بازدید 8011

پنیر سوییسی روی پیتزای لذیذ ایتالیایی؛ آتزوری صعود کرد

ایتالیا پس از پیروزی آسان مقابل ترکیه، توانست سوئیس را هم به راحتی از پیش رو بردارد. مانوئل لوکاتلی، هافبک 23 ساله ساسولو که به شدت مد نظر یوونتوس قرار دارد، ستاره این میدان بود و دو گل او به همراه گل ایموبیله، صعود ایتالیا به مرحله یک هشتم نهایی را تضمین کرد.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 17 June 2021

در آخرین بازی از شب ششم رقابت‌های یورو 2020، شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت 23:30 به وقت تهران، تیم‌های ملی ایتالیا و سوئیس در ورزشگاه المپیک رم دومین بازی گروه A در دور دوم مرحله گروهی را برگزار کردند که این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود آتزوری خاتمه یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، با این نتیجه تیم ملی ایتالیا دومین پیروزی متوالی خود را کسب کرد تا با شش امتیاز صدر جدول را از تیم ولز پس بگیرد و به‌عنوان اولین تیم در فاصله یک دور مانده به پایان مرحله گروهی به مرحله حذفی راه پیدا کند.

پنیر سوییسی روی پیتزای لذیذ ایتالیایی؛ آتزوری صعود کرد

شرح گل‌ها

ایتالیا 1-0 سوئیس؛ مانوئل لوکاتلی 26': دومنیکو براردی در حرکتی انفجاری وارد محوطه جریمه سوئیس شد. او پس از عبور از مدافع حریف در نزدیکی خط عرضی زمین، پاس به بیرون ارسال کرد که لوکاتلی با جایگیری خوب و به موقعش، دروازه سوئیس را گشود.

ایتالیا 2-0 سوئیس؛ مانوئل لوکاتلی 52': نیکولو بارلا پشت محوطه جریمه سوئیس صاحب فضای خوبی شد. چیرو ایموبیله با نفوذ به داخل، مدافعان سوئیس را به دنبال خود کشاند تا فضا برای لوکاتلی باز شود. پاس بارلا به لوکاتلی رسید و ستاره جوان آتزوری با یک شوت از راه دور دیدنی، طوری دروازه سوئیس را فرو ریخت که یان زومر فقط نظاره گر بود. 

ایتالیا 3-0 سوئیس؛ چیرو ایموبیله 89': توپ گیری ایتالیایی ها در میانه میدان باعث شد رافائل تولوی تازه وارد صاحب توپ شود. او توپ را به ایموبیله سپرد و این مهاجم باتجربه با یک شوت از راه دور و به لطف واکنش ضعیف زومر، گل سوم ایتالیا را به ثمر رساند. 

 

دو گل نخست این بازی را مانوئل لوکاتلی هافبک تیم ساسولو در دقایق 26 و 52 برای آتزوری و سومین گل این تیم را چیرو ایموبیله در دقیقه 89 به ثمر رساند تا مردان روبرتو مانچینی مزد بازی برتر خود را با کسب یک پیروزی قاطع سه گله دیگر مقابل همسایه شمالی‌شان بگیرند.

ایتالیایی‌ها که در بازی اول‌شان هم ترکیه را 3 بر صفر از پیش رو برداشته بودند، نه تنها در نتیجه بلکه از نظر آماری هم نسبت به سوئیس وضعیت به مراتب بهتری داشتند. در حالی که آتزوری در هر دو نیمه بازی چند بار دروازه حریفش را تهدید کرد و دقت بیشتر بازیکنانش در ضربات آخر حتی می‌‌توانست گل‌های بیشتری را برای این تیم به همراه داشته باشد، سوئیس تنها یک بار به طور جدی دروازه آتزوری را تهدید کرد که عملکرد خوب سنگربان این تیم، باعث ثبت دومین کلین‌شیت در کارنامه مردان مانچینی شد. آنها حالا با یک تساوی از بازی آخرشان برابر ولز از بابت صعود به‌عنوان تیم اول گروه برای داشتن حریفی آسان‌تر در مرحله بعد مطمئن خواهند شد. ایتالیا در صورت صعود به‌عنوان تیم نخست گروه A، در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه C‌ روبه‌رو خواهد شد.

سوئیسی که در بازی نخست خود مقابل ولز به تساوی یک - یک رضایت داده بود حالا به بازی آخر خود مقابل ترکیه دل خواهد بست، دیداری که باید آن را ببرد تا شانس صعود داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر