بازدید 9995

چرا جوانان تمایل به تجردگرایی دارند؟

یک جامعه شناس علت تمایل جوانان به تجردگرایی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 07 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، امیرمحمود حریرچی، جامعه شناس، در پاسخ به این سوال که چرا جوانان به تجردگرایی تمایل دارند ؟ گفت: بسیاری از جوانان با توجه به آمار طلاق تمایلی به ازدواج ندارند؛ از سوی دیگر برخی از جوانان به دنبال زیاده خواهی هستند و توقعات بالایی از طرف مقابل دارند.

وی افزود: موضوع مشخص این است که هر انسانی به دنبال تکامل است و ازدواج یک نیاز برای به تکامل به شمار می‌آید، اما توقعات بالا مانع تکامل جوانان می‌شود.

این جامعه شناس بیان کرد: در اینجا نقش خانواده‌ها بسیار مهم است که راه و روش درست زندگی را به فرزندان خود نشان دهند؛ دختران توقعات بالا تری نسبت به پسران دارند و آمار و ارقام این موضوع را نشان می‌دهد.

وی گفت: میانگین سن ازدواج بین ۲۹ تا ۳۲ سال است و هرسال این آمار بالاتر می‌رود و این موضوع می‌تواند نگران کننده باشد لذا باید هرچه سریعتر مسئولان به فکر ازدواج جوانان باشند؛ در کشور نزدیک ۵ میلیون تجرد قطعی داریم که نگران کننده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۸
چون پسرها به خواستگاری میروند و دخترها رد میکنند همه فکر میکنند که دخترها پر توقع ترند در حالی که این پسرها هستند که دنبال لایه معادل یا بالاتر از خودشان هستند. مثلا تا حالا چند خواستگار دیده اید که با بنز مدل بالا به خواستگاری دختری در پایین شهر بروند که خانواده اش مستاجر است و خودش هم بیکار؟ همه دختری میخواهند که کارمند باشد و ارث هنگفتی بهش برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
دختر ها و خانواده هاشون در هر طبقه ای که باشند بدون توجه به وضع خودشون دنبال همون پسر با بنز می گردند که بهش جواب مثبت بدهند

و جالب اینکه همون دختر باید حتما بالا سی سالش بشه که مطمئن بشه اون پسر کارخونه دار بنز سوار هیچوقت سراغ اون نمیاد تازه دوزاریش میفته که باید به همین پسر های معمولی جواب مثبت بده ولی دیگه دیر شده دیگه همون پسر معمولی هم دیگه نمیاد خواستگاریش

اینجوریه که دختر های مجرد که از سن ازدواج شون گذشته اینقدر زیاد شدند
آمار طلاق بالا.زیاده خواهی جوانان
گرانی سرسام آور و آینده تاریک جز موانع اصلی عدم ازدواجه
دلایل دختر ها رو نمی دونم ولی پسر ها دو دلیل دارن

دلیل اول : پول ندارن
دلیل دوم : دختر ها دنبال پولند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
پسرهایی که پول ندارند دنبال دخترهایی . میگردند که شغل یا پول دارند. بسیاری از پسرهایی که از روستا آمده اند میخواهند با دختر صاحب کار خودشان ازدواح کنند. بیچاره ها فیلم فردین زیاد میبینند.
برو بابا دلتون خوشه، دیگه کشور رو به جایی رسوندید که دیگر انگیزه ای برای تشکیل خانواده نداریم! با ارتباطات دوستی همه نیازهامون بر طرف می شه کیفیت زندگیمون هم بالاتر از اونهایی که ازدواج کردن!!!! این گفته نسل های 60 70 و 80 هست. دیگر نمی توانید اندیشه های ما را تغییر دهید دنیا عوض شده شما باید یاد بگیریید تغییر کنید .
چشم..فقط قیمت شیر 88 درصد بالا رفته..مرغ 30 تومنی..تورم سالانه 100 درصد...قوانین یک سویه به نفع دختران.....فقط شعار....
با توجه به ظلم و‌ ستمی که در گذشته به مادران ما روا شده و دخترانمان شاهد ان بوده اند تمایل زیادی به ازدواج از جانب دختران وجود ندارد. بهترین راه برای تشویق دختران به ازدواج اشتغال و استقلال مالی انان است. این تفکر که جای زن در مطبخ است دیگر خریدار ندارد.
دخترها تمایلی به تجرد ندارند پسر ها هستند که مایل به ازدواج نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
برعکس دختران شاغل و موفق بسیاری می شناسم که زیر بار ازدواج نمی روند چون آقابالا سر نمی خواهند و فرزند آوری برایشان جذابیتی ندارد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
چرا دختر مایل به ازدواج نباشه اگر دختر مجرد بماند تمام مسئولیت زندگی روی دوش خودش است اما با ازدواج کردن همه بار زندگی دایورت میشه روی دوش همسرش....... میخواید تمایل نداشته باشه؟
دخترها تمایلی به تجرد ندارند پسر ها هستند که مایل به ازدواج نیستند
شرمنده دیگه دیر شده

اعتماد به نسل گذشته از بین رفته
متاسفم
اون دوران دیگه گذشت که هر دختری سالی چند تا خواستگار داشت الان دیگه پسر ها زرنگ شدند تن به ازدواج نمیدن
با این اوضاع اقتصادی دیگه خواستگار رو فقط باید توی فیلم های تخیلی ببینید
همان بهتر که جمعیت به یک سوم کاهش پیدا کند و محیط زیست و مملکت از دست ما نفسی به راحتی بکشند
من پنج ساله نامزد دارم پول تهیه مسکن ندارم
گناهش در وهله اول برگردن مسئولین و اقتصاد دانان و در مرحله دوم بر گردن همین جامعه شناسان که راه اشتباه رو نشون میدن
کوچکترین اشاره به اقتصاد نداشت
شنیدید..عمل کنید مسکن اجاره خانه بیکاری..بی عدالتی وووووووووووووووووووجامعه زشت را زشت تر نمی کنند برای همین ازدواح نمی کنند
تجرد حتما حالش بیشتره خب ..
هر وقت خوشت نیومد عوضش میکنی ، بدون هیچ بهونه و ناراحتی و درگیری ..
هم یه جور تنوعه و هم اینکه مسئولیتی روی هیچیش نداری و جواب پس نمیدی ..
بچه هم که الان همه قیدش رو زدند با این اوضاع ، پس خانواده اگه قراره همون زن و شوهر فقط باقی بمونه ، بهتره که در غالب ازدواج سفید باشه نهایتا ...
که البته الان صرفا بهش میگن همخونه ...
بحث توقع پسر یا دختر نیست ، موضوع اینه که کلا هیچکسی از عهده مخارج اجاره و زندگی بر نمیاد ، چه پسر و چه دختر ..
نهایتا اگه پسری قبول کنه که هزینه اجاره و زندگی یه دختر رو که باهاش زندگی میکنه رو بده ، قطعا دلیل محکمی داره و اون داشتن ارتباطه ..
حالا اگه اون دختر وظیفشو بلد بود ( غیر از شستن ظرف و لباس و تمیزکاری ، چون اونا اصلا مهم نیستند !! ) و تونست اون مرد رو راضی نگه داره که فبها .. و اگه نتونست قطعا بزودی از هم جدا میشن و دفعه بعد یاد میگیره که باید چه رفتاری داشته باشه ..
اگر هم دختری متمکن باشه و صاحب خونه و درآمد و ماشین و شغل مناسب ، 99% حاضر به ازدواج نمیشه ، چون زنها و دخترها اساسا نیازی به داشتن جنس مخالف در کنارشون ندارند ..
اگر هم تک و توک داشته باشند این نیازو ، با یه دوست پسر که احتمالا بدنسازی رفته و خیلی خوش تیپه و بذله گو ، این نیازو رفع میکنن .. چون میخوان که نوی پارتی ها تنها نباشن و با اون دوس پسرشون به دخترهای دیگه پز بدن ...
درست مثل یه النگو یا گردنبند !! خخخخ

بیایید واقع بین باشیم ..
نیازهای مرد و زن در یک ازدواج و یا همزیستی ، کاملا با هم متفاوتند !!! درک کنیم اینو لطفا
ممنونم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار