بازدید 5023

رد صلاحیت نامزد‌های شورا‌ها در قزوین، سیاسی نبود

رئیس هیئت نظارت بر شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان قزوین گفت: در هیئت نظارت برشورا‌ها توجهی به خط سیاسی نداشتیم و پرونده تشکیل شده شامل اطلاعات فردی و اطلاعات ارائه شده از سوی مراجع پنج‌گانه مهم بود؛ در خصوص پرونده‌هایی که ابهام داشتیم از مراجع توضیح خواستیم تا ابهامات رفع شود.
کد خبر: ۱۰۵۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ 13 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا, جواد قدوسی‌فر در نشست هم‌اندیشی انتخابات ریاست جمهوری با حضور مسئولان ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری که امروز یکشنبه ۲۳ خرداد در سالن باقرالعلوم (ع) استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یک وظیفه ملی و دینی داریم و آن تشویق مردم به حضور فعال در پای صندوق‌های رأی است، این یک وظیفه است که امام و شهدا به آن توصیه کردند و باید این سنگر را حفظ کنیم. انتخابات خون جدیدی بر پیکر انقلاب اسلامی است و این در حالی است که معاندین تلاش دارند انقلاب را تضعیف کنند و این وظیفه ماست که مردم را به حضور در پای صندوق‌های رأی دعوت کنیم.

وی ادامه داد: ثبت‌نام، بررسی صلاحیت‌ها و ناظرین بر سر صندوق‌های رأی از جمله وظیفه هیئت نظارت است و ما در چهارچوب قانون عمل می‌کنیم، چون عمل به قانون در جمهوری اسلامی واجب است.

رئیس هیئت نظارت بر شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان قزوین خاطرنشان کرد: در هیئت نظارت شورا‌ها توجهی به خط سیاسی نداشتیم و پرونده تشکیل شده شامل اطلاعات فردی و اطلاعات ارائه شده از سوی مراجع پنج‌گانه مهم بود؛ در خصوص پرونده‌هایی که ابهام داشتیم از مراجع توضیح خواستیم تا ابهامات رفع شود.

وی بیان کرد: در شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۵۵۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که طبیعتاً ممکن است افرادی ناخواسته به‌دلیل عدم اشرافیت تایید یا رد شده باشند، در شورای اسلامی شهر‌ها از ۹۶۴ نفری که ثبت‌نام کرده بودند ۱۳۱ نفر در هیئت‌های اجرایی رد صلاحیت شده و یا عدم احراز صلاحیت شدند و ۱۷ نفر نیز انصراف دادند، در هیئت نظارت شهرستان این رد شده‌ها به ۷۵ نفر تقلیل یافت، در هیئت نظارت استان ردصلاحیت شدگان شورا در ۲۸ شهر استان به ۸۳ نفر تقلیل یافت و ۱۸ نفر نیز انصراف دادند.

قدوسی‌فر اضافه کرد: قانون بر اساس تبصره ۴ ماده ۶۳ برای شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر اعتراض را به هیئت مرکزی مجاز دانسته است، اما از تبصره ۵ استفاده شد و تمامی شهر‌های استان زیر ۲۰۰ هزار نفر به هیئت مرکزی اعتراض کردند که در این مرحله ردشدگان یا عدم احراز شدگان به ۷۰ نفر تقلیل پیدا کرد و تعدادی نیز انصراف دادند.

رئیس هیئت نظارت بر شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان قزوین اعلام کرد: در حوزه روستا‌ها ۴۷۱۶ نفر ثبت‌نام کردند از این تعداد پس از بررسی ۴۶۷۳ نفر در پروسه رسیدگی به صلاحیت قرار گرفتند، در هیئت اجرایی ۴۴۶۸ نفر تایید شدند و تعداد ردشدگان در هیئت‌های اجرایی ۲۰۵ نفر بودند که پس از ابلاغ در هیئت نظارت به ۱۹۵ نفر تقلیل یافت.

وی ادامه داد: در هیئت‌های شهرستان از ۴۶۷۳ نفر ۲۰۰ نفر در هیئت نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند، به آنان از سوی هیئت مرکزی انتخابات اختیار داده شد که حق اعتراض به استان را داشته باشند؛ در استان ۹۴ نفر اعتراض کردند ۳۳ نفر تایید و ۶۴ نفر رد صلاحیت شدند و ۱۰۶ نفر اعتراض نکردند.

رئیس هیئت نظارت بر شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان قزوین مطرح کرد: تایید صلاحیت‌ها کار مهم، خطیر و در عین حال مسئولیت‌آور برای هیئت‌های نظارت بوده است و ۹۰ نفر در هیئت نظارت فعال هستند که در هر شهرستان پنج نفر و در بخش‌ها نیز سه نفر فعالیت دارند.

قدوسی‌فر گفت: درخواست داریم قانون‌مندی و توجه به قانون در رأس امور قرار گیرد و مشارکت حداکثری را مدنظر داشته باشیم تا انتخاباتی در شأن جمهوری اسلامی برگزار شود و با حضور حداکثری امید ناامید شده دشمنان را برای همیشه قطع کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی