بازدید 5867
آماده‌باش مقاومت و استقرار گنبد آهنین

موافقت دولت بنت با برگزاری راهپیمایی پرچم

یک روز مانده به برگزاری راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست در قدس اشغالی، مقاومت فلسطین به نیرو‌های خود اعلام آماده‌باش کرد. چراکه وزیر امنیت داخلی در دولت نفتالی بنت با برگزاری راهپیمایی موافقت کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۲ 15 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین بر جلوگیری از برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس در روز سه شنبه اتفاق نظر دارند و مساله ازسرگیری جنگ و تبادل آتش بین مقاومت و رژیم صهیونیستی گزینه کاملا جدی است.

مقاومت فلسطین پیام‌هایی را از طریق مصر و برخی طرف‌های میانجی بین‌المللی به رژیم صهیونیستی ارسال کرده و هشدار داده که این راهپیمایی تحریک‌آمیز به ویژه در محله باب العامود یا محوطه‌های مسجد الاقصی باید لغو شود.

مقاومت هشدار داده که برگزاری این راهپیمایی ممکن است از حد واکنش در اراضی اشغالی فراتر رفته و به یک جنگ منطقه‌ای کشیده شود.

الاخبار لبنان تاکید کرد که رهبران حماس به عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر ابلاغ کرده‌اند که برگزاری این راهپیمایی قطعا به انفجار اوضاع و درگیری مجدد منتهی می‌شود، آن وقت رژیم صهیونیستی و طرف‌های واسطه با مشکلات زیادی مواجه خواهند بود، زیرا شیوه واکنش مقاومت این بار متفاوت با دفعات قبل خواهد بود.

در همین راستا، مقاومت فلسطین به نیرو‌های خود از جمله یگان‌های موشکی دستور آماده‌باش کامل داده است. پهپاد‌های اسرائیلی هم طی دو روز اخیر به طور گسترده در آسمان نوار غزه در حال گشت‌زنی بودند.

برخی منابع اسرائیلی برآورد کرده‌اند که پاسخ مقاومت به برگزاری این راهپیمایی، به شکل ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی یا شلیک راکت به سمت برخی شهرک‌های مجاور غزه باشد.

الاخبار هم به نقل از برخی منابع آورده است که پاسخ مقاومت کاملا هدفمند و به موازات راهپیمایی شهرک‌نشینان افراطی خواهد بود و یگان‌های موشکی مقاومت هم کاملا آماده حملات راکتی به اهداف و مواضع دشمن هستند.

کمیته پیگیری جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ هم با صدور فراخوانی عموم فلسطینیان در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی را به حضور گسترده در این شهر و اطراف مسجد الاقصی برای مقابله با شهرک‌نشینان صهیونیست فراخوانده است.

همچنین لیست مشترک عربی در نامه‌ای به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار لغو راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی شد و تاکید کرد که فعالان راست‌گرا تصمیم دارند در جریان این راهپیمایی دست به خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز و نژادپرستانه بزنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لیست مشترک عربی دولت جدید را مسؤول هرگونه خشونت و درگیری احتمالی و ریخته شدن هر قطره خون به خاطر این راهپیمایی دانست.

"عومر بارلیو" وزیر امنیت داخلی دولت جدید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از جلسه برآورد اوضاع امنیتی در رابطه با راهپیمایی پرچم، تصمیم بر این شد که این راهپیمایی همانگونه که بین پلیس و برگزار کنندگان توافق صورت گرفته، برگزار شود. به پلیس و نیرو‌های امنیتی دستور داده شده در بالاترین سطح آماده باش باشند.

"اور هیلر" خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در پی تهدیدات حماس علیه راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان، ارتش خود را برای احتمال ازسرگیری جنگ و درگیری در غزه آماده می‌کند.

هیلر تصریح کرد که بر همین اساس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بانک اهداف تازه‌ای را در غزه تهیه کرده و سامانه گنبد آهنین نیز مجددا در مناطق مختلف اراضی اشغالی نصب شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز به اعضای سفارت و خانواده هایشان دستور داده فردا وارد بخش قدیمی قدس نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار