بازدید 5829

عربستان: توان دفاع از خود با خروج آمریکا را داریم

به دنبال تصمیم امریکا برای خروج سیستم دفاع موشکی پاتریوت از عربستان، ریاض مدعی شد که کاهش تجهیزات ارتش امریکا در عربستان تاثیری بر توانایی دفاعی این کشور نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۱ 21 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ترکی مالکی سخنگوی ائتلاف عربی در واکنش به تصمیم اخیر امریکا برای خروج تجهیزات و شماری از نظامیان از خاورمیانه بویژه از عربستان، به خبرنگاران گفت: این تصمیم بر توانایی‌های دفاعی هوایی سعودی تأثیری نخواهد گذاشت.

مالکی افزود: ما با متحدان خود در مورد تهدیدات منطقه درک درستی داریم، ما توانایی دفاع از کشور خود را داریم.

واکنش عربستان در حالی عنوان می‌شود که دولت جو بایدن به دنبال خارج کردن صد‌ها نیروی نظامی، سیستم موشکی و راداری و همچنین جنگنده از کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، عراق، کویت و اردن است.

مقامات آمریکایی در پنتاگون اعلام کردند: آمریکا ۸ سیستم دفاع موشکی "پاتریوت" و سیستم‌های موشکی "تاد" به همراه صد‌ها نیروی نظامی مسوول این سیستم‌ها را از عربستان خارج می‌کند.

این مقامات آمریکایی افزودند: پنتاگون همچنین چند اسکادران هواپیما‌های جنگنده را از خاورمیانه خارج خواهد کرد.

این عقب نشینی نشان دهنده یک تغییر اساسی در ردپای نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

به گزارش وال استریت ژورنال، کاهش نیرو و تجهیزات آمریکا در خاورمیانه از ماه جاری (ژوئن) و پس از تماس لوید آستین وزیر دفاع آمریکا با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی آغاز شد.

بیشترین تجهیزات نظامی که آمریکا قصد خارج کردن آن‌ها از منطقه را دارد، در خاک عربستان مستقر است.

تصمیم برای کاهش تجهیزات دفاعی نشان دهنده نظر پنتاگون مبنی بر کاهش تنش‌ها میان آمریکا و ایران در خاورمیانه است. از سویی دولت جو بایدن سعی دارد از طریق مذاکرات وین بار دیگر به قرارداد جامع هسته‌ای ایران (برجام) بازگردد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر