بازدید 20274
پیمانه اقتصادی

جهش بیش از ۷۰۰ درصدی قیمت پراید در دولت تدبیر و امید/ صاحبخانه‌ها سقف اجاره‌بها را شکستند/ جزئیات بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی/ سرانجام تورم سوییس مثبت شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ریزش بورس به خاطر اختلاف من و وزیر نفت نبود، نوسان بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه، قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر رسید و افزایش قیمت دلار صرافی‌های بانکی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 14 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس مثبت شد، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ ریزش بورس به خاطر اختلاف من و وزیر نفت نبود، نوسان بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه، قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر رسید و افزایش قیمت دلار صرافی‌های بانکی را در بر دارد.

شاخص کل بورس مثبت شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳ هزار و ۶۶۵ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۹۰ واحد رسید، امروز و در لحظه انتشار این گزارش، نماگر کل بورس با رشد بیش از هفت هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بازار امروز

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۷ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۴۲ تومان رسید که نسبت به دیروز ۰.۵ درصد معادل ۳۸ هزار و ۶۱۱ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۹۰۵ تومان رسیده است.

ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز چقدر شد؟

ریزش بورس به خاطر اختلاف من و وزیر نفت نبود

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره نامه‌ همتی به مقام معظم رهبری در مورد هشدار حباب بورس گفت: برخی برخورد فرافکنانه در مورد بورس دارند، در حالی که سوابق وجود دارد. اولا بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی مانند سکه و ارز مرجح است و این بازار جایی برای تبدیل شدن پس‌اندازهای خرد مردم به فرایند تولید و اشتغال در کشور است، به ویژه اینکه اگر در بازار اولیه معاملات انجام شود. وی تصریح کرد: نکته دیگر نرخ سود سپرده‌های بانکی است که این نرخ سال گذشته برای سپرده‌های یک ساله از ۱۵ درصد به ۱۶ درصد اضافه شد، همچنین قبلا سپرده دو ساله نبود، اما برای جذب نقدینگی سپرده جدید دو ساله تعریف شد که نرخ آن هم ۱۸ درصد در نظر گرفته شد. ما مصوباتی از دولت گرفتیم، اما برای اینکه اثر منفی روی بازار نگذارد، اعلام نمی‌کردیم. وی همچنین گفت: یکی از دلایل ریزش بازار را عده‌ای به اختلاف بین وزیر اقتصاد و وزیر نفت ربط می‌دهند، در حالی که این گونه نبوده، بلکه اختلاف بر سر متولی صندوق پالایش یکم بود که بین سازمان خصوصی سازی و شرکت ملی پالایش و پخش ایجاد شده بود که بالاخره مشخص شد، متولی این صندوق شرکت پالایش و پخش است و در صبح سه شنبه‌ای که من متوجه شدم تا ظهر همان روز با وزیر نفت جلسه گذاشتیم و متولی صندوق پالایش یکم مشخص و همان روز از شبکه خبر اعلام و صندوق پالایشی از شهریور ماه به مردم ارائه شد؛ اما با وجود این، عده‌ای از افراد به دروغ می‌گویند از دلایل ریزش بازار اختلاف وزیر نفت و وزیر اقتصاد بوده است. /فارس

نوسان بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه

سهام آسیایی در معاملات امروز، دوشنبه، در آستانه اعلام داده‌های تولید صنعتی ژاپن نوسان کردند. بازارهای استرالیا، چین و هنگ‌کنگ امروز به علت تعطیلات رسمی بسته هستند. جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۱ درصد بالا آمد، در حالی که نیکی ژاپن با رشد ۰.۵۵ درصدی روبه رو شد. کوسپی کره‌جنوبی در معاملات امروز تقریباً بدون تغییر بود و در نهایت ۰.۰۵ درصد افت کرد.

جهش بیش از ۷۰۰ درصدی قیمت پراید در دولت تدبیر و امید

فارس نوشت: یکی از مسائلی که در حوزه اقتصاد طی سال‌های اخیر انتقاد و گلایه‌های بسیاری را در بین جامعه به همراه داشته، نابسامانی بازار خودرو و جولان دلالان در این بازار است که باعث عدم دسترسی مناسب مصرف کنندگان واقعی خودرو به این کالا شده است. در واقع بازار خودرو به محلی برای سرمایه‌گذاری دلالان و واسطه‌ها تبدیل شد و در چنین بازاری، قیمت خودروها روز به روز بالاتر رفته و به حدی رسیده که از حد توان خرید بسیاری از متقاضیان خارج شده است.

در واقع عرضه مستقیم خودرو از کارخانه با روشی نادرست بیشتر نصیب دلالان شد و پس از دپوی خودروها، عرضه قطره چکانی به بازار باعث رشد افسارگسیخته قیمت‌ها شد. در این میان، کاهش تولید خودروسازان به دلیل مشکلات تامین مواد اولیه و قطعات و همچنین بالا بودن هزینه‌های تولید به دنبال رشد نرخ ارز و البته مدیریت نادرست منابع مالی کارخانه‌های خودروساز و بهره وری پایین تولید، عاملی برای کاهش عرضه خودروسازان و تشدید قیمت خودرو در بازار شد. این رشد قیمت در حدی بود که حتی در مورد خودرویی مانند پراید نیز حتی پس از توقف تولید، شاهد ادامه روند رو به رشد قیمت این خودرو در بازار بودیم و همچنان نیز این رویه ادامه دارد. در کنار آشفتگی بازار خودرو، قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها نیز با رشد جهشی همراه شد و در نتیجه قیمت پراید از ۱۵ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در سال ۹۹ (پیش از توقف تولید) رسید. همچنین قیمت این خودرو در بازار از ۱۶ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۱۱۹ میلیون تومان در روز‌های جاری رسید یعنی ۷۴۳.۷۵ درصد رشد یافت.

افزایش قیمت دلار صرافی‌های بانکی

در حالی که روز گذشته شاهد رشد نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز بودیم، امروز نیز در دقایق نخست شروع فعالیت بازار، بهای دلار با افزایش نسبی همراه شده است، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا در این صرافی‌ها به قیمت ۲۳۱۰۷ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۲۳۵۷۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

از در سامانه نیما معامله چه خبر؟

بانک مرکزی اعلام کرد که روز یکشنبه (۲۳ خرداد) در سامانه نیما ۱۰۰ میلیون دلار و با میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۰ هزار و ۴۲۲ تومان معامله شد.

جزئیات بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

طبق آخرین آمار ارائه شده بانک مرکزی، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از سال ۹۵ تا ۹۹ از رقم ۹۹۶ هزار میلیارد ریال به یک هزار و ۲۰۳ هزار میلیارد ریال رسیده که به طور متوسط ۱۷.۲ درصد رشد داشته است.

یکی از مهمترین دارایی بانک مرکزی که در جیب بانک‌ها قرار گرفته و سود قابل توجهی از سوی بانک‌ها به بانک مرکزی داده می‌شود، بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی است. میزان این بدهی در سال ۹۵ برابر ۹۹۶ هزار میلیارد ریال بود و در سال بعد این رقم ۳۲.۴ درصد رشد یافت و به رقم یک هزار و ۳۲۰ هزار میلیارد ریال رسید. بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در سال ۹۷ روند صعودی ملایمی (۴.۷ درصد) داشت و برابر یک هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال بود. یکی از اتفاقات قابل توجه در سال ۹۸ کاهش ۲۷۵ هزار میلیارد ریال رقم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی بود. می‌توان گفت ۱۹.۹ درصد بدهی‌ها کم شد. کاهش بدهی‌ها پایدار نبود و برابر آخرین داده‌های آماری این رقم سال گذشته ۸.۷ درصد رشد یافت و به یک هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال رسید. طبق آمار منتشر شده طی پنج سال گذشته، بدهی بانک‌های تخصصی ۱۱.۵ درصد کم شده و از ۴۹۴ هزار میلیارد ریال (سال ۹۵) به ۴۴۳ هزار میلیارد ریال (سال ۹۹) رسید. در دوره مذکور بدهی بانک‌های غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی رشد ۴۱.۵ درصدی داشته است و سال گذشته برابر ۶۵۴ هزار میلیارد ریال بود. بدهی بانک‌های تجاری به بانک مرکزی افت و خیز بسیاری داشته است به طوری که در سال ۹۵ کاهش ۶۲.۵ درصدی داشت، اما در سال ۹۹ دوباره ۱۴۱.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۰۵ هزار میلیارد ریال رسید.

صاحبخانه‌ها سقف اجاره‌بها را شکستند

سال گذشته ستاد ملی کرونا با توجه به اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در مصوبه‌ای سقف مجاز افزایش اجاره بها در تهران را ۲۵ درصد، سایر کلانشهرها ۲۰ درصد و دیگر شهرها را ۱۵ درصد اعلام کرد. روز گذشته ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ نیز در هفتاد و دومین جلسه ستاد ملی کرونا، حداکثر سقف افزایش نرخ اجاره که صاحبخانه ها باید افزایش دهند، دقیقا به همین میزان تعیین شد. با این حال آمار رسمی از عدم توفیق سیاستگذار در اجرای این مصوبه حکایت دارد. بانک مرکزی در گزارش اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آمار رشد اجاره‌بها نسبت به ماه مشابه سال قبل در تهران را ۳۲.۶ درصد و در دیگر مناطق شهری ۳۶.۳ درصد اعلام کرد. گزارش های میدانی نیز حاکی از آن است که در برخی موارد، صاحبخانه‌ها در تهران بیش از ۵۰ درصد نرخ اجاره را بالا بردند. بررسی‌ها نشان می‌دهد، معمولا مستاجران با این دیدگاه که ممکن است تذکر به مالکان درخصوص اجرای مصوبه دولت به ایجاد تنش بین آنها و موجر منجر شود، با قیمت پیشنهادی صاحبخانه کنار می‌آیند. /ایسنا

تورم سوییس بالاخره مثبت شد

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم سوئیس در دوازده ماه منتهی به می به مثبت ۰.۶ درصد رسیده است که ۰.۹ درصد بیشتر از نرخ تورم ثبت شده برای دوره منتهی به ماه قبل و ۰.۲ درصد بیشتر از نرخ تورم پیش‌بینی شده قبلی برای این کشور محسوب می‌شود. تورم ۰.۶ درصدی که بالاترین تورم ثبت شده در سوئیس طی ۲۳ ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش حمل و نقل با ۴.۰ درصد قرار گرفته است. طی این مدت کمترین تورم مربوط به مواد غذایی و نوشیدنی با تورم منفی ۲.۱ درصدی بوده است. در بین سایر بخش ها، تورم بخش رستوران و هتلداری ۱.۶ درصد و مراقبت های درمانی منفی ۰.۳ درصد اندازه گیری شده است.  

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر رسید

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر تقویت دلار افت کرد و به پایین‌ترین سطح خود در یک هفته اخیر رسید. تا ساعت ۷:۲۳ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۵۸ درصد افت کرد و به ۱٫۸۶۵.۷۱ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا تا این لحظه ۰.۶۷ درصد پایین آمد و به ۱٫۸۶۷.۱۰ دلار رسید. این پایین‌ترین قیمت طلا از چهارم ژوئن تا کنون است؛ اما آنچه باعث شد، قیمت جهانی طلا افت کند، این است که تمرکز سرمایه‌گذاران بر اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو ـ که در این هفته برگزار خواهد شد ـ قیمت دلار را بالا برده است. بالا رفتن ارزش دلار باعث می‌شود، قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

قیمت نفت خام برنت به ۷۳ دلار رسید

قیمت نفت خام در معاملات امروز دوشنبه، با امید سرمایه‌گذاران به ریکاوری تقاضای نفت از پاندمی کرونا و آغاز فصل سفرهای تابستانی رشد کرد و به بالاترین سطح در چندین سال اخیر رسید. تا ساعت ۷:۲۹ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۰.۴۷ درصد رشد کرد و به ۷۳.۰۳ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا هم تا این لحظه ۰.۴۸ درصد رشد کرد و به ۷۱.۲۱ دلار رسید. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماهانه جدید خود چشم‌انداز تقاضای نفت را ارتقا داد و اعلام کرد، تقاضای جهانی تا پایان امسال به سطح قبل از پاندمی بامی‌گردد و تولیدکنندگان بزرگ باید به فکر افزایش تولید خود باشند. گلدمن ساکس هم پیش‌بینی کرد با توجه به تقویت اقتصادهای جهان و سفرهای تابستانی قیمت نفت خام در تابستان تا ۸۰ دلار برای هر بشکه بالا برود.

بیت کوین جهش کرد

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت بیت‌کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان به دنبال اظهارات جدید ایلان ماسک، مالک تسلا، با جهش بزرگی روبه رو شد. ایلان ماسک گفت: هر وقت ماینرهای بیت‌کوین تضمین کنند که بیش از ۵۰ درصد انرژی آنها از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر تأمین می‌شود، شرکت تسلا دوباره پذیرش بیت‌کوین را از سر خواهد گرفت. ماسک این نحوه استفاده از انرژی را گرایش های مثبت آینده‌نگر دانست. قیمت هر بیت‌کوین پس از این اظهارات رشد کرد و تا ساعت ۷:۱۰ به وقت تهران به جهش ۸.۸۲ درصدی رسید و تا ۳۸٫۹۳۹.۹۲ دلار بالا رفت. قیمت دیگر ارزهای مجازی هم بالا رفتند. اتروم تا این لحظه ۳.۲۶ درصد و ریپل ۴.۶۲ درصد جهش کردند. شرکت تسلا در ماه می اعلام کرد، به علت نگرانی از مصرف بالای انرژی بیت‌کوین و آلایندگی بالای حاصل از آن دیگر این ارز دیجیتال را نخواهد پذیرفت.

پیش بینی نفت ۷۵ دلاری از سوی عراقی‌ها

به نقل از بلومبرگ، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، در پاسخ به خبرنگاران در نمایشگاه بین المللی کتاب بغداد گفت که پیش بینی می‌شود، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ قیمت نفت بین ۶۸ تا ۷۵ دلار در هر بشکه را ببیند. وی تاکید کرد: از آن جهت پیش بینی چنین بازه قیمتی را داریم که شاهد تعهد بالای کشور‌های گروه اوپک پلاس به توافق کاهش عرضه در بازار هستیم.

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، هم هفته گذشته از پیش بینی خود نسبت به بهبود تقاضای نفت در بازار جهانی در نیمه دوم سال جاری خبر داد. این سازمان به دنبال آن است که نفت بیشتری را روانه بازار کند. در گزارش اوپک آمده است که مصرف نفت در جهان در نیمه دوم سال جاری حدود ۵ میلیون بشکه در روز معادل ۵ درصد نسبت به نیمه اول افزایش خواهد یافت، چون جهان شاهد فعالیت‌های بیشتر اقتصادی با فروکش کردن بحران کرونا خواهد بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
البته مساجرین میتوانندبرخلاف میل صاحبخانه ها پول کمتری به موجرین بدهندولی همیشه بعدازآن ازدیدن موجر خجالت وشرمنده خواهندبوددرضمن بهترنیست دولت محترم هم درزمان کرونا مالیات وعوارض ازصاحبخانه نگیردچون دولت وشهرداری هاهمه چیزرابالابرده اندولی ازصاحبخانه میخواهند بالانبردیاکم ببرد
این همه مقالاتی که در حوزه اقتصاد مرده ایران مینویسید آیا برای نامزدهای ریاست جمهوری هم جذاب هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟آیا برای آنها نیز ارسال میشود و آیا آنها هم می خوانند یا اینکه صرفا شعار میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تا امروز در حوزه اقتصادی هیچ عملی از رئسای جمهوری، یا بهتر بگیم دو رییس جمهور آخری، یعنی آقایان احمدی نژاد و روحانی ندیدیم و حتی اقداماتشون باعث وخیم تر شدن اوضاع شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دلیل واقعا چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ای کاش این سوال را در دانشکده های اقتصاد کشور به عنوان پایان نامه های ارشد و دکترا تعریف میکردن و مجموعه ی تحقیقاتی را مدون میکردن و تقدیم مجلس یا هر شخصی که دایه دار این مقوله هست میکردند و بعد از مدتی ازش امتحان میگرفتند تا ببینند اصلا آنرا مطاله کرده یا خیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


حیف که این آرزویی بیش نیست
صاحبخانه ها یا مسئولان عزیز کدام یک هر روز ارزش پول را کاهش می دهند
همه رو بیخیال فقط یه فکری به حال ملت زجر کشیده سوییس بکنید.بیچاره ها تحمل تورم به این عضظمت رو ندارن
اقا کلا صاحب خونه ها هم حرف شمارو گوش کردن و فقط ۲۵ درصد افزایش دادن...مرد حسابی قیمت ها نسبت به پارسال دوبرابر شده
کاری داره یه سامانه اجاره بزارید و اتحادیه های املاک رو مجبور کنید قرارداد ها رو طبق این بخشنامه بنویسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
بخشنامه زوری در کدام قیمت گذاری تاثیر داشته که در مسکن اعمال شود.
ربطی به این دولت و اون دولت نداره. سیاستهای کلی کشور باعث بوجود اومدن این اوضاع شده بخاطر همین هیچ فرقی نمیکنه کی رئیس‌جمهور بشه
دولت درستی نداریم
قیمت پراید از 8 میلیون رسیده 110 میلیون یعنی 1400 درصد .
گرانی ها در کشور آنچنان نمایان و جاری و به یک پدیدهٔ کسری هم تبدیل کشته است که نیازی به اطلاع رسانی آن با عدد و رقم نیست. ریشه یابی که خبرگزاری فارس انجام داده است نیز پرداختن به معلولها است به جای آنکه علل ( البته بهتر است علت العلل ) انرا واکاوی و بیان کند. اصل عرضه و تقاضا یکی از علل این وضعیت است اما این فاکتور نیز خود به نوعی معلول است. روش‌های توزیعی که با نیت سعی و خطا انجام گرفته نیز جواب نداده است. اینکه دلال‌ها وارد این بازی شده اند و اینگونه توضیح داده شود که گویا همه فاصله قیمتی کارخانه تا بازار را آنها در جیب خود میگذارند نیز صحیح نیست و از آن مهم تر علت نیست بلکه خود معلول شرایط بد اقتصادی حاکم بر کل اقتصاد کشور با همه ابعاد آن است. دلال لغت درستی برای پاسخ به تین مشکل نیست بلکه باید گفت که سرمایه های معطل مانده و یا همان نقدینگی و خلق پولهایی که امروزه نقل همه مجالس از خانوادگی و‌توی صف گوشت و مرغ نا مناظرات انتخاباتی است علت آن است. اما این نقدینگی خود معلول شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور طی چندین دههٔ گذشته است و البته این شرایط بد که چیزی تا فرو شکستن کل اقتصاد و یا لغت معیشت که لغلغه هر زبانی شده نیز خود اگر هم علت باشد ولی در جای خودش معلول است. بسیاری موارد دیگ را هم میتوان بر شمرد ولی واقعیت آن است که تحریم‌هایی که ذیل فعالیتهای اتمی ایران تعریف شده است علت العلل همه این مشکلات است. در یک شرایط نرمال و وقتی در واردات کشور برای ورود اتومبیل به جهت حمایت از این صنعت ویا کمبود ارز بسته است اگر تحریمی نداشتیم در فاصله کوتاه یکی دو ساله ث یا حتی کمتر همین خودرو سازان فعلی امکان تولید و عرضه تا حد تقاضا را داشته و دارند و بطور اتوماتیک بقیه علتهای طاهری ( معلولها واقعی ) از میان برداشته خواهند شد. نا کفته پیداست که در ساخته و‌ورداخته کردن و میدان دادن به تحریم کنندگان برای اعمال سخت ترین و ظالمانه ترین تحریمها نه دولت فعلی و نه دولت‌های قبلی دخالت چمدانی نداشته اند. اینکه چرا فارس به علت نمیپردازد نا حدود زیادی مشخص است اما اینکه چرا هیچ کاندیدایی به آن نپرداخت ‌ودر مناظره ها هر انجه باید و نباید را گفتند ولی به این موضوع نپرداختند جای سؤال دارد و چاره ای جز قبول بعضی شایعات مبنی بر ممنوعیت‌ پرداختن کاندیداها به این علت و بعضی علل دیگر نمیماند.
من پیشنهادم این هست که کشور سوئیس اگر دنبال تورم بیشتر هست یکی دو نفر از مدیران خبر ایرانی را دعوت به کار کنه من قول می دهم تا پایان سال 2021 تورم حداقل دو رقمی بشه
قیمت سیمان و میلگرد و مصالح ساختمانی توی این ده سال نزدیک هزار درصد افزایش یافته در حالیکه حقوق و دستمزد مستاجران تقریبا یک سوم قیمت ساختمان و مصالح ساختمانی و اجاره بها .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
چرا باید مالک هزینه گران شدن زندگی مستاجر را بدهد ای ن وظیفه دولت است. دولتها با مالیات بر خانه خالی و مالیات بر اجاره دست در جیب مالک می کنند .خانه را 10برابر قیمت واقعی میخرد.
کار صاحبخانه ها نیست کار بنگاه های املاک است من خودم شاهد بود که بنگاهی کلی به مالک اصرار میکنه که داره قیمت رو پایین میگه و باید بالاتر بگه
من خودم در تبریز املاکی دارم اپارتمانی را که سال گذشته به 10 میلیون پیش با 1/5 ملیون اجاره داده بودیم الان صاحب خانه می گوید 30 ملیون پیش با 3 ملیون اجاره هر چقدر هم گفتم حاج اقا 3 ملیون زیاد است حداقل 2/5 باشد قبول نکرد .بعد گناه را هم گردن مشاور املاک می اندازند .خدا شاهد است من هنگام در خواست کمسیون از مستاجر خجالت می کشم و بیشتر از 60 درصد از مستاجر کمسیون نمی گیرم.
پکیج از 12 تا 30 میلیون کولر ابی 6 میلیون شیر الات و کابینت ....یک باز سازی ساده که خونه های اجاره ای حد اکثر بعد از 3 تا 4 سال لازم دارن بالای 100 میلیون هزینه میبره .که تا دوسال پیش با 20 میلیون انجام می شد.
شکی در این نیست که ایران بهشت دلالان و سوداگران است. اینکه چرا و به چه علت این بهشت غیر برین برای این دسته از افراد فراهم آمده، هم معلوم است و هم مبهم. بهر جهت تا این وضعیت بر اقتصاد ما حاکم باشد، نتیجه هم چیزی جز مناسبات ناسالم اقتصادی و تورم و .... نخواهد بود.
علی برکت اله
تنها راه حل مشکل مسکن، تشویق سرمایه گذاری در ساخت مسکن استیجاری، اخذ مالیات عادلانه از کلیه املاک و معافیت مالیاتی املاک استیجاری است.
سیاست های جاری در بلند مدت باعث خروج سرمایه از بازار مسکن استیجاری و عمیق تر شدن بحران میشود.
متاسفانه در کشور ما بدون در نظر گرفتن شرایط و نیازهای داخلی صادرات بی رویه انجام میگیره . مثال عرض میکنم در کشور های اروپائی صادرات وقتی صورت میگیره که نیاز داخل تامین شده انبار ها پر هستند و بعد مازاد را صادر میکنند . اما در ایران اصلا به نیاز داخل توجه نمیشه و به خاطر صادرات بی رویه هزینه سنگین پرداخت میشه . بزرگوران فکر میکنند با این روش تولید داخلی رشد پیدا میکنه در صورتی که صادرات بدون توجه به شرایط داخل کمر اقتصاد کشور را میشکنه و باعث میشود تولید کننده نیز عهده دار هزینه کارگر نشه و ورشکست بشه و این شرایط فعلی کشور ماست. لذا بهتر است دولت آینده مواد غذائی و مصالح ساختمانی و کالا های اساسی را نگذارد به خارج صادر شود .آنموقع بتدریج شاهد رشد اقتصادی وپائین آمدن قیمتها و کرایه منزلها و متناسب با آن حقوقها خواهیم بود . البته در شرایط فعلی به مثبت اقتصادی برسیم زمان دو الی سه ساله لازم است و آنهم با یک دولت قوی .متاسفانه وقتی صحبت از دولت قوی میشه دولتمردان فکر میکنند باید امر ونهی کنند در صورتی که منظور مدیریت قوی است نه زور. به امید آینده خوب برای ایران وایرانی
تمام بدبختیهازیرسردولته.دولت خدماتشوچندبرابرگرون کرده مصالح ساختمانی سربه فلک کشیده چطورانتظارداریدکرایه خونه هابالانره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر