بازدید 5961
۴

تولید ۸ میلیون دز واکسن ایرانی تا پایان تابستان

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید ۸ تا ۱۰ میلیون دز واکسن ایرانی تا پایان تابستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 10 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نجفی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سفر به یزد گفت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، تا پایان تابستان ۸ تا ۱۰ میلیون دز واکسن ایرانی در کشور تولید خواهد شد.

وی افزود: تاکنون پنج شرکت تولید کننده، مجوز تولید واکسن را از کمیته ملی اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کرده اند و این واکسن‌ها مراحل ۲ و سه کارآزمایی بالینی را طی می‌کنند.

رئیس کمیته ملی اخلاق وزارت بهداشت با اشاره به نبود واکسن به میزان لازم در دنیا ادامه داد: در چنین شرایطی، بسیاری از کشور‌های دنیا، به برخی از واکسن‌ها قبل از، گذراندن تمام مراحل علمی، مجوز واکسیناسیون عمومی داده می‌شود، اما تاکنون در کشور ما، چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی افزود: ضرورت حمایت از تولید واکسن ایرانی در شرایط فعلی و اهمیت ایمنی مردم از جمله مباحث مهم تاثیرگذار در این تصمیم است.

نجفی اظهار داشت: تولید انبوه واکسن در کشور، نیازمند مجوز نهاد‌های نظارتی، از جمله سازمان غذا و دارو است.

رئیس کمیته اخلاق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیاز کشور به بیش از مقدار تولیدی افزود: برای پوشش واکسیناسیون اقشار مختلف جامعه، هم به واکسن ایرانی و هم به واکسن خارجی در کشور نیاز داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
لطفا : مسئولین بهداشت ودرمان نگاهی به تاریخ های وعده داده شده برای واکسن ایرانی از سال گذشته تا حال بیندازند .عزیزان وقتی مسئله ای را دقیق نمی دانید چرا تاریخ اعلام می کنید؟
در یکی از خبرهاتون گفته بودید روزی یک میلیون دز حداقل به اخبار گذشته نگاه کنید
وقتی یه کاری رو نمیتونین انجام بدین چرا هی دربارش حرف الکی میزنین.
همین هفته گذشته گفتید تا پایان شهریور به تولید روزانه ۳۰ ميليون دز خواهیم رسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر