بازدید 1412

افزایش 53 درصدی معتادان افغانستان

کد خبر: ۱۰۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۷ 21 June 2010
معاون وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان از افزایش پنجاه و سه درصدی شمار معتادان به مواد مخدر در پنج سال اخیر در این کشور خبر داد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر از کابل، "ابراهیم ازهر" امروز در نشست خبری مشترک با معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد در کابل اعلام کرد: هشت درصد مردم افغانستان از جمله زنان و کودکان به مواد مخدر معتادند.

وی افزود: براساس ارزیابی سال 2005 میلادی حدود پانصد هزار نفر در افغانستان معتاد به مواد مخدر بودند اما این میزان اکنون به یک میلیون نفر رسیده است.

ازهر با اشاره به اینکه معتادان افغان افراد پانزده تا 64 ساله هستند افزود: این آمار براساس بررسیها و مطالعات مشترک وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان و دفتر مبارزه با جرایم سازمان یافته ملل متحد در سی و چهار استان این کشور تهیه شده است.

وی تصریح کرد: قاچاقچیان افغان سه درصد و قاچاقچیان خارجی نود و هفت درصد سود ناشی از قاچاق مواد مخدر افغانستان را به دست می آورند.

"رابرت وات کینز" معاون نماینده ویژه سازمان ملل متحد نیز در این نشست خبری گفت: بیست و یک مرکز درمانی برای معتادان مواد مخدر در افغانستان وجود دارد اما این مراکز پاسخگوی یک میلیون معتاد نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معتادان به مواد مخدر در استانهای شمالی و جنوبی افغانستان زندگی می کنند افزود: از آنجا که مادران افغان برای آرام کردن نوزادان خود به آنان تریاک می خورانند، این کودکان نیز در آینده معتاد به مواد مخدر می شوند.

وات کینز حضور افراد معتاد در صفوف پلیس ملی افغانستان را نیز چالش امنیتی دانست و گفت: در میان سربازان افغان افراد معتاد وجود ندارد.

خانم "سارا" متخصص بخش مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ملل متحد نیز در این نشست خبری گفت: افغانستان پنجمین کشور جهان است که شمار معتادان به مواد مخدر در آن افزایش یافته است.

پیش از این شمار معتادان به مواد مخدر در افغانستان حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر اعلام شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس