بازدید 19747
شاگردان اسکوچیج برای بازی سرنوشت با هموطنان شیخ سلمان گرم شدند

مقدماتی جام‌جهانی؛ ایران 3 - هنگ کنگ 1 | سه امتیاز با ۳گل در تبعیدگاه بحرین

نخستین بازی ایران در دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی قطر، مقابل هنگ‌کنگ حکم یک مسابقه تدارکاتی را داشت که باوجود رقم خوردن پیروزی تیم ملی، اطلاعات خاصی به تیم ملی بحرین نداد. سوژه مهم این دیدار، چمن افتضاح ورزشگاه متروکه بحرین بود که میزبان ما را مجبور به انجام بازی در آن کرد
کد خبر: ۱۰۵۶۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۹ 03 June 2021
شاگردان دراگان اسکوچیچ در زمین افتضاح ورزشگاه المحرق بحرین، سه امتیاز بازی با هنگ کنگ را کسب کرد تا به دیدار حساس مقابل بحرین برسد.
به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) در پنجمین دیدارش از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی فوتبال به مصاف هنگ کنگ رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک برابر حریفش به پیروزی رسید و با ۹ امتیاز به جای بحرین در رده دوم جدول گروه C قرار گرفت.

بحرین نیز از ساعت ۲۱ امشب به مصاف کامبوج رفته است که با پیروزی قابل پیش بینی مقابل این تیم، بار دیگر بالاتر از ایران قرار خواهد گرفت.





ترکیب دو تیم

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی (۵۸ - میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (۵۸ - سامان قدوس)، احمد نوراللهی، مهدی طارمی (۶۹ - مهدی ترابی)، وحید امیری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده (۸۰ - کریم انصاری‌فرد) و سردار آزمون (۶۹ - کاوه رضایی).

ترکیب تیم ملی هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، تسوی وانگ کیت (۴۶ - چونگ وای چئونگ)، فونگ هینگ وا، هلیو خوزه گونکالوس، هوانگ یانگ، سون مینگ هیم (۸۰ - چنگ سیو کی‌وان)، اور متیو الیوت، دیه‌گو الی موریرا (۸۰ - لوک فانگ نگان)، لیونگ کوون چونگ (۷۰ - وای وونگ)، چان شینیچی و تونگ کین مان.

داور: ادهم مخادمه محمد توما



شرح گل‌ها

گل برای ایران.  دقیقه ۲۳: حرکت انفرادی علی قلی‌زاده از جناح راست و در ادامه شوت هوشمندانه او از زاویه بسته باعث شد که توپ از بالای دستان دروازه‌بان هنگ کنگ وارد دروازه این تیم شود تا ملی‌پوشان ایران به گل نخست برسند.

گل دوم برای ایران.  دقیقه ۶۱: مدافعان هنگ کنگ ارسال صادق محرمی از جناح راست را دفع کردند، اما این پایان حمله نبود و توپ در پشت محوطه جریمه به وحید امیری رسید که کاپیتان تیم‌ملی با شوتی سنگین دروازه هنگ کنگ را باز کرد.

گل سوم برای ایران.  دقیقه ۸۴: مهدی ترابی پس از انجام یک حرکت انفرادی خوب از جناح چپ با پاس عالی توپ را به کریم انصاری‌فرد رساند و او به راحتی دروازه خالی هنگ کنگ را برای سومین بار باز کرد. پس از امیری، انصاری‌فرد دومین بازیکن تیم ملی ایران بود که وقتی بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت در این بازی گل زد.



گل اول برای هنگ‌کنگ.  دقیقه ۸۶: چنگ سیو کوان، مهاجم هنگ کنگ روی دومین حمله این تیم به دروازه ایران توانست با ضربه سر بالاتر از خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان دروازه بیرانوند را در عین ناباوری باز کند.



لحظات مهم 

دقیقه ۶: ارسال زمینی ملی‌پوشان ایران از جناح راست به مهدی طارمی رسید، ولی مهاجم ایران زمانی که تصمیم داشت بچرخد و ضربه‌اش را بزند توسط مدافعان هنگ کنگ سرنگون شد تا این موقعیت از دست برود. داور اردنی بازی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۳: وحید امیری با انجام یک، دو با سردار آزمون در پشت محوطه جریمه از جناح چپ به دروازه هنگ کنگ نزدیک شد، اما او نتوانست از این موقعیت خوب استفاده کند و پاسش پیش از رسیدن به مهاجمان ایران توسط مدافعان هنگ کنگ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۷: مهاجمان ایران از شلوغی محوطه جریمه ناشی از ارسال نوراللهی نتوانستند استفاده کنند و با بی‌دقتی توپ به کرنر رفت.

دقیقه ۱۸: پاس رو به عقب جهانبخش از جناح چپ به عزت‌اللهی رسید، اما شوت تک ضرب هافبک ایران با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا شانس خوب دیگری از ایران گرفته شود.

دقیقه ۳۰: بازیکنان تیم‌ملی پس از زدن گل نخست باز هم به انجام "اور لب" از دو جناح دفاعی هنگ کنگ ادامه دادند، اما حضور پر تعداد مدافعان حریف مانع از رسیدن توپ نهایی به مهاجمان ایران شد.

دقیقه ۳۶: ایران چسبیده به محوطه جریمه هنگ کنگ صاحب ضربه ایستگاهی شد. بازیکنان تیم‌ملی از این توپ، تمرین شده استفاده کردند و توپ را در موقعیتی خوب در اختیار نوراللهی قرار دادند، اما ضربه هافبک تیم‌ملی با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.



نیمه دوم

دقیقه ۴۶: علیرضا جهانبخش توپ را پشت محوطه جریمه به سردار آزمون سپرد و این مهاجم تیم‌ملی با چرخش و ضربه‌ای زیبا می‌توانست دروازه هنگ کنگ را باز کند، اما شوت او با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: توپ ارسال بلند قلی‌زاده در داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید که ضربه سر کم جان او در دستان دروازه‌بان هنگ کنگ قرار گرفت.

دقیقه ۵۸: علیرضا جهانبخش و سعید عزت‌اللهی جای خودشان را به سامان قدوس و میلاد محمدی دادند. جهانبخش پیش از خروج از زمین بازوبند کاپیتانی را به وحید امیری داد.

دقیقه ۵۹: دروازه‌بان هنگ کنگ روی ارسال بلند ملی‌پوشان ایران با مدافع تیمش قاطی کرد و توپ پشت آن‌ها فرود آمد، اما مدافع هنگ کنگ پیش از مهاجمان ایران توپ را از مقابل دروازه خالی هنگ کنگ دور کرد.

دقیقه ۷۴: ضربه سر چکشی مهاجم هنگ کنگ در غیبت مدافعان ایران از بالای دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

مهدی ترابی و کاوه رضایی به جای سردار آزمون و مهدی طارمی به زمین آمدند.

دقیقه ۷۷: شوت قلی‌زاده روی پاس رو به بیرون مهدی ترابی به راحتی در اختیار دروازه‌بان هنگ کنگ قرار گرفت.

دقیقه ۸۰: کریم انصاری‌فرد به جای قلی‌زاده وارد زمین شد. وحید امیری پس از ورود انصاری‌فرد، بازوبند کاپیتانی را به او تحویل داد.




برنامه ادامه دیدار‌های گروه C 

پنجشنبه، ۱۳ خرداد
بحرین - کامبوج، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

دوشنبه، ۱۷ خرداد
عراق - کامبوج، ساعت ۱۹، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
ایران - بحرین، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

جمعه، ۲۱ خرداد
کامبوج - ایران، ساعت ۱۹، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
هنگ‌کنگ - عراق، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین

سه‌شنبه، ۲۵ خرداد
ایران- عراق، ساعت ۲۱، ورزشگاه شیخ محمد آل خلیفه
بحرین - هنگ‌کنگ، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملی بحرین
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ایران با این بازی ناهماهنگ . عدم نفوذ از جناحین .عدم پاسهای بلند دقیق . عدم پاسهای کوتاه عمقی دقیق در محوطه جریمه . ناتوانی در یک و دو در درون محوطه جریمه حریف و دفاع ضعیف مشکلات زیادی خواهد داشت
جواد خیابانی باید به روانپزشک مراجعه کند تا توهم خود برتر بینی کشور... درمان شود
لطفا گزارش بازی هارو از جواد خیابانی بگیرید ایشون مدام به کشورها و بقیه مردمان توهین میکنن
من دو دقیقه بازی رو نگاه کردم همینکه تلویزیون روشن شد دیدم جواد خیابانی داره میگه کشور پونزی کوچولو عقب مانده بحرین. هیچی دیگه گفتم باز این اومد , تلویزیون رو خاموش کردم
یه جوری تیتر کردین که انگار ارژانتین رو بردین ول کنین بالا
مربی درجه هیچ رو ورداشتین با هزار منت و هزار البته دلال و فساد و ....
دشت خوبی بود تبریک به همه بر و بچ



توصیه این حقیر به اعضای بازیکنان تیم ملی،مغرور مشوید



ایشااله بحرین رو در خاکشون زمینگیر نمائید.



تشکر ویژه از تمامی دست اندرکاران گمنام تابناک



بابل.سبوس برنج شمال.جمشید حسینی
با این بازی احتمال برد مقابل بحرین خیلی کم است.کاش تیم پرسپولیس جای تیم ملی می رفت همه را با اختلاف ۶گل می برد
ننگ بر بحرین جیره خوار
سلام اولا انها اگر ابنکار را کردند حقشان بوده ولی ما با دست خودمان تبعیدگاه برای خودمان در بحرین ساختیم
انشااله به امید موفقیت در سایر دیدارها.
اما تلوزیون که می خواد بفهمه دوران گزارشگری خیابانی تمام شده. لطفا گزارش بازیها رو به سایرین بدین تا هم اعصاب ما راحت باشه هم ایشون به کنکاش تاریخ بپردازند با فراغ بال
بااين شيوه بازي تيم ملي حتما مقابل بحرين وعراق مشكل خواهد خورد تيم با اين همه ستاره درمقابل تيم هنگ نگ

درجه سوم اسيا در گل زني مشكل داشتند ودرمقابل دفاع حريف هيچ تاكتيكي براي باز كردن دروازه نداشتند گل هاي زده شده شانسي بودن مربي تيم ملي در حد اندازه تيم ايران نيست اين بازيكن ها مطمئنا از همچين مربي اطاعت نخواهند كرد .

بازيكن هاي مثل سرداروطارمي توانائي گل زدن به تيم كه در حد تيم محلي كشورمان بود را نداشتند .وهيچ تلاشي نمي كردند كه اين نشان مي داد كه خيلي بي انگيزه بازي مي كنند دفاع تيم ودروازه بان ما از اين تيم گل بدي خوردند كه خيلي بچگانه بود .وقتي حريف فقط يك حمله كرد راحت يك گل زد اين براي تيمي مثل ايران فاجعه هست
آقای سلطانی فر کیروش بهتر از این مربی نبود؟!!! هیچ تاکتیکی نداشت!!! با این همه ستاره در تیم ملی در مقابل تیم ضعیف هنگ کنگ که اینطوری بازی میشه جلوی عراق و بحرین چه میکنین؟!!!
تیم هنگ کنگ با تنها فرصت گل زنی یک گل زد!!! این مربی هیچ تاکتیکی برای حمله برای تیم هنگ کنگ که بازی را دفاعی کرده بود نداشت!!!
این مربی در سطح تیم ملی نیست این خط و این نشان!!!
من فقط ترسم اینه که وقتی از هنگ کنگ گل میخوریم احتمالا امکان گل خوردن از حریفان بمراتب قوی تر بسیار محتمله . چرائی و علت این گل خوردن باید بوسیله کادر و کارشناسان فنی کاملا بررسی و آنالیز بشه
من فقط ترسم اینه که وقتی از هنگ کنگ گل میخوریم احتمالا امکان گل خوردن از حریفان بمراتب قوی تر بسیار محتمله . چرائی و علت این گل خوردن باید بوسیله کادر و کارشناسان فنی کاملا بررسی و آنالیز بشه
مربی سطح پایین که هیچ برنامه ای نداشت.
بازیکنانی مثل طارمی و آزمون از ترس مصدومیت بازی خیلی بدی داشتند.
بهتر بود از بازیکنانی که در لیگ های داخلی بازی میکنند استفاده میشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس