بازدید 8007
۵

ایران و آمریکا به صورت مستقیم گفت‌وگو نمی‌کنند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیان داشت که در جریان دیدار با رئیس جمهوری آمریکا در اجلاس بروکسل، بحث برجام را پیش کشیده و گفته که مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران به توافق نزدیک شده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 16 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «جوسپ بورل» روز سه‌شنبه طی سخنانی در اندیشکده آلمانی «جرمن مارشال فاند» به جلسه مشترک امروز اتحادیه اروپا و آمریکا با حضور جو بایدن در پایتخت بلژیک اشاره کرد و گفت که بخش مهم نشست پیرامون مسائل امنیتی بود و برجام یکی از مسائل مورد علاقه مشترک بود.

وی با بیان این ادعا که اتحادیه اروپا و آمریکا با کمک هم در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما این توافق را ایجاد کردند افزود: امروز هم (با آمریکای بایدن) تلاش می‌کنیم تا آن را دوباره فعال کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه ایران و آمریکا در مذاکرات احیای برجام در وین به صورت مستقیم گفت‌وگو نمی‌کنند گفت: ما تلاش زیادی را انجام می‌دهیم که برجام احیا شود. افراد من در وین هستند و آن‌ها به دلیل عدم ارتباط مستقیم بین ایران و آمریکا نقش مهمی را (در راستای احیای برجام) ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیوستن و خروج از یک توافق بین المللی کار ساده‌ای نیست یادآور شد که ایالات متحده پس از ترک برجام، تحریم‌ها علیه ایران را اعمال کرد و ایران هم در مقابل گام‌هایی را در راستای کاهش تعهداتش تحت برجام برداشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
آقا بکنن, مگه دنیا به آخر میرسه؟ به خاطر منافع و بهبود شرایط مردم مذاکره بکنن, زمین به آسمون که نمیرسه . همین ترکیه که تو خیلی از موارد مخالف اسراییله , تو جنگ آذربایجان و ارمنستان به خاطر منافع ملی اش کنار اسراییل علیه ارمنستان متحد شد. قضیه ما و آمریکا هم شده مثل ورزشکارامون که دعا دعا میکنیم با اسراییل نیوفتیم چون چندین سال تلاش یه ورزشکار به باد میره.
تا وقتی مستقیم ورودر رو صحبت نشه واسطه گری اروپایی وچین وروسیه مثل دلال عمل میکنند وهیچ نتیجه مثبتی بدست نمی اید حالا الکی زور بزنید ؟تمام اروپا با امریکاست وروسیه وچین هم به منافع خودشان فکر میکنند وهرجا بخواهند شل وسفت میکنند ؟!
پس بهترین وموثر ترین را ه که یا اینطرف یا اونطرف بشه باید رودر رو امریکا وایران باید مستقیم صحبت کنند ؟.
نه شما مسلمون تر از پیغمبر ونه امریکا بی خداتر از ابوسفیان است البته این کارها شجاعت می خاد 40 سال شعار مرگ امریکا دادید ونونش را خوردید پستش را گرفتید نه این دیگه امکان نداره
این هم نوعی مسخره بازیه
عمل به برجام بدون رفع تحریم ها امکان ندارد و بی مایه فطیر است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان