بازدید 21859
۲
پیمانه اقتصادی

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار دیجیتالی هم در راه است/ اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد/ وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش بهای موادغذایی درجهان به بالاترین سطح خود طی یکدهه گذشت رسید، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، جایگاه شاخص بورس در نقطه ارزندگی، حذف اعتبار سه سال از دسته چک‌های جدید و رکورد جدید در بازار انرژی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 05 June 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش بهای موادغذایی درجهان به بالاترین سطح خود طی یکدهه گذشت رسید، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟، جایگاه شاخص بورس در نقطه ارزندگی، حذف اعتبار سه سال از دسته چک‌های جدید و رکورد جدید در بازار انرژی را در بر دارد.

وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار دیجیتالی هم در راه است/ اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد/ وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟
 
محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به طور کلی، وام ازدواج ۷۰ میلیون تومان است که برای ایثارگران دو برابر سایر افراد عادی و معادل ۱۴۰ میلیون تومان است. وی افزود: مبلغ این وام برای زوج‌های زیر ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳ سال، صد میلیون تومان است که اگر ایثارگر باشند، به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد، به طوری که اگر زوجین هر دو ایثارگر باشند، مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به آن‌ها تعلق می‌گیرد. وام ازدواج ایثارگران، به صورت ۷ ساله تقسیط می‌شود. /باشگاه خبرنگاران جوان
 

افزایش بهای موادغذایی درجهان به بالاترین سطح خود طی یکدهه گذشت رسید

بنابر گزارش سازمان ملل متحد، افزایش بهای مواد غذایی طی یک دهه گذشته بنابه عللی همچون خشکسالی و درخواست بی سابقه برای مواد غذایی پایه موجب افزایش بی سابقه آن  نسبت به یک دهه گذشته شده است. به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: بنابر شاخص بهای مواد غذایی ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد،طی یک دهه گذشته قیمت مواد غذایی هر ساله  نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است. سی ان ان در ادامه گزارش داد: بنابر آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد  طی فاصله زمانی یک ماه از آوریل تا ماه مه  قیمت مواد غذایی در سطح جهان به میزان ۴.۸ (چهار و هشت دهم)درصد رشد داشت که این میزان نسبت به یک دهه گذشته بی سابقه است.

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا

جدیدترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نسبت به قیمت طلا در هفته جاری خوش بین مانده اند. با این حال احساس بدبینی رو به رشد است به طوری که بعضی از تحلیلگران هشدار دادند بازار در قیمت بالای ۱۹۰۰ دلار در هر اونس به نظر می رسد وضعیت بیش خرید پیدا کرده است. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس گفت: طلا پس از آمار اشتغال مایوس کننده ماه مه بهبود قوی را مشاهده کرده است. با این حال در بهبود بیشتر قیمت تمایل بیشتری برای فروش خواهم داشت. در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۱۱ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۱۹ درصد هم نظر خنثی داشتند.

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار دیجیتالی هم در راه است/ اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد/ وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد ۱۰۲۳ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۵۵۲ نفر معادل ۵۴ درصد افزایش قیمت طلا و ۳۰۱ نفر معادل ۲۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالی که ۱۷۰ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند. خوش بینی به افزایش قیمت طلا در شرایطی استمرار یافت که طلا هفته گذشته نخستین کاهش هفتگی در پنج هفته گذشته را تجربه کرد. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۸ دلار و ۷۰ سنت معادل یک درصد افزایش یافت و در ۱۸۹۲ دلار بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه ۱.۹ درصد ریزش کرده بود. طلا برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

پس از انتشار اخبار گسترده ای از مقابله چین با ارزهای دیجیتالی، از دیگر نقاط خبرهای بهتری به گوش می رسد: بانک مرکزی هند در یک رویکرد کاملا متضاد با موضع گیری قبلی از انجام تراکنشات بر بستر ارزهای دیجیتالی حمایت رده و در اروپا نیز مقامات اتحادیه اعلام کرده اند برنامه راه اندازی یک کیف پول ارزهای دیجیتالی مشترک برای تامین راهی امن و نوین در دسترسی شهروندان به خدمات الکترونیک در حال انجام است. ریزش کم سابقه ارزهای دیجیتالی در روزهای اخیر که باعث زیان بخش بزرگی از معامله گران و دارندگان آن ها نیز شد، باعث شده است تا شاهد ثبت دومین عملکرد بد ماهانه بیتکوین در طول تاریخ باشیم. در این ماه ارزش بیتکوین نسبت به ماه قبلی ۳۷.۵ درصد کاهش پیدا کرد که بدتر از این اتفاق تنها در سال ۲۰۱۱ اتفاق افتاده بود جایی که بازده ماهانه بیتکوین در ماه سپتامبر به منفی ۴۰ درصد رسید.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۶۷۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۴۸ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۰ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار دیجیتالی هم در راه است/ اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد/ وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۳۵ هزار و ۱۵۳.۷۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۵۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۷۰۴.۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۳۹۶.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۲۸ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۹۲ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۹۷۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۳ درصد افزایش

۷- دوج کوین

قیمت: ۰.۳۸۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۵۴ درصد افزایش

۸ - یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۹- پولکا دوت

قیمت: ۲۵.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۹۲ درصد افزایش

۱۰- یونی سواپ

قیمت: ۲۶.۶۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۲ درصد کاهش

دلار دیجیتالی هم در راه است

به نقل از اسوشیتدپرس، مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا با اشاره به درخواست فعالان بازارهای مالی از بانک مرکزی برای راه اندازی دلار دیجیتالی گفت: یک ارز دیجیتالی مورد حمایت فدرال رزرو می تواند طیف وسیعی از مزایا را به همراه داشته باشد. برینارد لایل، در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه استفاده از دلار دیجیتالی باعث افزایش کیفیت خدمت رسانی به دست کم یک پنجم شهروندان آمریکایی خواهد شد، افزایش سرعت و دقت و کارایی انجام تراکنش با استفاده از ارزهای دیجیتالی را یک موضوع مهم خواند. این مقام بانکی آمریکایی، اطمینان یافتن از امنیت و قابل اتکا بودن ارزهای دیجیتالی را یکی از دلایل اصلی تاخیر در راه اندازی دلار دیجیتالی خواند و افزود: انتظار داریم به تدریج سهم پرداخت های دیجیتالی از کل پرداخت های مردم و شرکت ها افزایش یابد و حتما لازم است که به این نیاز پاسخ داده شود.  

پیش از این و پس از مدت ها بیخبری از روند توسعه ارز دیجیتالی بانک مرکزی آمریکا، این نهاد اعلام کرده بود که در فصل تابستان یک گزارش تحقیقاتی منتشر خواهد کرد که در آن به موضوع یافتن راهکارهای حرکت رو به جلو در راه اندازی دلار دیجیتالی پرداخته خواهد شد. پیش از این جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- گفته بود فناوری های پرداخت پیشرفت زیادی در سال های اخیر داشته اند و فدرال رزرو به دقت این موضوع را زیر نظر دارد. برخی از مدیران بانکی آمریکا خواستار این هستند که هر چه زودتر دلار دیجیتالی راه اندازی شود اما برخی دیگر نیز معتقدند شتاب زدگی در این کار دارای معایب بیشتری در مقایسه با مزایای آن خواهد بود. این در حالی است که بانک مرکزی چین پروژه یوان دیجیتال را وارد فاز آزمایشی کرده و قرار است در جریان بازی های المپیک زمستانی سال آینده امکان استفاده از یوان دیجیتال در دنیای واقعی فراهم شود.  

جایگاه شاخص بورس در نقطه ارزندگی

اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه امیدواری ما در بازار این است که شاخص بورس از اعداد فعلی پایین تر نخواهد رفت، اظهار داشت: می توان به این موضوع امیدوار بود که بازار اکنون در نقاط ارزندگی قرار دارد و با ورود نقدینگی های جدید به بازار می توان شاهد روزهای در بازار بود. واریز منابع مالی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه جزو یک بند از پیشنهادات ده گانه ای بود که در چند وقت گذشته اعلام شد، اکنون پیشنهادات دیگر در انتظار تایید برای اجرا هستند که با تصویب آن نقدینگی خوبی به بازار تزریق می شود. وی با تاکید بر آنکه بازار اکنون با رقمی کمتر از ارزش ذاتی خود در حال معامله است، گفت: در مجموع تایید بقیه پیشنهادات می تواند کمک زیادی را به تزریق نقدینگی در بازار سرمایه داشته باشد و آسودگی خاطر را برای اهالی بازار سرمایه ایجاد کند. اشتیاقی اظهار داشت: نقدینگی های موجود اجازه نمی دهند سهام حاضر در بازار در اعداد کمتر از ارزش ذاتی خود معامله شوند و این واریزی ها می توانند به تجهیز نقدینگی بازار سرمایه و تعادل بخشی معاملات این بازار کمک زیادی داشته باشند.

رکورد جدید در بازار انرژی

قیمت نفت به روند افزایشی در معاملات روز جمعه ادامه دارد و نفت برنت برای نخستین بار از سال ۲۰۱۹ به بالای ۷۲ دلار در هر بشکه صعود کرد. افزایش قیمتها تحت تاثیر ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس و بهبود تقاضا روی داده که موانع موجود در روند واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر جهان را تحت الشعاع خود قرار داده اند.

پیش بینی سرمایه گذاران و تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار دیجیتالی هم در راه است/ اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد/ وام ازدواج ۴۰۰ میلیون تومانی برای چه کسانی است؟

اکتشاف گازی جدید ترکیه رونمایی شد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از کشف ذخایر جدید گاز طبیعی در دریای سیاه خبر داد. اردوغان در اظهاراتی که از تلویزیون پخش شد اعلام کرد شرکت انرژی دولتی Tpao حدود ۱۳۵ میلیارد متر مکعب گاز در چاه فراساحلی آماسرا-۱ کشف کرده که مجموع ذخایر کشف شده در یک سال گذشته را به ۵۴۰ میلیارد متر مکعب می رساند.

حذف اعتبار سه سال از دسته چک‌های جدید

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: تاریخ سه سال اعتبار چک در اصلاحیه جدید حذف شده است و اکنون فرجه زمانی سه ساله بر روی دسته چک وجود ندارد.

نرخ تورم ترکیه مجددا به زیر ۱۷ درصد برگشت

خبرگزاری دیلی صباح: مرکز آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم این کشور  در ۱۲ ماه منتهی به می به ۱۶.۸ درصد رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل ۰.۳۴ درصد کمتر شده است. این نرخ، کمترین نرخ تورم ثبت شده ترکیه در سه ماه اخیر محسوب می شود. اقتصاد ترکیه از زمان شیوع کرونا تحت فشار زیادی قرار گرفته چرا که بخش های کلیدی آن از جمله گردشگری دچار مشکل شده است. در بین بخش‌های مختلف، بالاترین نرخ تورم مربوط به بخش حمل و نقل با ۲۹.۳۱ درصد بوده است و پس از این بخش نیز، لوازم منزل با تورم ۲۲.۲۷ درصدی و مواد غذایی و نوشیدنی با ۱۶.۹۸ درصد قرار دارند. از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به لباس و پوشاک با ۱۱.۰۳ درصد و ارتباطات با ۱۲.۲ درصد بوده است. از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ که نرخ تورم ترکیه با رسیدن به ۲۵ درصد در بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر خود قرار گرفت، شیب افزایش قیمت‌ها عمدتا در مسیر کاهشی بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمتی مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی‌گیرد، با ۲.۵۴ درصد افزایش نسبت به ماه قبل خود به ۱۵.۳۳ درصد رسید.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در ۶۰ سال گذشته اینقدر مردم تحت فقر و گرانی و فشار اقتصادی نبوده اند
در ۶۰ سال گذشته اینقدر مردم تحت فقر و گرانی و فشار اقتصادی نبوده اند
اشتباه می‌کنند اگر چند بار ازدواج‌کنند و هر بار چهار صد میلیون وام بگیرند مشکلشان حل میشود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر