بازدید 52274
دو هزار و چهارصد و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

رسولی: نهاد اجماع ساز با درخواست همتی و مهرعلیزاده مخالفت کرد / پاسخ محسن رضایی به انتقاد دختر شهید باکری / روایت گرامی مقدم از موضوعی که در مناظره پنهان ماند / پیشنهاد چالشی حزب کارگزاران به جلیلی / زاکانی: مردم درباره عملکرد روحانی برای من عکس بفرستند

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: برنامه محسن رضایی برای بزرگ کردن قطار انقلاب / پیشنهاد چالشی حزب کارگزاران به جلیلی / تکذیب حمایت رئیس دولت اصلاحات از یک کاندیدا / زیدآبادی: نیروهای انقلابی در دولت بعدی از عادی‌سازی روابط با غرب دفاع می‌کنند و … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲ 09 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تاجرنیا: صداوسیما جایگاه رسانه ملی را تنزل داده است

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با سایت «آزادی» گفت: «وقتی نماینده یک کاندیدا را به صدا و سیما راه نمی‌دهند تا ساده‌ترین صحبت‌ها را درباره ویژگی‌های او بگوید. وقتی فیلم انتخاباتی یک کاندیدا تقطیع می‌شود. وقتی در برنامه تلویزیونی یک کاندیدا را تخریب کرده و به او فرصت پاسخگویی نمی‌دهند یا وقتی ارتش سایبری در فضای مجازی اینستاگرام و توییتر، یک کاندیدا را مورد حمله قرار می‌دهد؛ یعنی با وجود همه این‌کار‌ها از اینکه مردم گزینه دیگری را انتخاب کنند، هراس دارند».تاجرنیا ادامه داد: «این تبعیض اگرچه برای مردم مشهود است، اثرگذار نیز هست. به این خاطر که هنوز بخش زیادی از آنان قصد مشارکت ندارند و این تبعیض‌ها بر رویکرد آن بخشی که مایل به مشارکت است، اثرگذار خواهد بود و در نتیجه تاثیر دارد.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: «هرچند صداوسیما اکنون جایگاه خود را از رسانه ملی تنزل داده، در فقدان تبلیعات بصری و محیطی نقش قابل توجهی را ایفا می‌کند.»

انتقاد یک روزنامه از اظهارات یک عضو مجلس خبرگان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در میان اعضای مجلس خبرگان رهبری افرادی وجود دارند که برای مردم نقشی قائل نیستند و آشکارا مطالبی شبیه تفکر داعشی را به زبان می‌آورند و ترویج می‌کنند. یکی از این افراد اخیراً درباره انتخابات گفته است «معنای انتخابات این است که مردم اعلام کنند فرمانبر این نظام تشکیلات الهی هستیم و می‌خواهیم برای کمک به فرمانروای فعلی‌مان که ولی‌فقیه است، یک بازوی اجرایی خوبی انتخاب کنیم»؛ این یعنی انکار یکی از دو عنصر اصلی مقوّم‌ نظام اسلامی و به عبارت روشن‌تر، اعتقاد به حاکمیت دین منهای مردم که همان سخن و عمل داعش است. قابل تأمل‌تر این است که همین شخص درباره چگونگی تعیین حاکم اسلامی نیز گفته است: «خدا تعیین می‌کند که چه کسی اصلح است و چه کسی حق حاکمیت دارد. این مشروعیت از سوی خدا و طبق معیارهای الهی تعیین می‌شود، حضرت حق تعالی معین می‌کند که چه کسی حق حاکمیت را دارد. اگر کسی از سوی خدا مأذون برای خدا نباشد، حاکمیت او مشروعیت پیدا نمی‌کند، چون فرمانروایی منحصراً در اختیار خداست.»

چمران: روحانی در مناظرات بسیار استادتر و بانفوذتر از این کاندیداها بود!

مهدی چمران: در مناظره سال ۹۶، آقای روحانی بسیار استادتر از این کاندیداها و مسلط تر بودند و همین اظهارات را با بیان بهتر و بانفوذتری می توانست بیان کند و به همین دلیل هم موفق شد. دو نفر کاندیدایی که اخیر آمده‌اند، طبیعتا این استادی و  تسلط در بحث و مناظره و گفت و گو را ندارند.

توئیت محسن رضایی درباره رئیسی

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی نوشت که حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، تحولات بسیار مهم و ارزنده‌ای را در قوه قضاییه شروع کرده‌ و در اول این راه است. رضایی در این توئیت نوشت: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی تحولات بسیار مهم و ارزنده‌ای را در قوه قضاییه شروع کرده‌اند و هنوز در ابتدای این مسیر هستند و حتما تغییرات بزرگتری به وجود خواهند آورد. وی تصریح کرد: دولت بنده حتما برای استمرار این تغییرات ضروری و ارزشمند در قوه قضاییه تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

پاسخ محسن رضایی به انتقاد دختر شهید باکری: برای عاقبت به خیری‌ام دعا کن

محسن رضایی در توئیتی به انتقاد دختر شهید باکری پاسخ داد.متن توئیت دختر شهید باکری و پاسخ محسن رضایی را در ادامه ببینید و بخوانید.

رسولی: نهاد اجماع ساز با درخواست همتی و مهرعلیزاده مخالفت کرد / پاسخ محسن رضایی به انتقاد دختر شهید باکری / روایت گرامی مقدم از موضوعی که در مناظره پنهان ماند / پیشنهاد چالشی حزب کارگزاران به جلیلی / زاکانی: مردم درباره عملکرد روحانی برای من عکس بفرستند

 

دستور رئیسی برای جمع آوری عکس‌هایش از سطح شهرها

سخنگوی ستادهای مردمی حامی سید ابراهیم رئیسی گفت: آیت الله رئیسی به ستادهای مردمی دستور داده به سرعت بنر عکس های ایشان از سطح شهرها جمع شود و جلوی هرگونه چاپ و نصب بنرهای جدید تصاویر ایشان هم گرفته شود.مهدی دوستی در این باره گفت: آیت الله رئیسی به ستادهای مردمی دستور داده است به سرعت بنر عکس های ایشان از سطح شهرها جمع شود و جلوی هرگونه چاپ و نصب بنرهای جدید تصاویر ایشان هم گرفته شود و او معتقد است مردم خادم خودشان را می شناسند و پول خرج کردن برای چاپ پوستر هیچ توجیهی ندارد.

روایت گرامی مقدم از موضوعی که در مناظره پنهان ماند

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت : مناظره نامزدهای ریاست جمهوری توقع مردم را برآورد نکرد و راهکار مقابله با تحریم در این مناظرات پنهان ماند.اسماعیل گرامی مقدم روز چهار شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تحریم های ظالمانه دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور است و برخی از نامزدهای ریاست جمهوری چنان از کنار تحریم ها می گذرند که انگار موضوعی پیش پا افتاده است و تاثیری بر اقتصاد کشور نگذاشت و این در حالی که تحریم همانند زلزله به جان اقتصاد کشور افتاد و مشکلات معیشتی زیادی ناشی از این تحریم ها برای مردم ایجاد شد.نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس هفتم تصریح کرد: در دولت یازدهم و در پسا برجام علاوه بر افزایش نرخ مشارکت، کاهش تورم و ثبات نرخ ارز و تک رقمی شدن بیکاری ایجاد شد و این تحریم بود که مشکلات اقتصادی به خصوص در دولت دوازدهم ایجاد کرد.گرامی مقدم خاطرنشان کرد : تحریم هایی که به ایران تحمیل شد، اقتصاد هر کشوری را فلج می کرد، چون تمام مبادلات ارزی، کشتیرانی، صادرات نفت و صنعت بیمه ما تحت تحریم قرار گرفت و اداره کشور با مشکل شدیدی مواجه شد.

رسولی: نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان با درخواست همتی و مهرعلیزاده مخالفت کرد

عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان اظهار کرد: من و بهزاد نبوی معتقد بودیم که این دو کاندیدا (همتی، مهرعلیزاده) می توانند برای اعلام برنامه به نهاد اجماع ساز بیایند و برنامه آنها بررسی شود.حسن رسولی، عضو نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان، در گفت و گو با برنا در رابطه آخرین تصمیمات نهاد اجماع ساز در مورد اعلام برنامه محسن مهر علیزاده و عبدالناصر همتی به نهاد اجماع ساز اظهار کرد: من و بهزاد نبوی معتقد بودیم که این دو کاندیدا می توانند برای اعلام برنامه به نهاد اجماع ساز بیایند و برنامه آنها بررسی شود.او افزود: اما مجمع عمومی نهاد اجماع ساز با رویکرد بنده و بهزاد نبوی مخالف بود و در نتیجه اجازه حضور به مهرعلیزاده و همتی داده نشد.

مولوی عبدالحمید از نامزدها حمایت کرده‌ است؟

معاون اداری امام جمعه اهل سنت زاهدان و استاد دارالعلوم این شهر گفت: امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکنون از هیچ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرده‌ است.حافظ اسماعیل ملازهی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این که با توجه به دیدار نمایندگان ستاد سیدابراهیم رئیسی با امام جمعه اهل سنت زاهدان، آیا مولوی عبدالحمید در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از کاندیدای خاصی حمایت خواهند کرد یا خیر، گفت: جناب مولوی تاکنون تصمیمی در این حوزه اتخاذ نکرده‌اند و در حال رصد نظرات هستند.وی همچنین در خصوص درخواست نامزدها برای حمایت یا دیدار با نمایندگان آن‌ها نیز گفت: تا الان که بنده با شما صحبت می‌کنم، هیچ کاندیدایی با ایشان رایزنی نداشته‌اند.معاون امام جمعه اهل سنت زاهدان در پایان گفت: جناب مولوی تا اینجا تنها بر حضور گسترده و پرشور در انتخابات تاکید داشته‌اند.

زیدآبادی: نیروهای انقلابی در دولت بعدی از عادی‌سازی روابط با غرب دفاع می‌کنند

احمد زیدآبادی، روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: کلیپی از حسن عباسی دیدم که در آن، ضمن اهانت به شادروان آیت‌الله منتظری، مسئولان دولت روحانی را نیز از ذیل تا صدر تهدید کرده بود.این نوع سخنان احتمالاً افراد دودل و مردد را تحریک می‌کند که از میان کاندیداهای ریاست جمهوری به کاندیدای نزدیکتر به روحانی رأی دهند تا مثلاً روی این نوع افراد کم شود.اگر قرار بود روی این قبیل افراد با حضور فردی همسوی روحانی در کاخ ریاست جمهوری کم شود، به طریق‌ اولی باید با حضورِ شخصِ روحانی در پاستور روی‌شان کم می‌شد که نشد! وضعیت این افراد اما در دولت آینده دیدنی است! دولت آینده اگر به رهبری اصولگرایان تشکیل شود، پس از چند صباحی کوبیدن بر طبل شعارهای معمول این جناح، ابتدا در سیاست خارجی و سپس در سیاست داخلی مسیری را خواهد رفت که دولت روحانی می‌خواست برود اما نتوانست! در آن شرایط، سخنرانی‌های امثال حسن عباسی بسیار شنیدنی است! روزی آنها را خواهیم دید که با همین حدت و شدت از سیاست آشتی با جهان و عادی‌سازی روابط با غرب دفاع خواهند کرد و مخالفان چنین سیاستی را به باد توهین و تهدید خواهند گرفت!اما اگر به فرض، عباسی و دوستانش بر همین حرف‌های امروزشان در آن شرایط هم اصرار ورزند، قاعدتاً به عنوان "عوامل پیچیدۀ دشمن" محدود و منزوی خواهند شد و چنانچه بخواهند در مسیر خود، خیره‌سری هم پیشه کنند چه بسا گذارشان به دباغ‌خانه هم خواهد افتاد!سیاست به معنای میل به قدرت، شعبده‌هایی در آستین و کلاه خود می‌پرورد که در وقت مناسبش تماشاگران را انگشت به دهان و هاج و واج می‌کند!

اقدام عجیب پسر پادشاه بحرین قبل از مسابقه با ایران!

ناصر بن حمد آل خلیفه پسر پادشاه پیش از مسابقه ایران و بحرین به بازیکنان نشان ارتشی سربازان برگشته از جنگ یمن را هدیه کرد.در ویدیوی منتشر شده از این رویداد، ناصر بن حمد خطاب به بازیکنان بحرین می‌گوید: من این پرچم را از شانه سربازانمان برداشته‌ام که تازه از میدان‌های نبرد (یمن) بازگشته‌اند.آنها را از شانه سربازانی برداشته‌ام که به پیکار رفته و جان بر کف گذاشته‌اند و کسی هم آنها را نمی‌شناسد.با باخت سنگین ۳-۰ بحرین از ایران فعالان بحرینی نوشتند: آه کودکان یمن تیم بحرین را گرفت.

تکذیب حمایت رئیس دولت اصلاحات از یک کاندیدا

حمایت رئیس دولت اصلاحات از یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کذب است.در پی پخش اطلاعیه‌ای جعلی در شبکه های اجتماعی مبنی بر حمایت خاتمی از یک کاندیدای ریاست جمهوری، یکی از نزدیکان وی تأکید کرد: آقای خاتمی «هیچ اظهار نظری راجع به کاندیداهای انتخابات نکرده است» و «اطلاعیه منتسب به او جعلی و کذب است.»

پیشنهاد چالشی حزب کارگزاران به جلیلی

حزب کارگزاران به سعید جلیلی پیشنهاد مناظره خارج از صداوسیما ارائه کرد.متن توییت حزب کارگزاران خطاب به سعید جلیلی به شرح زیر است:ما معتقدیم با شما حتی نمی شود وضع موجود را حفظ کرد! اگر ادعایی جز این دارید، خارج از صداوسیما و با یک برنامه ریزی متفاوت از شبه مناظره های این روزها، با نماینده کارگزاران سازندگی ایران مناظره کنید!

زاکانی: مردم درباره عملکرد روحانی برای من عکس بفرستند

علیرضا زاکانی با انتشار توئیتی به اظهارات امروز روحانی در جلسه هیات دولت واکنش متفاوتی نشان داد.زاکانی نوشته است: «آقای روحانی ناراحت شدند که چرا نامزدها از خدمات دولت در مناظرات صحبت نکردند! منکر برخی خدمات دولت نیستم، اما از مردم که خود با دل و جان احساس کرده اند، می خواهم برداشت خود از ادعای ایشان را با تصاویر و مستندات برای اینجانب ارسال کنند تا در مناظره سوم از طرف آنها مطرح کنم.»

واعظی اظهارات همتی را تکذیب کرد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اظهارات همتی مبنی بر اینکه او به دلیل اختلاف نظر با روحانی عزل شده را تکذیب کرده و گفته اتفاقا آقای همتی می‌خواست برای حضور در انتخابات مرخصی بگیرد تا اگر رای نیاورد، مجددا بر سر کار برگردد.محمود واعظی درخصوص اظهارات اخیر عبدالناصر همتی که گفته بود به دلیل اختلاف نظر با آقای روحانی از مسئولیت بانک مرکزی عزل شده است، گفت: خیر این حرف درستی نیست، آقای دکتر همتی هیچ اختلافی با آقای روحانی نداشت.


عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در جریان مناظره تلویزیونی خود با دیگر کاندیداها، با بیان اینکه با رئیس جمهور در حوزه اقتصادی اختلاف داشته و روحانی را اقتصاددان نمی‌داند، گفته بود که به دلیل همین اختلاف نظر با رئیس‌جمهور از مسئولیتش عزل شده است. وی در این باره که آقای همتی خود را منتقد وضع موجود می‌داند و بعضا نیز انتقاداتی را نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت از جمله ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی مطرح می‌کند، افزود: من نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم، اما این را بدانید کسی که می‌خواهد رای بیاورد متوسل به هر چیزی می‌شود. رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه اختلافی بین آقای همتی و آقای رئیس‌جمهور نبود، تصریح کرد: اگر کسی اختلاف داشت که این قدر در مسئولیت خود نمی‌ماند. این جور درنمی‌آید، یعنی کسی اختلاف داشته باشد، ولی با این حال آنقدر در مسئولیت خود بماند تا برود و کاندیدای ریاست‌جمهوری شود؟ واعظی گفت: حتی وقتی هم که آقای همتی کاندیدا شدند، می‌خواستند مرخصی بگیرند؛ خُب کسی که اختلاف دارد، مرخصی نمی‌گیرد. ایشان می‌خواستند مرخصی بگیرند که اگر رای نیاوردند، سر کارشان برگردند، اما آقای رئیس‌جمهور گفتند جایی مثل بانک مرکزی حساس است و حرف رئیس کل بانک مرکزی بر معشیت مردم، زندگی مردم و سرمایه مردم تاثیر گذار است. نمی‌شود که کسی همزمان رئیس کل بانک مرکزی باشد و سراغ مسائل اقتصادی و مناظره هم برود. وی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم ایشان با چه نیتی این سخن را گفته، اما صحبت درستی نیست، معمولا در دنیا اینگونه است که رؤسای بانک مرکزی کم حرف می‌زنند، کم مصاحبه می‌کنند، اما سنجیده سخن می‌گویند.

گفت و گوی سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» هلند با فارس درباره مدرک دکترای مهرعلیزاده

سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» هلند در پاسخ به خبرنگار فارس تأکید کرد که «محسن مهرعلیزاده» پایان نامه خود را در این دانشگاه به اتمام نرسانده و بنابراین هیچ عنوانی از این دانشگاه هلندی دریافت نکرده است.در پی ادعاهای «محسن مهرعلیزاده» معاون رئیس دولت اصلاحات و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اخذ مدرک دکترای «مهندسی اقتصاد» از دانشگاه «تیلبرگ» واقع در جنوب هلند، خبرنگار بخش بین‌الملل خبرگزاری فارس، طی مکاتبه‌ای با «تینکه بناما» سخنگوی دانشگاه «تیلبرگ» صحت این موضوع را جویا شد.محسن مهرعلیزاده در نشست‌های خود بر این جمله تأکید کرده که «بنده دکترای مهندسی اقتصادی خوانده‌ام و به این نتیجه رسیدم که روشی به عنوان الگوی حکمرانی اقتصادی اجتماعی وجود دارد که اکنون در کشورهای اروپایی حاکم است».بناما در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ تحصیل و مدرک دکترا دریافت کرده، تصریح نمود: «از آن‌جایی که این موضوع (تحصیل مهرعلیزاده در دانشگاه تیلبرگ) مربوط به سال‌های بسیار قبل است و در آن زمان سیستم اداری به صورت دیجیتالی درنیامده بود، ما در این زمینه تحقیقات بیشتری کردیم و متوجه شدیم که آقای مهرعلیزاده چند سالی به عنوان دانشجو در رشته اقتصاد در دانشگاه ثبت نام کرده بود اما پایان‌نامه خود را به اتمام نرساند و هیچ‌گونه عنوانی از دانشگاه ما دریافت نکرده است».

وعده ی انتخاباتی قاضی زاده هاشمی برای حل و فصل کرونا تا ٢٢بهمن

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از زمان تاسیس دولت تا ٢٢بهمن قضیه کرونا را از نظر رعایت پروتکل‌ها و واکسیناسیون حل و فصل می‌کنیم.سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که در صورت موفقیت در انتخابات برنامه دولت شما برای سلامت عمومی و کاهش هزینه‌های درمان چیست، اظهار داشت: در حوزه سلامت برنامه‌های مفصلی داریم. از آنجا که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و هم عضو کمیسیون بهداشت مجلس و هم پزشک و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا بودم، مفصل ترین برنامه‌ام در این حوزه است.وی با بیان اینکه طرح «مهر سلامت» را دارم، گفت: از زمان تاسیس دولت تا ٢٢بهمن قضیه کرونا در کشور را حل و فصل می کنیم. هم از نظر اجرا و رعایت پروتکل‌ها و هم از منظر واکسیناسیون.

برنامه محسن رضایی برای بزرگ کردن قطار انقلاب

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت ما قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد و صندلی برای سوار شدن ایرانیان خارج از کشور هم در نظر خواهد گرفت.محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ در گردهمایی اقوام ایرانی گفت: سال ۱۴۰۰ سال گشایش امور خواهد بود و غم و غصه‌ها کنار خواهد رفت و آغاز دوران جدیدی را برای شکوفایی ملت ایران در میدان اقتصاد و صعنت و کشاورزی، فرهنگ و برادری و دوستی شروع خواهیم کرد. این آغاز برای وحدت و برادری و دوستی همه اقوام سربلند ایرانی است. من از عزیزانی که در اینجا جمع شده‌اند تشکر می‌کنم.وی افزود: من دولتم را با کمک همه اقوام ایرانی شکل خواهم داد. هیچ قوم و استانی در دولت من، بدون نماینده نخواهد بود. از برادران اهل سنت، اعراب، ترک‌ها، بلوچ‌ها، کردها و همه استان‌ها وزیر و معاون وزیر خواهیم داشت. ما انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را با هم و در کنار هم برپا کردیم و در دفاع مقدس کنار هم بودیم. نمی‌شود که ۲۵ استان در اداره کشور نقش نداشته باشند. دو جناح سیاسی که با هم دعوا دارند و بقیه آحاد ملت را از قطار انقلاب پیاده کرده‌اند.

رضایی گفت: دولت ما قطار انقلاب را بزرگ خواهد کرد و صندلی برای سوار شدن ایرانیان خارج از کشور هم در نظر خواهد گرفت. پنجاه درصد جامعه ما را بانوان تشکیل می‌دهند و باید فعال شوند. جوانان ما الان بیکار و کارخانجات ایرانی تعطیل هستند. اقوام ایرانی و اقلیت‌ها را به عنوان فرصت و کلید طلایی پیشرفت باید دید و نه تهدید. اقوام ایرانی، کشور را تا کنون حفظ کرده‌اند. اکثر مرزهای ما را در طول تاریخ برادران اهل سنت حفظ و دشمن را متوقف کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۹۱
انتشار یافته: ۵۶
"وعده ی انتخاباتی قاضی زاده هاشمی برای حل و فصل کرونا تا 22 بهمن"
یعنی واقعا ... می خواد که یه نفر برنامه به این خوبی داشته باشه ولی نده وراذت بهداشت که اجراش کنه و از مرگ و میر روزانه نزدیک به 200 نفر جلوگیری کنه. یعنی تا مردادماه مردم باید بمیرند تا شاید این اقا رئیس بشه و برناممه اش را رو کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دولت کنونی به کدام یک از چیزهایی که می داند عمل می کند؟؟؟؟؟؟؟
آیا مشکل در دانستن است؟!
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
ازکجامی دانی برنامه اش راارائه نداده؟
رییس جمهور بعدی هرکس که باشد حق فروش وبه تاراج گذاشتن حقوق هسته ای ایران را به هیچ وجه ندارد.مردم ولایی ایران اسلامی درمقابل چنین افرادی محکم خواهند ایستاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
آفرین!
از برجام که برای ما نون و آب در نیامد
لااقل شاید از هسته ای برق در اومد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
برق هسته ای خودش گران و پر زحمت است حالا با اینهمه هزینه جانبی که روی دست مردم ایران گذاشته است تنها توجیهی که می تواند داشته باشد ساخت بمب هسته ای است ولاغیر
آیت الله رئیسی ؟؟؟ چقدر جالب !!! چر اینقدر ساده با مراتب حوزوی بر خورد میکنیم
ولی عهد بحرین چون سرباز با عرضه ای نداشته مدالهاش دستش باد کرده بود خواسته آنها را مصرف کرده باشد
چرا در مناظرههاکسی از همتی سوال نکرد که چرا به کارت ملی 1000دلار یا یورو میدین اونم ساعت 5صبح مردم میرن نوبت میگیرن بعدش با اختلاف قیمت به صرافیهای آزاد میفروشن!یاچرابانکهابا پول سپردهای مردم بنگاه دار شدن و ساختمانهای چندین طبقه در بالای شهر دارن،وباعث شدن لرزش پول بیاد پایین .
زاکانی: مردم درباره عملکرد روحانی برای من عکس بفرستند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقای زاکانی شما که رفیق نیمه راهی زیاد حرص و جوش نخور روحانی هر چه هم که نکرده باشه روی ترامپ و نتانیاهو را کم کرد به همه چیز میارزه !
انتخابات قبل می رفتم بین طرفدارای روحانی و می گفتم: چطور باید گند بزنه تا متقاعد بشید بهش رأی ندید!
حالا خطابم به کسایی هست که می گن رأی اثر نداره: چقدر روحانی باید گند می زد تا باور کنید رأیتون اثر داره...
رأی بی رأی یعنی: حاضرم روحانی باز هم سر کار بمونه!
به انتقام شکم هایی که در این سالها گرسنه خوابیدند
حتماً رأی می دهم!
کشور ما رکورددار بی استفاده گذاشتن ظرفیتهای درونی است
برجام کیلویی چند؟؟
با ظرفیتهای داخلی چه کردیم که منتظر ظرفیتهای خارجی هستیم؟؟؟
تتلو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
راه توبه برای همه باز است
تا دیر نشده شما هم ...
ایراد گرفتن مهرعلیزاده از مدارک تحصیلی کاندیداهای دیگه در حالیکه خودش در مورد مدرک تحصیلیش دروغ گفته توهین به شعور مردمه و باید رسما عذرخواهی کنه
چند روز پیش نوشتم که دراصفهان ما ،نه سر هر چهارراه،بلکه سر هر کوچه،بنرهای بزرگ بر روی داربست‌های بزرگتر،از آقای رئیسی نصب شده که نوشته: ستاد حمایت‌های مردمی،واقعا خوش به حال رئیسی که چنین هواداران پولداری داره که میتونن ،
هزینه ی چاپ بنر و کرایه ی داربست رابدهند،حالا آش اینقدر شور شده که صدای آشپز دراومده،در پایان به قول قدیمی‌ها اگه این چاه برای صاحبش آب نداشته باشه،برای چاه کن خوب نونی داره،خوش به حال چاپ و نشر بنرهای اصفهان و دیگر شهرها و نصاب های داربست .
رای بی رای .
هر رای یک قدم به سوی تغییر وضع موجود

انقلاب به ریل اصلی باز خواهد گشت
رضایی در این توئیت نوشت: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای رئیسی تحولات بسیار مهم و ارزنده‌ای را در قوه قضاییه شروع کرده‌اند
جناب دکتر رضایی ، این بنده خدا وجه خوبی در افکار عمومی جامعه ندارد با حمایت از ایشان رای های شما شدیدا ریزش خواهد کرد
جهت اطلاع
زاکانی: مردم درباره عملکرد روحانی برای من عکس بفرستند....
چون شماره موبایلت رو ندادی تمرکز کن عکس رو توضیح میدم طوری که بدون اینکه متوجه بشی تجسم کنی.....
من در چند سال اخیر تقریبا هر سه ماه و صبح میروم برای خرید نان بربری. از هر ده باری که رفتم ۷ بار در صف ماندم و نان نرسید یعنی از زمانی که اقای روحانی کارها رو به برجام گره زده 70 در صد وضع بدتر شده و توان خرید نان نداریم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
دوست عزیز به آقای زاکانی بگو احتیاج نیست مردم تصاویری بفرستند. که اونها را به کی نشون بدی؟ همه مردم می دانند اوضاع را. اما همه تون از روحانی گرفته تا دیگران که دفن کردن یک گروه یا جناح را به تمام منافع ملی ترجیح می دهند در ایجاد این وضعیت مردم سهم داشتید. تو فقط بگو اگه خدای نکرده رئیس جمهور شدی چه گلی می خوای به سر مردم بزنی؟ کو برنامه ت؟
حتما رای میدهم
خیانتی که دولت روحانی در تاریخ بی سابقه بود
از حقوقهای نجومی گرفته
تا رانت های ارز ۴۳۰۰ تومانی
از گسل طبقاتی
از تبعیض در پرداخت حقوق کارمندان دولتی گرفته به طوری که کارمند صفر کیلومتر یه اداره با کارمند ۲۹ سال آموزش و پرورش یه دریافتی داره
از خیانت در حق کارگران و روستاییان و معلمان گرفته
تا ظلم در حق جوانان جویای کار
مطمئن باشید تا روحانی محاکمه نشه دل ملت ارام نمیگیره
طرف ۲ سال کامل ملت رو در منگنه قرار داده به فکر معیشت ملت نبود حالا که دو ماه به پایان دولتش مونده دلسوز معیشت مردم شده آقای روحانی یادت هست مهر ۹۷ ترامپ درخواست کرد فقط با یه دیدار میشه تمام تحریم ها لغو بشه و تو از ترس قبول نکردی ؟ حالا بعد از این همه سختی و معیشت شدی دلسوز ؟؟
من برای امثال جلیلی بخاطر شجاعت انها برای دفاع از سرزمین احترام قائل هستم بدون شک اگه امروز جنگی صورت بگیره شک نکنید باز هم امثال جلیلی ها سینه سپر میکنند و امثال ه...و خاوری ها دنبال کانادا و..‌ خواهند یود
جناب رضایی قطار انقلاب را بزرگ نکند، همینهایی که از قطار پیاده شده اند را سوار کند!
فقط توجه کاندیداهای محترم رو به نرخ بعضی از کالاها در مقایسه با پارسال جلب میکنم
گیلاس پارسال ۱۵ هزار امسال ۶۰ هزار
زرد آلو پارسال ۱۲هزار امسال ۵۰ هزار
هندوانه از ۱۵۰۰ رسید به ۶۰۰۰
سیب زمینی از ۲۰۰۰ رسید به ۷۵۰۰
واقعا تو این یه سال چه اتفاقی افتاد
آیا با این وضعیت تورم انتظار دارید ملت بیاین سر صندوق ؟؟
ولله قسم به عنوان یه فرهنگی رای دادن یعنی راضی بودن از این وضعیت میدانم و به هیچ عنوان رای نمیدم دارم با ۲۹ سال سابقه کار نصف یه کارمند معمولی تو سایر ارگانها میگرم ؟ طرف داره ماهی ۸۹ میلیون حقوق میگیره ایا چنین فردی میدونه ملت چی می‌کشند؟؟ میدونی بچه های مردم ممکنه ۶ ماه طعم میوه رو نچشیده باشند ؟؟ آقای روحانی شما ۲ سال پیش باید میرفتی پای میز مذاکره نه حالا که ملت رو به فلاکت کشوندی شما فرصت طلایی ترامپ رو از دست دادی فقط بخاطر اینکه بیشتر در قدرت بمونی و حالا داری ادعای فداکاری برای ملت میکنی تو خیانت کردی به ملت ؟، خیلی ها رو تو بورس نابود کردی ۳۰ میلیون ایرانی رو ورشکسته بورس کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
اتفاقاً به خاطر همین آمار باید آمد پای صندوق!
رأی ما اعتراض ما
رأی ما انتقام ما
با هر علیزاده و دولت سوم خاتمی
در صورتی مشارکت مردم زیر ۵۰ درصد بیاد روحانی باید محاکمه بشه
او به جرم غارت پول ملت در بورس باید پاسخگو باشه
دم انتخابات چقدر همه فهمیده و مردم دار میشن
جناب آقای رئیسی تحولات بسیار مهم و ارزنده‌ای را در قوه قضاییه شروع کرده‌اند و هنوز در ابتدای این مسیر هستند و حتما تغییرات بزرگتری به وجود خواهند آورد
نتیجه اینکه ایشان قرار نیست رییس جمهور شوند ..
آقا محسن شهدای ارتش و نیروی هوایی فراموش نشود .
خبر استخراجی از همین تابناک :
مردی زباله گرد به خاطر جمع کردن زباله‌ها با پسر بچه‌ای 8 ساله درگیر شده و در حال کتک زدن او بوده که چند جوان بوتیک‌دار به دفاع از پسر بچه وارد درگیری شدند اما مرد عصبانی با چاقو یکی از آنها را زده و فرار کرده است.
آدم این درد کجا ببره؟
سالهاست همین حرفها را میشنویم اما هیچگاره به وقوع نپیوسته و نخواهد پیوست.چون رئیس جمهور کاره ای نیست که بخواد تحول بوجود اورد!!
روز بخیر ، در مورد مدرک تحصیلی اقای محسن مهر علیزاده توسط خبرنگار خبرگزاری پارس
جناب سردبیر تابناک از شما بعیداستذ که یک خبر که حکایت از ادعای دروغ کاندیدای ریاست جمهوری
درج میفرمائید آنهم بر اساس نقل قول کاملا نامشخص ( فاقد اسم خبرنگار) ( اینکه این خبرنگار ناشناسچطور ممکنه که که بطور شفاهی از دانشگاه کسب اطلاع کرده باشد) و ........
ضمنا این ادعای خبرنگار خبرگزاری پارس یک اهانت بزرگ به افراد و سازمانی است که صلاحیت این کاندیدا ها را تائید کرده اند مگر مدرک تحصیلی یکی از مواردی نیست که برای تائید صلاحیت لازم است
ممکن است بفرمائید در قانون حداقل ذکر شده ولی واقعاردر کجای دنیا دیده اید که کاندیداها در برنامه تبلیغاتی از مدرک خودشان تبلیغ کرده باشند ؟ هر چند با کمال تاسف همه ایرانی‌ها یا دکتر هستند یا مهندس و یا حاج اقا ........
همیشه آقای زید آبادی گفته یشان درست است.

اگر این حرفی که دختر شهید باکری زده است کسی از مردم عادی می زد رضایی با همین تواضع پاسخ می داد ?
پاسخ متین محترمانه و دقیق محسن رضایی به دخترخانم شهید باکری،
نشان از بزرگی، اخلاص و خضوع محسن رضایی داره.
هم اشاره درستی داره به «واقعیت».
یعنی ما الان نمیتونیم در خصوص اون زمان نظر بدهیم.
باید در شرایط آن زمان، حساسیت و سختی وحشتناک اون لحظات باشی تا بفهمی مدیریت جنگ یعنی چی؟
و هم احترام خانواده شهدا و ایثارگران را پاس میداره و گوشزد میکنه.
.
خانم باکری امثال من و شما را خیلی چیزا از جهاد در راه خدا باز می دارد ولی امثال پدر شما را ...
فرمانده جنگ بودن کار ساده ای نیست. تصور و درک غم بزرگ دختر باکری برای مردم عادی سخت است اما فریادش را باید بر سر مسببان آغازگر جنگ بزند.
این آقای رضائی که منهم به او علاقه مندم چرا ازخطوط لایتناهی نظام شده است خب برادرمحسن را چه میشود که درگاه نقدش بسته شده بخدا ناراحت شدم دیدم دستش میلرزد ولی اینبار برخلاف دوره های قبل شعارهای پوپولیستی و عوامانه سرمیدهد حیف اون سابقه که به این سیاست فیلتر شده آلوده میشود همانطور سرباز بمان و قف عندالشبهات تا عاقبت بخیر شوی
رای بی رای
تمام
چون کاندیدها توان اداره کشوره را ندارند...و اگر هم داشتند قدرت رئیس جمهور در کشور ما بسیار کمه...در ضمن مافیای زر و زور هم اجازه کاری به رئیس جمهور نمیده ..
یاران چه غریبانه
رفتند از این خانه

هم سوخته جان ما
هم سوخته پروانه

به یاد شهدای قهرمان و بزرگ و مردمی انقلاب و ۸ سال دفاع از وطن
و عزیزانی که برای سربلندی کشور و بهتر شدن شرایط زندگی مردم و رسیدن به آزادی و عدالت و دموکراسی واقعی جان عزیز خودشان را تقدیم کردند .
چمران: روحانی در مناظرات بسیار استادتر و بانفوذتر از این کاندیداها بود!
نه عزیزم روحانی استادتر نبود. همون موقعش هم فریبهایی که در مناظره استفاده میشد برای خیلیها آشکار بود. منتهی الان مساله اینه که دوباره یه عده میخوان همون فریب های تکراری هشت سال و چهار سال پیش رو استفاده کنند و مردم هم بالاخره ماهی قرمز که نیستند، یادشونه. مساله نداشتن نواوری در حیله های انتخاباتی هست. وگرنه اینا هم به همون اندازه روحانی استعداد و دکترا!!! دارند.
متن پیام دختر شهید باکری رو کامل نذاشتین
آقای احمد زیدآبادی تحلیل گر اصلاحاتی، همیشه یک طرفه غش می کند و از عالم غیب هم خبر می دهد. این کشور بیش از سی سال دست حزب شما بوده است چه گلی زده اید که باز هم اصرار دارید...
خودت چی توی چنته داری آقای زاکانی . عملکرد روحانی رو ولش کن و شما آقای رییسی بعد از اینکه صدها میلیارد صرف بنرهای شما شده میگید جمع کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰
بنر چاپ کردن رو من هم می تونم دست توی جیبم کنم برای کاندیدام
اون چیزی که باید جواب داد رأی خریدن ها و سلبریتی خریدن ها و وام دادنهای غیر قانونی است
خودت چی توی چنته داری آقای زاکانی . عملکرد روحانی رو ولش کن و شما آقای رییسی بعد از اینکه صدها میلیارد صرف بنرهای شما شده میگید جمع کنن
آسیه خانم باکری. با درود به روان پاک شهید مهدی باکری عزیز به اطلاع می رساند:
عملیات فریب هم بخشی از فرایند جنگ است و شهدای آن عملیات ها هم عند الله شهیدند. ثانیا، این فرماندهان که معصوم نبوده اند. در دوران معصوم علیهم السلام هم از این اتفاقات فراوان افتاده است. جنگ احد در محضر پیامبر اسلام چند نفر شهید و زخمی داد؟ با طرح این سخنان، شهدا را غمگین نکنید. اجرتان با خدای متعال است
سلام. سردار و سرباز میهن اسلامی دکتر محسن رضائی ، فرمانده جنگی به مدت هشت سال بوده است که در مقابله با ایران اسلامی 32 کشور حضور و سرمایه داشته اند. ما در این جنگ نابرابر شکست هایی هم داشته ایم. به هیچ گرفتن دشمن! و اندیشه در مورد جنگی که هزینه نداشته باشد! یک ظلم یزرگ از طرف کسانی است که نمی خواهند واقعیت جنگ را بپذیرند. هم اکنون در آموزش های نظامی دنیا و در ایران اسلامی تدابیر جنگی سردار محسن رضائی آموزش داده می شود. جنگ هشت ساله ایران اسلامی را چنان بیمه کرد که بر پایه ان اکنون بیش از 36 سال است از اندیشیدن به جنگ با ایران اسلامی پشیمان و ناتوان است. زیر ساخت های نظامی ایران چنان است که قدرت اندیشیدن را از دشمنان گرفته است. ما برای همیشه عزت و سربلندی سردارانی مانند محسن رضائی و سردار سلیمانی را پاسداری خواهیم کرد. والسلام
علی نیکزاد، رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی ابراهیم رئیسی خطاب به عبدالناصر همتی گفت: چرا پاسخگوی این سوال نیستید که چرا ۱۱ نفر بیش از ۹۰ هزار میلیارد تومان وام گرفته‌اند، ولی راضی نیستند این پول‌ها را پس بدهند؟ چرا ارزهای دولتی را به ۳۵۰ نفر دادند و تمایلی ندارند از آن‌ها پس بگیرند؟
پیشنهاد کارگزاران به جلیلی کجاش چالشی بود؟
مگه اول خود جلیلی پیشنهاد مناظره نداده بود؟؟
کاش کاندیداها برای رأی جمع کردن از دین و مقدسات و شهدا و خانواده‌های محترمشان هزینه نمی‌کردند.
در مناظرت مهرعلیزاده به "مدرک" اشاره کرد و اکنون معلوم شده خودش در مدرک مشکل دارد.
همتی نیز به تفکر "چمبره" زده بر کشور اشاره کرد. اکنون ثابت می کنم او استادی بی سواد و بر نقاط کلیدی قدرت چمبره زده است.
چرا "همتی استاد چمبره" است؟
- او بیش از 40 سال است پست های مختلف در سطوح بالا دارد. (از جمله: صداسیما، بانک ملی، بانک سینا، بیمه مرکزی، بانک مرکزی، دانشگاه تهران).
چرا همتی استادی بی سواد و بدون نوآوری و نبوغ بوده و آبروی دانشگاهیان را برده است؟
- او در ده سال گذشته یک مقاله علمی ISI (مرز دانش) ندارد.
- او در بانک مرکزی بجز تورم و نقدینگی دستاوردی نداشته است.
آیا تحصیل بدون اشتغال، تورم، بیکاری، حقوق اندک فقط برای جوانان و مردم عادی است؟
چه کسی به دیگران تهمت نمی زند و بدنبال حق و حقوق مردم است؟
ما به کسی رای خواهیم داد که تغییر را به نفع مردم می خواهد نه به نفع شخص و باند و گروه.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر