بازدید 11226
کاهش چشمگیر سرعت واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در ایران

کمترین میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در دو ماه اخیر ثبت شد!

برای آنکه ابعاد عجیب این کاهش سرعت واکسیناسیون دستمان بیاید، کافی است به این نکته دقت کنیم که در شبانه روز اخیر، میانگین در هر استان کشورمان، تنها ۳۲۱ دوز واکسن تزریق شده و به همین تناسب، سهم هر شهرستان از تزریق روزانه واکسن، حدود ۲۳ دوز بوده است؛ وضعیتی که حکایت از تعطیلی واکسیناسیون در بسیاری از مراکز در اغلب شهر‌های کشورمان دارد.
کد خبر: ۱۰۵۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۶ 16 June 2021
تابناک اجتماعیبه فاصله حدود چهار ماه از شروع واکسیناسیون کرونا در کشورمان، حالا سرعت اجرای برنامه واکسیناسیون به قدری کند شده که در شبانه روز اخیر، شاهد تزریق کمترین میزان واکسن در دو ماه اخیر بوده ایم!

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اطلاعیه امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، در سراسر کشورمان مجموعا تنها ۹ هزار و ۹۷۸ دوز واکسن به گروه‌های اولویت دار تزریق شده است؛ عددی که نسبت به هفته قبل ـ که بالغ بر ۵۲ هزار دوز واکسن تزریق شده بود ـ کاهشی بسیار چشمگیر نشان می‌دهد و حکایت از تداوم مشکلات جدی در برنامه واکسیناسیون کشورمان دارد.

وضعیت بحرانی واکسیناسیون در کشورمان، زمانی بهتر خودنمایی می‌کند که بدانیم دو هفته قبل در چنین روزی، بالغ بر ۱۳۰ هزار دوز واکسن تزریق شده بود و چند روز قبل از آن، رکورد تزریق حدود ۲۱۰ هزار دوز واکسن در کشورمان به ثبت رسیده است. عددی که قیاسش با وضعیت امروز واکسیناسیون در کشورمان، حکایت از وضعیتی فوق بحرانی دارد!
 
کمترین میزان تزریق روزانه واکسن کرونا در ۲ ماه اخیر ثبت شد!

برای آنکه ابعاد عجیب این کاهش سرعت واکسیناسیون دستمان بیاید، کافی است به این نکته دقت کنیم که در شبانه روز اخیر، میانگین در هر استان کشورمان، تنها ۳۲۱ دوز واکسن تزریق شده و به همین تناسب، سهم هر شهرستان از تزریق روزانه واکسن، حدود ۲۳ دوز بوده است؛ وضعیتی که حکایت از تعطیلی واکسیناسیون در بسیاری از مراکز در اغلب شهر‌های کشورمان دارد.

همه این‌ها در حالی است که بر اساس آمار‌های رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان تا کنون ۵ میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن وارد کرده ایم که از این تعداد، تا ظهر امروز ۵ میلیون و ۲۴۲ هزار و ۹۲۲ دوز واکسن تزریق شده و حدود ۶۰۵ هزار دوز واکسن برای تداوم تزریق به گروه‌های اولویت دار باقی مانده است.

نکته قابل تامل در این میان، صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن کووایران برکت است که به دنبال آن، مجوز توزیع واکسن‌های تولید شده در زیرمجموعه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم صادر شده و به تاکید مسئولان وزارت بهداشت کشورمان، این اتفاق طی روز‌های آتی رقم خواهد خورد. توزیع محموله‌هایی از واکسن وطنی در شبکه بهداشت کشورمان که می‌تواند به کمبود واکسن پایان داده و سرعت واکسیناسیون را بار دیگر شتاب دهد.

اتفاقی که قریب الوقوع بودن آن ایجاب می‌کند باقی مانده واکسن‌های وارداتی به سرعت توزیع شده و به افراد اولویت دار و به طور ویژه به آن‌هایی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند تزریق شود تا مبادا تعطیل شدن مراکز واکسیناسیون منجر به شدت گرفتن شائبه‌ها شده و ابهاماتی به وجود آورد که می‌تواند گریبان واکسن تولید کشورمان را بگیرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
چرا جون مردم بازیچه ی دست عده ای می شه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
نگران نباشید !!!!!؟؟؟؟

از این ماه تعداد ۵۰ میلیون دوز واکسن ایرانی می

سازیم !!!؟؟؟
فعلا شور انتخابات در کشور است اضافه کنید گردهمایی های قشرده و بدون رعایت پروتکلها و ابضا سکوت مسئولان در قبال آن که جان مردم بازیچه مطامع سیاسی شده و بهد از انتخابات دودش به چشم مردم میرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
اگه منصف باشی یادت میاد که بی درایتی در اعمال محدودیت ها در تعطیلات عید باعث بروز موج چهارم و فوت ۲۰ هزار نفر شد... شما از تفریحات و خوشی ها و دورهمی هاتون دست نمی کشید و اونجا کرونا نیست اما مساله مهم انتخابات که حتی در امریکا هم تعطیل نشد و سرنوشت کشوره رو به کرونا گره می زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
و اتوبوس هایی که از شهر و روستا های اطراف شهرهای بزرگ ، مردم را سوار کرده

و به تجمعات چند هزار نفری تبلیغاتی می آورند
عوضش امنیت داریم ، انتخابات هم داریم. بی خیال بابا واکسن چیه
چه کردید با کشور عزیزمان با این مدیریت افتضاح
واکسن داخلی چی شد
بالاخره واکسن سازهای داخلی کار خودشونو کردن.
واردات هم تعطیل.
حالا این وسط چند هزار نفر دیگه هم فوت بشن خدا بیامرزدشون . مهم حمایت از تولید داخلیست !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
تولیدات داخلی را حمایت کنیم !!!؟؟؟

حتی با اهدای جانتان !!!؟؟

سالی ۲۷ هزار نفر در جاده ها

سالی ۵۰ هزار نفر هم بخاطر حمایت از واکسن های متعدد داخلی !!؟
متاسفم برای همه بی تدبیر ها و ناامید کنندگان ملت شریف ایران
علی برکت الله
خودشون زدند بی خیال مردم
دولت روحانی مملکت را ول کرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
دیگه روحانی تموم شد ازین به بعد ببینیم کی رو میندازین وسط دولت و مجلس رو هم که گرفتین
وقتی واکسنم سیاسی کنی نتیجش می شه مرگ های بیشتر ....
چون جان مردم ارزش ندارد واکسن نمیخرند
قرار شد قطب واکسن بشیم

خب شدیم

چون تو قطب هم واکسن گیر نمیاد
چون میخوان واکسن خودشون رو بریزن توو بازار . بعد هم میان میگن همه مردم از واکسن ایرانی استقبال کردن ولی نمیگن دیگه واکسن خارجی نیاوردیم. نتایجش رو هم که منتشر نمیکنن. اونایی که این واکسن رو میزنن ممکنه یه حس اعتمادی پیدا کنن و پروتکلها رو کمتر رعایت کنن و دوباره همین مردم گرفتار میشن
چرا واکسنی که باید به مردم تزریق میشد به ستادهای انتخاباتی تزریق کرده اند؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر