رشد شدید بازار بورس در ابتدای سال قبل طبیعی نبود

مهرداد گودرزوند چگینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید تولید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی افزایش یابد و پویا شود تا تاثیر خود را روی وضعیت بازار بورس بگذارد و این مسئله نیاز به زمان دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹ 01 June 2021

به گزارش بورس تابناک، مهرداد گودرزوند چگینی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بحران بورس چه زمانی قرار است حل و فصل شود، گفت: اساساً سیاست‌ها به صورت کوتاه مدت در بازار بورس تأثیر نمی‌گذارد چرا که بازار بورس وابسته به سرمایه هایی است که در شرکت‌ها وجود دارد. 

وی بیان کرد: اگر تولید شرکت های بورسی توسعه نیابد، نمی توان انتظار داشت که به سرعت وضعیت بورس بهبود یابد و افرادی که می‌گویند می توان به سرعت بازار بورس را ساماندهی کرد، قطعاً علم کافی در این باره ندارند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بنده معتقدم حتی رشد شدید بازار بورس در ابتدای سال قبل هم طبیعی نبود و به نوعی واقعیت بازار بورس را غیرواقعی نشان داد. نباید انتظار داشت که مشکل بازار بورس در کوتاه مدت حل و فصل شود. 

گودرزوند چگینی گفت: البته دولت در جلسات مختلف وعده داده است که از صندوق کمک به سرمایه گذاری در بورس کمک می‌گیرد تا بازار سرمایه تا حدودی وضعیت بهتری پیدا کند و قطعاً این مسئله تاثیر خود را در بهبود بازار بورس خواهد داشت. 

وی بیان کرد: البته این روزها می‌بینیم که برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری شعارهای غیرواقعی درباره بهبود بازار بورس می‌دهند و می‌گویند در چند روز می توانند مشکل بازار بورس را حل کنند که باید بگویم این مسئله امکان پذیر نیست. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی اهمیت زیادی دارد و باید تولید و سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها افزایش یابد و پویا شود تا تاثیر خود را روی وضعیت بازار بورس گذارد و این مسئله نیاز به زمان دارد.

 

منبع: بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان