بازدید 65825

اظهار نظر تازه وزارت خارجه آمریکا درباره مذاکرات وین

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت که بازه ی زمانی مشخصی مد نظر ندارد تا برای پایان دور ششم از مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین اعلام کند.
کد خبر: ۱۰۵۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 18 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه تکرار کرد که پیشرفت هایی در مذاکرات وین درباره از سر گیری پایبندی به توافق هسته ای وجود داشته است، اما چالش ها پابرجا هستند و نمی تواند بازه ی زمانی مشخصی را برای پایان دور ششم مذاکرات اعلام کند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری تلفنی به خبرنگاران گفت: ما توانسته ایم به پیشرفت هایی دست بیابیم اما چالش ها پابرجا هستند. من بازه ی زمانی مشخصی ندارم که برای پایان دور ششم از مذاکرات ارائه کنم.

بر اساس این گزارش، مذاکرات میان اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره احیای توافق هسته‌ای در وین و با حضور آمریکا در مقر مذاکرات از ماه گذشته برگزار شده است.

آمریکا و ایران مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیمی نداشته‌اند و نمایندگان دولت آمریکا با نمایندگان سایر اعضای برجام در این زمینه رایزنی می کنند.

اقدامات لازم برای احیای توافق هسته‌ای از طریق بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به آن در دو کارگروه مجزا بررسی می شود که شامل بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات برجامی اش و لغو تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران می باشد. این تحریم ها پس از خروج دولت پیشین آمریکا از توافق هسته ای علیه ایران اعمال یا بازگردانی شدند.

ایران خواستار لغو تمامی تحریم های اعمال شده علیه خود است و دولت آمریکا تاکنون بیان کرده آماده لغو تحریم های ناسازگار با برجام است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی