا ساعت 9 که گفتند هنوز واکسن نیامده. در حالیکه شیراز بسیار منظم به افراد واجد شرایط پیامک همراه با نقشه محل تزریق را داده تا مراجعه کنند. در حالیکه آنها شهرستان هستند و شما مدعی پایتخت نشینی هستید. آیا وقت مردم اینقدر بی ارزش است
آخه شما آسپرین نمی تونید بسازید حالا ادعای واکسن کوید دارید
مانند مستعان
دیگه هر سازمان و ارگانی بخاطر گرفتن بودجه بی حساب، تولید کننده واکسن شده
برای زدن واکسن بالای هفتاد سال ثبت نام کردم اما هیچ خبری نیست ...
اسپوتنیک اصلش خاصیت نداره چه برسه به کپیش
دوستی که واکسن نفروخت دیگه دوست نیست. و اینکه باهاش دوستی کنیم اشتباهه. باید مثل خودش بود و فقط هرجا سود داشت دوستی کرد
اصلا دیگه نمیدونم به شما چی بگم و فقط ترجیح میدم ساکت باشم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر