بازدید 7654
۱

وزیر بهداشت: توزیع واکسن‌های ایرانی کرونا آغاز شد

روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت را صادر کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 15 June 2021

به گزارش تابناک، وزیر بهداشت با اعلام "اولین واکسن تولید داخل از امروز توزیع می‌شود"، گفت: «تا پایان تابستان به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در جهان تبدیل می‌شویم.»

روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد که مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت را صادر کرده است.

این در حالی است که واکسیناسیون کرونا در کشور به دلیل نبود واکسن متوقف شده بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آران و بیدگل با بیان اینکه بر اساس برخی بدعهدی‌ها ورود واکسن به کشور با مشکلاتی مواجه شد، اعلام کرد: "خوشبختانه با پیگیری‌های صورت‌گرفته ورود واکسن به کشور از سر گرفته شد و از این هفته مشکلی برای تزریق نداریم."

نمکی افزو: «با پیگیری‌های یک‌ساله راه 20ساله را در سال‌های اخیر پیمودیم. اولین واکسن‌های تولید داخلی از امروز توزیع می‌شود و هفته بعدی دومین گروه مجوز می‌گیرند و تا پایان تابستان به یکی از تولیدکنندگان بزرگ واکسن در جهان تبدیل می‌شویم».

پیشتر، رضا مظهری، مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر روند مناسب تولید واکسن «کوو ایران برکت» اعلام کرد که با آغاز تولید از ابتدای خرداد تاکنون حدود سه میلیون دوز واکسن تولید شده است و از تیرماه با راه‌اندازی خط تولید جدید، ماهانه ۱۱ میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرده بود که واکسن های تولیدی به محض صدور مجوز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده عموم آماده سازی می شوند. ظرفیت تامین بخش عمده نیازهای فعلی با واکسن ایرانی کرونا فراهم شده است و به محض اینکه وزارت بهداشت مجوز لازم را صادر کند، واکسن داخلی آماده تزریق به هموطنان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
خدا رحم کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر