بازدید 6703

ردیابی ۱۱۰ قطعه در هر محصول ایران خودرو/ پایش کیفیت قطعات در سامانه ردیابی

در حال حاضر به طور میانگین، ۱۱۰ قطعه از قطعات اصلی محصولات ایران خودرو که حدود ۶۵ الی ۷۵ درصد قیمت تمام شده را تشکیل می دهد، ردیابی می شود که از این تعداد حدود ۱۰ قطعات مربوط به موتور خودرو است.
کد خبر: ۱۰۵۵۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 01 June 2021

ردیابی ۱۱۰ قطعه در هر محصول ایران خودرو/ پایش کیفیت قطعات در سامانه ردیابی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس- حسین فیروزفر، دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران‌خودرو در این باره گفت: تاکنون بیش از ۲۷ میلیون شماره سریال در بانک های اطلاعاتی مربوط به پروژه ردیابی قطعات ثبت شده است؛ از سال ۸۳ تاکنون، قطعات حدود هشت میلیون محصول ایران خودرو در سیستم ردیابی قرار گرفته است.
وی با اشاره به برنامه های امسال ایران خودرو در زمینه افزایش ایمنی خودرو و حرکت به سمت کاربردی کردن ردیابی قطعات اظهار کرد: تامین کنندگان، سایت های تولیدی و شبکه خدمات پس از فروش، به عنوان سه حوزه اصلی برای توسعه برنامه ردیابی قطعات و افزایش ایمنی خودروها درنظر گرفته شده اند.
دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو در تشریح این برنامه گفت: در مرحله اول یک شماره سریال برای قطعات ایمنی خودرو، قطعات گران قیمت خودرو و قطعاتی که بیشترین تعویض‌ها را در خدمات پس از فروش دارند، تعریف می شود که بیانگر روز و سال تولید و مشخصات تولیدکننده است. سازندگان موظف هستند در زمان تولید و پیش از ارسال قطعات برای ایران خودرو، بر روی قطعات مورد نظر، شماره سریال را حک کرده و دو لیبل دارای بارکد را بر روی آنها قرار دهند؛ در خطوط تولید ایران خودرو نیز در سیستم مکانیزه شماره سریال‌ها ثبت می شود.
فیروزفر گفت: به این ترتیب کیفیت قطعات تولیدی با مشخصات سازنده رصد می شود و در صورت شناسایی قطعه معیوب در شبکه خدمات پس از فروش، نسبت به رسیدگی به آن و تعریف برنامه بهبود اقدام می شود، همچنین با این اقدام، سازنده مکلف به پاسخگویی و اصلاح ساختارهای تولید و مواد اولیه می شود.
وی تصریح کرد: افزایش ضریب ایمنی خودرو در برابر سرقت از کاربردهای این سیستم است. بر اساس گزارش اعلامی از سوی ناجا، در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از خودروهایی که در طی یک ماه به سرقت می رود با این سیستم کشف می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان