بازدید 68165
پایان انتخابات 1400 بعد از 19 ساعت رأی‌گیری؛

کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟/ کروبی هم در انتخابات شرکت کرد

با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی از ساعت۷ صبح جمعه 28 خرداد ماه رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و این پروسه تا ساعت 2 بامداد شنبه 29 خرداد 1400 ادامه یافت. ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای دادن بودند که بیش از 50 درصد آنها در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم شرکت کردند...
کد خبر: ۱۰۵۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 June 2021
رأی‌گیری انتخابات 1400 از ساعت 7 صبح آغاز شد/ رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند اخذ رأی/ یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد
با دستور وزیر کشور، رای گیری از واجدین شرایط چهار انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از ساعت 7 صبح روز جمعه 28 خرداد ماه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک» مستقر در ستاد انتخابات کشور، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۷ صبح جمعه 28 خرداد ماه در سراسر کشور آغاز شد.

با دستور «عبدالرضا رحمانی فضلی» از ساعت۷ جمعه 28 خرداد رای گیری در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت۲۴ ادامه یافت. مطابق مجوز قبلی شورای نگهبان و ستاد ملی مبارزه با کرونا به دلیل شیوع این بیماری انتخابات تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۹ خرداد تمدید شد و پس از اتمام این مهلت کار انتخابات 1400 به پایان رسید.
 
۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای دادن بودند که از این میان مطابق با آمار غیر رسمی اعلام شده بیش از 50 درصد در انتخابات مشارکت کردند. در حوزه انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار صندوق و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده شد.
 
۱۳۳ نمایندگی، ۲۳۴ شعبه و ۴۵۰ صندوق در خارج از کشور اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری را انجام دادند. ضمن اینکه دولت کانادا نپذیرفت شرایط برگزاری انتخابات را برای ایرانیان به دلیل شیوع کرونا و محدودیت تجمعات فراهم کند؛ بنابراین در نزدیک ترین شهر آمریکا به مرز کانادا این انتخابات برگزار شد.
 
برای رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد شعب اخذ رای افزایش یافت. همچنین نرم افزار شعبه یاب در اختیار همه مردم قرار گرفت. شعب پیش از آغاز رای گیری ضدعفونی شد، همه اعضای شعب  از ماسک استفاده کردند و هلال احمر  نیز در همه شعب ناظر بهداشتی داشت.
 
یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد که با همکاری هلال احمر فعالیت کرد. آمار بیماران از وزارت بهداشت گرفته شد و اگر بیماری مایل به رای دادن بود، شعبه سیار به بیمار مراجعه کرد.
رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پایان یافت
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۲:۱۳

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از پایان اخذ رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خبر داد و گفت: افرادی که در شعبه ها حضور دارند به داخل شعبه ها دعوت می شوند و از همه آنان رای گیری می شود.

سید اسماعیل موسوی روز شنبه در جمع خبرنگاران با قدردانی از خبرنگاران بابت پوشش لحظه به لحظه خبرهای انتخابات: گفت: ساعت ۲ بامداد انتخابات رسما پایان یافته است اما اگر عده ای از مراجعه کنندگان موفق به ثبت نام نشده اند با بسته شدن در، به داخل دعوت می شوند تا رای های خود را به صندوق بیندازند.

وی افزود: از همه آنانی که در محل شعبه های اخذ رای هستند، رای گرفته می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار کرد: باید منتظر باشیم آرا تجمیع شود و نتیجه تجمیع آرا را اعلام می کنیم.

اعلام جزییات نحوه خوانش آرای نامزدها
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۱:۵۲

مدیرکل انتخابات شورای نگهبان در نامه‌ای به دبیر ستاد انتخابات کشور درباره خوانش آرا، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، علیرضا نیلچی مدیر کل انتخابات شورای نگهبان در نامه‌ای به دبیر ستاد انتخابات کشور جزییات خوانش آرا را به شرح زیر اعلام کرد:

برگ رای حاوی "محسن"، "رضایی"، "رزایی"، "میرقائد" بنام آقای محسن رضایی میرقائد خوانده شود.

برگ رای حاوی "سید ابراهیم"، "ابراهیم"، "ابراحیم"، "سادات"، "رئیس السادات"، "رییس السادات"، "رئیسی"، "رییسی"، به نام آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی خوانده شود.

برگ رای حاوی "امیرحسین"، "سید امیر حسین"، "قاضی زاده"، "قازی زاده"، "هاشمی"، "حاشمی"، "قاضی زاده هاشمی" بنام آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی خوانده شود.

برگ رای حاوی "ناصر"، "ناسر"، "عبدالناصر"، "عبدالناسر"، "همتی"، "حمتی"، بنام آقای عبدالناصر همتی خوانده شود.

حضور همتی در ستاد انتخابات کشور
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۱:۳۰

عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به منظور پیگیری امورات مربوط به انتخابات وارد وزارت کشور شد.

به گزارش مهر، عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری دقایقی پیش به منظور آچه پیگیری امورات مربوط به انتخابات عنوان شده وارد وزارت کشور شد.

پیش از این برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که همتی به جهت رایزنی درباره افزایش ساعت رای گیری ععاژم وزارت کشور شده‌است.

کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟/ کروبی هم در انتخابات شرکت کرد

اطلاعیه ستاد محسن رضایی خطاب به هواداران
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۰:۵۲

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی با انتشار اطلاعیه‌ای از ستادهای مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.

به گزارش ایرنا از ستاد این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، در اطلاعیه ستاد انتخاباتی محسن رضایی که نیمه شب ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ منتشر شده، آمده است:

«طبق توصیه اکید محسن رضایی، لازم است از هرگونه اعلام‌ مستقیم یا غیرمستقیم مبنی بر پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری شود.»

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی در این اطلاعیه خاطرنشان کرده است: لازم است در ساعات باقی‌مانده تا ۲ بامداد، تمام توان خود را برای دعوت از هموطنان برای حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در تعیین سرنوشت به کار گیرید تا ایران قوی به دست شما زنان و مردان پرتوان ایرانی شکل بگیرد.

رییس ستاد انتخاباتی رییسی: ستادهای مردمی از اعلام پیروزی پیش از اعلام رسمی خودداری کنند
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۰:۵۱

رییس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییسی از ستادهای مردمی و مرکزی رییسی در استان‌ها خواست از هر گونه اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اعلام رسمی از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور یا رسانه ملی خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، در نامه علی نیکزاد خطاب به مسئولین ستادهای مردمی و مرکزی سیدابراهیم رییسی در استان ها آمده است: «احتراماً بدینوسیله از تمامی ستادهای مردمی و مرکزی استان ها درخواست می شود هرچند روند انتخابات و آرا در نظارت مردمی بر صندوق‌ها نشان از پیروزی قریب الوقوع دولت مردمی قوی ایران ۱۴۰۰ با اختلاف چشمگیر و غافلگیرکننده دارد، لکن از هر گونه اعلام رسمی و غیررسمی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ قبل از اعلام رسمی از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور یا رسانه ملی خودداری کنید.

لازم به ذکر است در صورت مشاهده تخلف با اعلام کنندگان و برهم‌زنندگان نظم ستادهای مردمی و مرکزی برخورد قانونی خواهد شد. همچنین از زحمات کلیه عزیزان در ستادهای مرکزی و مردمی استان‌ها کمال تشکر را دارم.»

انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت ۲ بامداد تمدید شد
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ - ۰۰:۰۳

ستاد انتخابات کشور: زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۲ بامداد تمدید گردید

۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تعرفه در کل کشور استفاده شده
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۳:۳۲

به گزارش یک منبع مطلع در وزارت کشور: تا کنون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تعرفه در کل کشور استفاده شده

استان تهران دو میلیون و ۹۰۰ هزار

از ساعت ۸ شب به بعد هر دقیقه ۳۰ هزار نفر به تعداد رای دهندگان اضافه می شود

گمانه زنی می شود مشارکت ۴۵ درصد را رد کند

در صورت حضور مردم در شعبه‌ها، رای‌گیری تا ساعت ۲ تمدید می‌شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۳:۳۱

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور:

اگر در شهرستان یا حوزه‌ای مردم برای رای دادن حضور داشته باشند، رای‌گیری حتما تا ساعت ۲ بامداد تمدید می‌شود.

وقتی صف ها و حضور هموطنان را ملاحظه می‌کنید می‌بینید که روند بسیار خوبی بود، اما باید صبر کرد تا تعرفه‌ها شمارش شود.

پس از شمارش تعرفه‌ها، صورتجلسه تنظیم شده و سپس با ناظر به توافق می‌رسیم و نتایج اعلام می‌شود./ایرنا

دریافت ۵۷۵۲ گزارش تخلف انتخاباتی
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۲:۱۵

از زمان آغاز رسمی فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۹:۰۰ روز جمعه ۲۸ خرداد، ۵۷۵۲ مورد گزارش مردمی از تخلفات انتخاباتی در سامانه مردم ناظر ثبت شده است که از این میان تعداد ۷۷۸ شکایت بین ساعات ۱۶ الی ۱۹ توسط مردم به ثبت رسیده است.

از بین ۵۷۵۲ مورد گزارش ارسالی از آغاز فرآیند رای گیری تاکنون، ۲۸۹۹ مورد مربوط به عوامل اجرایی، ۷۱۹ مورد مربوط به داوطلبان، ۳۱۸ مورد مربوط به عوامل نظارتی و ۱۸۱۶ مورد در خصوص سایر تخلفات به ثبت رسیده است که که توسط کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات پیگیری و دنبال شده است.

استاندار تهران: انتخابات امروز در کمال صحت و قانون مداری برگزار شد
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۲:۱۴

محسنی بند پی در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات شهریار: در صورت تمدید زمان اخذ رای، نظم و آرامش در استان تهران تا پایان رای گیری حفظ خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان: اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۲۲:۰۶

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش با انتشار پستی در توئیتر، اعلام کرد: «‏طبق هماهنگی انجام شده با وزارت کشور، ساعت اخذ رأی تا ساعت ۲۴ امشب تمدید شد».

فرایند رسمی رای‌گیری در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم و دومین میان دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، از ساعت 7 صبح امروز آغاز شده است.

دادستان کل کشور: تخلفات انتخاباتی اندکی صورت گرفته که رسیدگی می‌شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۹:۰۱

منتظری روز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: خداقوت به همه دست اندرکاران امر مهم انتخابات، مجریان ناظران، خبرنگاران و همه کسانی که در امر انتخابات موثر هستند و به مردم عزیزی که تا این ساعت پای صندوق‌های رای حضور پیدا کردند، دست مریزاد می گویم.

وی افزود: عزیزانی هم که تا به حال موفق نشدند اشالله دین خود را به کشور، خون شهدا با حضور چشمگیر خود ادا کنند.

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟/ کروبی هم در انتخابات شرکت کرد

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ساعات اولیه صبح اختلال هایی در سیستم‌ها به وجود آمده بود،اظهار کرد: مشکل در سیستم ها بر اساس گزارشاتی ما داشتیم پیگیری شده است و امیدواریم که این اختلالات دیگر تا پایان رای گیری به وجود نیاید و مردم مواجه با مشکلی نباشند.

وی ادامه داد: قطعاً همه دست اندرکاران وظیفه دارند که زمینه جمع آوری آراء مردم را به گونه‌ای تنظیم کند که مردم به راحتی بتوانند با کمترین فشار و مشکل مخصوصا تو شرایط کرونایی حضور داشته باشند.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حضور مردم با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی باشد.

منتظری درباره برخی تخلفات گزارش شده از شهرها مبنی بر خزید و فروش رای گفت: گزارشات البته بوده ولی بسیار اندک و جزئی بود. اگر گزارشی در پایان باعث بررسی شود قطعاً دستگاه قضایی آنچه که وظیفه اش هست برخورد با متخلفان در چارچوب قانون انجام خواهد داد. تخلفات زیاد نبوده یعنی آنچه که ما شاهد بودیم و گزارشاتی به من رسیده تخلفات زیاد نبوده عمده مشکلات بحث دیر رسیدن تعرفه‌ها یا کندی و قطعی سیستم بود که در پایان رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: با همه تلاشی که بدخواهان و دشمنان علیه کشور و ملت بزرگوار ما داشتند که من فکر می‌کنم در دنیا مشابه این رو نمی توان پیدا کرد که کشور های فراوانی با هزینه کردن های بسیار زیاد به مقابله با انتخابات یک کشور برخیزند و این نشان دهنده اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران است و مردم حتماً به این اهمیت واقف هستند و علیرغم خواست دشمنان، یک انتخابات پرشور را به وجود خواهند آورد.

«مهدی کروبی» هم در انتخابات شرکت کرد
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۸:۵۰

حجت الاسلام «مهدی کروبی» نیز در انتخابات شرکت کرد و رأی خود را در منزلش به صندوق های سیار ریخت.

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟

بازدید عضو فقهای شورای نگهبان از ستاد انتخابات
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۸:۴۲

آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی عضو فقهای شورای نگهبان از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟

 

شمخانی: حضور و مشارکت مردم در انتخابات مهم‌تر از نتیجه است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۷:۱۷
همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟
دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد ولی عصر(عج) گفت: ️به سهم خود لازم می دانم از همه شخصیتهای بزرگواری که با احساس مسئولیت برای حضور در انتخابات ،اعلام آمادگی کردند سپاسگزاری نمایم. ️
 
دریابان‌ علی شمخانی ادامه داد: هرگامی که برای افزایش حضور و مشارکت مردم در انتخابات به عنوان نماد مردم سالاری برداشته می شود اقدامی در مسیر افزایش اقتدار،امنیت و مشروعیت نظام اسلامی و شرط لازم برای پیشرفت و توسعه و افزایش جایگاه بین المللی ایران عزیز است. ️
 
وی افزود: هر نتیجه ای در انتخابات پیش رو رقم بخورد به دلیل این که نظر اکثریت مشارکت کنندگان در انتخابات است قابل احترام می باشد اما مهمتر از نتیجه، اصل حضور و مشارکت مردم است. ️
 
شمخانی تصریح کرد: امیدوارم پس از اعلام نتایج انتخابات،رقابتها جای خود را به برادری،همکاری و تلاش مشترک برای اعتلای کشور و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بویژه قشر ضعیف جامعه بدهد و همه گروهها و جناح های سیاسی برای پشتیبانی و کمک به رئیس جمهور منتخب بسیج شوند.
اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور صادر شد
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۷:۰۳
راي دهندگانی كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند ، براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه نمایند
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۵خود اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از راي دهندگان عزيزي كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند مي رساند كه براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه نمایند.
 
متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
ستاد انتخابات کشور
 اطلاعيه شماره  ۲۵
 
به اطلاع آن دسته از راي دهندگان عزيزي كه از نعمت سواد محرومند و يا به دليل نقص عضو قادر به نوشتن رأي خود نيستند مي رساند كه براي شركت در انتخابات و دادن رأي مي توانند به همراه شخصي با سواد از افراد خانواده و يا فردي مورد اعتماد، به شعب اخذ رأي مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر خود، با كمك وي نام و نام خانوادگي را  در برگ رأي نوشته و سپس آن را به صندوق رأي بيندازند.
 
ضمناً مسئولين شعب ، اعم از اعضاء شعبه، نمايندگان فرماندار، ناظرين شوراي نگهبان، عوامل انتظامي و نمايندگان نامزدها و بازرسين به هيچ وجه مجاز نيستند براي رأي دهندگان اقدام به نوشتن رأي نمايند.
 
همچنین به اعضای محترم شعب اخذ رأي توصیه می شود:
 
اولا: به رأي دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأي مربوط به همان انتخابات درج نمایند.
 
دوماً: توجه داشته باشند که برگ های رأي هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات انداخته شود.
تمدید رأی‌گیری تا ساعت 19
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۷:۰۰
زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید شد.
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۶خود اعلام کرد: با موافقت وزیر کشور، زمان اخذ رای در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید.
 
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
 
 بسم الله الرحمن الرحیم
ستاد انتخابات کشور
اطلاعیه شماره ۲۶
 
 نظر به استقبال عموم مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و موافقت وزیر کشور، اخذ رای برای انتخابات های مذکور در سراسر کشور به مدت دو ساعت دیگر، یعنی تا ساعت ۱۹ تمدید گردید. 
جلیلی: هر رای یک موشک نقطه زن است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۶:۳۰
همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر رای مردم یک موشک نقطه زن است که تهدیدها و تحریم ها و بدخواهی های دشمنان را هدف قرار خواهد داد.
 
سعید جلیلی پس از دادن رای در صندوق مسجد فاطمیه محله خزانه شهید بخارایی،  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز  رای گیری روز پایان نیست؛ روز آغاز جهاد بزرگ برای جهش ایران است.منتخب مردم، رئیس همه  جمهور خواهد بود.
 
وی ادامه داد: گام اول برای جهش کشور حضور جمهور پای صندوقهاست.مشارکت بالای مردم، پیشران پیشرفت و جهش خواهد بود. امروز روز دورخیز برای خیز بلند ملت ایران برای «جهش ایران» است. هرچه رای گیری باشکوه تر، دورخیز بلندتر و در نتیجه، جهش بلندتر و دورنما زیباتر خواهد بود.
 
جلیل تاکید کرد: هر رای مردم یک موشک نقطه زن است که تهدیدها و تحریم ها و بدخواهی های دشمنان را هدف قرار خواهد داد. هر رای باعث افزایش قدرت و پیشرفت بیشتر کشور خواهد شد.
رئیس سازمان بازرسی: مردم اگر انتقاد هم دارند در انتخابات شرکت کنند/ مشکلات برخی شعب در حال برطرف شدن است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۶:۲۰

حجت الاسلام درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره شکایاتی متن مطرح شده احتمالی اظهار داشت: همکاران ما در هم در مرکز و هم در استان‌ها فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند و گزارش‌هایی رسیده بود که در مجموع ارزیابی خوبی از وضعیت برگزاری انتخابات داریم.

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رضایی، رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟

وی افزود: اشکالات در سیستم پیکربندی بعضی از شعب خوزستان پیش آمده بود که که در حال پیگیری و نصب رفع مشکلات هستند. در تعداد کمی از دستگاهها مشکلات فنی پیش آمده بود که به صورت آفلاین توانستند در جاهایی رای گیری کنند که باید به صورت الکترونیکی اخذ رای می شد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: بلافاصله بعد از آنلاین شدن سیستم، آرا در سیستم ثبت خواهد شد. توصیه ما به مسئولین ستاد وزارت کشور این است که اطلاع رسانی های آنها به موقع و مکرر باشد مثلا در مورد شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می شود که حتماً باید کارت ملی باشد درحالی که ضرورتی به داشتن کارت ملی نیست و این موارد بهتر است اطلاع رسانی و در صدا و سیما هم زیرنویس شود.

وی ادامه داد: همچنین این که اسامی کاندیداها آنچه در شناسنامه درج شده اطلاع رسانی شود و اسامی درج شده در محل اخذ رای ملاک است.

و اینکه کسی که کارت ملی نداشته باشد می توانند با حفظ شماره ملی و داشتن شناسنامه رای بدهند. اعضای ستادهای استان ها و شهرستان ها مکرر پیگیریو مشکلیات پیش آمده را منعکس کنند همکاران ما در مرکز دنبال و پیگیری می‌کند وی درباره قهر برخی با صندوق رای اظهار داشت این آماری که ما تا ۲۰ دقیقه پیش دیدیم به طور مرتب در حال اضافه شدن بود که مشارکت خوبی پیش بینی می شود که باشد کسی که با صندوق رای قهر می کند با اقتدار عزت پیشرفت و وسهه و کاهش مشکلات قهر و دشمن را شاد کرده است .

اگر رای تاثیر نداشت دشمن در ماهواره‌ها و در رسانه هایشان از مدت‌ها قبل تبلیغ نمی کردند که رای ندهید. یک رای هم یک رای است این آراء مردم جمع و تبدیل به میلیون ها رای می شود بنابراین حتماً در سرنوشت مردم کشور تاثیر دارد.

درویشیان توصیه ما این است که احیاناً اگر انتقاداتی هم دارند حتماً برای بهبود وضع موجود در انتخابات شرکت کنند و اگر مشارکت بالا باشد هم در حوزه اقتصادی امنیت داخلی و امنیت بین المللی در مقابل دشمنان با اقتدار بیشتری می‌توانیم کار کنیم و حتماً در تسریع حل مشکلات کشور آرا بالا با مشارکت بالا موثر است.

مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۴:۵۶
صف رای ایرانیان مقیم کویت در گرمای شدید هوا
صف رای ایرانیان مقیم کویت در گرمای شدید هوا
برگزاری انتخابات در کنسولگری ایران در دبی
برگزاری انتخابات در کنسولگری ایران در دبی
رضایی: از همه سلایق سیاسی و اقوام در دولتم استفاده می‌کنم
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۴:۴۰
همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار برای رأی دادن الزامی است/ کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند؟؛ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان عالی نظامی/ رئیسی و همتی پس از شرکت در انتخابات چه گفتند؟
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و مردم با حضور در صحنه به ساختن آینده کشور رای می دهند.
 
محسن رضایی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در انتخابات مشارکت کرد و سپس با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: ملت شریف ایران، ملت امام حسین، از همه کسانی که تصمیم گرفتید رای دهید و رای دادید و رای خواهید داد صمیمانه سپاسگزارم، اما صحبت با کسانی است که با صندوق رای قهر کردند. شما حق دارید ولی مسئولیت ما در شرایط کنونی بسیار مهم است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: از همه شما تقاضا می کنم بیایید رای دهید و به شما قول می دهم ما به فضل الهی اقتصاد و معیشت شما را حل می کنیم. به شایعات توجه نکنید. ما محکم در صحنه هستیم و به فضل الهی از امسال تحولات بزرگی در اداره کشور شروع خواهد شد. از همه مردم عزیز تقاضا می کنم بیایید پای صندوق رای. اداره زندگی شما برای ما مهم است. حضور شما در انتخابات باعث تقویت اقتدار و امنیت ایران خواهد شد و شما با حضور در صحنه به آینده فرزندان و خودتان رای می دهید و نقش موثری در ساختن این کشور دارد.
 
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ادامه تصریح کرد: من محسن رضایی به عنوان سرباز وطن دست تک تک شما را می بوسم که حماسه بزرگ تاریخی می آفرینید. قول من به مردم سربازی است، از جنس سلیمانی و باکری ها است. قول من این است که به تمام حرف هایی که زدم عمل خواهم کرد. مطمئن باشید من بیشتر از آن عمل خواهم کرد. مسئله یارانه ۴۵۰ هزار تومان، مسئله حقوق خانم های خانه دار که در رنج هستند، مسئله مسکن با زمین ارزان از سوی دولت و وام های ۵۰ ساله، کسب و کار های خانگی  حداقل مسائلی است که من دنبال خواهم کرد.
 
وی در ادامه تاکید کرد: معتقدم ما باید اقتصاد را از خانه شروع کنیم تا به تولید ثروت برسیم به همه قول هایی که دادم عمل خواهم کرد. مردم ایران هر تصمیمی که بگیرند بنده دست آنان را خواهم بوسید و به عنوان سرباز وطن تا آخرین قطره خون از ملت ایران و نظام اسلامی دفاع می کنم.
 
وی افزود: در صورتی که ملت به من اعتماد کنند بنده از همه توانایی های کشور چه اصولگرا و چه اصلاح طلب، برادران اهل سنت، اقوام ایرانی استفاده خواهم کرد. باید بسیج عظیمی به وجود بیاوریم تا تحولات بزرگ رقم بزنیم. کشور را نمی توان با قطار کوچک جلو برد. قطار حرکت باید بزرگ شود تا همه ملت ایران در آن جای گرفته و بتوانیم این عقب ماندگی ها را جبران کنیم. بنده از همه کسانی که دست در وضعیت کنونی نداشته و عامل اصلی وضعیت کنونی نیستند حتما استفاده خواهم کرد.
 
وی در پایان افزود: این دروغ بزرگی است که برای تامین منابع یارانه ۴۵۰ هزارتومانی بنزین را ۱۰ هزارتومان خواهم کرد. قیمت بنزین و گازوئیل در دولت من به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد. برای دادن یارانه ها و حقوق خانم های خانه دار از منابعی غیر از فراورده های نفتی استفاده خواهم کرد. قیمت ارز را تثبیت خواهیم کرد. مسئله برجام باید به سرعت حل شود. ما از آمریکایی ها و اروپایی ها خواهیم خواست در اسرع وقت به تعهدات خود برگردند و تغییری در ساز وکار قبلی ندهند تا بتوانیم تعامل بهتری در روابط بین الملل داشته باشیم.
برای اخذ رأی، هیچ مدرکی جز شناسنامه قبول نمی‌شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۴:۳۰
اطلاعیه شماره ۲۳ ستاد انتخابات کشور صادر شد. طبق این اطلاعیه، برای اخذ رای هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست.
 
ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه ۲۳خود اعلام کرد: اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی توسط شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.
 
 متن کامل این اطلاعیه، بدین شرح است:
  بسم الله الرحمن الرحيم
 ستاد انتخابات کشور
 اطلاعيه شماره ۲۳
 به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند سن انتخاب کنندگان ۱۸ سال تمام یعنی متولدین ۲۸-۰۳-۱۳۸۲ یا قبل از آن می باشد که می توانند به شعب اخذ رای مراجعه و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.
همچنین اخذ رای در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه و شماره ملی  توسط شخص رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نمی باشد.
ضمناً به کلیه رای دهندگان گرامی توصیه می شود از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.
پاسخ معاون سیاسی وزیر کشور به برخی شبهات انتخاباتی
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۲:۵۶

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با تشکر از مردم برای حضور پرشورشان در پای صندوق های رای ابراز امیدواری کرد این روند ادامه داشته باشد، گفت: صبح مشکلات فنی پیش آمد اما بلافاصله با دستور وزیر کشور حدود یک درصد از مجموعه شعب کشور، از حالت آنلاین به سمت آفلاین رفتند که مردم معطل نشوند.

وی افزود: لذا من هم اکنون به همه فرمانداران استان و در ستاد‌های انتخابات اعلام می‌کنم در هر نقطه اگر مشکل فنی پیش آمده و امکان آنلاین نیست حتماً به سرعت آن را تبدیل به آفلاین کنند و رای مردم را بگیرند؛ هیچ‌کس نباید بابت معطل شدن در صف نتواند حق خودش را  استیفا کند. لذا فرمانداران و استانداران این را به عنوان یک ابلاغیه تلقی کنند.

معاون سیاسی وزارت کشور  با تاکید بر اینکه ما اعلام کردیم که اگر بستر اخد رای به شکل آنلاین فراهم نیست به
شکل آفلاین انجام شود، درباره امکان اخذ رای در شورای شهر از ناطق نوری گفت: دور قبل نیز مواردی داشتیم کسانی که  شناسنامه جدید تهیه کرده‌اند در سیستم و بررسی می‌کنند و باید در حوزه مشخص باشد. اما جزئیات آن را بررسی میکنم و بعد از ظهر را اعلام خواهم کرد.

وی این موضوع که به افراد اجازه داده نشده که در ساعات اولیه و از ساعت ۷ صبح رای دهند را تکذیب کرد و درباره مسائل شعب خراج از کشور گفت: نسبت به شعب خارج کشور در برخی از کشورها محدودیت‌هایی  به عنوان بیماری کرونا ایجاد کردند و و مثل گذشته فضا را ایجاد نکردند و برخی موارد مجبور شدند مکان‌هایی را اجاره کنند.  وزارت امور خارجه متولی اخذ رنگ از ایرانیان خارج کشور است که اگر مشکلی باید باید رسیدگی کند.

جهانگیری: انتخابات با رعایت تمامی پروتکل‌ها در حال برگزاری است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۲:۱۳

اسحاق جهانگیری روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق های اخذ رای در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات با توجه به شرایط کرونایی که باید سلامت مردم در اولویت باشد در حال برگزاری است که طبق گزارش های وزارت کشور انتخابات در امنیت و آرامش و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود و مردم هم طبق روال در پای صندوق‌های رای حضور دارند.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا که امروز به صورت سراسری برگزار می‌شود، اظهار کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، رئیس جمهوری انتخاب می شود که طبق قانون اساسی دومین شخصیت کشور ، مسئول قوه مجریه و رئیس دولت است. رئیس جمهور طبق قانون اساسی مسئولیت‌های مختلفی هم برای توسعه کشور هم برای مسائل سیاست خارجی بر عهده دارد.

وی افزود: رییس‌جمهور در شوراهای اصلی در بخش های مختلف کشور ، سیاست گذار است و همه این بخش‌ها در حوزه رئیس‌جمهور است. امروز مردم دست به انتخاب می زنند که مهمترین امور زندگی خود و کشورشان را از حیث اجرایی در چارچوب قانون اساسی به او واگذار می‌کنند تا بتواند قوانین کشور را اجرا کند.

جهانگیری با اشاره به مسئولیت های سنگین شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: خصوصاً پس از تصویب مصوبه وظایف شورا در هیات دولت، بخشی از اختیارات در این مصوبات به شوراها واگذار شد که مدیریت محلی به صورت متمرکز در اختیار شهرداران و شوراهای اسلامی شهر باشد و از این رو در کنار انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان برگزار می شود. بخشی از مسائل شهر و روستا بر عهده این شورا است. مردم با انتخاب شهرداران دهیاران می توانند مسائل شهر و روستای خود را ساماندهی کنند لذا این دو انتخابات که هر ۴ سال یکبار همزمان برگزار می‌شود و جزو مهمترین انتخابات کشور است.

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: از طرفی حساسیتی راجع به انتخابات جمهوری اسلامی به ویژه در ارتباط با رئیس جمهور وجود دارد ما در شرایطی هستیم که با دنیا در حال مذاکرات جدی لغو تحریم‌ها و حل مسائل کشور در فضای بین‌المللی هستیم. مسائل داخلی کشور با مسائل بین‌المللی بسیار مرتبط است نمی‌توان اقتصاد را حتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی بدون رویکرد دیگر بینی انجام داد. اقتصاد کشور باید به صورت جدی با اقتصاد جهانی مرتبط باشد تا مستقر کند، پول، بازار و کالا بگیرد.

وی افزود: وقتی یک اقتصاد زنده رشد دارد که بتواند با دنیا کار کند به همین دلیل مسائل سیاست خارجه تاثیر تعیین کننده ای در مسائل اقتصادی کشور دارد و رئیس جمهور با انتخاب وزیر امور خارجه و انتخاب سیاست هایی که برای پیش بینی امور انجام می دهد، مسئول اصلی این بخش است. امیدوارم مردم هم مشارکت خوبی داشته باشند و هم کسی را از بین کاندیداها انتخاب کنند که بتواند زمینه پیشرفت کشور حل مشکلات مردم در داخل و فضای بین الملل به وجود بیاورد.

رئیسی: کُندی رأی‌گیری رفع شود/ امیدوارم امانتدارانه عمل شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۵
لحظه به لحظه با انتخاب 1400؛
کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: با توجه به برخی گزارش‌ها، برخی بخش‌های کشور برای اخذ رأی فعال شده‌اند، ولی در برخی بخش ها باید در رسیدن تعرفه و گرفتن رای مردم اقداماتی صورت بگیرد و کُندی‌ها رفع شود و امیدوارم امانتدارانه نسبت به رأی مردم تلاش کنند.
 
آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز (جمعه 28 خردادماه) با حضور در مسجدجامع ارشاد شهر ری، رأی خود را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراها، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
 
وی سپس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز، روز بسیار مبارکی برای تصمیم‌گیری ملت ایران بویژه رای‌اولی‌های عزیز است.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه همه نهادهای نظام جمهوری اسلامی برخاسته از رأی ملت است و این افتخار جمهوری اسلامی است، گفت: توصیه من به عنوان نامزد انتخابات این است که رای مردم حق‌الناس است و حق‌الناس را باید مراقبت کنند و حتی یک رأی هم نباید برخلاف تصمیم مردم باشد. 
 
رئیس قوه قضائیه افزود: با توجه به برخی گزارش‌ها، برخی بخش ها برای اخذ رأی فعال شده‌اند، ولی در برخی بخش‌های کشور باید در رسیدن تعرفه و گرفتن رای مردم اقداماتی صورت بگیرد و کُندی‌ها رفع شود و امیدوارم امانتدارانه نسبت به رأی مردم تلاش کنند. 
 
وی با بیان اینکه امیدوارم که امانت داری نسبت به رای مردم انجام شود، اظهار داشت: انشالله خداوند کمک کند و دولتی رقم بخورد که برای مردم و در جهت رفع گرفتاری آنها باشد. 
 
رئیسی با بیان اینکه من تصمیم گرفتم در اولین ساعات رای خود را به صندوق بیاندازم و از هرکسی که مشکلی دارد و نا امید است خواهش می‌کنم که رای دهد و   از همه مردم و جوانان با هر گویش و هر اقلیم و با هر نگاه سیاسی میخواهم  پای صندوق بیایند و رای خود را بیاندازند، تصریح کرد: ناراحتی مردم حق است و  به دلیل برخی از کاستی ها بوده اما اگر دلیل شرکت نکردن باشد اشتباه است. 
 
رئیسی تاکید کرد: مردم از صندوق رای ناراحت نباشند و در انتخابات شرکت کنند و من از همه می‌خواهم در انتخابات شرکت کنند تا به نفع مردم و در جهت تغییر در وضعیت آنها اقدامات صورت گیرد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که قول شما به مردم چیست؟ اظهار داشت: من حرف هایی که در انتخابات گفتم برای رفع مشکلات مردم بود و برای انجام این کار  شب و روز نمی شناسم و تمام تلاش خود را به کار می گیرم تا در نقش یک طلبه خدمتگزار مردم باشم. 
 
رئیس قوه قضاییه افزود: تنها ایرانی بودن کافیست تا حقوق شهروندی تضمین شود و مردم حق دارند و دولت مکلف است به مردم  خدمت کند و من مردم را صاحب حق میدانم و برای دولت وظیفه قائل و حق را برای مردم و تکلیف را برای دولت  میدانم و با تمام وجود در خدمت مردم خواهم بود تا مردم احساس کنند در زندگی آنها تغییر ایجاد شده است.
همتی: رای هم نیاورم در خدمت مردم هستم
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۲
لحظه به لحظه با انتخاب 1400؛
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از اینکه رای خود را به صندوق انداخت، گفت: اگر رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود.
 
عبدالناصر همتی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: ما به انزوای خارجی پایان خواهیم داد، مردم حق دارند با رفاه و با آرامش زندگی کنند. معیشت مردم مسئله اول من است، ان شاءالله کاری خواهیم کرد حضور مردم در صحنه بیش از پیش باشد.
 
وی افزود: اگر هم رای نیاورم باز هم در خدمت مردم و پیگیر شعارهایم خواهم بود. هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.
دعوت آیت‌الله جنتی از مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۳۰
 

با انتخاب 1400؛

دبیر شورای نگهبان همه را به مشارکت در انتخابات دعوت کرد.

آیت الله احمد جنتی پس از انداختن رای به صندوق گفت: سه سفارش دارم، اول مشارکت، دوم مشارکت، سوم مشارکت.

وی افزود: امیدوارم مردم مثل همیشه پرشور در صحنه حضور داشته باشند و به دلیل حضور مردم، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.

جنتی گفت: مردم ما متدین و انقلابی هستند و تاکنون در تمام صحنه ها حضور داشته اند و تا این مردم در صحنه هستند، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند. تا وقتی مردم در صحنه هستند، هیچ ضرری به این کشور وارد نخواهد شد؛ اجر این حضور را خداوند متعال خواهد داد.

جنتی ادامه داد: شرکت در انتخابات به عنوان یک وظیفه ملی، اخلاقی است. ان‌شاءالله جزو عبادات مردم حساب شود و برای شما ثواب داشته باشد و مشارکت از همه وجه دارای اهمیت بسیاری است. امیدوارم که همه مردم حضور در صحنه داشته باشند.

وی افزود: این نظام، نظام اسلامی و مردمی است و انقلاب با پایه اجتماع و مردم شروع شد و ادامه پیدا کرد و پیروز هم شد و تا آخر هم ادامه پیدا خواهد کرد به همین دلیل حضور مردم موثر است. دشمن هم هیچ غلطی نتوانست بکند و نخواهد کرد. تا مردم در صحنه هستند نه آمریکا نه انگلیس و نه اروپا و نه هیچکس دیگر نمی تواند برای مردم ما نقشه بریزد و توطئه کند، خداوند به این مردم خیر دهد واقعاً قدردانی و تشکر از این مردم وظیفه من و امثال من است.

جنتی گفت: بنده به سهم خودم هم تشکر و هم دعا می کنم. خدایا این مردم در راه دین، اسلام و تبعیت از امام بزرگوارمان به عنوان نماینده این نظام حضور داشتند و در صحنه حضور پیدا کردند و هر کجا دعوتشان می‌کردند و فراخوانده شدند شرکت کردند. مردم ما مردمی قدردان و  متدین و انقلابی هستند که خداوند به مردم خیر دهد.

وی گفت: تا این مردم در صحنه هستند هیچ دشمنی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند یک عده بیرون نشستند و نقشه‌هایی می کشند که چنین و چنان کنیم و به خیال خود می‌خواهند توطئه‌های خود را اجرا کنند اما مردم ما  روشن‌بین، مسلمان ولایی هستند و تا زمانی که مردم این ولایت فقیه و نظام و اسلام را قبول دارند هیچ ضرری به این مملکت نخواهد خورد و ان شاءالله خداوند به مردم خیر دهد مردم خیلی کارها کردند.  جز اینکه خدا اجر مردم را دهد هیچ کس دیگر نمی تواند جبران کند.

جنتی در پایان گفت: مردم جوانان خود را دادند و در جنگ محرومیت ها بودند و در همه صحنه‌ها حضور پیدا کردند، ان شاءالله از اجر دنیا و آخرت برخوردار باشند.

قالیباف: انتخابات فرصت تغییر چهره مدیریت کشور است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۲۹
با انتخاب 1400؛
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صندوق های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، ایجاد ثبات اقتصادی در کشور را در گرو انتخاب مدیریتی صحیح و کارآمد برای کشور دانست.
 
محمدباقر قالیباف صبح امروز (جمعه 28 خرداد)‌ با حضور در مسجد ابوذر تهران آرای خود را برای انتخاب رئیس جمهور آینده، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، اعضای مجلس خبرگان رهبری و نمایندگان میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به صندوق های مربوطه انداخت.  
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات ثمره مردم سالاری دینی در کشور ما است و مردم ما با مجاهدت و تلاش خود توانستند جمهوریت و اسلامیت نظام را حفظ کنند.
 
وی ادامه داد: صندوق های رأی بزرگترین و مهمترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور هستند، همانند شوراهای شهر که در سطح محلی و رئیس جمهور در سطح ریاست قوه مجریه برای مردم انجام وظیفه می کنند.
 
قالیباف تصریح کرد: انتخابات فرصت بزرگی برای مردم است تا چهره مدیریت کشور را نسبت به نقدهایی که دارند، تغییر دهند. بنابراین این وظیفه برعهده آنهاست که انتخاب و بررسی دقیقی در این مورد انجام دهند، چرا که به هرحال می خواهند 4 سال اداره کشور را در سطح ملی و محلی به نمایندگان خود واگذار کنند.
 
رئیس قوه مقننه کشورمان اظهار کرد: وظیفه ما است به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی همانطور که قانون به ما اختیار داده است، خواسته های مردم و برنامه ای که دولت آینده دارد و همچنین نظارت بر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها را پیگیری کرده و خواسته های مردم را در این زمینه به طور جدی نظارت و دنبال کنیم تا احساس نکنند وعده هایی که داده شده، اجرا نمی شود.
 
وی گفت: ان شاءالله دولت آینده بتواند با همکاری دو قوه دیگر به گونه ای تلاش کند که رضایت مردم عزیزمان را با اولویت حل مسائل اقصادی تامین کند، لذا راه چاره این نیست که با صندوق های رأی قهر کنیم، بلکه باید پای صندوق های رأی حضور پیدا کرده و با یک انتخاب خوب و پیگیری، دست به دست هم دهیم تا بتوانیم یک تحولی در حوزه مدیریتی ایجاد کنیم.
 
قالیباف یادآور شد: ریشه اصلی مشکلات کنونی ما ناکارآمدی در عرصه مدیریتی است، نه کمبود امکانات و اعتبارات. ضمن اینکه کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده، بنابراین با یک تلاش خوب و مدیریت صحیح می توانیم در یک برنامه پنجساله، ثبات اقتصادی را به کشور بازگردانیم.
وزیر کشور در پاسخ به «تابناک»: در هیچ شعبه‌ای رأی‌گیری متوقف نشده است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۲۱
وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار «تابناک» درباره مسائل و موضوعاتی که پیرامون وجود اخلال در روند فرآیند رأی گیری ها مطرح شده، گفت: ما به صورت طبیعی ۷۰ هزار شعبه داریم، گاهی برق می رود گاهی در دستگاه اخلال ایجاد می شود، اما در هیچ جایی رای گیری متوقف نمی شود.
 
عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: از ساعت ۷ تا الان در هیچ شعبه ای فرآیند رأی گیری متوقف نشده است.
 
وزیر کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با گزارش های واصله پیرامون اخلال در روند اخذ رأی ضمن رد این گزارش ها اظهار داشت: هیچ مشکلی نبوده است. به صورت طبیعی ما ۷۰ هزار شعبه داریم. در بعضی جاها برق قطع می شود در بعضی جاها اتفاقاتی برای دستگاه می افتد، در همه موارد بلافاصله مرتفع می شود.

وی عنوان کرد: در عین حال هیچ وقت و به هیچ وجه رأی گیری متوقف نمی شود زیرا بلافاصله رای گیری به صورت آفلاین انجام می شود بعد داخل سیستم ثبت می کنند.

وزیر کشور تاکید کرد: رأی گیری از ساعت ۷ شروع شده است. بنابراین تاکید می کنم رأی گیری در هیچ شعبه ای متوقف نشده و نمی شود و اگر جایی اشکالی پیش بیاید که برای ۷۰ هزار شعبه طبیعی است، رأی گیری آفلاین انجام می شود.

رحمانی فضلی در خصوص تاخیر در رای گیری سعی در خارج از کشور، تصریح کرد: اطلاعات خارج را دقیق ندارم.

وی در رابطه با اینکه گفته می شود صندوق سیار برای بیماران کرونایی نیست، گفت: هست، لیست بدهند هست. بیمارستان ها هم که همیشه صندوق سیار هست. بیماران قرنطینه ای هم برایشان صندوق می فرستیم.

اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات کشور: آثار تبلیغاتی کاندیداها در محل شعبه نباشد
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۱:۱۵

ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه شماره 22 اعلام کرد: به اطلاع اعضـاي محترم شـعب اخذ رأي مي رسـاند، حتماً در شـعبه اخذ رأي يك دستگاه راديو يا تلويزيون روشـن در دسترس داشته باشند تا دستورالعملهاي فوري ستاد انتخابات كشور را كه از طريق صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ مي گردد مورد عمل قرار دهند.

اطلاعيـه هاي ســتاد انتخابات كشــور به منزله دســتور كتبي ســتاد انتخابات بوده و رعايت آن الزامي مي باشد .

همچنين كليه اوراق و آثار تبليغاتي متعلق به نامزدهاي انتخاباتي به هيچ عنوان نبايد در محل شعبه و اطراف درب ورودي و خروجي آن وجود داشــته باشــد، لذا در صــورت مشــاهده لازم اســت به ســرعت امحاء شود .

ستاد انتخابات كشور

کدام مسئولان تاکنون رأی داده‌اند/ از خاتمی‌های چپ و راست تا فرماندهان ارتش و سپاه
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۱۰:۴۹

جمعی از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف تهران و کشور در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق انداختند.

«علی القاصی‌مهر» دادستان عمومی و انقلاب تهران برای انداختن رای خود به صندوق، وارد ستاد انتخابات کشور شد.

با انتخاب 1400؛

علی القاصی مهر، دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص مشارکت مردم و نظارت دادستانی بر روند انتخابات در جمع خبرنگاران گفت: لازم به ذکر است از تمام هموطنان به خاطر حضور پرشور پای صندوق های رای که نشانی تجلی اراده مردم و خنثی کردن توطئه های دشمنان است، تقدیر و تشکر کنم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: مردم ما شریف و آگاه نسبت به مسایل داخل و خارج هستند و از همان ساعات ابتدایی آغاز رای گیری به فضل پروردگار با آمادگی کامل در حوزه های انتخابیه حاضر شدند.

وی گفت: حوزه های انتخابیه قضاییه نیز با آمادگی کامل و امنیت همه جانبه آماده برگزاری انتخابات پرشور هستند. تمامی تمهیدات اجرایی و نظارت و امنیت در صندوق های رای گیری برقرار است و هماهنگی لازم انجام شده است. تا پایان ساعت اخذ رای که تا دو بامداد ادامه دارد، کلیه مردم نیز رای خود را به صندوق ها اخذ کنند.

القاصی مهر افزود: انتظار داریم شهروندان در ساعات ابتدایی روز رای خود را به صندوق های رای بیندازند تا ساعت پایانی شب با ازدحام مواجه نشویم.

وی در مورد کندی روند اخذ رای در برخی از شعبه ها اظهار کرد: افرادی را برای بررسی مشکل فنی به حوزه های مد نظر اعزام کردیم و تذکرات لازم را داده ایم. وضعیت در سطح کل حوزه ها را بررسی می کنیم تا رای گیری در کمال امنیت و آرامش برگزار شود تا مشکلی در روند اخذ رای ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در ستاد امنیت ستاد انتخابات، وزارت کشور و استانداری تهران نیز هماهنگی لازم با حضور کامل تمام اعضا برقرار شده است و اخبار حوزه ها لحظه به لحظه رصد می شود و هرگونه ناهماهنگی از نظر فنی و امنیتی که در روند انتخابات تاثیرگذار باشد، بلافاصله مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد و مشکلی در این زمینه نداریم و کندی سیستم که در ساعات اولیه گزارش شد نیز رفع شده است

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در انتخابات ۱۴۰۰ شرکت کرد
با انتخاب 1400؛
حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه ارشاد حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.
 
با انتخاب 1400؛

رییس بنیاد امید ایرانیان با حضور در حسینیه جماران در انتخابات شرکت کرد.

محمدرضا عارف برای شرکت در انتخابات در ساعت اولیه رای‌گیری در حسینیه جماران حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

رییس بنیاد امید ایرانیان ابراز امیدواری کرد که مردم علیرغم گلایه ها و مشکلات، حضور خود را پای صندوق رای نشان دهند.

محمد رضا عارف پس از انداختن رای خود به صندوق رای حسینیه جماران در جمع خبرنگاران گفت: نظام ما نظام جمهوری اسلامی ایران است و جمهوریت با مردم معنا دارد و مردم یعنی انتخابات و انتخابات یعنی صندوق رای. خوشبختانه مردم علیرغم گلایه هایی که دارند پای صندوق رای حاضر می شوند.

با انتخاب 1400؛

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های قومی و مذهبی رای خود را به صندوق انداخت .

حجت الاسلام علی یونسی با حضور در حسینیه جماران رای خود را برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ به صندوق انداخت .

با انتخاب 1400؛

وزیر ورزش و جوانان در انتخابات ١۴٠٠ شرکت کرد.
 
مسعود سلطانی‌فر با حضور در حسینیه جماران در ساعات ابتدایی صبح امروز (جمعه) رای خود را به صندوق انداخت.
 
با انتخاب 1400؛

کدخدایی: مشارکت خیلی خوبی اتفاق افتاده است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: این رویداد برای رأی اولی ها بسیار مهم است و جشن ملی محسوب می شود.

عباسعلی کدخدایی پس از آن که رای خود را به صندوق سیار واقع در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات شورای نگهبان انداخت، در جمع خبرنگاران گفت: این رویداد سرنوشت ساز را به مردم تبریک می گویم و طبق گزارش های ما، مشارکت خیلی خوبی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: این رویداد برای رأی اولی ها بسیار مهم است و جشن ملی محسوب می شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: مشکلات موجود در روند اخذ رأی را دقایقی پیش در ستاد مرکزی پیگیری کردم و الان بسیاری از این مشکلات حل شده است. ستاد مرکزی اگر مشکل دیگری هم وجود داشته باشد، پیگیری خواهد کرد.

کدخدایی بیان کرد: از همه عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات تقدیر و تشکر می‌کنم. مردم ما از ساعت‌های اولیه پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و ان‌شاءالله همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند جمهوریت نظام بار دیگر با حضور مردم تثبیت شود.

وی گفت: گاهی اوقات اشکالات اجرایی چون ابتدای صبح است در روند انتخابات به وجود می‌آید. مشکلاتی چون دیر و یا کار نکردن سامانه‌ها بود که خوشبختانه پیگیری شد و با پیگیری‌های معاونت اجرایی انتخابات و دوستانمان در اداره کل انتخابات بسیاری از مشکلات رفع شده است.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان خاطرنشان کرد: ستاد ما آماده است تا اگر شکایت و گزارشی وجود داشته باشد درباره مشکلات برگزاری انتخابات قطعاً پیگیری و رفع خواهد شد.

با انتخاب 1400؛

خاتمی: پایان انتخابات آغاز رفاقت‌ها باشد

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل شود تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

آیت الله سید احمد خاتمی پس از انداختن رأی خود در صندوق در جمع خبرنگاران گفت: تشکیل کابینه متدین، متعهد، متخصص، خستگی ناپذیر و دارای مدیریت جهادی ضروری است و یک کابینه قوی و در شأن مردم باید تشکیل تا مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی بیان کرد: کار اورژانسی، کاری نیست که فردا و پس فردا جواب می دهد اما باید مقابله با گرانی های افسارگسیخته که کمر ملت را شکسته است، سریعاً آغاز شود و باید برنامه‌ریزی لازم برای مقابله با گرانی ها شدید انجام شود.

خاتمی ادامه داد: انتخابات، جشن سیاسی و نعمتی برای ملت ماست. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، مردم به صحنه آمدند و با انتخابات، سرنوشت خودشان را رقم زده و می زنند.

وی ادامه داد: تحقق مردم سالاری دینی در همین انتخابات وجود دارد و در همه انتخابات ها مردم حضور شکوهمندی داشته اند و در این دوره هم این حضور شکوهمند وجود دارد. برخی از استانداران تماس گرفتند و گفتند که تا الان حضور مردم بسیار چشمگیر و در مقایسه با ادوار گذشته اگر نگوییم شکوهمندتر، حداقل به همان اندازه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم ما همواره به صحنه آمدند و سرنوشت خودشان را رقم زدند. اما نکته قابل توجه این است که جمهور به معنای همه مردم است و به معنای باند و جناح خاصی نیست، اما متاسفانه برخی از جریان‌ها، جمهور را تفسیر به جناح خودشان کرده و می‌کنند. اگر جناح خودشان تایید شد، می‌گویند جمهوریت وجود دارد اما اگر جناح خودشان تایید نشد، می‌گویند جمهوریت وجود ندارد که این تحریف جمهوریت است.

خاتمی ادامه داد: جمهوریت به معنای همه مردم است و همه شهروندان با هر سلیقه ای که دارند، جزو جمهوریت محسوب می شوند. آن‌چنان که وحدت هم به معنای همه مردم است و همه با هم معنا پیدا می کنند. برخی جمهوریت را فقط جناح و حزب خودشان می‌دانند که تحریف جمهوریت است و آنچه امروز به فضل الهی در سراسر کشور شکل می‌گیرد، جمهوریت است و امیدواریم که به حد گسترده شکل گیرد.

عضو شورای نگهبان تصریح کرد: انتخابات سه حالت دارد. یک حالت قبل از برگزاری انتخابات است که برخی از حرف‌ها بعد از انتخابات گفته خواهد شد. یک حالت در روز انتخابات است که انتظار این است که هم مجریان و هم ناظران امانت مدارانه و قانون مندانه عمل کنند.

وی گفت: یک حالت هم پس از انتخابات است. مردم ما باید کدورت‌های انتخابات را کنار بگذارند و با همان صفا و صمیمیت قبل از انتخابات به زندگی ادامه دهند. پایان انتخابات به فضل خدا آغاز رفاقت‌ها باید باشد.

خاتمی گفت: باید از کاندیدهای انتخابات صرفنظر از گلایه هایی که از برخی از آنان است، تشکر کرد که باعث شدند که فضای انتخابات فضای گرمی شود.

وی خطاب به کاندیدایی که حائز اکثریت آرا می‌شود، گفت: انتظار این است که هیچ فوت وقتی نکند و در اولین فرصت که اعلام شد واجد اکثریت آرا شده است، به فکر تعیین یک کابینه قوی باشد.

با انتخاب 1400؛

ظریف در آنتالیا رای داد
 
وزیر خارجه کشورمان که در آنتالیا حضور دارد رای خود را در این شهر به صندوق انداخت.
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در شعبه اخذ رأی آنتالیا رای خود را به صندوق انداخت.
 
ظریف و هیات همراه به منظور شرکت در مجمع دیپلماسی آنتالیا روز پنج شنبه وارد ترکیه شد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان  در این مجمع پیرامون دکترین همسایگی جمهوری اسلامی ایران سخنرانی و سیاست های کشورمان در این خصوص را تشریح خواهد کرد.
 
با انتخاب 1400؛

سید محمد خاتمی رای خود را به صندوق انداخت

سید محمد خاتمی دقایقی پیش با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

رییس دولت اصلاحات با حضور در حسینیه جماران، رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره‌ای مجلس به صندوق انداخت.

با انتخاب 1400؛

فرمانده ارتش: شرکت گسترده مردم در انتخابات مایه دلگرمی نیروهای مسلح است

فرمانده کل ارتش گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات موجب اقتدار و دلگرمی نیروهای مسلح در اجرای ماموریت ها است.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری انتخابات، با حضور در یکی از شعب مستقر در مجتمع مسکونی شهید سرلشکر فلاحی پس از انداختن رأی در صندوق گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «شرکت در انتخابات واجب عینی است» از اینرو ما سعی می کنیم همواره واجباتمان را اول وقت انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات افزود: از ملت بزرگ ایران دعوت می کنیم تا هر چه زودتر پای صندوق های رأی بیایند و این واجب شرعی را انجام دهند.

سرلشکر موسوی با تاکید براینکه انتخابات با تعیین سرنوشت مردم و کشور گره خورده است افزود: شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سرنوشت ملت بزرگ ایران را برای ۴ سال آینده تعیین می کند.

وی شرکت در انتخابات را راه برون رفت از مشکلات فعلی کشور عنوان کرد و افزود: اقتدار، تداوم و قوی تر شدن انقلاب اسلامی به شرکت در پای صندوق های رأی بستگی دارد.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز به فرموده مقام معظم رهبری «روز ملت ایران است»؛ مردم در این روز صحنه دار اصلی کشور هستند که با حضور هوشمندانه در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح سرنوشت کشور را برای ۴ سال آینده تعیین می کنند.

با انتخاب 1400؛

زاکانی: رئیس جمهور آینده باید از در و دیوار جماران درس بگیرد
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: رئیس جمهور آینده باید به جماران بیاید و از در و دیوار آن درس بگیرد و رئیس جمهور با تکیه با مردم بتوانند فقر را ریشه کن کند.
 
علیرضا زاکانی صبح امروز با حضور در حسینیه جماران، اراء خود را در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراها، نخستین میان‌دوره مجلس یازدهم و دومین میان‌دوره‌ای دوره پنجم خبرگان رهبری به صندوق انداخت.
 
وی سپس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که امام عظیم‌الشان دنبال می‌کردند و جامعه طلب می‌کردند باید بماند؛ مهم ماندن راه امام (ره) است، نه بودن و نبودن ما.
 
وی افزود: امام ضربه زدن به جامعه اسلامی را جایز نمی‌دانستند. امام مردم‌سالاری دینی را باور داشتند و می‌گفتند مسولین خاک پای مردم هستند 
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرد: امام یک تار موی کوخ‌نشینان را به کاخ‌نشینان نمی‌دادند، اما امروز در جامعه کاخ‌نشین داریم.
 
زاکانی افزود: رئیس جمهور آینده باید به جماران بیاید و از در و دیوار آن درس بگیرد و با تکیه با مردم بتواند فقر را ریشه‌کن کند.
 
با انتخاب 1400؛
سردار حاجی‌زاده:ق وی‌ترین موشک ما رای مردم است
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (جمعه) با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت.
 
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (جمعه) و همزمان با برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری با حضور در مسجد ابوذر تهران آراء خود را به صندوق انداخت.
 
سردار حاجی زاده  پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت: قوی‌ترین موشک امروز ما رای مردم است و هر رای موشکی به قلب دشمن است.
 
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه اعتراض به وضع موجود را باید با رای دادن نشان داد نه با قهر کردن با صندوق رای، تاکید کرد: حرکت اصلی توسط مردم در حال رخ دادن است و نیاز به رئیس جمهوری داریم که فعال باشد و به مشکلات مردم رسیدگی کند.
 
با انتخاب 1400؛
آملی لاریجانی: راه حل مشکلات قهر کردن با صندوق رأی نیست

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ستاد انتخابات شورای نگهبان و پس از انداختن رای خود در صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز خوشبختانه ملت ما یک حضور جدیدی را در پای صندوق های رای برای رقم زدن به سرنوشت خواهند داشت.

آملی لاریجانی ادامه داد: در جمهوری اسلامی تقریباً همه نهادهای اساسی نظام بر اساس انتخابات شکل می گیرد لذا بسیار مهم است که مردم برای تعیین سرنوشت خود در مورد این نهادها و شخصی که می‌خواهد متصدی در این نهادها شود پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: حضور پرشور مردم موجب افزایش اقتدار نظام امنیت ملی کشور و همچنین مقابله با نقشه های دشمن ها خواهد شد، بنابراین همه ما وظیفه داریم عقلا و شرعا حضور پیدا کنیم برای اینکه آنچه را که خیر کشور است و موجب اقتدار کشور می‌شود و امنیت ملی و مقابله با نقشه های دشمنان را رقم می‌زند را انجام دهیم. البته مردم گلایه های مختلف دارند و مشکلاتی در کشور وجود داشته و دارد و گلایه‌های زیادی هم ممکن است وجود داشته باشد که خیلی از آنها ممکن است حق باشد اما راه حل مشکلات و رفع گلایه‌ها قهر کردن با صندوق های نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنیم و به اشخاصی که مورد نظر ما است که نزدیک به خواسته های ما است را انتخاب کنیم.

روحانی و جهانگیری از ستاد انتخابات کشور بازدید کردند/ تاکید رئیس‌جمهور بر امنیت و سلامت انتخابات
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۹:۵۲

«حسن ر‌وحانی» رئیس‌جمهور دقایقی پیش وارد ستاد انتخابات شد و از نزدیک در جریان فرآیند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

با انتخاب 1400؛

رئیس جمهور همچنین پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور، در انتخابات شرکت کرده و رأی خود را صندوق انداخت.

با انتخاب 1400؛

با انتخاب 1400؛

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز برای بازدید از ستاد انتخابات و انداختن رای خود به صندوق وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

تاکید رئیس‌جمهور بر امنیت و سلامت انتخابات

رئیس جمهور انتخابات ریاست جمهوری را از مهمترین انتخابات کشور دانست و گفت: این انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است و از مردم درخواست می کنم که به مشکلات و مسائلی که در مراحل قبل از ثبت نام نامزدها تاکنون وجود داشته توجه نکرده و با حضور در پای صندوق‌های رای به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

جت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختتن رای خود در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگاران، تاکید کرد: مردم ما به خوبی می دانند که این انتخابات برای سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی چقدر اهمیت دارد و ای کاش هیچ مشکلی از روز ثبت نام نامزدها تا امروز نداشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اجرای بدون تاخیر انتخابات و در زمان تعیین شده، گفت: در گزارشی که امروز وزیر کشور ارائه کرد از لحاظ امنیت در سراسر کشور حتی یک مورد ناامنی وجود ندارد و این بسیار ارزشمند است.

 روحانی افزود: از لحاظ مراعات حفظ سلامت مردم نیز همه پروتکل‌های بهداشتی در تمامی حوزه‌های انتخاباتی رعایت می‌شود و همچنین مرحله به مرحله و قدم به قدم به سمت الکترونیکی شدن انتخابات پیش می‌رویم.

رئیس جمهور اظهار داشت: امروز در سراسر کشور و در استانهای مختلف لحظه به لحظه مشخص است که چه تعداد در انتخابات شرکت کرده اند و احراز هویت نیز از طریق سیستم الکترونیکی به خوبی درحال انجام است و شمارش آرا نیز در برخی مراکز استانی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و امیدواریم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات الکترونیکی شود که این موضوع در شفافیت بسیار تاثیرگذار است.

روحانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگین مشخص شده در قانون اساسی برای رئیس جمهور، گفت: از مردم تقاضا می‌کنم امروز پای صندوق آرا رفته و به فرد مورد نظر خود در میان نامزدهای انتخابات رای بدهند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ای کاش هیچ مشکلی در روز ثبت نام تا امروز نداشتیم و شاهد حضور بیشتر مردم بودیم.

روحانی با تاکید بر اهمیت انتخابات جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی گفت: در دنیا چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان قرار دارد و یکی از آن کشورها ایران است.

رئیس جمهور با اشاره به نگاه جهانیان به صندوق رای و صف های مردم در انتخابات ایران،گفت: با حضور خود در پای صندوق های رای کاری کنیم که دوستان و علاقمندان به این سرزمین در سراسر جهان خوشحال و دشمنان مایوس شوند.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود به خوبی عمل کنند و نحوه برگزاری و حضور مردم به گونه‌ای باشد که در پایان انتخابات همه خوشحال باشند.

رئیس جمهور در ادامه با توصیه به دست اندرکاران برگزاری انتخابات در سراسر کشور، اظهار داشت: از همه عزیزان می‌خواهم که حفظ سلامت مردم در همه مراحل را مورد توجه قرار دهند و با دقت مراعات کنند تا مشکلی برای سلامت مردم پیش نیاید و در کنار آن نسبت به حفظ آرای مردم نیز توجه جدی داشته باشند تا خدای ناکرده حتی یک رای هم جابجا نشود همانطوری که در همه انتخابات اینگونه بوده است و باید حق‌الناس حفظ شود.

همراه داشتن شناسنامه، شماره ملی، ماسک و خودکار شخصی الزامی است
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۹:۴۶

ستاد انتخابات كشور در اطلاعيه شماره 21 عنوان کرد: به آگاهي هم ميهنان عزيز مي رساند، نظر به برگزاري انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري و شـشـمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا در سراسر كشور و اولين مياندوره اي يازدهمين دوره مجلس شــوراي اســلامي در حوزه هاي انتخابيه »تهران، ري، شــميرانات، اســلامشــهر و پرديس« »آسـتانهي اشـرفيه« ؛ »تفرش، آشـتيان و فراهان« ؛ »گچسـاران و باشـت«؛ »بهار و كبودرآهنگ« و دومين مياندوره اي پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري در حوزه هاي انتخابيه » تهران، ساري، مشهد وقم« تمامي شـعب آماده اخذ رأي از كليه واجدين شرايط، با رعايت پروتكل هاي بهداشتي مصوب ستاد ملي مقابله با كرونا مي باشد.

با انتخاب ۱۴۰۰؛

لازم به ذكر اسـت همراه داشـتن شـناسـنامه و كارت ملي يا شماره ملي، ماسك، خودكار شخصي و نيز رعايت پروتكل هاي بهداشتي در هنگام مراجعه به شعب اخذ راي ضروري است .

ستاد انتخابات كشور

وزیران اطلاعات و آموزش و پرورش و دادستان کل کشور رأی دادند
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۹:۳۰

وزیران اطلاعات و آموزش و‌ پرورش و حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در ستاد انتخابات کشور رای خود به صندوق انداختند.

با انتخاب ۱۴۰۰؛

با انتخاب ۱۴۰۰؛

با انتخاب ۱۴۰۰؛

رئیسی رای خود را در شهرری به صندوق انداخت
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۸:۴۵
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش آغاز رای گیری با حضور در حوزه انتخابیه مسجدجامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.
 
سیدابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری لحظاتی پیش با حضور در حوزه انتخابیه مسجدجامع ارشاد شهر ری رای خود را به صندوق انداخت.
با انتخاب 1400؛
 
حضور رهبرانقلاب پای صندوق‌های اخذ رأی در اولین دقایق رأی‌گیری
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۷:۵۰
روز انتخابات، روز ملت ایران برای تعیین سرنوشت است/ یک رأی هم مهم است؛ کسی نگوید با رأی من اتفاقی نمی‌افتد/ ملت ایران از این انتخابات خیر خواهد دید
رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.
 
به گزارش «تابناک»، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی روز انتخابات را روز ملت ایران خواندند و گفتند: امروز میدان‌دار و صحنه‌گردان اصلی مردم هستند که با رأی خود سرنوشت و تکلیف کلی و اساسی کشور را برای سالهای بعد معین می‌کنند بنابراین امروز متعلق به مردم است.
 
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: بر اساس این واقعیت خرد انسانی حکم می‌کند همه در این آزمون بزرگ ملی و سراسری شرکت کنند و علت دعوت مکرر ما از مردم برای حضور در انتخابات نیز این است که در درجه اول خود مردم از این حضور نفع می‌برند و جمهوری اسلامی نیز امتیازات بزرگی در عرصه بین‌المللی به‌دست می‌آورد.
 
ایشان رأی تک‌تک مردم را دارای اهمیت دانستند و گفتند: همه بیایید، تشخیص و رأی بدهید و هیچ‌کس نگوید با یک رأی من اتفاقی نمی‌افتد، زیرا همین تک‌رأی‌ها است که آراء میلیونی ملت را تشکیل می‌دهد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به توصیه همیشگی خود یعنی تسریع در رأی دادن، خاطرنشان کردند: هر چه زودتر با نیت خدایی و ثواب این وظیفه و تکلیف را انجام دهید بهتر است.
 
ایشان با ابراز امیدواری از اینکه به برکت ایام ولادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، امروز جشن ملت ایران و مایه خیر و برکت باشد، افزودند: از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر و تأکید می‌کنم که کار را با اتقان کامل در سراسر کشور انجام دهند و به شما خبرنگاران و عکاسان محترم نیز سلام و خداقوت می‌گویم.
حضور وزیر اطلاعات و دادستان کل کشور در ستاد انتخابات
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۷:۴۸

حجج اسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور پیش از شروع فرآیند برگزاری انتخابات در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کردند و از نزدیک بر آغاز فرآیند انتخابات نظارت کردند.

رأی‌گیری انتخابات 1400 از ساعت 7 صبح آغاز شد/ رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند اخذ رأی/ یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد

وزیر کشور: از رأی مردم صیانت می‌کنیم/ اگر اشکالی در روند رأی‌گیری بود، سریعا گزارش شود
۱۴۰۰/۰۳/۲۸ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک» عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توفیق داریم با همکاری و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی اعم از نظارت، اجرا، قوه قضاییه، هیئت مرکزی اجرایی هیئت مرکزی نظارت، مجلس صدا و سیما و همه دستگاه‌های دیگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را آغاز کنیم.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد که بتوانیم امروز به تکلیف خودمان در امانت‌داری رای مردم و صیانت از آن در برگزاری انتخابات قانونی سالم و در شرایط بهداشتی با توجه به شیوع کرونا انجام دهیم. ضمن اینکه تشکر مجدد می کنم ۶۶ هزار شعبه انتخابات ریاست جمهوری و بیش از ۷۵ هزار شعبه شهر و روستا که مستقر هستند که کار را به لطف خداوند متعال آغاز کنند و با استقبال از مردم در اخذ رای آنها کوشا باشند تا بتوانند در امنیت و سلامت کامل انتخابات انجام بدهیم.

رأی‌گیری انتخابات 1400 از ساعت 7 صبح آغاز شد/ رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در فرآیند اخذ رأی/ یک شعبه سیار برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد

وزیر کشور گفت: امیدوار هستم که همه عزیزانی که در صحنه همکاری با ما هستند هم نیروهای امنیتی، انتظامی، اجرایی و نظارت در هماهنگی کامل با یکدیگر همانطور که در انتخابات های قبل و در یکی دو ماه اخیر با هم همکاری داشتند با هم همکاری کنند تا انتخابات به خوبی برگزار شود. بازرسین عزیز در هر کجا که هستند بازرسی را انجام بدهند و به سرعت اگر اشکال در مسیر بود آن را اطلاع دهند.

وی با بیان اينکه از ناظرین محترم تقاضا مندیم که با دقت نظارت را انجام دهد، تصریح کرد: با توجه به این که رای مردم که تجلی اراده مردم در انتقال قدرت و اداره کل کشور است حتماً باید به خوبی صیانت شود و به عنوان هیات‌های نظارت به خوبی این کار را انجام دهد.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۲۵
رای بنده امانت نزد خودم میماند

به ادامه این وضع رای نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
نه به وضع موجود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
تا الان که مشارکت بد نبوده
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای تحقیری مال من نیست
رای من موسوی است
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای ندادن علاوه بر اینکه کمکی به بهبود اوضاع نمی کنه بلکه اوضاع رو بدتر میکنه. چون دولتی که پشتوانه رایش ضعیفتر باشه قدرت کمتری در پیگیری و حل مشکلات داخلی خواهد داشت و همچنین از قدرت چانه زنی کمتری در برابر قدرتها و کشورهای خارجی برخوردار خواهد بود. لذا بهترین و عقلانی ترین روش برای اصلاح وضع موجود همچنان رفتن پای صندوق رای و یک انتخاب خداپسندانه است. موقع انتخاب باید نفس خودمون رو فراموش کنیم و به فکر اصلاح کشور باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای میدهم به تغییر وضع موجود
کسی که ۱۸۰ درجه با روحانی متفاوت باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
فقط آقامون رئیسی
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
به خودتون احترام بذارید و به این وضعیت رای ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کوشن اونایی که میگفتن کسی نمیاد رای بده

کجان اونایی که میگفتن ده درصد میان

الان ساعت شیش و نیمه
مشارکت از سی در صد رد شد

پولهاتون هدر رفت


تحریم جواب نداد


مردم اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
آره بچه جان ۱۴ :۴۰ دلت رو خوش کن به این اراجیف.. به سر بزن میفهمی..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
باورم نمی شه اما با چشمهایم دیدم ،حدود یک ساعت داخل صف رای بودم تا نوبتم شد.این جا هم می خواستم پارتی بازی کنم و رای بدم و برم اما جلو بچه های انتظامات خجالت کشیدم.واقعا ایران عجب مردمی داره،با این مشکلات ،این همه مشارکت؟یادم به اما حسین علیه السلام افتاد و چند لحظه ای اشک ریختم،اخه امام حسین توسط کوفی ها چقدر تنها ماند.اما الان ادم به خودش می گه خوش به حال این حکومت با این مردم با غیرت.واقعا افرین به مردم خوش غیرت و با مرام ایران.افرین افرین هزاران افرین
اما خداِییش اگر دولتی بیاد و قدر نشناسی کنه ،باید کلشو و دو تا گوششو بکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
شاید حداکثر در تهران ۱۰ درصد در رای گیری امروز
شرکت کرده باشند
ناشناس
| Romania |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
۱۸:۰۸
اون سری هم می گفتید فقط آقاتون احمدی نژاد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
ناشناس ۱۹۴۸
کم خالی ببند داداش ما هم تو همین کشور زندگی میکنیما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
مشارکت ۵۰ درصد رو رد کرد

تا ساعت یک و نیم سی و یک میلیون نفر رای داده اند

تا کور شود هر انکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
چهل سال است كه جمعيت خارج نشين ضد انقلاب و سلطنت طلب پمپاژ نااميدي مي كنند و هر روز منتظر سرنگوني نظام هستند، برخي افراد داخل كشور هم متاسفانه تسليم مشكلات شده و به اميد واهي زندگي بهتر اين حرفها را قبول مي كنند منتها جوانهاي آنها پير شدند، پيرهاي آنها درگذشتند ولي روزنه اي براي آنها پيدا نشد.
به هم وطنان داخل كشور يادآوري مي كنم كه سرنوشت ما پاي صندوقهاي راي تعيين خواهد شد و هيچ سرنوشتي غير از اين وجود ندارد مگر اين كه كشور را به سمت نابودي سوق دهد.
فردای انتخابات همه کاندیدها در کنار هم و بر سر یک سفره خواهند نشست
رای دادن من تاثیری در این سفره ندارد
پاسخ ها
مورخ ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
نکند انتظار دارید کاندیداهایی که رای نمی اورند را اعدام کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
تو و سازمانت و خواهر مریم هم سر سفره بن سلمان نشستین


مردم اومدن و دارن رای میدن


صندوقها شلوغن


مردم فهمیدن اونایی که تحریم میکنن مزدورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ناشناس 18:37 از نظر تو همین مردمی که دارند از جلوی حوزه های رای رد می شوند و رای نمیدهند آلبانی نشین هستند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
واقعا که از همین مثبت و منفی های داده شده میشه فهمید اوضاع چطوره . جالبه یکی دو تا بنده خدا نشستن زیر همه کامنتا کامنت نوشتن که بگن همه ارومه ما چقدر خوشبختیم. گیرم خودتون رو به خواب زدید و رجز خوندید و فحش دادید. واقعیت رو که نمیشه انکار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
واقعیت توی صفهای رأی بود .
بهنوش بختیاری کدام صندوق رای میندازه
من میخوام تو صندوقش رای بندازم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
دم دکتر احمدی نژاد گرم که طرف مردم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
احمدی نژاد هیچوقت طرف مردم نبوده، همیشه به فکر خودش و منافع شخصیش بوده نه منافع ملی
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بنــــــــــــــــــــازم غیــــــــــــــــرت دکتر محـــــــــــــمود احـــــــــــــمدی نژاد را

دمـــــــــــــش گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
دلم برات تنگ می شه. آقای «رأی بی رأی»!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
برید خدا رو شکر کنید انتخابات تموم شد وگر نه چند ماه دارید رای بی رای میکنی و خودتو جزغاله کردی باید بری بیمارستان سوانح سوختگی خودتو بستری کنی ! تا زه فرذا قیافت دیدن داره وقتی نتایج رو اعلام کردن ، حتما یخ لازم میشی !! خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بنازم سطح نفاق احمدی نژاد هر روز عیان تر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
فعلا که ملت اومدن و دارن رای میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای بی رای یک نفر نیست همین منفی و مثبت ها نظرسنچی شاخصی برای ما هست
شما هم خودت رو به ندیدن و نفهمیدن بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
ببین داداش

بیخیال شو

جواب نداد دیگه

به نظرم از الان شروع کن برای دور بعد هشتگ کن

شاید واسه دوره بعد کسی به حرفت گوش داد
تتلو کجایی ؟!؟!!؟؟!؟؟
بهنوش داره از غیبت تو سو استفاده میکنه
فقط خدا
فقط خدا
فقط خدا

همه را امتحان کردیم
کسی را در حد ریاست جمهوری ندیدم
رای من فقط خدا

خدا هرگز وعده ی تهی نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ببین

زور نزن

جواب نداد


مردم اومدن و دارن رای میدن

دنبال یه شغل دیگه باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
پاسخ شما رامثبت و منفیها میدهد
رای ندادن راه حل هیچ مشکلی نیست
ولو با اکراه ولی شرکت کنید
اون کسایی که به روحانی رای دادن الان نباید بگن «رای بی رای»! بیاید و جبران کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
در انتخابات شرکت کنیم؟ وقتی کاندیدایی نیست که مد نظر ما باشد به کی رای بدهیم. به خودمان؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
چرا فکر میکنی فقط کسانی که به روحانی رای داده بودن شرکت نمیکنن؟! چرا فکر میکنی که تمام مشکلات کشور فقط تقصیر روحانی هست ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اصلاح طلبان به خودشان باختند.
تقصیر ما نبود که ظریف نیامد!
تقصیر ما نبود که برادر جهانگیری توی زندانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
چیه انتظار داشتی یکی دیگه مثه روحانی بیاد و تو باز هم بهش رای بدی و کشور رو به خاک سیاه بشونه ! عقل هم خوب چیزیست که خیلیها متاسفانه محرومند ازش !!
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
نمیدانم چرا بعضی ها توان درک خارج بودن بسیاری از مردم از اصلاح طلب و اصول گرا را ندارند! مردم از هر دوی اینها عبور کرده اند. اینها دو تیغه یک قیچی هستند.0
قصد رای دادن داشتم اما با دیدن و شنیدن حرفهای بهنوش بختیاری منصرف شدم
بهنوش = تتلو = خداداد عزیزی = ...............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
مثل بچه های شب امتحانی....
یهو تصمیم عوض می کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
برو عمو

دیگه واسه تین فیلم بازی کردنا دیر شده


همه دارن رای میدن
رییس جمهور بعدی ویرانه ای را تحویل خواهد گرفت که امکان اصلاحش حداقل ۲۰ سال زمان خواهد برد

چرا وعده های غیرممکن دادید ؟
توی ۴ یا ۸ سال معجزه ؟!؟؟؟!؟!؟

عمرا .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
چهل سال وعده
من رای نمیدم

( یک ایرانی واقعی و وطن پرست )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ساکن البانیو یادت رفت اضافه کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بیست سال تجربه به من ثابت کرد اونایی که ادعای وطنپرستیشون گوش فلک رو کرد کرده خائنترین افراد به کشورند. اونایی که از دموکراسی و آزادی بیان دم میزنند دیکتاتورترین و اون افرادی که از حقوق بشر حرف میزنند وحشی ترین موجودات روی زمینند. لطف کنید از این شعارها دست بردارید چون دیگه واقعا حال آدم رو به هم میزنید. شما تا ایران رو تجزیه و مردم رو قتل عام نکنید دست بر نمیدارید. از ترس شما مردم به همین وضع فعلی راضی شدند. واقعا نظام از اپوزیسیون شانس آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
مارای میدهیم

میلیون ها ایرانی واقعی و غیر جو گیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
درود به شرف تو و همه ایرانی های وطن پرست
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
هی خسته نشدی !!!! فردا خودتو بخواب بزن که برق سه فاز ازت نپره وقتی نتایج اعلام شد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
حتما رای میدهم

دیگران را هم تشویق به رای دادن میکنم
انتخابات امروز پرشور تر از انتخابات مجلس در سال ۹۸ نخواهد بود

حیف اینهمه هزینه برای برگزاری و تکرار یک اشتباه دوباره .

خودتان یکنفر را انتخاب میکردید

در وقت و هزینه صرفه جویی میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
گزارشهای مردمی می گه شلوغ تره.
تا کور شود هرآنکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
انتخابات ریاست جمهوری فرق داره و شلوغتره. هر چند عده‌ای کارشکنی کردند و رای گیری در بعضی از شعبه‌ها رو عقب انداختند تا مردم رو منصرف کنند. حتی با وجود کرونا مشارکت مردم بالای ۵۰ درصد خواهد بود. پس بیخودی خودتو مسخره تحلیلهای آبکی یه مشت شبکه اسراییلی و سعودی نکن. ایران از نظر تعداد انتخابات و درصد مشارکت جزو بهترین کشورهای دنیاست. محض اطلاعاتون تو انتخابات اخیر آمریکا که دو قطبی شدید ترامپ بایدن راه افتاد و کلی رای تقلبی چاپ کردند مشارکت ۶۲ درصد بود. بالاترین مشارکت در انتخابات ایران طی این ۴۲ سال ۸۵ درصد بوده در صورتیکه در آمریکا ۶۲ درصد و در واقع طی صد سال اخیر درصد مشارکت هیچ وقت به بالای ۶۳ درصد نرسیده. مردم کشوری مثل عربستان که برای تامین خوراک فکری امثال تو شبکه تلویزیونی و سایت راه انداخته که اصلا حق رای ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اتفاقا خیلی شلوغ تره

شما نگران نباش

مردم یه نفر رو انتخاب میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ناشناس ۱۵:۳۸ چطوریه که حتی گزارش های مردمی مون با گزارش های مردمی شما زمین تا آسمون فرق داره!!!!
یکی از دوستان ارزشی بنده که تا دیروز من را به شرکت در انتخابات تشویق میکرد امروز صبح رفت مسافرت به جای دور دست و خوش آب و هوا در شهرهای شمالی

جایی که جز چند خانه ویلایی هیچ چیز نداره و موبایل هم نمی گیره

چرا اینقدر ریا
چرا اینقدر فریب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کی به کیه. اینجا میشه هر ادعایی که دوست داشتی بکنی. اصلا حالا که اینجوریه یکی از دوستان لیبرال من که تا دیروز من را به تحریم انتخابات تشویق میکرد امروز اول وقت به پای صندوق رای رفت و در انتخابات شرکت کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
برو با یه غیر ارزشی دوست بشو

داستان چرا میگی

مردم دارن رای میدن

مشارکت تا الان ۳۰ درصد رو رد کرده

ان شاء الله تا شب ۵۰ در صد رو هم رد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
عمو ساعت ۱۸:۴۵ کامل مشخصه پول میگیری میای زیر کامنتها به دروغ ایجاد شور انتخاباتی کنی... بچه جان برو درست رو بخون..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
در جواب ناشناس ۱۸ و ۴۵

پیش بینیت درست بود

مشارکت ۵۰ درصد رو رد کرد
از آن مجلس درس عبرت نگرفتید
اعتماد مردم از دست رفته
نارضایتی بالاست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
از مجلس راضی هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
مجلس انقلابی

و حالا رییس جمهور انقلابی با مشارکت بالا


دم مردم ایران گرم
من رای نمیدهم تو رای نمیدهی مارای نمیدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رای میدهم تو رای میدهی ما رای میدهیم
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
نا شناس جان تووامثال توکه رای می دهی در ناز نعمتی اگه گرسنه بودی اشتباه میکردی رای بدهی؟..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
شما نمیتونی رای بدی. برای رای دادن باید شناسنامه ایرانی داشته باشی نه آلبانی
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ما رای ندادیم
ما شریک جرم آبان ۹۸ نشدیم
ما شریک جرم هواپیمای اکراینی نشدیم
ما به فقر و فساد در کشور نه گفتیم
ما به حراج سرمایه های ایران نه گفتیم
ما به فروش ایران نه گفتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
من رای دادم،
همه رای دادند

مردم رای دادند



مزدور ناراحته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ناشناس ۱۴:۳۹ من دلم برات سوخت
تک و تنها پای همه نظرات پاسخ گذاشتی!
اگه من جای تو بودم از این همه تنهایی احساس افسردگی می کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
اییی خفمون کردی با این رای ندادنت خب بدرک که رای نمیدی !!خدا رو شکر که تموم شد ! وطن فروشا یه نفسی بکشن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
من تا حالا فقط کامنتها رو میخوندم ولی دلم برای بعضیا می سوزه که از خونه شون بیرون نیومدند و نتونستند واقعیتها رو ببینند . من امروز برای اولین بار برای رأی دادن یکساعت و نیم توی صف منتظر بودم از بس شلوغ بود .
حدود ۶۰ میلیون رای دهنده
۸۵ درصد مانند انتخابات قبلی رای نخواهند داد

حتی به شرط ریخته شدن آرا به نفع یک نفر

رییس جمهور ۱۵ درصدی با حداکثر ۹ میلیون رای چه معجزه ای دارد ؟؟؟؟؟

تفکر
تفکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اینقدر دروغ سر هم کردید خسته نشدید؟ انتخابات مجلس مشارکت بالای ۴۲ درصد بود اونم بلافاصله یک روز بعد از اعلام ورود کرونا به ایران و مرگ یکی دو نفر و البته افتضاحات دولت روحانی. انتخابات ریاست جمهوری با همه این حرفها بالای ۵۰ درصد خواهد بود که هر چند در ایران کم حساب میشه ولی در دنیا مشارکت خوبی به حساب میاد. تو صد سال اخیر تو آمریکا اکثر انتخاباتها مشارکت در حدود همین ۵۰ درصد تا حداکثر ۶۲ درصد بوده. کمتر سعودی نشنال تماشا کن اونا خودشون اصلا انتخابات ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
حدود ۵۰ درصد رای میدن
با توجه به وضع موجود خوبه
امارسازی الکی نکنید
نظرسنجی های زیادی انجام شده که همین نشون میده
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
قبلا هم ما رای می دادیم و رییس جمهوری ۲۵ میلیونی معرفی می کردیم اما همان اقلیت دولت سایه همه کاره بودند خوبیش اینه این بار رای ندادیم و سیاهی لشگر مشروعیت درست کردن نشدیم و همان دولت سایه دیگه از سایه بیرون آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
تا ساعت ۶ عصر ۳۰ در صد رو رد کرد


توهم زدی جون دل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
عمو جان ۱۸:۴۸ که با این آمارها دلت رو خوش کردی... برو برو به زندگی ات و جیره ات برس...
ناشناس
| Luxembourg |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
به ۱۸:۴۸
توهم تو زدی که به چشمای خودت اعتماد نداری به فوتوشاپ های صدا سیمای رسوا استناد می کنی خب برو بیرون چند تا حوزه خالی را نگاه کنن تا بفهمی صدا و سیمای ورشکسته هیچ خبر راستی را اعلام نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
شرمنده که توی پایگاه منافقین آلبانی صندوق رأی نداریم . ما که رأی دادیم خیلی هم شلوغ بود . چند جای دیگه هم سرزدیم همینجوری بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
کسایی که رای نمی دهند حق اعتراض به وضع مملکت رو ندارند.
تخلف بزرگ در انتخابات به نفع همتی کارت ناظرهای اقای رییسی که قراربود به عنوان نماینده ستاد آقای
رییسی در صندوق هاباشند تا الان ساعت 9صبح صادر نشده این کارتهارا فرمانداری صادر می کند
عرض سلام و خداقوت خدمت ناظرین بزرگوار
ضمن عرض پوزش بابت تاخیر، علیرغم عدم همکاری فرمانداری در صدور کارت به بهانه های مختلف، با انتشار خبر کارشکنی در فضای مجازی از نیم ساعت قبل اقدام به صدور کارت کرده اند.
لذا تا تحویل نهایی به ستاد تهران هیج چیز معلوم نیست و به محض دریافت کارت ها به شما عزیزان جهت مراجعه و تحویل کارت اطلاع رسانی میگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خوب شد اومدی گفتی من خیلی منتظر بودم
جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه عکس گرفتن از برگه رای ممنوع است، افزود: خرید و فروش رای یا تهدید برای رای دادن تخلف است‌.
چه جالب،اینبار اوضاع بدجور خرابه،همشون ۷صبح رفتن رای بدن،قبلنا دم ظهر میرفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
آخه چقدر شما ها از حضور مروم میترسین


باور نمیکنی


مردم اومدن و دارن رای میدن


شما هم به قول احمدی نژاد آب رو بریز همونجا که میسوزه
با بی با
همه هم رای بدن خوشحالم که من رای نمیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اینو نگی چی بگی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ببین
برو تو غا ر زندگی کن
بنظر من بهتره تا ٥ روز تمديد بشه تا بتوونيد راي بگيريد . البته ميشه پرداخت يارانه ها رو به شرط حضور در پاي صندوق هاي راي كرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
سوزش تا چه حد بالاست

حالا شما تحریم کردی و جواب نداد

دنیا که به آخر نرسیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
جوجه ای که تو فاصله ساعت ۱۸:۳۰ تا ۱۸:۵۰ اومدی هی کامنت جواب میدی کاملا تابلو هست یه نفری بچه حان... حمع کن دیگه... باشه مشارکت بالاس.. برو درست رو بخون...
رأی بی رأی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
حتما رای میدهم
خودکار هم مفتی نمیدن؟ ای بابا
نه بابا ؟ مداد میشه بیاریم آقا ؟
باش تا صبح دولتت بدمد!!
ما که همین اول صبح رفتیم رای دادیم گفتیم نکنه شلوغ باشه عصر نگو بقیه هم همین فکر رو کرده بودن و صبح اومده بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
متاسفم برات. اون دنیا جواب خدا و اهل بیت رو چی میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
طرف خود خدا رو قبول نداره حالا یه دفعه شده نگران جواب به خدا و اهل بیت. شما منافقا از کافرهای معلولی بدترید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
متاسفم برای تو که تشخیص نمیدی
جمهوری اسلامی حرمی است که طی این سال ها به دست ناهلانی افتاد که به اعتقاد به آن نداشتند
امروز با رای درست به دست درست کاران میدهیم
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
جواب آبان ۹۸ و دی ماه ۹۶ را چه می دهی؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کی تا حالا خدا و اهل بیت با مسیح علی نژاد و صهیونیست و ... هم عقیده شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
منم عصر رفتم رای دادم

خیلی شلوغ نبود

خلوتم نبود خوب بود
به فضل الهی رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
باشه تو راست میگی. آره ما هم باور کردیم تو مومنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
دیر گفتی


رفتم رای دادم
رییسی اگه میخواست با فساد مبارزه کنه قوه قضاییه را ول نمیکرد بیاد قوه مجریه

قوه قضاییه محل مبارزه با فساد است نه قوه مجریه عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رییسی اگه میخواست با فساد مبارزه کنه بقایی و مشائی رو که سردسته های فساد زمان احمدی نژاد بودند عفو
نمیکرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
از قدیم گفتن: پیشگیری بهتر از درمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اینی که گفتی رو یه ماه قبل گفتن و جوابش رو هم گرفتن


دولت فساد درست میکنه
قوه قضائیه باید مبارزه کنه


اگه در دولت جلوی فساد گرفته بشه دیگه نیازی به قوه قضائیه نیست
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
چرا چرند میگی جون دل وقتی دزد ازاد و راحت داره برای خودش میگرده شما میخوای از چی پیش گیری کنی وقتی مریض کرونا داره شما با عوض کردم جاش که مرضش رو درمان نمیکنی متاسفم برای افرادی مثل تو که فکر میکنن رئیسی بهتر از روحانی یا احمدی نژاده .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
قــوه مــجرمیه فعلی محل تولید فســاد است عزیزم.
رییسی 10-12 سال تحت تحریم های حقوق بشر اروپا و امریکاست

اخه چرا به کسی که از مملکت نمیتونه خارج بشه میخواهید رای بدهید

اگر هم خارج بشه ، بخاطر مصونیت سیاسی است که کشورها بهش میدهند
از بین گزینه هایی که ما میگوییم باید انتخاب کنید

اگر هم رییس جمهور بد در اومد، بازم مردم انتخاب بد و بدون آگاهی انجام دادند

این است منطق اتتخابات در مملکت ما!!!

با افتخار رای بی رای
پاسخ ها
hassan
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
این حرفت رو باید طلا گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
گل
عزیز
سلطان

تحریم محریم جواب نداد

مردم اومدن دارن رای میدن
سلام مردم ناآگاه به دلار 200 هزار تومنی!!!

امروز رو خوب به خاطر بسپارید بعد نیایید اینجا آه و ناله کنید که آخ و آخ دلار شد 200هزار تومن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خودمون خبر داریم، نیازی به گفتنت نبود، چه این و چه اون باشه یا نباشه این اتفاق می افته. پس رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
احتمالا سال ۹۶ شما نمیکنید منتظر دلار پنج هزار باشیم ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
برای همینه که رفتیم رای دادیم
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
حالا مثلا مردم رای نمیدادن حکومت عوض میشد و دلار میشد 200 تا تک تومن؟ شماها چقدر عقب افتاده اید خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
وای خدا نکنه هــمتــی رای بیاره که این کار فقط از دست توانای او بر می آید.
لابد می خوای بعد از نمایش نظرها رو چاپ کنی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

من در تهران و در سال ۹۶ و ساعت ۱۰ صبح دو ساعت در صف رای بودم و رایم را به وعده های پوچ و دروغ روحانی فروختم امروز همان ساعت رفتم از جلوی همان حوزه ای که سال ۹۶ رای دادم گذر کردم حوزه خالی بود و فقط صندوق داران و نگهبان بودند و خوشحال شدم

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
الکی میگه


پول گرفته تایپ میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
والا این طور که تفاوت منفی و مثبت ها نشون میده
معلومه که اونی که پول میگیره خودت تویی!
اول خاتمی و عارف به کی رای دادن؟
دوم آقای کدخدایی ت فقط هم خودت
داری ذهن ها را آمده می کنی تا یکدفعه شوکه نشن از نتیجه ای که در میاد
احمدی جون کجاس؟؟؟
من چندین شعبه رفتم خلوت بود منتهی هرجاییکه دوربین صداوسیمابود مردم برای دیده شدن درانجا تاحدودی درصف بودند البته ناگفته نماند کندی ثبت نام وسامانه ثبت املاک موجب صف شده است وحضورمردم کمرنگ هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
تابلو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
من هر شعبه‌ای رفتم شلوغ بود. شما احتمالا از اون وضع خوبهای شمال تهرانی یا کلا دروغ میگی
محمد خاتمی=احمد خاتمی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
دقیــــــــــــــــــــــقا
جالا یکم در خدمت خانواده باش.
امروز پرونده دار و دسته سید محمد خاتمی و اطلاح طلبان بسته شد و در رده منفورترین افراد نزد مردم ایران قرار گرفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
محمد خاتمی ثابت کرد همیشه بر علیه مردم بازی می کرد اما امروز رسوا شد او با تکرار می کنم فکر کرد مردم دیگر اهمیتی به او و اصلاح طلبان منفعت طلب می دهند اما مردم جوابش را با رای ندادن دادند
احسنت به سید محمدخاتمی عزیز و حسن خمینی که راب دادند

تنها کسانی که رای نمیدهند احمدی نژاد و موسوی هستند

دوسر فتنه ۸۸

کسانی که نه مردم برایشان مهم است نه کشور


آن موقع هم که کشور را به آتش کشیدند برایشان هیچ چیزی مهم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
امثال جناب عالی هم نه مردم و نه کشور براتون اهمیتی نداره، فقط منافع شخصی
سانســــــــــــــــــــــــور نظــــــــــــــــــــرات مـــــــــــــــــــردم حتی در زیر این خبر دیـــــــــــــــــــدنی است

با احترام به همه ی مردم ایران

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
مگه سواد نداری ؟ بیشتر کامنتایی که تابناک گذاشته رای بی رای ، دقیقا داره برعکس حرفت سانسور میکنه ، در ضمن حضور مردم نسبتا بد نبوده
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ناشناس ۱۶:۳۱ دوست بالایی درست میگه
بله تابناک مثل آب خوردن نظرات ما رو سانسور می کنه بخصوص اگه انتقادی کرده باشیم ولی نظرات شما رو با وجود فحش و توهین منتشر می کنه
آلبانی نشین منافق اگه فحش و توهین نیست پس چیه؟
یعنی با همه سانسورها باز هم تعداد رای بی رای بیشتر هست
در ضمن دلتو خوش نکن که چند تایی هم عقیده خودت بین نظرها می بینی
همه اونها رو دو سه نفر نوشتند رد نوشته هاشون توی پاسخ نظرات کاملا مشخصه
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
رافتیم رای دادیم تموم شد

به نظرم از الان شروع کن برای ۱۴۰۲ که انتخابات مجلسه هشتگ کن رای بی رای
خخخخخخخخخخ
داخل حوزه های رای گیری، پـــــرنده پر نمی زند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
شما که ادعا میکنید رای نمیدید از کجا میدونید؟ کمتر دروغ بگید شاید عاقبت به خیر شدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
17:11 من رفتم و دیدم
خلوت ترین انتخابات بعد از سال 57
لطفا رای ندهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
من رای میدم به توام هیچ ربطی نداره! تو نمیخوای رای بدی رای نده. اختیار زندگی دیگران به تو ربطی نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
۱۹:۴۸
رای بی رای!
تو هم میخوای رای بدی به خودت مربوطه و اختیار زندگی ما رو نداری! چطور 40 ساله اختیار زندگی و همه چی ما دست شما بوده مشکلی نداشته؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
لطفا نظر ندهید.
همراه داشتن خودکار برای کسانی که اهل رای دادن هستند کمی سخته .چون بدردشون نمیخوره .
به عشق ایرانم رای نمی دهم
رای نخواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
آخــــــ
دیر گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خخخخخ تا الان که ظهره 15 میلیون نفر رفتن رای دادن حیف دیر گفتی وگرنه اصلا رای نمیدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
کاش صبح گفته بودی . من با خانواده صبح رفتیم و رأی دادیم .
آفرین به علی دایی ها و فردوسی پورها و احمدی نژاد ها که همیشه طرف مردم هستند
به امید پیشرفت ایران
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ما هم تمام امیدمون به اینه که امثال تو رای ندند. ۹۲ و ۹۶ که رای دادید کشور رو تا مرز نابودی بردید.
دقیق نگاه کنید و کسانی را که دلسوز مردم هستند را بشناسید

دقیق
دقیق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
چشم فقط این بار رو به حرفت گوش میدم . خوب که دقت کردم آقای رئیسی خیلی دلسوز هستند منم به ایشون رأی دادم .
4 روز دیگه همین مردم در صف مرغ و روغن و نان خواهد بود

منتظر گرانی نان و بنزین هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
مگه آلبانی هم صف مرغ و روغن داره ؟
پدر بنده علی رغم همه مخالفت هایی که بنده داشتم رفته رای داده، شناسنامه ش رو که دیدم برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا هر کدوم ۲تا مهر خورده (دوتا ریاست جمهوری دو تا هم شورا) می خواستم بدونم برا همه همینجوره؟
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
آخه به تو چه ربطی داره که پدرت میخواد رای بده یا نده که تو باها رای دادنش مخالفت کردی! والا من اگر جای بابات بودم 2 تاهم میزدم تو گوشت
hassan
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بهنام به امسال تو نه حق رای باید بدن نه حق بچه دار شدن.
آقای رییسی! برادر من، اینکه رای گیری رو کند کردن برای اینه که بیشتر زمان ببره و صف ایجاد بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خیر. برای اینه که مردم کلافه و از رای دادن منصرف بشند. خیال کردی تو این گرما چند ساعت تو صف وایسادن راحته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
اولا برگزاری انتخابات دست وزارت روحانی
دوما مشارکت مهمه که افراد وقتی زمان می‌بره ول میکنند میرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
ناشناسایی که جواب پس دادین! زبل خوانا! اون کسی که بخواد رای بده شلوغ هم باشه رای میده!! پس تعلل فقط برای درست کردن صف هست
کارشکنی های روحانی ورحمانی فضلی تعمدی است چرا باید 2ساعت منتطر باشی وتعرفه هنوز نرسیده باشد چه کسی پاسخگو است یا در بعضی از شعب اخذ رأی در یزد هنوز انتخابات شروع نشده گفتند تعرفه تمام شده چرا در این ساعت از روز باید تعرفه تمام بشه یا هنوز تعرفه نرسیده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کامنت بالایی رو بخونی در جریان قرار میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
واسه اینکه آدمایی مثل شماکه رفتن رای دادن توپوزی بخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
کاملا عمدی
برای شکستن رای رئیسی هرکاری میکنند
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
خب ناراحتی ؟ میخواستی نری رای بدی!!
همین هایی که رای می‌دهند چند روز دیگر درصف مرغ خودشان را نفرین می‌کنند که چرا رای دادند. این روال همیشگی بوده و خواه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
من که شما رو نفرین میکردم که با رأی دادن به روحانی باعث این همه بدبختی شده بودید
عزیزان من،مقوله انتخابات مهم است ! رأی بی رأی !!!!!
ضمنا از این فرصت استفاده کنید و سفره لیسان بشناسید!!
مسئول این وضیعت نهاد های غیر انتخابی هستند. و تا آن ها نخواهند هیچ چیز درست نمیشود. نارضایتی مردم بخاطره نهاد های غیر انتخابی هست و نه از دولت روحانی که عملا دستش را مثل بقیه رئیس جمهور های قبلی بستند. بخاطره نهاد های غیر انتخابی یا رای بی رای یا رای سفید و یا رای به نامزدی که مورد نظر این نهاد ها نباشد.
دوستان توجه داشته باشند که اگر کسی را میشناسید که رای میدهد میتواند مثل من مجبور به این کار باشد. انشالله که به بزرگی خودتان ببخشید.
این مدیریت روز انتخابات به خوبی نشون می ده که تا حالا مشکل از دولت بوده!
حتی عرضه ی رأی گیری هم نداره!
یه جا شروع نشده
یه جا تموم شده
یه جا تعرفه کم اومده!
آقای محمد خاتمی
واقعا یه انسان چقدر میتونه حقیر باشه؟
دولت عرضه ی مدیریت صف مرغ هم نداره، چه برسه به انتخابات، چه برسه به مملکت داری!

به قول طرف: می شود ولی شما نمی توانید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
علت تشکیل صف مرغ کمبود نهاده های دامی است که مسبب آن بانک مرکزی بوده است.
خاتمی حتی غیرت احمدی نژاد را نداشت
امروز مردم با رای ندادن مشت محکمی بر دهان کسانی زدند که هیچوقت پنبه ها را از گوششان بیرون نیارودند و هر وقت مردم رای سلبی دادند خودشان را به خواب زدند امروز مردم ایران پاسخ ظریف را دادند که دیگر زبان درازی نکند و بگوید ما خودمان خواستیم اینجور زندگی کنیم تا نگوید اگر بد هستیم چرا مردم به ما رای می دهند.امروز مردم جواب محمد خاتمی را دادند که یا با مردم هستی یا بر علیه مردم و امروز هم ثابت کردی بر علیه مردم هستی....
یادمون نمیره در انتخابات های دیگه رای گیری از ۸ تا ۶ بعد از ظهر بود وبنا بر لزوم یکساعت یکساعت تمدید میشد و در دور اول روحانی هرچه وزیر کشور التماس کرد که بعد از ساعت ۱۲ در بعضی از حوزه ها به دلیل حضور مردم رای گیری تمدید شود شورای نگهبان گفت چون در قانون‌امده انتخابات باید در یکروز انجام شود رای گیری راس ساعت ۲۴ باید تعطیل شود اما الان که نظام به رای احتیاج دارد قانون مهم نیست و رای گیری تا ۲ بامداد روز بعد میتواند تمدید شود
در اوایلی که خاتمی ورود به سیاست کرد چون خیلی به اسم کوچک صداش نمی کردن تصور می کردم احمد خاتمی همون محمد خاتمیه، اما الان فهمیدم در اصل محمد خاتمی همون احمد خاتمیه.
رای دادن نشاندهنده بیشعوری و بیغیرتیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
عزیز دل بنده رای ندادم و نخواهم داد ولی از ادبیات شما گله مند م
سردار حاجی زاده پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران، گفت:
قوی‌ترین موشک امروز ما رای مردم است ...

سردار واقعا اینو باور داری یا مشقی بود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
ما هم رأی داریم هم موشک و هر کدوم رو در جای مناسب استفاده می کنیم تا چشم دشمنان خدا کور شود .
کاربران تابناک، سلام عزیزان! چه خبر از آلبانی؟ خوش میگذره الحمدالله؟
بنده نه رای میدم و نه دیگه از کسی گله ای. تنها کاری که باید بکنم که راه زندگی خودم رو پیدا کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
ایول
به عشق میهن ، به عشق اسلام و شهدا ، رای بی رای
واقعا دلتون خوشه ها جامع ریاست جمهوری به تن سید دوخته اند اینها فقط تشریفات است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
لیاقت مدیریت کشور را تنها رئیسی کاردان و دارای کارنامه دارد. بقیه اهل دعوا و جدال هستند.
بعد از مدت ها عکس محمد خاتمی را دیدیم!!!!!
حتی اجازه چاپ یک انتقاد رو تو یک سایت درپیت نمیدن. نظر من فقط تو تایید کردن شما مهمه؟
بنظر من بهتره تا ٥ روز تمديد بشه تا بتوونيد راي بگيريد . البته ميشه پرداخت يارانه ها رو به شرط حضور در پاي صندوق هاي راي كرد
نگران نباش تا حالا ۱۵ میلیون بوده آخر شب میشه ۴۵ میلیون نگران نباش
البته با توجه به خلوتی شعب رای حداکثر ۱۰ میلیون رای میدهند و در نهایت ۴۵ میلیون اعلام میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
این چند روزه دیدم که خیلی تلاش کردی ولی برات متأسفم چون ما عقلمون بیشتر به کار میاد تا حرفای چرند تو .
حضور حیرت آور کرمانی‌ها شهر شهید سلیمانی باور نکردنی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بهت منفی دادم چون حق نداریم برای امور حقیر دنیوی از شهدا مایه بزاریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
بلوار خواجو و صدوقی و اما م حسین و بهنیار و نامجو 24 آذر که پرنده پر نمی زد
کجا را داری می گی ؟؟
دهات ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
آره , واقعا حیرت آوره که چرا هیچ کس نمیاد رای بده !
به قول یکی شش ماه دیگه میگیم خدا پدر روحانی را بیامرزد یادش بخیر چه خوب بود
من ساعت 5/5 عصر از جلوی حوزه ایران زمین پونک - میدان عدل - بلوار کمالی - مرزداران - خیابان کوهستان سعادت اباد - سپس حوزه حسینیه اوین حوزه ثارالله نزدیک خونه روحانی رد شدم بی نهایت خلوت بود
در حالی که در سال 96 ما از فرط شلوغی از ایران زمین پونک رفتیم مرزداران و دو ساعت توی صف ماندیم تا رای دادیم

من چیزی که به چشم خودم دیدم نوشتم
مردم هم دیدند
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با این جمعیتی که من دیدم که هر ساعت به جلوتر میرود دارد زیاد تر میشود 50 درصد را به راحتی رد می کند
از کامنت های مثبت و منفی میشه فهمید که چند در صد رای داده اند؟!
عشق فقط سید محمد خاتمی.به خاطرش رای دادم.ان شاالله نامزد خاص رای نیاره
خواسته های مردم را بر آورده کنند آنوقت می بینید همه ملت بمیزان ۲۰۰٪ رای میدهند، زمانیکه همه احساس کنند که مملکت مال همه است از هر قشر و قوم‌ و عقیده ای نه فقط یک قشر انحصار همه چیز را داشته باشد.
منافقین بدانند که حتی کسانی که رای ندادند از انها بیزارند
بازتاب عزیز لطفا محاسبات منو بگذار، اگر هم نگذاشتی عیبی نداره حداقل شما فهمیدید که چه تعداد رای داده اند.
، آخرین آمار اعلام شده به نقل از منابع غیر رسمی میزان مشارکت تا ساعت 24 را بیش از27 میلیون نفر برآورد کرده اند.
یعنی هر ۲/۵ دقیقه یکنفر در هر صندوق رای داده است
۲۷۰۰۰٫۰۰۰/۶۶۷۰۰صندوق = ۴۰۴ رای به هر صندوق ریخته شده
۴۰۴/۱۷ ساعت رای گیری =۲۳/۷۶ رای در هر ساعت داده شده است
یعنی هر ۲/۵ دقیقه یک نفر رای به صندوق انداخته است
در صورتیکه هر رای حداقل ۵ دقیقه زمان میبرد در نتیجه میزان رای نصف میشود یعنی ۱۳۵۰۰۰۰۰ نفر رای داده اند
در ضمن در هر صندوق چند تا رای تا خورده جا میشود انرا ضربدر تعداد کل صندوق ها کنید تعداد آرا مشخص میشود
هــمتی: هر کسی که رییس جمهور شود باید توسعه و رفاه کشور را به طبقات بالاتر برساند.
خوشا به حال طبقات بالاتر
مشارکت در سرنوشت کشور وظیفه هر شهروندی است که به قواعد زندگی مدنی آشناست چه در امریکا با آن وضع انتخابات چه در ایران ، تجربه در ایران و دیگر کشورهای که سیستم اتنخاب از صندوق آراء را دارند نشان میدهد بهترین روش برای تعیین آینده یک کشور از صندوقهای رای میگذره .
ایول میرحسین که گول نمیخوره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر