بازدید 30149
چهارمین پیروزی پیاپی تیم جوان شده کشورمان در لیگ ملت‌های والیبال

ایران ۳ ـ بلغارستان صفر | معروف کار را برای آلکنو و تیم جوان والیبال ایران درآورد

هرچند ولادیمیر آلکنو قصد دارد، ترکیب تیم والیبال ایران را به مرور در لیگ ملت‌ها جوان کند و تجربه آنها را مقابل حریفان اروپایی بالا ببرد، نیاز تیم به بازیکنانی نظیر معروف و موسوی انکارناپذیر است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۵ 06 June 2021

تیم ملی والیبال ایران هر سه بازی خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت های والیبال را با پیروزی پشت سر گذاشت تا جهشی خیره‌کننده در جدول داشته باشد.

ایران ۳ بلغارستان صفر | معروف کار را برای آلکنو و تیم جوان والیبال ایران درآورد

به گزارش تابناک ورزشی، در دور ششم فصل جدید لیگ ملت‌ها ـ که جدال برترین تیم‌های والیبال دنیاست ـ ایران با ترکیبی جوان مقابل بلغارستان قرار گرفت و به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

تیم ملی والیبال مردان ایران با هدایت آلکنو روسی، در ششمین دور از رقابت‌های لیگ ملت‌ها، شنبه ۱۵ خرداد از ساعت ۲۲ به مصاف بلغارستان رفت و به پیروزی ۳ بر صفر رسید تا در هفته دوم هر سه بازی خود را برنده شود. البته در ست دوم مسابقه، بلغار‌ها فاصله زیادی ایجاد کرده بودند و در امتیاز بر ۲۰ از ایران پیش افتادند تا آلکنو ناچار به استفاده از کاپیتان سعید معروف شود. ورود رهبر و پاسور تیم ایران، ورق را برگرداند و تیم جوان کشورمان با روحیه‌ای مثال‌زدنی این ست را در نهایت با نتیجه ۳۲ بر ۳۰ از آن خود کرد تا آزمونی عالی برای انگیزه و اراده تیم را تجربه کنیم.

ایران ۳ بلغارستان صفر | معروف کار را برای آلکنو و تیم جوان والیبال ایران درآورد

والیبالیست‌های ایران که با سه برد پیاپی در این رقابت حضور پیدا کردند با ترکیب سید محمد موسوی، رضا عابدینی، محمدطاهر وادی، امیرحسین اسفندیار، میثم صالحی، بردیا سعادت و محمد رضا حضرت پور (لیبرو) مقابل بلغارستان قرار گرفتند.

بلغارستان درحالی مقابل ایران ظاهر شد که در ۵ بازی اخیر خود، تنها به یک پیروزی رسیده بود و با این نتیجه در جایگاه ۱۲ رده بندی این مسابقات قرار داشت، درحالی که ایران با ۳ پیروزی و دو باخت در رده هفتم این رقابت‌ها ایستاده بود.

هرچند ولادیمیر آلکنو قصد دارد، ترکیب تیم والیبال ایران را به مرور در لیگ ملت‌ها جوان کند و تجربه آنها را مقابل حریفان اروپایی بالا ببرد، نیاز تیم به بازیکنانی نظیر معروف و موسوی انکارناپذیر است.

ست اول: ایران ۲۵ - ۲۰ بلغارستان

ملی پوشان بلغارستان در اوایل بازی عملکرد خوبی داشته و توانستند با نتیجه ۴ بر ۱ از ایران جلو بیفتند. در امتیاز ۵ به سود بلغارستان آلکنو درخواست بازبینی می‌دهد که درخواست او توسط داور رد می‌شود تا ایران با نتیجه ۵ بر ۲ از حریف همچنان عقب باشد.

جوانان والیبال ایران در اوایل ست اول با اشتباهات فردی اجازه دادند تا بلغارستان از آن‌ها پیش بیفتد و نتیجه ۸ بر ۵ به سود بلغارستان شود.

سید محمد موسوی در امتیاز ۷ به سود ایران توانست از سرویس مستقیم امتیاز کسب کند تا اختلاف پوئن ملی پوشان ایران کمتر شود. این ملی پوش باز هم سرویس خوبی زد و دریافت بلغارستان دچار مشکل شد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند.

رضا عابدینی در دو دفاع متوالی عملکرد عالی داشت تا ایران ۱۲ بر ۱۰ از حریف پیش بیفتد؛ پس از ایجاد اختلاف ۲ پوئن، سرمربی بلغارستان وقت استراحت گرفت، اما باز هم دفاع روی تور ایران مطمئن کار کرد تا اختلاف امتیاز به ۳ برسد.

سعید معروف که روی نیمکت تیم ملی ایران حضور داشت تا اینجا جوانان والیبال ایران از جمله بردیا سعادت را تشویق می‌کرد.

در اواسط ست اول ایران تیم برتر میدان بود و توانست با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ از حریف خود جلو بیفتد. حضور سید محمد موسوی باتجربه کنار بردیا سعادت جوان باعث شده بود دفاع ایران در این ست عملکرد خوبی داشته باشد. بلند قامتان ایران با ترکیب جوان در اواخر ست اول هم عملکرد درخشانی داشتند و توانستند بلغارستان را ۲۵ بر ۲۰ شکست دهند.

 

ایران ۳ بلغارستان صفر | معروف کار را برای آلکنو و تیم جوان والیبال ایران درآورد

ست دوم: ایران ۳۳ - ۳۱ بلغارستان

ملی پوشان بلغارستان ست دوم را خوب آغاز کرده و توانستند با نتیجه ۴ بر ۱ از ایران پیش بیفتند؛ این اختلاف پوئن باعث شد آلکنو وقت استراحت بگیرد تا اختلاف امتیاز بیشتر نشود.

در ادامه بازی، بلغارستان با پاس های سرعتی توپ ها را به امتیاز تبدیل می‌کردند تا نتیجه بازی ۷ بر ۴ به سود ملی پوشان بلغارستان شود.

بلغارستان در اوایل بازی سرویس های خوبی نداشت و ایران از این ضعف استفاده کرد تا نتیجه در امتیاز ۱۱ برابر شود. در امتیاز ۱۲ به سود ایران، سید محمد موسوی دفاع زیبایی را انجام می‌دهد که بعد از آن سرمربی بلغارستان وقت استراحت می‌گیرد.

بیشتر نقشه های بلغارستان در این ست، کارهای سرعتی بود که اکثرا هم برای آنها به امتیاز تبدیل می‌شد. آلکنو در این ست تصمیم گرفت که اسفندیار را از زمین بیرون کشیده و فیاضی را جایگزین کند. در اواسط بازی، بلغارستان عملکرد خوبی داشت و با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ از ایران پیش بود.

در اواخر ست دوم بلغارستان از ایران ۳ امیتاز پیش افتاد و برای همین آلکنو وقت استراحت گرفت؛ پس از وقت استراحت ایران توانست توپ را به سود خود کند تا نتیجه ۲۱-۱۹ به سود بلغارستان شود.

سعید معروف و صابر کاظمی در انتهای بازی به جای وادی و سعادت وارد میدان شدند و این تعویض به سود ایران شد به طوری که در امتیاز ۲۳-۲۲ به سود بلغارستان، سرمربی این تیم وقت استراحت گرفت. در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود بلغارستان، حمله این تیم مطمئن عمل نکرد تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند.

در امتیاز ۲۷ به سود ایران، سرمربی بلغارستان ویدئو چک گرفت که بعد از آن مشخص شد توپ به سود بلغارستان در زمین ایران خوابیده، بنابراین دو تیم در امتیاز ۲۶ برابر شدند.

اواخر این ست، رالی های زیادی بین دو تیم شکل گرفت اما در آخر تیم ایران با سرویس های موسوی ۳۳ بر ۳۱ پیروز این میدان در ست دوم شد.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۲ بلغارستان

در اوایل ست سوم، دو تیم پایاپای پیش رفته تا بلغارستان و ایران در امتیاز ۴ برابر شوند. سعید معروف که در ابتدای این ست بیرون از زمین قرار داشت با صحبت هایش به جوانان روحیه می‌داد و نکات فنی را به آنان گوشزد می‌کرد.

سرویس های پرشی ایران در این ست باعث شد که بلند قامتان ایران با نتیجه ۸ بر ۶ از بلغارستان پیش بیفتند. سید محمد موسوی در این بازی سرویس های بسیار خوبی را می‌زد به طوری که در امتیاز ۹ به سود ایران، توپ سرویس او به صورت لیبروی بلغارستان برخورد می‌کند اما مشکل خاصی برای بازیکن بلغارستان پیش نمی آید.

بلغارستان در ادامه این ست عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و دو تیم در امتیاز ۱۲ برابر شدند. در اواسط بازی، ایران تیم برتر میدان بود و موفق شد با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ از حریف خود جلو بیفتد.

ایران ۳ بلغارستان صفر | معروف کار را برای آلکنو و تیم جوان والیبال ایران درآورد

دریافت‌های بی نقص حضرت پور در رالی بین دو تیم ایران و بلغارستان بسیار دیدنی بود، اما ضربات آخر برای ایران به خوبی زده نمی‌شد تا دو تیم در امتیاز ۱۸ برابر شوند.

در اواخر ست سوم، سعید معروف و صابر کاظمی با نظر ولادیمیر آلکنو بار دیگر وارد زمین شدند تا به اصطلاح کار را دربیاورند!

والیبالیست‌های ایران در این ست و در اواخر بازی، باز هم تیم برتر میدان بودند و توانستند این ست را ۲۵ بر ۲۲ پیروز شوند و این بازی را به نام خود کنند.

والیبالیست‌های ایران در هفته دوم و در سه بازی موفق عمل کرده و توانستند تمام حریفان خود را شکست دهند.


در پایان این مسابقه بردیا سعادت، پشت خط زن تیم ملی والیبال کشورمان توانست ۱۷ امتیاز برای ایران به دست بیاورد و عنوان امتیازآورترین بازیکن میدان را از آن خود کند. پس از وی امیرحسین اسفندیار، موفق به کسب ۱۱ امتیاز برای ایران شد.

در طرف مقابل هم پارپانوف توانست ۱۱ امتیاز برای تیم ملی والیبال بلغارستان به دست بیاورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
اسفندیار یک تنه داشت عامل باخت تیم ایران میشد. یا خطای تور میکرد یا اسپکاشو میزد بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
من هم فکر می کنم دیگه اسفندیار کمتر تو ترکیب خواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
اسفندیار ادمو یاد میرزاجانپور می اندازه کمتر از فکرش استفاده می کنه
این چه تیتریه؟!معروف کلا 10دقیقه بازی کرده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
تیتر درسته . یعنی وقتی داشتیم عقب می موندیم، کاپیتان معروف را وارد زمین کرد تا جبران شود. معروف با مهارت و تجربه ای که داره، خیلی زود و راحت می تونه تیم را به سمت نتایج بهتر راهبری کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
تو همونی نیستی تو هر فرصت ادعا می کنن معروف ترکیب تیم و می چینه. حتی همین فارس بعد از بازی اول و دوم نوشت چرا معروف نبود القا میکرد که معروف تمارض می کنه و با الکنو مشکل داره ما همچین انسانهایی داریم تو این مملکت ذهن شان بیماره
دمتون گرم! درد و بلاتون بخوره تو سر فوتبالی ها
دم همه تون گرم بروبچه های خوب والیبال ایران، که شما ها مثل تیم های ملی قدیم مون عالی هستین.... سعید خان معروف که تو حرف نداری... واقعا باهوش و زبردستی. مایه افتخارید.
لذت بردیم.خدا والیبالیستهای عزیز ما را حفظ کند. انشاالله
لعنت بر فوتبال همیشه بازنده.....
ایکاش دیگه از این گزارشگر استفاده نشه . واقعا بی تجربه و غیر حرفهای گزارش میکرد
کار را در آورد یعنی چی؟
اسفندیار یک بازیکن شش دانگ والیبال است من خودم والیبالیست هستم واینو میدونم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل