بازدید 14141
۲
بیشترین جست و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

چگونه رأی بدهیم؛ سوالی که بار‌ها در گوگل جست و جو شد/ جست و جوی کاربران در اینترنت در مورد نامه احمدی نژاد به رئیسی/ سوالی دیگر از گوگل؛ آیا به کاندیدای شورای شهر وام می‌دهند؟ / چرا نام سرخیو راموس سئو شده است؟

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «چگونه رأی بدهیم؟»، «نامه احمدی نژاد به رئیسی»، «رأی اولی‌ها متولد چه سالی هستند؟»، «انصراف نامزدها»، «بیماری سحر زکریا چیست؟»، «آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۵۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 18 June 2021

چگونه رأی بدهیم؛ سئوالی که بارها در گوگل جست و جو شد/ جست و جوی کاربران در اینترنت در مورد نامه احمدی نژاد به رئیسی/ سئوالی دیگر از گوگل؛ آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی، به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «چگونه رأی بدهیم؟»، «نامه احمدی نژاد به رئیسی»، «رأی اولی‌ها متولد چه سالی هستند؟»، «انصراف نامزدها»، «بیماری سحر زکریا چیست؟»، «آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟»، و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه در مورد این مفاهیم بیشتر توضیح خواهیم داد.

چگونه رأی بدهیم؟

امروز ۲۸ خرداد، موعد شرکت ایرانیان واجدین شرایط در پای صندوق‌های رأی است؛ موعدی که قرار است پس از پایان آن سیزدهمین رئیس جمهور ایران و نیز منتخبان شورا‌های شهر و روستا، نمایندگان میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان میان دوره‌ای مجلس خبرگان مشخص شوند.

در بازه زمانی ۴۸ ساعت گذشته، بسیاری از کاربران شبکه‌های مجازی که قصد حضور در انتخابات را دارند، با جست و جوی سوال «چگونه رأی بدهیم؟» در گوگل در پی پاسخ به این سوال هستند.

واقعیت این است که در انتخابات ۱۴۰۰، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجد شرایط رأی دادن در کشور هستند که از این تعداد ۲۹ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۳۸ نفر مرد و ۲۹ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۲۶۹ نفر زن و یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی هستند. سن قانونی برای رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون ۱۸ سال تمام است.

صندوق اخذ رای سیار در روستاهای دشت ترکمن - تابناک | TABNAK

رأی دهندگان باید با اصل شناسنامه و شماره ملی خود به یکی از مراکز اخذ رأی مراجعه کنند و پس از دریافت تعرفه های مربوطه اعم از انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس به نامزدهای مورد نظر خود رأی بدهند.

ناگفته نماند در این انتخابات امکان رأی دهی الکترونیکی نیز وجود دارد به این شکل که در روند اخذ رای الکترونیکی پس از احراز هویت، شناسنامه فرد مهر می شود و شماره ملی وارد سامانه و احراز هویت صورت می گیرد، سپس کارت اخذ الکترونیکی رای در اختیار فرد قرار می گیرد و فرد به جای آن که کاغذی به عنوان تعرفه دریافت کرده و اسامی را روی آن بنویسد، پای دستگاه می رود و با وارد کردن کد داوطلب، تصویر او را روی صفحه مانیتور مشاهده می کند و پس از آن که رای خود را ثبت کرد دکمه پایان را می زند. دستگاه رای فرد را چاپ و برش می زند و آن را در صندوق پیش بینی شده در زیر دستگاه می اندازد.

چگونه رأی بدهیم؛ سئوالی که بارها در گوگل جست و جو شد/ جست و جوی کاربران در اینترنت در مورد نامه احمدی نژاد به رئیسی/ سئوالی دیگر از گوگل؛ آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟/ چرا نام سرخیو راموس سئو شده است؟

نامه احمدی نژاد به رئیسی

با اینکه محمود احمدی نژاد، رئیس دولت های نهم و دهم در زمان ثبت نام برای انتخابات سیزدهمین اعلام کرده بود که در صورت رد صلاحیت، در این انتخابات شرکت نخواهد کرد، یک روز مانده به آغاز رأی گیری ها، نامه ای جعلی از او خطاب به ابراهیم رئیسی در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در این نامه که فاقد منبع و جعلی است اما بارها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شد، از قول احمدی نژاد خطاب به رئیسی نوشته شده است که علی رغم تصمیم قبلی مبنی بر عدم رأی دادن، روز جمعه به شما رأی خواهم داد!

این نامه جعلی سبب شد تا عبارت « نامه احمدی نژاد به رئیسی» بارها در گوگل جست و جو شود.

رأی اولی‌ها متولد چه سالی هستند؟

یکی از رویدادهای قابل تأمل هر انتخابات، حضور رأی اولی هاست؛ افرادی که سابق بر آن به دلیل سن پایین اجازه مشارکت در انتخابات و حق تعیین سرنوشت نداشته اند، اما به دلیل رسیدن سنشان به حد قانونی از این پس امکان حضور در انتخابات را خواهند داشت.

این موضوع سبب شده است تا عبارت «رأی اولی‌ها متولد چه سالی هستند؟» به یکی از پرسش های پر تکرار در گوگل تبدیل شود.

آمار رای اولی‌های انتخابات اعلام شد - تابناک | TABNAK

بر اساس قانون یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رأی اولی داریم که سن قانونی برای رأی دادن آنها در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون ۱۸ سال تمام است.

بر اساس متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ و قبل از آن می‌توانند در این انتخابات شرکت کرده و رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند.

انصراف نامزدها

در روزهای گذشته و در ساعات پایینی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، شاهد انصراف سه تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

بر همین اساس و به ترتیب آقایان محسن مهرعلیزاده، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی از حضور در ادامه رقابت ها انصراف دادند.

چگونه رأی بدهیم؛ سئوالی که بارها در گوگل جست و جو شد/ جست و جوی کاربران در اینترنت در مورد نامه احمدی نژاد به رئیسی/ سئوالی دیگر از گوگل؛ آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟

محسن مهرعلیزاده دلیل انصراف خود را جلوگیری از پراکنده شدن آرا اعلام کرد و سعید جلیلی و علیرضا زاکانی نیز به نفع سید ابراهیم رئیسی از ادامه رقابت ها انصراف دادند.

این اتفاقات سبب شد تا عباراتی چون انصراف مهرعیلزاده، انصراف زاکانی و انصراف جلیلی در دو روز گذشته در لیست عبارت های پر جست و جوی گوگل تبدیل شوند.

بیماری سحر زکریا چیست؟

سحر زکریا متولد ۲۸ آذر ۱۳۵۲ در اراک، هنرپیشه سینما و تلویزیون ایرانی است. سحر زکریا با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی در پناه تو (در نقش دخترعموی رامین) وارد دنیای بازیگری شد.

 سپس توانایی خود را با بازی در نمایش‌ها و تله‌تئاترهای گوناگون آزمود. اما با بازی در فیلم مردی از جنس بلور بود که دیده شد و بار دیگر به تلویزیون بازگشت.

کمپین معرفی امام حسین(ع) در سوئد و کانادا - تابناک | TABNAK

بازی در نقش همسر رابین هود در مجموعۀ طنز قطار ابدی تا اندازه‌ای او را به شهرت رساند. اما با برنامهٔ طنز پاورچین، استعداد نهفتهٔ بازی در نقش کمدی خود را بروز داد و توانست به محبوبیت دست یابد. سحر زکریا کار خود را با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی مهران مدیری مانند پاورچین و مرد دوهزارچهره ادامه داد.

بر اساس اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد، سحر زکریا بیماری حنجره دارد و به سختی قادر به صحبت کردن است.

چند روزی است که سحر زکریا بازیگر پرحاشیه ی کشور به بیماری عجیبی مبتلا شده و با انتشار پست های مختلف خبر بیمار شدنش را رسانه ای کرده است.

سحر زکریا در روزهای گذشته نیز با انتشار ویدئویی از وضعیت جسمی خودش گفت.

حال نامساعد جسمانی وی حالا او نام او را به یکی از پر جست و جوترین نام های ایرانی در گوگل تبدیل کرده است.

آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟

ششمین دوره انتخابات شورای شهر امروز ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد و در شهر و روستا‌های کشور نامزد‌ها برای پیروزی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

یکی از پرسش های مهمی که درباره کیفیت و کمیت تبلیغ نامزدهای شورای شهر مطرح است و اتفاقاً این مهم در روزهای اخیر بارها در گوگل جست و جو شد، سئوال آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟ بود.

مستند به گفته های مهدی چمران، رئیس اسبق شورای شهر تهران به نامزدهای شورای شهر وام یا کمک هزینه ای پرداخت نمی شود.

همانطور که اشاره شد مهدی چمران در سال ۱۳۹۶ در این باره به رسانه‌ها گفت: مهدی چمران گفت: در انتخابات شورا‌ها هیچ کمکی در قالب وام و یا هر چیز دیگری به کاندیدا نمی‌شود.

وی افزود: کاندیداها موظف هستند تمام هزینه های تبلیغات خود را از جیب پرداخت کنند و محلی برای ارائه وام به کاندیدا تعریف نشده است.

تبلیغ عجیب یک نامزد انتخابات شورای شهر - تابناک | TABNAK

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در رابطه با چاپ بنر و تبلیغات نیز به کاندیدا کمک نمی شود، تصریح کرد: نه تنها کمک مالی در قالب وام به افراد ارائه نمی شود، بلکه کمکی نیز در خصوص چاپ بنرها و تراکت ها به افراد نمی شود.

سرخیو راموس

سرخیو راموس گارسیا متولد ۳۰ مارس ۱۹۸۶، بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است که به عنوان مدافع و کاپیتان برای تیم ملّی فوتبال اسپانیا بازی می‌کند. راموس یکی از بهترین مدافعان جهان در نسل خود به‌شمار می‌رود و همواره افزون بر مهارت‌های لازم برای یک مدافع، دارای توانایی بالای گلزنی و پاس‌کاری نیز بوده‌است.

روز گذشته ورزش سه در مورد راموس نوشت: دوران فوتبال سرخیو راموس در رئال پس از شانزده سال، ۶۷۲ بازی و ۱۰۱ گل به پایان رسید و کاپیتان فصل بعد در تیمی دیگر به فوتبالش ادامه خواهد داد.

راموس و رئال بر سر تمدید قرارداد به توافق نرسیدند و در نهایت مسیرشان جدا شد. رئال قرارداد یک ساله با کسر ۱۰ درصدی دستمزد را پیشنهاد داده بود، ولی راموس قراردادی دو ساله می‌خواست.

 

کاپیتان رئال کرونایی شد - تابناک | TABNAK

در واقع راموس زمانی پاسخ مثبت داد که دیگر دیر شده بود، چون پیشنهاد تمدید رئال تا پایان ماه مارس اعتبار داشت و راموس در نشست خبری امروز خود گفت، از این مساله بی اطلاع بود و تنها چند روز پیش از زبان برادر و مدیر برنامه هایش چنین چیزی را شنیده است.

نشریه مارکا پس از اتمام کنفرانس خبری با انتشار تصویر زیر نشان داد، خبر مربوط به تاریخ انقضای پیشنهاد تمدید رئال به راموس را ششم مارس منتشر کرده بود و طبعا راموس می‌دانست تا پایان مارس تنها فرصت برای پذیرش پیشنهاد دارد، ولی ترجیح داد تا روز‌های پایانی قراردادش صبر کند تا شاید نظر مسئولان باشگاه عوض شود. اتفاقی که رخ نداد و پاسخ مثبت او به قراردادی بود که دیگر اعتبار نداشت.

 

چگونه رأی بدهیم؛ سئوالی که بارها در گوگل جست و جو شد/ جست و جوی کاربران در اینترنت در مورد نامه احمدی نژاد به رئیسی/ سئوالی دیگر از گوگل؛ آیا به کاندیدای شورای شهر وام می دهند؟

به هر صورت ماجرای جدایی یا عدم جدایی راموس از رئال مادرید برای بسیاری از دوست داران فوتبال در ایران مهم است و سبب شده تا به کرات نام او را در گوگل جست و جو کنند. 

بیشتر بخوانید

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ایا میشود در شوراها. رای داد. ولی بقیه را نه؟؟
با سلام به همین دلیل هست که بعدطرف دنبال جبران کردنش هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر