بازدید 31311
پیمانه اقتصادی

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند/ تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه/ عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری/ بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون هشدار رییس روس‌ نفت نسبت به کمبود جدی نفت، توزیع ۲۰۰ هزار تُن انواع برنج وارداتی و شکر، بازار گوشت در رکود است، نگاهی به وضعیت دستمزدها در اروپا و افت ارزهای دجیتالی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 06 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون هشدار رییس روس‌نفت نسبت به کمبود جدی نفت، توزیع ۲۰۰ هزار تُن انواع برنج وارداتی و شکر، بازار گوشت در رکود به سر می‌برد و نگاهی به وضعیت دستمزدها در اروپا را در بر دارد.

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند

مردم عادی برای دریافت وام‌های چند میلیون تومانی با موانع بزرگی مواجه هستند و برای دست و پا کردن انواع و اقسام ضمانت‌ها، مدتها رفت و آمد کنند و در نهایت اگر پس از ماه‌ها رفت و آمد موفق به دریافت وام شوند، چوب نظارت شعب بانک‌ها چنان بر سر مردم سنگینی می‌کند که اگر پرداخت اقساط فقط با چند روز تأخیر انجام شود، بلافاصله ضامنین از خلف وعده وام گیرنده خبردار شده و تهدید به کسر اقساط می‌شوند؛ بانک‌ها به این وسیله، وام گیرنده را تحت فشار می‌گذارند تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت قسط معوق شده اقدام کند. در چنین شرایطی، سوال مهم مردم این است که چرا عده‌ای خاص، می‌توانند از بانک‌ها هزاران میلیارد تومان وام بگیرند و هر وام را با وام جدیدی تسویه کنند و خارج از چتر نظارتی بانک‌ها و بانک مرکزی، ثروت‌های عجیب و غریب برای خود دست و پا کنند؟

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند/ تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه/ عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری/ بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

این سوال هرگز پاسخ واضحی از سوی مسئولان دریافت نکرده و مقامات مسئول همواره با کلی گویی از کنار این موضوع عبور کرده اند. سوالی که امروز هم پاسخی دریافت نکرد. «برای مقابله با ابربدهکاران بانکی چه اصلاحاتی باید در نظام بانکی انجام شود؟»؛ این پرسشی بود که مجری تلویزیون در مناظره امروز از عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و رئیس کل سابق بانک مرکزی پرسیده شد اما وی با پرداختن به موضوعات دیگر، به آن پاسخ نداد و از کنار آن گذشت. در واکنش به مواجهه همتی با سوال مطرح، علیرضا زاکانی دیگر نامزد انتخابات سیزدهمین رئیس جمهور، در زمان پاسخگویی به سوال خود، خطاب به همتی گفت: مفاسد بانکی از کجا سرچشمه می‌گیرد؟ بزرگ‌ترین اشکال به بانک مرکزی برمی‌گردد؛ حجم بالای تسهیلات متعلق به کسانی است که نقش فعالی در حوزه اقتصاد نداشته‌اند و در سوداگری نقش دارند. آقای همتی باید نظارت در حوزه پولی بانکی انجام می‌داد که انجام نداده است. /مهر

هشدار رییس روس‌نفت نسبت به کمبود جدی نفت

رییس بزرگترین شرکت نفتی روسیه اعلام کرد به دلیل سرمایه گذاری اندک در بحبوحه حرکت به سمت انرژی جایگزین، جهان در بلندمدت با کمبود حاد عرضه نفت روبه روست. به گزارش ایسنا، روسیه که به شدت به درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز متکی است، وعده داده انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد؛ اما در زمینه توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و هیدروژن از بسیاری از کشورها عقب مانده است. روس‌نفت دومین شرکت بزرگ تولیدکننده نفت در جهان پس از آرامکوی سعودی است و بیش از چهار میلیون بشکه در روز نفت تولید می کند.

ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت که متحد نزدیک ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه به شمار می رود، در جلسه آنلاین مجموع اقتصادی سن پترزبورگ اظهار کرد: پیش بینی این که چه زمانی اقتصاد جهانی از پاندمی کووید ۱۹ بهبود پیدا می کند، به دلیل ابهامات زیاد و کندی روند برنامه های واکسیناسیون در بعضی از مناطق دشوار است. ثبات بلندمدت عرضه نفت به دلیل سرمایه گذاری اندک در خطر است. وی در ادامه افزود: یکی از دلایل سرمایه گذاری کمتر، تلاش غول های انرژی برای افزایش درآمد سهامدار از طریق بازخرید سهام و افزایش سود نقدی است. سچین پیش بینی کرد بخشی از این کمبود در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نمود پیدا می کند و هشدار داد یارانه ها و تخفیف های مالیاتی جدید دولت برای کربن زدایی سریع اقتصاد، بار بالاتری بر دوش بودجه های دولتی خواهد گذاشت و انرژی جایگزین را گران می کند. مدیرعامل روس‌نفت گفت: دستور دادگاه هلندی به شرکت رویال داچ شل برای کاهش میزان انتشار آلایندگی، شکل جدیدی از ریسک برای غولهای نفتی است.

عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری

قیمت اونس طلا هفته گذشته نوسان زیادی را تجربه و ابتدا بیش از ۴۰ دلار سقوط کرد و سپس به سمت ۱۹۰۰ دلار برگشت؛ با این حال تحلیلگران بر این باورند که روند صعودی این فلز ارزشمند فعلا ادامه دارد. به گزارش ایسنا، طلا به موضوع تعدیل سیاستهای انبساطی بانک مرکزی آمریکا، دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا بی نهایت حساس است. هر گونه افزایش این سه عامل به پایین رفتن قیمت طلا منتهی می شود، در حالی که معکوس شدن آنها از صعود این فلز ارزشمند پشتیبانی می کند.

بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت تی دی سکیوریتیز به کیتکونیوز گفت: بازارها به صحبت درباره تعدیل سیاست های انبساطی حساس هستند. ما شاهد بالاتر رفتن بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا بودیم و سپس همه وحشت کردند. طلا تحت تاثیر عوامل فنی ریزش کرد.

توزیع ۲۰۰ هزار تُن انواع برنج وارداتی و شکر

مدیر کل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در راستای اجرای مصوبه کارگروه تنظیم بازار از ابتدای خرداد توزیع ۱۰۰ هزار تُن برنج وارداتی و ۱۰۰ هزار تُن شکر در کشور آغاز شده است.

تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه

دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در واکنش به اظهارنظر برخی فعالان بازار که معتقد بودند واریز ریالی ۵۰ میلیون دلار به صندوق تثبیت بازار سرمایه نتوانست نقش چندان موثری در بهبود وضعیت بازار داشته باشد، خاطرنشان‌ کرد: صحبت‌های مطرح در مورد عدم تاثیرپذیری بازار از این واریزی درست نبود، زیرا به‌ محض واریز نقدینگی به صندوق تثبیت بازار سرمایه، وضعیت بازار سهام نسبت به گذشته با تغییرات زیادی همراه شد و روند بهتری را به خود گرفت. وی با بیان اینکه بازار در چند روز گذشته برای چند روز متوالی مثبت شد، گفت: عوامل متعددی در روند صعودی بازار تاثیرگذارند و نمی توان روند بازار را روزانه در نظر گرفت و روند صعودی و نزولی شاخص بورس را فقط وابسته به یک یا چند عامل دانست. به نقل از ایرنا، دهقان‌دهنوی با اشاره به اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه از یک اساس‌نامه و روش معاملاتی برخوردار است، افزود: زمانی که بازار وارد فاز منفی شود صندوق‌ها عمل می‌کنند و فعالیت‌های لازم را برای خرید انجام می‌دهند، در مقابل زمانی هم که بازار وارد فاز مثبت می‌شود، پول خود را نقد می‌کنند تا در شرایط منفی بازار دوباره اقدام به خرید کنند.

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند/ تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه/ عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری/ بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: کار اصلی صندوق تثبیت بازار سرمایه، تسهیل‌کننده روند بازار است و قرار نیست که این پول وارد صندوق تثبیت شود و بخواهد با آن اتفاقات دیگری انجام شود. وی با بیان اینکه صندوق تثبیت بازار سرمایه در راستای وظایف خود با سرمایه‌هایی که دارد به تثبیت شرایط بازار کمک می‌کند، گفت: تثبیت شرایط بازار وابسته به سایر عوامل اقتصادی است که در صورت کمک سایر پارامترها می‌توان شاهد روزهای خیلی بهتری در بازار باشیم. دهقان‌دهنوی به تاثیر مالیات بر عایدی سرمایه بر روند معاملات بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه‌ داد: اکنون مالیات بر عایدی سرمایه فقط در حد طرح است، برای بازارهای موازی که غیرمولد هستند تصمیم اخذ مالیات گرفته شده و با توجه به اینکه مالیات از بازار سرمایه گرفته نمی‌شود، بنابراین این طرح برای معاملات بورس طرحی بسیار مثبت است و به نفع معاملات این بازار خواهد بود.

بازار گوشت در رکود به سر می‌برد

منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه بازار گوشت در رکود به سر می برد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا، تعطیلی تالارها و کاهش مسافرت ها مصرف گوشت افت محسوسی داشته است. وی افزود: با وجود چالش های متعدد دامداران در تامین نهاده دامی، پدیده خشکسالی بار مشکلات تولیدکنندگان را افزایش داده است. اخیرا تصمیماتی مبنی بر خرید تضمینی یک میلیون راس دام عشایر اتخاذ شده تا خسارات خشکسالی جبران شود، اما سوال اینجاست که دامداران پروار را چه کسی حمایت می کند؟ این مقام مسئول با اشاره به اینکه صنعت دامپروری در ورطه نابودی است، بیان کرد: در شرایط فعلی تزریق نقدینگی به واحدهای پرواربندی، خرید حمایتی و صادرات تنها راه حمایت از تولید داخل است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۵۰ هزار تومان و دام سنگین ۴۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت لاشه تابعی از نرخ دام است، به طوری که در حال حاضر قیمت هر کیلو لاشه گوساله در عمده فروشی ها ۹۲ هزار تومان و لاشه گوسفند ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان است. همچنین قیمت هر کیلو گوشت منجمد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است. وی قیمت بالای گوشت در خرده فروشی ها را ناشی از مشکلات سیستم توزیع و سودجویی عوامل واسطه و دلال اعلام کرد. /باشگاه خبرنگاران جوان

بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

محمودمحمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت تصویب وام اجاره و تعیین سقف اجاره بها در ستاد مبارزه با کرونا گفت: بسته پیشنهادی وزارت راه برای تنظیم بازار اجاره و حمایت از مستاجران در ستاد تصویب شده و تا هفته دیگر ابلاغ خواهد شد. وی با بیان اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، تداوم پرداخت تسهیلات اجاره بها و هم چنین تعیین سقف اجاره بها مثل تابستان سال گذشته است، گفت: این پیشنهاد تصویب شده و به دلیل تعطیلات چند روز اخیر و تعطیلی ستاد مبارزه با کرونا و عدم برگزاری جلسه روز شنبه، ابلاغ آن به هفته آینده موکول خواهد شد. بر اساس اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مصوبه سقف اجاره بها و پرداخت تسهیلات اجاره به این دلیل مجددا تمدید می شود تا بازار اجاره تابستان امسال هم با آرامش و بدون جهش قیمتی به کار خود ادامه دهد.

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند/ تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه/ عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری/ بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

محمودزاده در پاسخ به این که آگهی های اجاره، خبر از افزایش قیمت و ارائه پیشنهادهای نجومی و بالایی از سوی مالکان دارد گفت: یکی از دلایلی که دولت سعی دارد امسال هم مصوبه تمدید تسهیلات اجاره و تعیین سقف را دریافت کند کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت هاست. به دلیل اینکه بازدهی بازارهای موازی پایین آمده است، بازار اجاره در کلان‌شهرها و شهرهای پرتقاضا رقابتی می شود که ممکن است افزایش قیمت ها را در پی داشته باشد. محمودزاده ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی بسته کنترل بازار اجاره در ستاد کرونا، قیمت ها در تابستان امسال هم کنترل شود. معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی هم چنین خبر داد که به دلیل کاهش قیمت مسکن، امسال ارقامی که صاحب‌خانه ها می‌توانند روی قرارداد اجاره خود اضافه کنند از سال گذشته کمتر است.

نگاهی به وضعیت دستمزدها در اروپا

مرکز آمار اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد متوسط سطح دستمزد مدیران اروپایی بالاتر از هر شغل دیگری و متوسط سطح دستمزد کارگران پایین تر از هر شغل دیگری بوده است.  

۱- مدیران

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۲۸.۶ یورو در ساعت

۲- مشاغل حرفه ای

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۲۱.۴ یورو در ساعت

۳- مشاغل فنی

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۱۷.۸ یورو در ساعت

۴- نیروهای مسلح

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۱۴.۹ یورو در ساعت

۵- امور شیلات، کشاورزی و جنگلداری

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۱۲.۶ یورو در ساعت

۶- مشاغل خدماتی

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۱۱.۲ یورو در ساعت

۷- کارگران

متوسط سطح دستمزد در سال ۲۰۱۸ در سطح اتحادیه اروپا: ۹.۷ یورو در ساعت

به گفته مرکز آمار اروپا، بیشترین اختلاف سطح دستمزد در سطح اتحادیه اروپا مربوط به قبرس است؛ جایی که مدیران، متوسط ۳۱.۷ یورو در ساعت دستمزد می گیرند که این رقم بیش از پنج برابر متوسط دستمزد ساعتی کارگران ( ۶.۳ یورو در ساعت) محسوب می شود. از طرف دیگر نیز کمترین اختلاف در دانمارک مشاهده شده است؛ جایی که مدیران به طور متوسط ۵۰.۹ یورو در ساعت و کارگران ۲۲.۲ یورو در ساعت دستمزد دریافت کرده اند.  

افت ارزهای دجیتالی

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۲۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

اَبَر بدهکاران بانکی؛ سوالی که در مناظره هم روی زمین ماند/ تحلیل رییس سازمان بورس از وضعیت بازار سرمایه/ عوامل موثر بر قیمت طلا در هفته جاری/ بسته حمایت از مستاجران به کجا رسید؟

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۷۸۷.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۶ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۶۱۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۹۳.۲۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۴.۸۳ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۶۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۵۰ درصد افزایش

۶- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۷۵ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۹۳۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۸۵ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۴.۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۵۶ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۵.۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۹۰ درصد افزایش

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
متاسفم برای کاندیداهایی که از پاسخ به چگونه برخورد کردن با ابر بدهکاران... سخت طفره رفتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
بانک هادبرای ابر وامگیر ها نون دونی شده است که از پس پرداخت هم خبری نیست ، در نتیجه وامبگیر های کوچک از دور خارج میشوند ،چونکه پولی برای وام دادن باقی نمیمونه!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
بنظر من توصیه شده به برخی موضوعات مثل بورس و ابر بدهکاران و تحریم‌ها اصلا نپردازند کاملا مشخص بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
اگر بنده و جنابعالی بدهکار بانک باشیم برای مبلغ اندکی که به تاخیر بیفتد آبرو حیثیت آدم را میبرند و به زمین و زمان زنگ میزنند و نهایتاً حریمه اش را هم میگیرند ! ولی اینکه این آقایان چرا نام ابر بدهکاران را نمی گویند برای اینکه آنها جزو خودی ها هستند و از ما بهتران !
دولت فعلی است قانونی را تصویب کردند اسفند سال 93 درج مدرک برای کارمندان دولت را برای بیش از یک بار ممنوع کردند. این در حالی است که تقریبا اکثر مسيولین فعلی و انهایی که بازنشسته شدند بیش از سه بار و.... درج مدرک کرده اند و تازه با رانت و قدرت و بدون دانشگاه رفتن و...... مدرک گرفته اند و حالا کارمندانی که با صرف وقت و هزینه و تلاش فراوان موفق به اخذ مدرک شدند اجازه ندارند مدرک خود را درج کنند. یعنی شما اگر دیپلم دارید اجازه ندارید بیش از فوق دیپلم درس بخوانید. می توانستند بگویند برای بیش از دوبار ممنوع است و یا تا مقطع کارشناسی بلا مانع است نه اینکه برای بیش از یک بار را ممنوع کردند. و راه پیشرفت و ارتقاکارمندان را بستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
این در حالی است که به گفته خودشان در سال 93 مشکل مالی هم نداشتند ... بعد ادعا می کنند که ما مردمی و خواتستار ارتقا سطح سواد و بهره مندی مردم هستیم ...
مناظره دیروز نشان داد
همگی برای پاسخ به سوالات مجری در یکجا جمع شده بودند

و سوالات مجری نیز هیچ ربطی به خواسته های مردم نداشت

خیلی بی فایده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
چرا جو میدی
یا اقتصاد نمیدونی یا مناظره رو ندیدی
دقیقا مهم ترین مسائل اقتصادی رو مطرح کردند
هم تو سوال ها و هم در وقت های آزاد
اگر چند درصد قصد شرکت در انتخابات را داشتم با دیدن مناظره دیروز کلا منصرف شدم

رای نمیدم
حقوق ودستمزدمردم درکشورهای دیگربماهیچگونه ربطی نداردچون ذکرآن غممان رازیادمیکند درضمن بهتربودهزینه زندگی درآنکشورهاراهم ذکرمیکردید‌که متوجه میشدید که درکشورماهزینه هابه یوروودلارودرآمدهابه ریال است وتاوقتی که
بادنیا تعامل سازنده بارعایت احترام متقابل نداشته باشیم وضع بهمین صورت وبمرورباعادت به زندگی ازطریق دریافت یارانه ها وسبدمعیشتی خدای ناخواسته به کره شمالی شباهت پیدا خواهیم کرد که اتفاقا درمناظره نامزدهای محترم مشاهده شدکه اکثراکارت برنده خودرادرپرپرداخت بیشتریارانه وسبدمعیشتی میدیدند! وکمتربه کارآفرینی وتولیدثروت پرداخته شد درکشوری که نعمات فروان ونخبگان زیادداردباناشکری وناسپاسی ماوکم لطفی مدیران محترم چه خواهد شد
هر کیلو گوشت منجمد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان است.
متاسفانه در سایه عدم نظارت و تعهد مسولان و برخی فروشندگان همین گوشت های یخی به حالت گرم تبدیل و به قیمت های نجومی 160 تا 200 هزار تومان به مردم فروخته میشود.
کسی که جرات اعلام اسامی بدهکاران بانکی ومفسدان اقتصادی را ندارد چگونه میتواند پست ریاست جمهوری را اشغال و بکار مشغول گردد این درد عظیم جسته که از آدمیان بدهکار درست شده است که به پایان خواست رسید
کسی جرات ندارد اسم 11 نفر ابر بدهکار را بیان کند
مصرف گوشت به خاطر تالار ها و مسافرت ها کم شده پس. ربطی به قدرت خرید مردم ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
بله قربون
فکر کردم میخواید گوشت رو حمایتی بخرید با کنترل قیمت پخش کنید . نگو میخواید صادر کنید .
البته ما مردم را با گوشت چکار
آقایانی که نامزد ریاست جمهوری هستند من جمله همگی در پست های مهم دولتی بودید و الا ما شاء الله همگی دارای برنامه دقبق هم هستید پس کجای کار نظام اشکال دارد که نتوانسته است از وجود چنین نخبگانی که در سیستم مدیریت وجود دارند استفاده کند پس ایا نخبگانی که مقام و منصب ندارند چه بگویند که از وجود آنها استفاده نمی شود.
این نشان می دهد که ساختاری که در اداره امور جامعه وجود دارد اشتباه و غلط است که نمی تواند از این آقایان با اهداف بزرگ که در سیستم دولتی مقام و منصب بالایی هم دارند استفاده کند و یا اینکه ما با سراب مواجهه و اساساً این آقایان هدف و برنامه ندارند . مسئولین تو را به خدا بیایید نیت ها را خالص کنید بخدا دنیا ارزش یک ارزن هم ندارد که بخواهید برای آن خودتان را به آب و آتش بزنید
آقای همتی وقتی مجری ازش درباره ابربدهکاران بانکی پرسید رنگ برنگ شد و با دستپاچگی حاشیه پیش کشید و اصلا پاسخی نداد !! وقتی بانک مرکزی بیخیال 200 هزار میلیارد تومن پول بیت المال میشه که در دست 10 نفره و سالهاست یک ریالش رو پس نمیدن هیچ وامهای کلان بیشتر هم میگیرن چه باید گفت ؟ پولی که اگر به شبکه بانکی برگرده چرخه اقتصاد خوابیده فعلی دوباره به گردش درمیاد . آیا باید 85 میلیون نفر فدای 10 نفر بشن ؟ شما اینجوری میخوای رییس جمهور بشی آقای همتی ؟!!
طرح موضوع ابربدهکاران بانکی در مناظرات ریاست جمهوری، خود طنزی است تلخ.
این افراد برای سیستم بانکی، اطلاعاتی و قضایی شناخته شده اند اما به جای اینکه از این سیستم ها سوال کنیم که چرا نسبت به پیگیری، برخورد با این افراد و تسویه حساب با آنها اقدام نمی شود از کاندیداهای ریاست جمهوری سوال می شود که شما در دولت آینده چگونه با این افراد رفتار و احتمالا تعامل خواهید کرد.
بانک باید پاسخ دهد که این افراد چگونه مبالغی به این بزرگی از بانک دریافت کرده اند
سیستم اطلاعاتی باید پاسخ دهد که چه اقداماتی انجام داده
دستگاه قضایی باید پاسخ دهد که چرا آنها را پیگرد و مجازات نمی کند نکرده است
رئیس دولت آینده صرفا باید تضمین دهد که فرایند پیگیری موضوع در دولت بعدی، ادامه خواهد یافت و در حد امکان تسریع خواهد گردید.
اقای همتی در بهترین حالت اراده ای برای برخورد با ابر بدهکاران ندارد چون اعتبار و ابروی خودش را دست این افراد میبیند
به نظر میرسد ایشون چون فکر میکنن ابر بدهکاران پول و قدرت و سرمایه دارند نمیشود وارد برخورد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
ببخشید اشتباه منفی دادم . البته در ادامه صحبت شما این راهم باید بگوییم که شاید منافع خودش هم در میان باشد
یعنی توی هشتاد،نود میلیون نفر حتی اندازه پول نونی نداشتند کمکم کنند،خدایا دلم شکست خدایا خودت شاهدبوذی چقدر التماس کردم،خواهش کردم،چقدر به بزرگیت قسمشون دادم بخاطردوتا بچه کوچیکم فقط انذازه نون شب کمکم کنند ولی فایده نذاشت، اخه من چکارکنم ،چه راهی دارم،؟خدایا،مردم من آبرو ونجابتم را دوستدارم بازم التماستون میکنم،ذستتون میبوسم،به پاهاتون میوفتم کمکم کنید،بخداطاقت گشنه بودن بچهام ندارم،به همون خدا قسم دوماهه نسخه شوهرم که معلوله 95 تومن میشه نتوتستم بگیرم،امافقط اندازه ای میخام که شب بچهام سیر بخابند تروخدا بدادم برسید...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
بروکارمیکن مگوچیست کار که سرمایه جاودانیست کار
نابرده رنج گنج میسرنمیشود. مزدآن گرفت جان برادرکه کار کرد
خداوندمیفرمایدماتمام نعمتهارابراب استفاده شماآفریدیم وشکرنعمت کنید ، زنده بادکاروفعالیت ومرگ برتنبلی وافتخاربه فقر ونداری یادمان نرودخداوندارزش کاروکوشش درحدعبادت وازآن بالاتر افریده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
میشه به ما هم بگین اینترنت مجانی از کجا گیر میارین ؟
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
خواهر عزیز سایت نمیتواند چنین درخواستهایی را اعلام کندچون شما تنها نیستید ودر مملکت میلیونها نفر مشکل مالی دارند لذا شما بهتر است به بهزیستی ویا کمیته امداد برایه کمک مراجعه نمایی تا انشاا...مشکلتان حل شود
اینقدر از این جنگ های زرگری مهندسی شده برای پرشور جلوه دادن انتخابات لذت میبرم که خداااااااااا میدونه.
انتظار داری رئیس منصوب شده بورس بگه ماست من ترشه و کار بازار سهام تمامه؟نه آقا گل و بلبل است و بزودی وال استریت راهم پشت سر می گزارد.دولت هم می‌تواند سهام شرکت های ورشکسته،فرسوده و متورم از نیروهای ناکارآمد دولتی را به نرخ طلا قالب مردم بدبخت کند تا با خیال راحت ریخت و پاش کند.
پاسخ ها
اسدی-یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
خودشان بهتر میدانند که اگر در بورس دخالت نمی کردند حتی حقوق کارمندانشان را هم نمیتوانستند بدهند واگر یکماه حقوق کارمندان دولت به تعویق بیفتد شک نکنید مشکلات فراوانی به وجود می آید. پس مشکل اصلی تحریمهاست که نمیگذارد 1دلار وارد مملکت شود حتی پول برقی که به عراق فروخته اند را نمیتوانند بگیرند واینها تمام امیدشان به بایدن وبرجام است مگر نمی گفتند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما در مجلس برجام را به آتش می کشیم چه شد ؟ چرا آتش نزدند ؟
ارز چند نرخی و 4200 تومنی باعث افزایش فاصله اقتصادی بین استانها شده است ارز جهانگیری رانتی است که دولت به استانهای کویری می دهد چون آنها کشاورزی ندارند محصولاتشان مثل میلگرد را با ارز 30 هزار تومنی به بقیه استانها می فروشند اما مواد غذایی و خدمات آنها را با ارز جهانگیری دریافت می کنند
وقتي ديدم هيچ يک از کاندياها اسم و برنامه و شکايت و افشاگري از عملکرد دولت و ..عليه مردم سهامدار دعوت شده به بورس لب تر نفرمودند مسجل شد که در انتخابا مطلقا شرکت نکنم.
ابر بدهکاران باید دولت و آقای همتی جوابگو باشند که نیستند چون احتمالا خودی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۷
قوه قضاییه چی؟؟
واریز نقدینگی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تاثیر دارد ولی موقت
بازار سرمایه باید به نقطه تعادل برسد و هرکاری برای جلوگیری از آن تأثیری موقت خواهد داشت و مثل مسکن ، فقط کوتاه مدت درد را از بین میبرد ولی مشکل را حل نمیکند
ابر بدهکاران بانکی توی مناظره‌ها ی انتخابات قبلی هم مورد سوال بود، ولی دیدیم که قدرت رئیس جمهور ب اونا نچربید و نتونست کاری بکنه، چون همشون وصل هستن. اینا هم نمیتونن کاری بکنن، نه فن بیان داشتن ونه جواب قانع کننده ب سوالات بی موردی که مجری داشت، نه برنامه ی برا حل مشکلات. رای نمیدم
حالا يك چند هزار ميليارد تومان ناقابل توسط عده اي محتاج از بانك ها وام گرفته شد و اقساطش را هم يادشون رفته پس بدن ، اينكه مطلب مهمي نيست كه اين بزرگواران روش وقت بذارن و بحث كنن . مطالب مهمتري مانند مدارك تحصيلي ، كنار كشيدن بنفع هم و ..... خيلي مهمتر از اين حرف هاست . !!!!!
ابر خرابکاران کشور! این ابر بدهکاران پشتشان به چه کسانی گرمه که کسی جرأت نام بردن از آنها را نداره؟!
هرسه قوه باعث شدندکه وضعیت فلاکت باری داشته باشیم .ایکاش یه ذره شهامت داشتند وقبول مسئولیت می کردند....
در اروپا دستمزد مدیران سه برابر کارگران ساده است اما مجلس و دولت ما اختلاف بیش از 20 برابری حقوق کارکنان دولت را به رسمیت شناخته اند. این یعنی تبعیض بین مردم و این چیزی است که ملت را رنج می دهد. اگر حتی این اختلاف مثلا به ده برابر هم کاهش یاید انوقت وضع کارمندان دولت و کارگران خیلی بهتر می شود. فکر نکنم در هیچ جای دنیا چنین تبعیض قانونی وجود داشته باشد. تازه این روی احکام رسمی است و مدیران دولتی و شرکتهای دولتی انواع و اقسام مزایا و امکانات دیگر هم دارند که این اختلاف را بیشتر می کند.
در کشور کانادا حقوق نمایندگان مجلس و نخست وزیر را همه میدانند
ولی در ایران شما میدانید چقدر است، حال اگر ماهی ۵۰ میلیون هم در نظر بگیریم باز نمیتوانند خانه های آنچنان داشته باشند که دارند
در کشور کانادا حقوق نمایندگان مجلس و نخست وزیر را همه میدانند
ولی در ایران شما میدانید چقدر است، حال اگر ماهی ۵۰ میلیون هم در نظر بگیریم باز نمیتوانند خانه های آنچنان داشته باشند که دارند
در اینجا نخست وزیر حقوقش در امدش کاملا مشخص است و از صبح تا شب برای خدمت به مردم کار میکند و در دوران کرونا بیشترین کمک‌را به مردم کرد و به هر خانواده در ماه ۲۰۰۰ دلار میداد و برای مردم کشور گریه کرد، ذره ای بدی در وجود این شخص نمیتوانید پیدا کنید، محبوب دل اکثریت مردم است و عدالت را کاملا در تشکیل دولت رعایت میکند و کاملا پاسخگو است و وزیران هندی، عرب، آفریقایی و…. دارد، من هر چه فکر می‌کنم یک نقطه ضعف در او نمی بینم.
دنیا رهبرانی مثل او میخواهد، در کانادا هیچ شهروندی نگران هزینه درمانی و بازنشستگی نیست، شما وقتی وارد فرودگاه کانادا میشوید احساس امنیت کامل میکنید،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار