بازدید 4624

رضایی: گرانی را با رونق تولید مهار می‌کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از راه‌های تامین منابع برای مهار گرانی؛ رونق تولید است.
کد خبر: ۱۰۵۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰ 15 June 2021

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی در گفتگو با شبکه خبر عامل اصلی گرانی را دولت دانست و افزود: دولت با استقراض از بانک مرکزی یا از طریق بورس دست در جیب مردم کرده است و من این دست را قطع خواهم کرد.

وی گفت: سازو کار تامین منابع راه انداختن تولید و رونق کسب و کار و همچنین جلوگیری از فرار مالیاتی است که عدد آن به ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد ضمن اینکه افرادی که فرار مالیاتی دارند به همین اندازه از یارانه نیز استفاده می‌کنند و این یک غارت بی‌سابقه منابع کشور است.

رضایی گفت: اگر این منابع را از گردن کلفت‌ها بگیریم خیلی از مشکلات حل می‌شود.

وی درباره مشکل بیکاری هم گفت: ۷۰ درصد کشور غیرمولد و بیکار است و از همه ظرفیت‌های خالی کشور و برای رونق استفاده خواهیم کرد.
Remaining Time -1:10
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

محسن رضایی با اشاره به مشکل کمبود تولید مسکن گفت: ما تولید را به بازار سرمایه وصل می‌کنیم و تقاضا را به شبکه بانکی متصل خواهیم کرد و افراد می‌توانند با ۱۰ درصد آورده و بازپرداخت ۴۰ تا ۵۰ ساله و دریافت زمین از دولت صاحبخانه شوند.

وی افزود: موافقم که هیئتی مستقل از کارشناسان برای بررسی تحقق وعده‌ها مشخص شود و نتایج آن نیز به مردم اعلام خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه سرمایه بسیاری از افراد در بورس از بین رفت، گفت: البته برخی‌ها که در شش ماهه دوم سال ۹۸ سهام را ارزان خریدند و نیمه اول سال ۹۹ گران فروختند؛ ثروت‌های بادآورده به دست آوردند.

وی افزود: بازار سرمایه را به تولید و سرمایه‌گذاری وصل می‌کنیم و با طرح نجات اقتصادی زیان مالباختگان را جبران و بازار سرمایه را بیمه می‌کنیم.

رضایی تاکید کرد: دولت ما یک دولت مردمی خواهد بود تا صدای مردم به گوش مسئولان برسد و برای این کار از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌کنیم.

وی درباره مقابله با مافیای واردات هم گفت: سالانه ۲۵ میلیارد دلار قاچاق داریم که برای مقابله با آن به مرزنشینان اجازه مبادلات می‌دهیم و با مرزبانی مردمی از قاچاق جلوگیری می‌کنیم و ضمن بالا بردن تولید ملی از قاچاق جلوگیری خواهد شد.

رضایی افزود: برای مقابله با فساد باید از دروازه‌های آن یعنی از قوه قضاییه و حراست پاکسازی‌ها آغاز شود.

وی گفت: سازمان بازرسی در دولت برای پیشگیری از فساد تشکیل خواهیم داد و ۱۰ هزار قانون فسادزا را به ۵۰۰ قانون کاهش خواهیم داد.

رضایی درباره موضوع ساده زیستی و شفافیت هم گفت: من در دانشگاه امام حسین (ع) هستم و از مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کار می‌گیرم و مجموع دریافتی من ماهانه ۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان است.

وی افزود: همه این موارد در خصوص خودم و خانواده من شفاف است و دارایی‌های ما نیز کنترل خواهد شد.

رضایی گفت: دو دختر من خانه‌دار هستند و مدرک دکترا دارند و یک دختر دیگر من کارمند بانک است و داماد‌های من نیز شغل آزاد دارند.

رضایی درباره کارآفرینان هم گفت: اردوغان با ۲۰ کارآفرین کشور تلفنی صحبت و آن‌ها را به سرمایه‌گذاری در ترکیه دعوت کرده و این در حالی است که مقامات ما در پشت درب‌های بسته به امید بایدن هستند.

وی با بیان اینکه معماری نوین اقتصاد ملی ایران را سامان می‌دهم، گفت: موضوع حقوق بازنشستگان معلمان کارگران کشاورزان در اولویت ماست و محصول‌های کشاورزی را پنج درصد بالای قیمت‌های بین المللی از کشاورزان خرید تضمینی خواهیم کرد.

رضایی درباره موضوع حاشیه‌سازی‌ها افزود: کم حوصلگی و تحمل پایین مسئولان سبب ایجاد حاشیه‌ها شده است، اما ما با اصلاح از درون قدرت حکمرانی صالح را به وجود می‌آوریم.

محسن رضایی درباره پیشرفت علمی کشور هم گفت: کیفیت مقالات و شتاب تولید آن‌ها را بیشتر خواهیم کرد.

وی در پایان تصریح کرد: دولت ما دولت مردم برای اقدام و تحول است و ایجاد این تحول بدون بسیج همه امکانات امکان پذیر نیست؛ در کابینه ۱۶ ساله من در سپاه یک فاسد پیدا نشد، خودخواهی و تبلیغ وجود نداشت و امروز نیز می‌توانیم یک بار دیگر دولت اسلامی را که مردم آرزوی آن را دارند، ایجاد کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان