بازدید 33965
دو هزار و پانصد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اولین اقدام رئیسی پس از رئیس جمهور شدن از زبان باهنر / تماس تلفنی میرحسین موسوی با کروبی و نبوی / بهشتی‌پور: بهتر است مذاکرات در این دولت به نتیجه برسد / مورد عجیب آرای باطله در انتخابات شورای شهر کرج

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند عطریانفر: اصلاح طلبان منزوی نخواهند شد و نگرانی هم ندارند / انتقاد نشریه سپاه از روحانی درباره کاهش مشارکت در انتخابات / مظفر: دولت آقای رئیسی فراجناحی خواهد بود و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹ 20 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محسن رضایی برنامه خود را در اختیار رئیسی گذاشت

محسن رضایی اعلام کرد که برنامه راهبردی انقلاب اقتصادی را که به تفکیک ۳۱ استان کشور برای دولت احتمالی‌اش تدارک دیده بود و پیشتر در زمان تبلیغات انتخابات نیز در اختیار مردم گذاشته بود، در اختیار رئیس جمهوری منتخب، حجت الاسلام رییسی قرار خواهد داد تا در صورت صلاحدید وی و تیم اقتصادی دولت جدید برای حل مشکلات مردم، مورد استفاده قرار گیرد.

محرومیت یک ساله "روازاده " از حرفه پزشکی و وابسته در کل کشور

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، حسین روازاده معروف به حکیم روازاده بر اساس رای هیات عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی به یک سال محرومیت از اشتغال به حرفه پزشکی و وابسته در کل کشور محکوم شد. در متن نامه دکتر فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی خطاب به دکتر قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت مبنی بر محکومیت «حسین روازاده» آمده است: «به پیوست تصویر رأی قطعی به شماره کلاسه ۱۹۸/۵۹/۸۱۱۰ مورخ ۹۸.۰۹.۰۶ هیات عالی انتظامی نظام پزشکی در خصوص آقای دکتر حسن روازاده به شماره عضویت ۵۸۲۹۰ مبنی بر یک سال محرومیت از اشتغال به حرفه پزشکی و وابسته در کل کشور به پیوست ارسال می گردد. خواهشمند است دستور فرمائید رأی مذکور از تاریخ ۰۱/۰۴/ ۱۴۰۰ازطریق دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و سازمانهای بیمه گر مورد اقدام قرار گرفته و از اقدام اجرایی انجام شده این سازمان را مطلع فرمایند.»

شورای شهر در آخرین روزها هم از تغییر نام معابر دست برنداشت

در جریان سیصد و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی صورتجلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا، حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: به پیشنهاد ارتش، قرار شد میدان شهیدان ارتش واقع در بزرگراه بسیح را به شهیدان پدافند ارتش تغییر بدهیم و خیابان شهیدان ارتش هم به شهیدان سرباز تغییر کرد. میدان جنگلبان هم بنا شد که روی میدان قائم واقع در منطقه ١ قرار بگیرد، کوچک یکم در منطقه ٦ به نام صمد بهرنگی با حفظ شماره گذاری تغییر نام داده خواهد شد. همچنین کوچه سوم هم در خیابان حجاب به نام استاد مهدی آذریزدی با حفظ شماره گذاری نام گذاری خواهد شد.

وی افزود: کوچه پنجم مجاور خیابان حجاب به نام استاد هوشنگ مرادی کرمانی، کوچه هفتم در خیابان حجاب به نام استاد جبار باغچه بان، کوچه آزیتا در بلوار میرداماد به نام استاد رضا سیدحسینی، خیابان آناهیتا واقع در منطقه ٢ محله سعادت آباد به نام مدیا کاشی گر، خیابان ارمغان غربی حدفاصل خیابان ماندلا تا خیابان ولیعصر به نام استاد نجف دریابندری، خیابان ارمغان شرقی به نام فهیمه راستکار، خیابان حمید واقع در منطقه ١ به نام محمد زهرایی نامگذاری خواهد شد.

مورد عجیب آرای باطله در انتخابات شورای شهر کرج

در انتخابات شورای شهر کرج عمار ایزد یار با ۲۲هزارو ۹۰۶ رای به عنوان نفر اول در حالی به شورا راه یافت که آراء باطله شمارش شده از در این شهر ۳۸ هزار و ۸۸۸ رای بود. ضمنا در استان البرز نامزد پیروز یعنی ابراهیم_رئیسی ۲۶۴۸۲۲ رأی کسب کرد، اما در این استان ۳۷۵۴۱۳ آرای باطله به صندوق‌ها ریخته شد. همچنین سه نامزد دیگر در البرز مجموعه کمتر از ۹۰ هزار رأی داشتند.

بهشتی‌پور: بهتر است مذاکرات در این دولت به نتیجه برسد

حسن بهشتی‌پور، کارشناس مسائل بین‌المللی نیز در گفت‌وگویی با «آزادی» از نقش دولت بر روند مذاکرات می‌گوید. او لحن و ادبیات دیپلمات‌ها را از جمله موارد اثرگذار در مسیر مذاکرات می‌داند و معتقد است، « مجموعه عواملی دست به دست هم داده است که این توافق در دولت جدید شکل بگیرد.» وی به نتیجه رسیدن در فرصت باقی‌مانده تا پایان دولت روحانی را مثبت ارزیابی می‌کند اما چندان به تحقق این امر امیدوار نیست. بهشتی‌پور می‌گوید: «‌ای‌کاش طرفین تا حدی از سقف مطالبات خود کوتاه بیایند تا نتیجه در این فرصت باقی مانده به دست آید.» این کارشناس امور بین‌الملل همچنین می‌گوید: «۴۵ روز تا تشکیل دولت جدید زمان باقی است و امیدواریم توافق در ۲۴ مرداد سالگرد برجام و تا قبل از ۱۲ مرداد و روی کار آمدن دولت جدید انجام شود، چرا که طرفین مذاکره‌کننده برای یکدیگر شناخته شده هستند و مذاکره‌کنندگان تجربه مذاکره دارند و این امر می‌تواند محاسنی برای طرفین داشته باشد. اما طبق شواهد بعید به نظر می‌رسد این امر محقق شود.»

تماس تلفنی میرحسین موسوی با کروبی و نبوی

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد دیروز با مهدی کروبی و بهزاد نبوی تماس تلفنی برقرار کردند.موسوی و رهنورد ضمن گفت و گویی صمیمی با کروبی در جریان روند درمان ایشان قرار گرفته و برای وی آرزوی بهبود و سلامتی کردند.همچنین آن دو ضمن تماسی با مهندس بهزاد نبوی با یادآوری سوابق و خدمات ایشان در کشور برای وی آرزوی سلامتی کردند.

اولین اقدام رئیسی پس از رئیس جمهور شدن از زبان باهنر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جدید قوه مجریه در اولین اقدام باید متعادل سازی بین هزینه ها و درآمدهای دولتی را در اولویت قرار دهد و اگر این کار انجام شود تورم و قیمت ها کنترل یافته و شاهد جهش تولید در کشور خواهیم بود.محمد رضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر حاکمیت و مردم درگیر مسائل اقتصادی همچون تورم، بیکاری، عدم تعادل بودجه دولت و گرانی هستند که برای حل این معضلات نیاز به یک سبد سیاستی است.وی ادامه داد: یکی از راهکارهای حل معضلات اقتصادی افزایش درآمدهای دولتی است و این بدین معنا نیست که افزایش نقدینگی و تورم را به همراه داشته باشد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام متذکر شد: اگر رئیس جمهور موفق به تعادل سازی واقعی بین درآمدها و هزینه های دولت شود، تورم و قیمت ها کنترل یافته و شاهد جهش تولید در کشور خواهیم بود.وی با اشاره به حضور پر شور مردم در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در شرایط خاص بسر می بریم و متاسفانه استکبار جهانی شدیدترین تحریم ها را برای ما بوجود آورده و این درحالی است که مردم نه تنها از میدان بیرون نرفتند بلکه جدی تر از همیشه پای صندوق های رای حضور پیدا کردند

توئیت عضو شورای نگهبان با هشتگ روایت جمهور

عضو شورای نگهبان در توئیتی نوشت: نقش مردم در انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی تا عضو شورای ده یا روستا نشان می‌دهد جمهوریت و مردم سالاری پایه اصلی اداره و تصمیم‌گیری در کشور است.هادی طحان نظیف، در توئیتی با هشتگ روایت جمهور نوشت: روز جمعه همزمان در برخی حوزه های انتخابیه چهار انتخابات مهم برگزار شد و مردم در اداره ارکان مختلف کشور نقش آفرینی کردند. نقش مردم در انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی تا عضو شورای ده یا روستا نشان می‌دهد جمهوریت و مردم سالاری پایه اصلی اداره و تصمیم‌گیری در کشور است.

زیدآبادی: اگر پیام انتخابات دریافت نشود آینده تاریکی رقم می‌خورد

احمد زیدآبادی فعال سیاسی گفت: از نقطه نظرِ عملی، اینکه منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی چه تفسیری از انتخابات اخیر داشته باشند، در درجۀ دوم اهمیت قرار دارد. در درجۀ نخست، مهم این است که محافل ذینفوذ و تصمیم‌گیرانِ اصلی نظام سیاسی چه تفسیر و تأویلی از کیفیت انتخابات و نرخ مشارکت و درصد آراء باطله داشته باشند.امیدوارم برداشت محافل رسمی از نحوۀ حضور مردم در انتخابات همان نباشد که به صورت علنی مطرح می‌کنند. این انتخابات پیام بسیار قدرتمند و توأم با ظرافتی با خود داشت.اگر این پیام که به نظر من کاملاً واضح هم بود، به درستی و دقت دریافت نشود، آیندۀ تیره و تاری برای کشور رقم خواهد خورد.به نظرم همه چیز به لبِ مرز خود رسیده و فرصت بسیار کوتاه است. شما را به هر که می‌پرستید این آخرین فرصت را دریابید.

روایت محسنی‌ اژه‌ای از رانت طلایی به ۱۵ صرافی

معاون اول قوه قضائیه گفت: یک سیاستی اتخاذ شد و گفتند "برای تعدیل بازار، به مردم سکه دهیم". بیش از ۶۰۰ صرافی مجاز داریم سکه‌ها فقط به ۱۵ صرافی داده شد که رانت بزرگی برای آنها ایجاد کرد.

مظفر: دولت آقای رئیسی فراجناحی خواهد بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی به عنوان یک نیروی مستقل پیامی مهم داشت، از سوی نیرو‌های انقلاب و دل‌بستگان به نظام و کشور وارد عرصه رقابت شدند و از حزب و یک گروه نیستند، رئیس‌جمهور خاصی نیستند و دولتشان فراجناحی خواهد بود.حسین مظفر پیرو انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس‌جمهور منتخب کشورمان، گفت: افرادی بر مدیریت کشور بودند و این امر باعث شد مشکلات فراوانی بر مردم تحمیل شود و مردم نتوانند مزایا و ثمرات انقلاب را بچشند لذا موجب نگرانی مردم بود.وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ و نامزد‌هایی که پا به عرصه وجود گذاشتند، زمینه‌ای برای هشیاری بهتر مردم شد تا تجربه گذشته را تکرار نکنند و فردی را که در ناکارآمدی‌ها شریک بودند انتخاب نکنند و فردی را از سلاله سادات و کسی که یار رهبری بوده و تجربیات خوب مدیریتی قوی به ویژه در حوزه قضائی و جا‌های مختلف داشته را به عنوان نامزد اصلح خود انتخاب کنند.مظفر تصریح کرد: خوشبختانه جناب آقای رئیسی مورد اجماع و وفاق مجموعه نیرو‌های انقلاب بودند و هم‌اکنون قدرت اجماع سازی نیرو‌های انقلاب را دارند، کسانی که دل در گرو انقلاب دارند می‌توانند امیدوار باشند که آقای رئیسی می‌تواند اجماعی بین فرزندان و دلسوزان کشور به وجود بیاورد و از ظرفیت‌های همه سلایق و توانمندان کشور در حل مشکلات کشور استفاده کند.

انتقاد نشریه سپاه از روحانی درباره کاهش مشارکت در انتخابات

نشریه اخبار داخلی سپاه وابسته به معاونت سیاسی سپاه به اظهارات روز جمعه حسن روحانی واکنش نشان داد.نشریه اخبار داخلی سپاه وابسته به معاونت سیاسی سپاه در انتقاد به اظهارات روز جمعه رئیس جمهوری نوشت:رئیس‌جمهور روحانی روز جمعه، بعد از حضور در وزارت کشور و انداختن رأی خویش در صندوق، همچون اظهارات سابق، بدون اشاره به تأثیر بی‌سابقه عملکرد هشت‌ساله دولت تدبیر و امید بر کاهش مشارکت مردم در انتخابات، با فرافکنی آشکار، قصد سیاسی جلوه دادن آن را داشت. وی کاهش مشارکت را به موضوع عدم احراز صلاحیت‌ها گره زد و گفت: «مشکلات و مسائلی که از مراحل قبلی انتخابات در ذهن مردم مانده است را نباید مدنظر قرار دهیم. به‌ هر حال انتخابات مهم است و علی‌رغم آن مشکل، ما بازهم باید پای صندوق انتخابات حاضر شویم، رأی دهیم. ای کاش ما هیچ مشکلاتی از روز ثبت‌نام تا امروز نمی‌داشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم!» چرا «آدرس غلط» دادن از فرهنگ دولتمردان حذف نمی‌شود؟

به نظر می‌رسد هدف اصلی دکتر روحانی از طرح این موضوع، منحرف کردن افکار عمومی از توجه به دو موضوع است: الف- نقش دولت در وضعیت نابسامان اقتصادی کشور؛ ب- نقش برجام در تشدید تحریم‌ها و به باد رفتن تمام وعده‌های 8 ساله، با اجرای ناقص و یک‌طرفه بندهای برجامی توسط دولت. دولت روحانی در حین مذاکرات هسته‌ای، به خاطر اینکه استراتژی مشخصی برای اداره کشور و حل مشکلات ساختاری و کلیدی اقتصادی مثل کاهش وابستگی بودجه به نفت و اصلاح نظام مالیاتی نداشت و حتی مشکل آب خوردن مردم را منوط به رفع تحریم‌ها کرده بود، اقدام خاصی برای حل این مشکلات انجام نداد و محصول کدخداباوری، بی‌تدبیری و ناکارآمدی، چیزی جز متوسل شدن به اعلام آدرس‌های غلط نبود و نخواهد بود.

گمانه زنی درباره آینده برادران لاریجانی

پس از ردصلاحیت برخی شخصیت‌ها از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری و موضع رهبری در این باره، حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد موقعیت جدید برادران لاریجانی قوت گرفته است.انتصاب علی لاریجانی به جای علی اکبر ولایتی در ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد و همچنین تغییر دبیر شورای نگهبان و جایگزینی صادق آملی لاریجانی به جای آیت‌الله جنتی از گمانه‌زنی‌ها در روزهای اخیر است.

عطریانفر: اصلاح طلبان منزوی نخواهند شد و نگرانی هم ندارند

عطریانفر گفت: اصلاح طلبان منزوی نخواهند شد، نگرانی هم ندارند و بیشتر مطالبه گر خواهند بود.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در بخشی از یک مصاحبه به موارد زیر اشاره کرد: حجم زیاد آرای باطله پیام سیاسی نگران‌کننده دارد. جامعه نسبت به عملکرد شورای نگهبان دغدغه‌مند و گلایه‌مند است. متاسفانه شورای نگهبان به دغدغه رهبری هیچ توجهی نکرد. دغدغه رهبری این بود که ما آرای باطله چندمیلیونی نداشته باشیم، پاسخگوی آرای باطله ۵ میلیونی، شورای نگهبان است. رئیسی، رئیس جمهور آرای باطله و خاموش هم باشد، دولت اصولگرا می‌تواند روی ظرفیت‌های اصلاح‌طلبی حساب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۳
اصل مذاکره مشکلی نداره اما نباید کشور معطل نتیجه ش بشه! بدترین اتفاقی که در این دولت افتاد
حالا اینکه مذاکره باشه مشکلی نیست که ایرانم جنگ طلب معرفی نشه! ولی نباید هرچیزی تو این مملکت رو به تحریم و مذاکره گره زد! میوه و گوشت و مرغ و لبنیات و حبوبات کنترلش به عرضه مسئولین برمیگرده
تعطیل نشدن کارخونه ها و گسترش اونها به مسئولین بستگی داره
نظام توزیع درست در کشور به عرضه مسئولین برمیگرده
حذف یارانه پولدارا دست مسئولین رو میبوسه!
بودجه نویسی درست کار دولته
نباید بر این اساس برنامه اقتصادی داشته باشن که تحریما رفع میشه / یه توافقی هم شد، وعده ای هم داده شد، اصلا فرض کنید یه مدتی کلا تحریمی نبود؛ فردا که وابسته شدیم و خودکفایی رو کنار گذاشتیم دوباره تحریم رو اعمال میکنن دست خودشونه
4میلیون رای باطله همانهایی بودند که طرفداران احمدی نژاد رویش نام ایشان را نوشته بودند یعنی آقای احمدی نژاد با وجود تحریم انتخابات نفر دوم انتخابات شد
هیچ پیغامی دریافت نمیشود ۸ سال پیش ما تحریم کردیم انتخابات رو هرکار کردیم اقلیت بودیم امثال اکثر مردم تحریم کردن پس تاریخ راه خودشو میره مثل همیشه
اینکه نام میرحسین از ممنوعیت در آمده را به فال نیک باید گرفت. رییسی برای حسن نیت محصورین را آزاد کند و حکم آزادی زندانیان سیاسی (نه امنیتی) را صادر کند.
انشاالله موسوی و کروبی هم آزاد می‌شوند، خدا را خوش نمی اید در این سن و سال در حبس باشند.
مردم فهیم و همیشه در صحنه کرج

از حسن انتخاب شما متشکریم

با سپاس
ستاد انتخاباتی آرا باطله
اولین اقدام دولت باید تدوین استراتژی دولت بصورت خلاصه در دو سه برگ باشد و اولین بند برنامه استراتژیک تعادل بین درآمد و هزینه / دوم گسیل نقدینگی به تولید /سوم متعادل کردن صادرات به واردات /چهارم هدفمند کردن یارانه با ایجاد حد آستانه گذاری برای آن /پنجم اصلاح قوانینی که باعث رانت و دلالی و سوء استفاده از بیت المال می شود /ششم اقدام در خصوص واقعی کردن حقوق و دستمزد /هفتم اقدام در خصوص حذف امتیازاتی که به مسئولین داده می شود چه در ظاهر و چه در قالب موارد ویژه و ....
آقای عطریانفر
شما با حمایت خود از این دولت در وضع موجود شریک هستید.
شما مسئولیت پذیر نیستید وگرنه باید بابت وضع موجود از مردم عذر خواهی می‌کردید.
دیدید که سران شما هم از همتی حمایت کردند و جواب خود را گرفتید.
شما یکی از دلایل مسبب وضع موجود ورای ندادن گروهی از مردم هستید.
میل به عدم شرکت در انتخابات از قبل از بررسی شورای نگهبان بین مردم شایع بود و دلیل آن هم وضعیت موجود می‌باشد.
لطفا اعتراض و رای ندادن مردم به دلیل ناراحتی از وضع موجود را گردن جای دیگر نیاندازید و آدرس غلط ندهید.
کاش آقای رئیسی
از آقای رضایی بعنوان معاونت اقتصادی، از آقای سیف بعنوان رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد، از آقای نیکزاد بعنوان وزیر مسکن یا معاونت اول، از آقای زاکانی بعنوان وزیر کار، از آقای دکتر قاضی زاده بعنوان وزیر بهداشت، استفاده کنند
تجربه های خوبی در این زمینه ازشون سراغ داریم
متاسفانه هسته های قدرت در حاکمیت در نورد مشارکت یا خوشان را به خواب زدا اند ویا دچار خطای تحلیل شده اند و این میتواند پاشنه آشیل حاکمیت باشد .خدا کند دچار خطای استراتژیک نشوند
آدرس خیلی غلط رو که تو میدی ، نشریه داخلی سپاه !!!!
جای این حرفها فکر آینده باشید اگه واقعا متوجهید پیام این میران مشارکت چی بوده!!!
بهترین کار اصلاح طلبان عدم معرفی کاندیدا ‌البته همتی میخواست رحم اجاره ای بشه ولی قسمت نشد ، روحانی دیگه فاتحه همه چیز رو خوند
بهترین کار اصلاح طلبان عدم معرفی کاندیدا ‌البته همتی میخواست رحم اجاره ای بشه ولی قسمت نشد ، روحانی دیگه فاتحه همه چیز رو خوند
همانند محلس شورای اسلامی درصد شرکت کنندگان 15 تا 20 درصد بوده است خودمان را گول نزنیم
روحانی رو فقط برجام نابود کرد و بس و جالبه هنوز داره بر جنازه متعفن برجام مدیحه سرایی میکنه ؟؟ سالیوان با وقاحت تمام مسئولین رو تهدید کرد که باید سر مسائل موشکی هم مذاکره کنید یا منزوی شوید و گفت ما رییسی رو قبول نداریم .
اولین قدم استخدام نمودن و وارد کردن تمامی فامیل های دور و نزدیک و اهضای ستادهای انتخاباتی به کارهی حساس و مهمه هر چند که در طول ۴۱ سال گذشته با توجه به پست های مهمی که داشتند این کار را تا حدود زیادی انجام دادند.
سلام: مذاکره با غرب و امریکا با بررسی تجربه های تاریخی ، متقن و غیر قابل خدشه ذیل موجب حراج دادن مولفه های قدرت ، زیانبار برای اقتصاد،باج خواهی و زیاده خواهی دشمن، آب در هاون کوبیدن و باعث ممانعت ازپیشرفت کشور می گردد:
1- هدف امریکاه از مذاکره لغو تحریم ها نیست بلکه ساختار آن باقی مانده وتحریم اساساً وسیله و ابزاری است برای اینکه از ایران درهمه زمینه ها ازجمله درموضوعات هسته ای،حضورمنطقه ای،موشکی و حقوق بشرامتیاز گرفته بلکه اگر بتواند پیشرفت کشور را درهمه علوم به سراشیبی سقوط بکشاند.
2- آمریکا اگر کوچکترین امتیازی به ایران بدهد با بدعهدی و بد قولی زیر تعهدات می زند و با عمل نکردن به آن ،ایران چند باره رکب خورده و بازگشت کامل کشور به برجام یعنی پس ازطی هزینه سنگین راه اندازی غنی سازی 60درصدی نابودی آن دستگاه ها وممنوعیت توسعه و تحقیقات هسته ای و عقب گرد وعقب ماندگی نسبت به کشورهای دارای علوم و فنون پیشرفته هسته ای.
3- اعتماد دکتر مصدق به امریکا و سقوط دولت او،اعتمادو مذاکره معمر قذافی در زمینه های هسته ای ،موشکی و تجاری با امریکا وغرب و در پی آن نابودی برنامه هسته ای و موشکی لیبی و سرانجام به خاک سیاه نشاندن اقتصادلیبی و معمرقذافی توسط امریکا و اروپا ،اعتماد صدام جنایتکاربه بازرسان سازمان ملل و یافتن تمام نقشه های نظامی و غیر نظامی عراق ودادن اطلاعات آن به امریکا و پس از آن جنگ راحت امریکا و متحدانش علیه صدام و شکست او.
4- مذاکره تحویل دیپلمات های امریکایی در لبنان در زمان مرحوم هاشمی وعدم آزاد شدن پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا،معاهده سعد آباد مبنی بر قبول داوطلبانه تعلیق غنی سازی و پروتکل الحاقی توسط روحانی در دولت خاتمی با سه کشوراروپایی وعدم اجرای تعهد توسط آن سه کشوراروپایی و آمریکا.
5- معاهده برجام مبنی برممنوعیت حدود صد نوع فناوری هسته ای ایران با1+5 خروج از برجام توسط امریکاواضافه شدن بیش از 1500 نوع تحریم قبلی وجدیدعلیه ایران .
6- اساس،پایه و انگیزه وضع تحریم ها ازطرف دشمن به طمع فشارهمه جانبه برملت و دولت وسپس گشودن باب مذاکره بوده و انگیزه و هدف مذاکره هم از طرف غرب راهی برای به حراج دادن مولفه های قدرت ایران یکی پس از دیگری و جری شدن دشمن و باج خواهی های مضاعف از کشورو ملت ودر ادامه تغییر رفتار نظام و در نهایت تقییر رژیم است.
7- غرب صرفاً با تله وحیله مذاکره می تواند مولفه های قدرت را با نیرنگ از ایران بگیرد درصورتیکه بجز مذاکره هیچ راهی برای به زیر کشیدن قدرت ایران ندارد مانند ممنوعیت صد نوع فناوری هسته ای در برجام وموارد ذکر شده بند های این موارد.
8- درصورت بازگشت به برجام وعضویت در آن از طرف آمریکا، به هر بهانه ای دوباره می تواند از مکانیزم ماشه یا همان اسنب بک استفاده کرده وتحریمها را ازطریق قطع نامه های شورای امنیت به بکباره برگرداندوایران را ذیل بند 7 منشور ملل متحد ببرد.
9- در صورت مذاکره موشکی و منطقه ای و به باد دادن توان موشکی ،قدرت دفاعی و منطقه ای کشور، امریکا ، اروپا و حتی کشورهای مثل عربستان و اسرائیل می توانند امنیت ایران را نابود کرده وکشور و ملت رامثل لقمه ای چرب خودغارت کرده یا داعش و سایرگروهای تروریستی را به جان ملت بیاندازند.
10- مشکلات اقتصادی به هیچ وجه با مذاکره قابل حل نیست زیرا ساختار کلی وپایه اصلی تحریم ها همچنان حفظ شده وآمریکا به تعهدات خود عمل نکرده و آنرا بطور کامل لغو نمی کند زیرا هر تحریمی بابرچسب های گوناگون هسته ای ، موشکی و منطقه ای و حقوق بشراست.اگر یک موضوع از تحریم را بردارد سایر برچسب های تحریم باقی می ماند و این یعنی لغو تحریم ها کاملاً بی خاصیت و دروغ بوده وایران در گرداب،تله و دور بی حاصل موضوعات متعدد تحریم و مذاکره برای دادن مولفه های قدرت یکی پس از دیگری قرار می گیرد.
11- در صورت عدم لغو تحریم ایسا ( ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی درایران) وتحریم یوترن( گردش مالی آزاد ایران از طریق دلار باجهان) که متاسفانه هیچکدام در برجام توسط تیم مذاکره کننده ایرانی از امریکا درخواست لغو نشده است برداشتن تحریم ها بدون لغو این دو بی معنی،مضحک و بی خاصیت است .
12- با تکیه بر توانمندی های و ظرفیت های عظیم داخلی اثرو نقش تحریم هارا باید بی خاصیت وخنثی کرده و ازبین برداز جمله راهکارها:استفاده درهمه زمینه های علمی و تولیدی از شرکتهای دانش بنیان و دانشگاهای برترصنعتی،استفاده از قرار گاه سازندگی به عنوان تجربه موفق وراهگشای خنثی سازی تحریم ها،استفاده از نیروی انسانی جوان ،جذب سرمایه ایرانیان مقیم خارج ،برنامه ریزی بودجه سالانه بدون کسری بودجه توسط دولت وعدم چاپ بی پشتوانه اسکناس وعدم افزایش پایه پولی بدون پشتوانه افزایش تولید، اصلاح نظام بانکی واعطای تسهیلات قرض الحسنه و بسیار کم بهره به واحد ها ی تولیدی متوسط و کوچک ،استفاده ازظرفیت معادن بصورت غیر خام فروشی ، برنامه ریزی مدون برای تولیدات گسترده صنعتی وکشاورزی، برنامه ریزی صادرات به همسایگان ازمیزان2درصد کنونی به 20 درصد طی برنامه 4 ساله یعنی رسیدن به حدود 200میلیارد دلارصادرات به 15 کشورهمسایه، حمایت همه جانبه از تولید داخل با کیفی سازی ،شفاف سازی و مبازره هدفمند با قاچاق و مبازره با فساد، پیمان های پولی دو وچند جانبه با کشورها ، قطع همیشگی فروش نفت خام وتبدیل آن به صنایع پتروشیمی با محوریت صادرات محصولات آن به همسایگان، اخذ مالیات عادلانه از ثروتمندان و عایدی سرمایه، خانه خالی و ماشین های لوکس واخذ مالیات از گردش حساب های بانکی ،تکمیل زنجیره پروژه های آزاد راهی، ریل وراه آهن برای دریافت حق ترانزیت از کشورهای همسایه، داخلی سازی با کیفیت خودرو با پلتفرم پیشرفته کاملا داخلی، داخلی سازی با کیفیت و صادرات محورلوازم خانگی و لوازم ساختمانی ،استفاده از ظرفیت عظیم بسیج و نیروهای جهادی در تمام این مراحل برنامه ریزی پیشرفت و توسعه کشوروعدم اجازه ورود مجدد به شرکت هایی عهد شکن مانند توتال ،پژو ،سامسونگ ، ال جی و... که به بهانه تحریم کشور را ترک کرده و باعث شوک و خسارت به اقتصاد شدند، بطور قطع با پیاده سازی این برنامه ها باید حربه دو گانه تحریم ومذاکره را ازدشمن گرفت.در غیر این صورت مانند 8 سال اخیر با بدعهدی و شرطی کردن اقتصاد به دشمن توسط دولت تشنه مذاکره وغربگرا، شیرازه اقتصاد مبتنی برتوانمندی و ظرفیت های داخلی و رویکرد اقتصاد مقاومتی ازهم می پاشد و باعث مشکلات عدیده ازجمله تورم غیر متعارف و افسار گسیخته ،نابودی تولید داخلی و تعطیلی کارخانجات و بیکاری، جهش عجیب و غیر عادی قیمت ارز، ریزش غیر طبیعی بورس و گرانی بی ضابطه کالا،مسکن و خدمات گردیده ونارضایتی بحق ملت را در پی دارد.
تابناک عزیز سلام
دوستان عزیز من حداقل ۱۰ ساله با سایت شما کار میکنم
اخیرا خیلی سایتون تبلیغاتی شده یعنی در صفحه موبایل دوسم تبلیغات شماست بقیه اش خبر
اصلاحات انجام بدید واقعا خوب نیست
ضمنا در استان البرز نامزد پیروز یعنی ابراهیم_رئیسی 264822 رأی کسب کرد، اما در این استان 375413 آرای باطله به صندوق ها ریخته شد:این یعنی فاجعه.فاجعه ای که سالهاست داره بر سر مردم مظلوم استان البرز خراب میشه.کاشکی مسئولین نوع نگاهشون رو به این استان عوض کنند.نگاه مالک به مستاجر.(تهران مالک،کرج مستاجر)
فقط یه سوال از این روزنامه سپاه داریم اگر برجام در تشدید تحریم ها نقش داشته چرا دارند برای همن برجام التماس می کنند
مجموع آرای نامزدها(هر 4 نامزد) در البرز کمتر از تعداد آراء باطله در این استان می باشد.ببینید چه کردید با مردم این استان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
تازه 56درصد البرز نشینان اصلا شرکت نکردند.
««اگر رئیس جمهور موفق به تعادل سازی واقعی بین درآمدها و هزینه های دولت شود، تورم و قیمت ها کنترل یافته و شاهد جهش تولید در کشور خواهیم بود»»
نه خیر جناب با هنر، تنها راه ایجاد بیشتر ارزش اضافه از راه تولید آنهم با ازدیاد بهای کار است.
بدون ازدیاد بهای کار کلیه عملیات «علمی» و «اولترا علمیِ»، از این جیب به آن جیب کردن پول فقط دهان پرکن هستند و اثری در کف جامعه ندارد. برای اینکار بایستی انسان بعنوان صاحبان این آب و خاک درمرکز توجه قرار گیرند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار